Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa

Bericht door lovely_laura »

Ik zie dat je toch Bryce Canyon erin gedaan hebt. Wij sliepen in de Ruby Inn. De kamers waren lekker ruim en het was lekker dicht bij het park.
1 tip zorg dat je onderweg naar Bryce al je boodschapjes doet. Er zit bij Ruby inn een klein supermarktje maar die is niet te betalen!!

Wij vonden onze route ook heerlijk rustig met maar een paar lange reisdagen maar dat valt bij jullie helemaal mee omdat jullie Page en Death valley ertussen hebben :thumbup:
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hoi Frouke,

Ik ben blij dat ik zie dat je Bryce toch toegevoegd hebt :thumbup:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

http://www.brycecanyongrand.com/

Ik zou persoonlijk liever naar dit hotel gaan in Bryce. Veel beter en mooier dan Rubys. :wink:
Geen idee of ze dat in de tussentijd hebben opgeknapt maar de laatste x dat wij er waren was het nog steeds een beetje oude meuk.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Allé, kben blij dat jullie blij zijn hahahahahahahaha :mrgreen: nee serieus, kheb men eige is aant verdiepen geweest in verschillende verslagen ivm bryce en fotokes aant bekijke geweest enzovoort enzovoort en ge ziet, ons Frouke is tóch bekeerd :lol: De hotels ga ik nog is efkes beter bekijken op de site en de tip ivm de boodschappen ga ik zéker in het achterhoofd houden :thumbup:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ps: heb ik Bryce goed ingepland zo ivm duur vh verblijf daar?
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Hockey: ik ga dit stukje (dag21 en 22) zéker nog eens goed bekijken want dat gaat idd wel héél krap worden...
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

en nog is bedankt iedereen voor de goeie tips en het meedenken allemaal!! :thumbup: Een reisbureau is hier niks tegen :mrgreen:
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik zou het volgende doen
dag 21: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) tot Morro Bay
dag 22: Morro Bay - LA

Ik zie dat je op om van Page naar Bryce te gaan kiest voor 89A.
Dit is een prachtige weg maar alleen zijn daar dit jaar problemen door landslide en moet je hiervoor omrijden.
(ipv 3u rijden wordt het er dan 6 !)
Normaal gezien zou dit tegen volgend jaar opgelost moeten zijn. Toch iets om in de gaten te houden ...
(anders neem je de gewone 89)

Qua tijd voor Bryce denk ik dat je goed zit gezien jullie geen lange tochten gaan doen (allé, dat had ik toch zo begrepen)
Je hebt de tijd om de uitzichtspunten te doen en eventueel een stuk langs de rim te wandelen.

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou daar idd sowieso de 'gewone' 89 voor nemen. Via big water en Kanab en dan omhoog. Dat geeft je meer tijd voor Bryce. Al is het stuk rond de Navajo Bridge (veel gieren daar vorig jaar) en Lees Ferry ook mooi en daar kun je pootje baden in de Colorado rivier.
Op dit moment zou je van de grand canyon naar Page om moeten rijden door die afgesloten 89. Nu zijn ze een zandpad aan het verharden, omdat de reparatie van de oude 89 tussen bitter springs en page nog wel een hele poos gaat duren.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ja Ingrid, dat heb je goed begrepen van de lange wandeltochten :wink: we zijn totaaaaaaal geen hikers en zullen het dus voornamelijk bij de uitzichtspunten houden... Effe verwarring ivm de weg van page naar Bryce... Zijn ze aan de 89 of de 89 a aan het werken op dit moment? Wally: bedoel je met de oude 89 de 89 a? Pffffff, kzweet er nu al van hahahaha :wink:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ingrid: wat is de reden dat je Santa Barbara zou veranderen in Morro bay als overnachting?
-Krijg ik de rodeo ook gemakkelijk ingepast in men korte verblijf in Bryce, daar we ook de belangrijkste uitzichtspunten gezien willen hebben daar?
-Wat doe ik met sillicon valley en de viskes (aquarium)???
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Kan ik op dag 21 niet beter naar Monterey rijden als overnachtingsplek en de volgende morgen pas (dus op dag 22) het aquarium doen en in de namiddag het State Park en dan doorrijden naar Morro bay als overnachtingsplaats? Of hoeveel tijd denken jullie nodig te hebben in het State park?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De 89 is de weg langs lake powell naar kanab. De 89a komt niet door page, maar loopt aan de andere kant vd colorado river wat ten zuiden van page. Als je dus van Page naar Bitter Springs wil kan dat NU niet. Ergens van het jaar zal er een tijdelijk 'nieuwe' weg opengaan. Maar ik zou in jou geval gewoon via Lake Powell naar Bryce rijden.

Het stuk Monterey - Cambria is een stuk waarbij de google maps tijden niet kloppen. Punt 1 is het het mooiste stuk van highway 1 en wil je onderweg wel eens stoppen. Je doet over het stuk naar Santa Barbara misschien al wel 3/4 dag. Ter info.. Ik reed van Pismo Beach naar Monterey. Ook geen echt wandeltype. Om 9u in de auto. Korte stop bij hearst castle (niet naar binnen geweest), de zeeolifanten, 2x langs de kustlijn en een keer bij big sur bij Nepenthe restaurant en wij waren rond 16u in Monterey. Pismo Beach-Santa Barbara is zonder een stop in Solvang ook nog minimaal 1,5u rijden.
Als je dat dus in één dag wilt rijden is dat goed mogelijk qua afstand, maar zul je onderweg wel wat haastig rond moeten kijken.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89 - Bryce canyon ('s avonds rodeo)
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 18: SF
dag 19: SF
dag 20: SF - Silicon Valley - Monterey
dag 21: Monterey (aquarium?) - Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay
dag 22: Morro Bay - LA
dag 23: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 24: LA
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 27: San Diego
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego
dag 30: San Diego-vertrek Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 11 jun 2013, 21:59, 7 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Overnachting in Morro Bay:
Zoals PSVwally ook al schreef ben je bijna de hele dag zoet
het is er zo mooi dat je zeker regelmatig zal willen stoppen
er is dan nog het state park en bij San Simeon Hearst Castle
Bij de zee-olifanten zijn wij relatief lang blijven hangen (sprak mijn zoon -toen 13- geweldig aan)
Ook hebben we net voor Morro Bay even tijd gemaakt voor wat waterpret.

Persoonlijk zou ik het Aquarium op dag 21 doen.
Ik weet niet precies wat jullie in Silicon Valley willen gaan doen maar ik denk dat de viskes de kinderen meer aanspreken.
Overnachten kan ook in Monterey, 's avonds kan je dan naar Fishermans Wharf.

Voor je Bryce NP binnenrijdt kom je langs de Ruby's Inn.
Hier verkopen ze de tickets voor de rodeo.
Koop je tickets voor je het park in gaat, dan heb je zeker nog plaats.
(begint om 19u Utah tijd)

Op jouw dag 7 verlies je een uur door tijdsverschil tussen Arizona en Utah.
Ik zou deze dag toch vroeger opstaan.

Groetjes

Ingrid
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Lekker de tijd nemen voor het Aquarium. Je bent er ook weer geen hele dag zoet, maar een 2/3 uur vermaak je er zeker wel. Onze kids vonden het heerlijk en met name de jongste (toen 1,5 jaar) namen we drijfnat weer mee terug naar de auto. Zorg dus voor wat droge kleding als er waterratjes in je gezin zitten :lol:

Point Lobos State Reserve is ook prachtig! Kan je even relaxt wandelen en genieten van de omgeving. Zie voor verslag en foto's: http://usa2011.webs.com op dag 7

17 mile drive leuk om te doen, maar niet super verrassend vonden wij. :wink:

Wij hadden de pech dat de 1 gesloten was in 2011 toen wij er heen gingen, ben benieuwd naar jullie ervaringen!
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Sillicon Valley is iets waar mijn man héééééééééééél graag naar toe zou willen gaan :roll: Was niet echt mijn idee maar manlief mag toch ook een kleiiiin beetje inzeg hebben in het gebeuren nietwaar :lol: Ik had het eigenlijk al redelijk goed uitgestippeld allemaal (dacht ik) tot meneer ermee afkwam dat hij dit toch ook wel héééééél graag gezien zou hebben. Dussssssssss moeten we naar Sillicon Valley énnnnn met de kindjes naar de viskes gaan kijken hé... Nu alleen nog is bekijken hoe we dit het best gaan inplannen allemaal...
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

oeioei, nu vliegen de tips écht wel rond men oren seg :lol:
Van het tijdsverschil tussen Utah en Arizona hadden wij totaaaaaaaaaaal nog niet bij stilgestaan!!! (handig om te weten :thumbup: )
Dimple: jouw verslag ga ik ook zéker eens goed nalezen. ps: is het de bedoeling da ge bij de viskes mee in die aquariums springt dan? :lol:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Jouw man moet niet zeuren en gewoon genieten van de prachtige reis die jij voor hem uitstippelt :lol:

Domme vraag hoor, maar wat is er dan te doen in Silicon Valley??

En oh ja, bij Cambria zit je vlakbij het wijngebied van Paso Robles, geen idee of je wijnliefhebber bent, maar probeer eens een paar flessen uit de streek! Echte aanrader! Zowiezo drinken wij altijd alleen wijn in het gebied waar we op vakantie zijn :wink:

Nou, je duikt er niet in bij de vissen, maar er zijn van wet-spots waar kinderen 'over water' kunnen lopen en allerlei activiteiten kunnen doen. Nou, dat hebben wij geweten. Gelukkig dat jouw kinderen wat ouder zijn en dus zelf verantwoordelijk zijn of ze nat worden of niet :lol:

Overigens, zo'n rodeo in Bryce kan je ook vanaf een afstandje goed volgen hoor. Hoef je niet persé erbij te zitten. Ik vond het nooit zo aantrekkelijk. Als je dan toch geld gaat uitgeven, ga er dan met een helikopter overheen. Dat is pas gaaf!! :lol:

En uitzichtpunten zijn voldoende in Bryce! Je ziet dan genoeg!
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Dimple,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Silicon_Valley Geeky Stuff :geek: jawel mijn man is nl. Software engineer en dussssss heel geinteresseerd in dit alles (maar ook wel in de rest van mijn reeds uitgestippelde route hoor) :wink:
ps: bedoel je dat je ook 'gratis' naar de rodeo kan gaan kijken dan en dat je enkel moet betalen als je zitplaatsen wenst?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer