Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap London Heathrow

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
joosthoek
Amerika-newbie

Overstap London Heathrow

Bericht door joosthoek »

Op 5 oktober aanstaande reis ik samen met mijn broer naar New York City. Na een vlucht met BA vanuit Brussel, dienen wij in Heathrow over te stappen op vlucht 0177, eveneens van BA.
Hier en daar heb ik reeds vernomen dat het overstappen aldaar niet altijd even vlekkeloos gaat, dit vanwege verscherpte security maatregelen.
Nu hebben wij slechts 1 u. en 15 min. om deze overstap te maken. :shock: Heeft iemand van jullie misschien een tip over hoe wij dit het beste kunnen doen?
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Overstap London Heathrow

Bericht door sweatbox »

joosthoek schreef:Op 5 oktober aanstaande reis ik samen met mijn broer naar New York City. Na een vlucht met BA vanuit Brussel, dienen wij in Heathrow over te stappen op vlucht 0177, eveneens van BA.
Hier en daar heb ik reeds vernomen dat het overstappen aldaar niet altijd even vlekkeloos gaat, dit vanwege verscherpte security maatregelen.
Nu hebben wij slechts 1 u. en 15 min. om deze overstap te maken. :shock: Heeft iemand van jullie misschien een tip over hoe wij dit het beste kunnen doen?
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.dft.gov.uk/stellent/groups/d ... 12280.hcsp
joosthoek
Amerika-newbie

Bericht door joosthoek »

Bedankt voor de info! Ik was in ieder geval niet van plan om veel spullen als handbagage mee te nemen. Uiteraard wel de benodigde documenten, gsm (aannemende dat dit nu wel is toegestaan) en wellicht wat magazines of een boek.

Krapjes zal 't qua tijd sowieso wel worden. In een aantal posts elders op het forum lees ik dat de één binnen een aantal minuten door security heen is, de ander doet er wel een uur over. We zullen zien.. :?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

gsm/laptop etc is gewoon toegestaan. Alles moet los in bakjes, je gsm zou ik in je handtas doen, niet los, er raken er nogal wat kwijt op die manier. Ook je schoenen moeten uit. En of je er snel doorheen bent heeft meer te maken met het feit of er veel toestellen tegelijk aankomen en door de security moeten worden afgehandeld. Je zou kunnen proberen om in de vlucht van BRU naar LHR zover mogelijk voorin te gaan zitten, ben je er eerder uit, eerder bij de security.
serge
Amerika-ontdekker

Bericht door serge »

wij zijn 3 september op Londen gevlogen vanuit Brussel, en hadden ongeveer dezelfde tussentijd als jullie, wel naar Denver. Wij hebben onze vlucht gemist (en de vlucht naar denver was dan nog in dezelfde terminal als die waar we aangelomen zijn) –––> daarna herboekt en op washington gevlogen –––––> weer met ongeveer een uur tussentijd, en terug vlucht gemist! Lijkt mij zeer krap te zijn. Ik probeer volgende keer niet op Londen te vliegen...

... en dan ook nog eens onze bagage voor 5 dagen vermist!
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Wij zijn op 1 september naar LA gevlogen via London H. Het overstappen was allemaal wel goed aangegeven maar we hebben ongeveer een uur en 15 minuten inde rij gestaan. We hadden onze vlucht naar LA gelukkig nog op het nippertje gehaald. 2 jongens die voor ons zaten hadden voorrang gekregen bij de security toen ze hun vluchtgegevens lieten zien. Dat hadden wij dus ook moeten doen in plaats van door de gangen te rennen.

Verder vond ik het geen onplezierig vliegveld om over te stappen.
Sandrine
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrine »

Ik vond het een verschrikkelijk vliegveld, maar het zat dan ook allemaal wel erg tegen.
Wij kwamen er 2 september aan en hadden ongeveer 2,5 uur overstaptijd en toch is het niet gelukt het vliegtuig te halen.

Wij moesten eerst met een busje naar een andere terminal worden gebracht. Daar aangekomen stonden er vijf bussen voor ons en niemand mocht eruit omdat er nog geen personeel gearriveerd was om de security checks te doen! Toen die er waren moesten we dus in een gigantische rij en niemand kreeg voorrang, want het was bijna voor iedereen krap op dat moment.

Een half uur voordat het vliegtuig vertrok waren we door de security heen, maar toen mochten we het vliegtuig al niet meer in. De dame van United Airlines achter de balie zei dat alle passagiersgegevens uiterlijk drie kwartier vantevoren naar Amerika moesten worden gestuurd en omdat wij toen nog niet in die terminal waren, waren onze namen dus niet doorgegeven (of zoiets... dit was me niet helemaal duidelijk, iemand die het snapt?)

Overgeboekt op een andere vlucht, die via San Francisco naar LAX ging, maar in San Francisco dus weer de binnenlandse vlucht gemist! Dit kwam niet door SF airport, maar wederom door Londen, daar ging het vliegtuig bijna een uur te laat weg!

Maar goed, wie weet gaat het bij jullie allemaal prima. Ik denk dat wij er gewoon precies op het verkeerde moment waren, het was zo'n chaos.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

wij vliegen vaak via LHR. Optimaal is het zeker niet maar de prijs doet/deed ons steeds besluiten toch via lhr te vliegen.

Als je met BA vliegt dan kun je redelijk je overstap tijd bepalen (iig wel als je uit amsterdam vliegt). We hebben overstap tijden gehad van 2 uur en een keer 1.5 uur. Beide keren hebben we moeten rennen en het net gehaald maar ideaal is het absoluut niet!!!!
joosthoek
Amerika-newbie

Bericht door joosthoek »

Beide overstappen - heen- en terugreis - zijn gelukkig (net) goed verlopen. Op de heenreis dreigde het even mis te gaan. Vanwege een technische reden kon de gate op Heathrow niet aan het toestel gekoppeld worden. Het duurde erg lang voor er een mobiele trap geregeld was. Op JFK konden we in no-time door security (een snelle foto, vingerafrukken en wat standaard vragen) en customs.

De overstap op de terugreis was gelukkig wat ruimer. Dit blijkt echter nog geen garanties te geven. Er was ook juist een 747 uit Mumbai aangekomen, we moesten samen met de passagiers door één security poortje. Tot overmaat van ramp begaf de scanner voor de handbagage het ook nog eens, dit was echter snel verholpen. Dit alles in terminal 4. Wel een tegenvaller voor een luchthaven als Heathrow, 'The busiest airport in the world...'.

Het is mij overigens opgevallen dat, ondanks de vele waarschuwingen, er nog steeds mensen tussen zitten die met vloeistoffen etc. door security willen. In de wachtrij bij security werd meerdere malen omgeroepen dat vloeistoffen in handbagage verboden is. Voor velen was dit blijkbaar onvoldoende. Beetje vreemd..

De vluchten zelf waren overigens prima, net als het verblijf in NYC!!!! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer