Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Dallas naar Washington DC, in drie weken

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
HaMa
Amerika-ontdekker

Re: Van Dallas naar Washington DC, in drie weken

Bericht door HaMa »

Update: Het wordt een rondje Dallas-Dallas, in iets meer dan drie weken.

Globale route:
Dallas
Austin
San Antonio
Houston
New orleans
Pensacola
Atlanta
Asheville
Nashville
Memphis
Dallas

Als dat niet te doen is qua tijd dan wordt het versie B
Dallas
Austin
San Antonio
Houston
New Orleans
Vicksburg
Memphis
Dallas

Maar zelf denk ik dat versie A ook wel te doen moet zijn in 22 dagen.

Nu zoek ik voornamelijk nog tips voor betaalbare en schone hotels op de route. Hou dan in gedachten dat we zonder problemen een paar nachten aan de snelweg hebben doorgebracht in een Motel 6 in Santa Barbara, maar dat we het fijner vinden om niet wakker gemaakt te worden door voorbij denderende vrachtwagens :wink:
michel251985
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door michel251985 »

Dallas is een leuke stad. Dus zeker niet overslaan :) Als je van tv serie Dallas, John F. Kennedy moord, Bonnie & Clyde leuk vind moet je zeker Dallas bezoeken :)
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

We hebben al drie dagen dallas ingepland, dus dat komt goed. Nu moeten we gaan bedenken hoeveel dagen we door gaan brengen in de andere steden. Austin bijvoorbeeld. Eén nacht, of in ieder geval twee? Is daar meer te doen dan een aantal leuke kroegen?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind zelf versie A echt heel leuk - je krijgt op die manier echt alle kanten van het zuiden te zien. Maar of het te doen is in drie weken, oei, dat lijkt me lastig te zeggen. Het hangt er vanaf hoeveel je wilt rijden. Zo is van Pensacola naar Atlanta nog best wel een trek, en er is niet superveel te zien onderweg (alhoewel als de backroads neemt, dus vanaf Defuniak Springs naar Albany (2, 91), en dan van Albany via de 300 de I-75 op, je wel echt een heel stuk authentiek deep south te zien krijgt, maar of je daarvoor nou zes/zeven uur in de auto wilt zitten). Ook lijkt het me dat je heel veel leuke plekken hebt ingebouwd, waar je zo makkelijk een paar dagen door kan brengen (Dallas, NOLA, Atlanta, Memphis, Nashville), maar waardoor je je route misschien erg snel wordt. Aan de andere kant, als je echt puur voor die steden gaat, met weinig tot geen stops ertussen (waardoor je dus tussen de steden echt wel een dag, soms een hele volle dag, aan het rijden bent), dan zie ik niet waarom het niet te doen is.
En natuurlijk zou je kunnen zeggen, maar zo krijg je maar een hele snelle blik van alles, en je moet ook nog Savannah zien en Charleston, en dat is ook wel zo, maar als dit de enige keer is dat je naar het diepe zuiden komt, dan lijkt me dit een leuke route.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

We gaan versie A proberen, hoewel misschien een kortere route nemen naar Atlanta, maar dat kunnen we ter plekke misschien ook nog wel bekijken. We zitten inderdaad ook met het feit dat we in de steden zeker een paar dagen willen rondhangen. Dallas zijn we bijvoorbeeld drie volle dagen. We hebben 23 dagen in totaal en gaan binnenkort even daadwerkelijk samen zitten om te kijken of het allemaal haalbaar is. Een paar keer veel rijden is geen probleem, als we rond avondeten maar ergens kunnen inchecken is dat verder prima. Waar ik benieuwd naar ben is dingen die te doen zijn buiten de grote steden om, want dat weet ik nog niet zo goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer