Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met OV naar schiphol zondag.
Met OV naar schiphol zondag.
Hallo.
Wij gaan as zondag voor 2,5 week naar Amerika en zitten met een probleem. We zullen met het ov naar schiphol gaan, maar de treinen rijden op zondag pas vanaf half 8.
Onze vlucht vertrekt om 11.10 naar Boston en als we de allereerste trein van 7.30 vanuit Arnhem naar Schiphol pakken zijn we daar om 8.48. Ik neem aan dat dit tijd genoeg heeft. Al helemaal omdat we online ingechecked zijn.
Wilde het voor de zekerheid even navragen hier....het blijft maar in mn hoofd zitten!
Wij gaan as zondag voor 2,5 week naar Amerika en zitten met een probleem. We zullen met het ov naar schiphol gaan, maar de treinen rijden op zondag pas vanaf half 8.
Onze vlucht vertrekt om 11.10 naar Boston en als we de allereerste trein van 7.30 vanuit Arnhem naar Schiphol pakken zijn we daar om 8.48. Ik neem aan dat dit tijd genoeg heeft. Al helemaal omdat we online ingechecked zijn.
Wilde het voor de zekerheid even navragen hier....het blijft maar in mn hoofd zitten!
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: Met OV naar schiphol zondag.
Moet lukken... Maar als je vertraging hebt met de trein kom je al snel in de problemen....
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
zou normaal gesproken genoeg moeten zijn. Men raad 3 uur van te voren aan. Maar als je al ingechecked bent dan is het enkel een kwestie van koffers afgeven en langs de douane.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En de koffers afgeven willen ze op schiphol graag dat je zelf doet, dus als je gebruik kunt maken van zo'n automaat gaat het nog sneller. Ik stond op een vrijdagmorgen binnen 15min aan de gate (ook van te de dag ervoor online ingechecked trouwens)
Ik zou erop gokken dat het lukt, je bent ten slotte 2 uur en 20 minuten voor vertrek op Schiphol. Je hebt best wat speling dus, alleen een ongeluk op de route kan roet in het eten gooien, maar dat kan natuurlijk net zo goed gebeuren als je in een autofile terecht komt.
Zolang je buiten de spits rijdt (en dat gaat op zondagochtend wel goed natuurlijk), er geen geplande baanwerkzaamheden zijn waardoor er vervangende bussen rijden en er geen sneeuw/herfstblaadjes zijn, betekent vertraging hooguit een paar minuten later aankomen op Duivendrecht, waar je moet overstappen. En daar rijden meer dan genoeg andere treinen richting Schiphol, mocht je je aansluiting missen. Desnoods een taxi voor die laatste paar kilometer.
Veel plezier!
Zolang je buiten de spits rijdt (en dat gaat op zondagochtend wel goed natuurlijk), er geen geplande baanwerkzaamheden zijn waardoor er vervangende bussen rijden en er geen sneeuw/herfstblaadjes zijn, betekent vertraging hooguit een paar minuten later aankomen op Duivendrecht, waar je moet overstappen. En daar rijden meer dan genoeg andere treinen richting Schiphol, mocht je je aansluiting missen. Desnoods een taxi voor die laatste paar kilometer.
Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Je kan ook overwegen om al zaterdag door te gaan en dan in een hotel op Schiphol, of in de buurt ervan, te overnachten.
Vele hotels in de buurt van Schiphol hebben shuttlebussen die naar de luchthaven rijden. Je moet wel even controleren hoe frequent ze rijden. Je kan dan bijvoorbeeld al naar Schiphol reizen op zaterdag, shuttle nemen aan de luchthaven en de volgende morgen terug.
Het kost wel enkele euro's (alhoewel een overnachting in het weekend is goedkoper als tijdens de week), echter je gemoedsrust zal groter zijn.
De shuttlebussen op Schiphol staan bij de uitgang dichtst bij de balies van de autoverhuurbedrijven.
Wij logeerden heel recent in het Novotel in de buurt van Schiphol. Zij hebben een shuttlebus samen Ibis en Ibis budget en deze rijdt om de 20 minuten richting luchthaven.
Vele hotels in de buurt van Schiphol hebben shuttlebussen die naar de luchthaven rijden. Je moet wel even controleren hoe frequent ze rijden. Je kan dan bijvoorbeeld al naar Schiphol reizen op zaterdag, shuttle nemen aan de luchthaven en de volgende morgen terug.
Het kost wel enkele euro's (alhoewel een overnachting in het weekend is goedkoper als tijdens de week), echter je gemoedsrust zal groter zijn.
De shuttlebussen op Schiphol staan bij de uitgang dichtst bij de balies van de autoverhuurbedrijven.
Wij logeerden heel recent in het Novotel in de buurt van Schiphol. Zij hebben een shuttlebus samen Ibis en Ibis budget en deze rijdt om de 20 minuten richting luchthaven.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik het OV neit vertrouw hoor, maar als ik zo wel eens hoor wat er allemaal mis gaat op het spoor, zou ik nooit de gok nemen om zo kort voor je vlucht een treinreis te ondernemen om op Schiphol te komen. Neem een hotel op de luchthaven, weet je zeker dat je op tijd bent.
( en weet je zeker dat je online kan inchecken? Het is mij de afgelopen jaren meerdere keren overkomen dat het niet kom, en dan heb je dus nog langer nodig)
( en weet je zeker dat je online kan inchecken? Het is mij de afgelopen jaren meerdere keren overkomen dat het niet kom, en dan heb je dus nog langer nodig)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja ov zijn wel vaker problemen mee, volgens mij zijn er dat weekend ook werkzaamheden bij den bosch 's nachts, als dat uit loop heb je misschien nog last van vertragingen.
Je zou eens op vakantieveilingen kunnen kijken, daar staan vaker aanbiedingen voor 2 personen 1 nacht en gratis parkeren voor 3 weken, voor misschien nog geen 50 euro.
Ik weet alleen niet of dit nog gaat omdat het kort dag is.
Je zou eens op vakantieveilingen kunnen kijken, daar staan vaker aanbiedingen voor 2 personen 1 nacht en gratis parkeren voor 3 weken, voor misschien nog geen 50 euro.
Ik weet alleen niet of dit nog gaat omdat het kort dag is.
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
zondag 26 mei
Oorzaak
geplande werkzaamheden
Reisadvies
* tussen Utrecht C-'s-Hertogenbosch en tussen Utrecht C-Tiel kunnen geen treinen rijden; er rijden snelbussen en stopbussen
Extra reistijd: 30 tot 60 minuten
Oorzaak
geplande werkzaamheden
Reisadvies
* tussen Utrecht C-'s-Hertogenbosch en tussen Utrecht C-Tiel kunnen geen treinen rijden; er rijden snelbussen en stopbussen
Extra reistijd: 30 tot 60 minuten
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou dat risico dus never nooit niet nemen...... Ik heb een keer een vliegtuig gemist omdat de trein opeens onverwachts stil stond op het spoor vanwege een stroomstoring. Er was die nacht noodweer geweest, en ik had al problemen om de P+R parkeerplaats op te komen omdat de slagboom niet meer werkte. Ik had toen uit Limburg de allereerste trein naar Schiphol op een doordeweekse dag, en had ruim 3 uur voor vertrek mijn aankomst gepland, omdat ik namelijk ging vliegen vanwege een sollicitatiegesprek. Kun je nagaan hoe groot de stress was toen ik dat vliegtuig gemist bleek te hebben. Omdat mijn vlucht naar Zweden ging, kon ik gemakkelijk later die dag nog een vlucht nemen, maar naar Amerika moet je minstens een dag wachten en dan nog geluk hebben dat je mee kan. Bovendien is de kans groot dat je dat extra geld gaat kosten. Ik zou dus een hotel boeken in de buurt van Schiphol.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hahahah hmmm dit neemt mijn ongerustheid niet echt weg....bedankt
....wij zijn gister getrouwd en het leek ons TE vermoeiend om na zo'n feest vol indrukken etc ook nog eens op zaterdag ook al een hotel te nemen bij schiphol. Dat zagen wij echt niet zitten. Daarnaast hebben we vanavond ook nog een zeer bijzondere verjaardag van een an onze ouders.
Zoalsik hierboven al hebgehoord waren we tijdens onze eerste paar Amerika reizen steeds dik 2 uur van tevoren al bij de gate...prima uiteraard maar dat wil wel zeggen dat we steeds wel veel speling hadden.
We kunnen ook de auto pakken...maar parkeren op schiphol vinden we erg aan de prijs.
Misschien moeten we mijn schoonouders eens lief aankijken

Zoalsik hierboven al hebgehoord waren we tijdens onze eerste paar Amerika reizen steeds dik 2 uur van tevoren al bij de gate...prima uiteraard maar dat wil wel zeggen dat we steeds wel veel speling hadden.
We kunnen ook de auto pakken...maar parkeren op schiphol vinden we erg aan de prijs.
Misschien moeten we mijn schoonouders eens lief aankijken

All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Twee uur en twintig minuten is normaal gesproken goed. Het wordt pas een probleem als je trein vertraging heeft. Als je niet wil overnachten nabij Schiphol dan zul je de gok moeten nemen.
Alles priiima verlopen. We waren ruim op tijd bij de gate!
Ander vraagje; wij vliegen nu van boston naar Las Vegas met als tussenstop Denver. Tijdens deze tussenstop hoeven we verder niets meer, toch, qua controle?
Ander vraagje; wij vliegen nu van boston naar Las Vegas met als tussenstop Denver. Tijdens deze tussenstop hoeven we verder niets meer, toch, qua controle?
Kijk... Dat is goednieuws
Goede reis verder.

Goede reis verder.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Voor jou niet meer van belang, maar misschien voor de zoekers onder ons: Nee, als je eenmaal bij immigrations langs bent geweest heb je geen controles meer op je vervolg vluchten. Behalve als je van het vliegveld afgaat, dan moet je opnieuw door de security check.caatje85 schreef:Alles priiima verlopen. We waren ruim op tijd bij de gate!

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op dit moment rijden er iig geen treinen naar schiphol.....
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Van zulke berichten word ik dan weer zenuwachtig. Ik had net bedacht dat ik donderdag met de trein naar Schiphol ga omdat ik er om 8.45 moet zijn en anders vol in de spits reis. Maar met de auto kun je in ieder geval nog voor een alternatief gaan en met de trein strand je echt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon zorgen dat je ruim op tijd een trein pakt. Mocht je ergens stranden dan een taxi nemen em de kosten op de NS claimen
Ik neem aan dat je van Utrecht naar Schiphol moet? Dan heb je zat keuze wat treinen betreft aangezien je de hele nacht naar Schiphol kan met de trein.Katja schreef:Van zulke berichten word ik dan weer zenuwachtig. Ik had net bedacht dat ik donderdag met de trein naar Schiphol ga omdat ik er om 8.45 moet zijn en anders vol in de spits reis. Maar met de auto kun je in ieder geval nog voor een alternatief gaan en met de trein strand je echt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik reis via Hilversum omdat ik met een vriendin ga. Weet ook wel dat we er altijd komen maar ik krijg altijd de kriebels van het OV.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht