Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Salt Lake City: tips voor bezoek gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6

Salt Lake City: tips voor bezoek gevraagd

Bericht door luuc&Wendy »

Wij gaan binnenkort weer een rondreis maken van Denver naar las Vegas. Alleen kan ik weinig vinden over Salt Lake City over wat er te zien valt.
Zijn er nog tips om te bekijken behalve het Temple Square en het Utah State Capitol.
Verder zijn tips over goede winkelcentra en restaurants ook erg welkom.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Salt Lake City: tips voor bezoek gevraagd

Bericht door manja »

Antelope Island en de Kennecot Coppermine , beide zeer de moeite van een bezoek waard.
Winkelen kun je op de Gate Way, City Creek Center of je rijdt naar Park City naar het Tanger outlet center.
http://www.trolleysquare.com/directory.php?id=2&noclr Hier kun je lekker en goed eten.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

manja schreef:... Kennecot Coppermine, beide zeer de moeite van een bezoek waard.
Wegens een aardverschuiving is het bezoekerscentrum van de mijn voor de rest van dit jaar (2013) gesloten,
zie: http://www.kennecott.com/visitors-center
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij Alles Amerika.
luuc&Wendy schreef:Alleen kan ik weinig vinden over Salt Lake City over wat er te zien valt.
Zijn er nog tips om te bekijken behalve het Temple Square en het Utah State Capitol.
Ik denk dat je hiermee de belangrijkste bezienswaardigheden in de stad hebt genoemd.

In ons reisverslag 2010 (klik hier) staan onze belevenissen in deze stad beschreven. Inderdaad Temple Square en het Utah State Capitol.
Maar ook over het hotel waar wij verbleven en het winkelcentrum The Gateway Mall met diverse restaurants.

Ook over Antelope Island kan je bij dag 16 lezen.

Aan de oostkant van de stad vind je nog het This Is The Place Heritage Park, zie: http://www.thisistheplace.org/
Dit hebben wij niet bezocht.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als je van architectuur houdt is de Public Library een bezoekje waard. Een erg mooi gebouw. Op de begane grond ook boetiek winkeltjes en een cafeetje. Je kan helemaal naar boven naar het dakterras voor een mooi uitzicht over Salt Lake City.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Mocht je een uurtje of twee over hebben, wij vonden het bezoeken van het Family Search Library heel indrukwekkend. Je zal verbaasd zijn over de informatie die ze daar hebben. Heb daar weer een paar namen kunnen toevoegen aan onze stamboom. Kopieen van de kerkboeken uit Callantsoog van rond 1680. Je krijgt volledige uitleg over het centrum, als je wil kan een "zuster" of "broeder" je helpen tijdens je zoektocht. Men is zeer hulpvaardig, vriendelijk en probeert zelfs iemand voor je te vinden die Nederlands spreekt. Dus duik even in de familiegeschiedenis en ga daar kijken of je nog wat vinden kan. Je zal onder de indruk zijn. Het archief is gigantisch!
https://familysearch.org/locations/saltlakecity-library
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Als buitenstaander is het trouwens niet de bedoeling dat je die mensen als sister of brother aanspreekt, je bent immers geen lid van de kerk en je hebt geen (familie) band met hun. Al zijn ze wel heel snel met iemand sister of brother noemen, na 2 bezoekjes van de Elders was ik al meteen sister A. :lol:
En ja, de kans is heel groot dat er iemand rondloopt die Nederlands spreekt. Elders en sisters die uitgezonden worden naar een ander land moeten de taal vloeiend leren spreken zodat ze hun werk beter kunnen doen. Het trainingsprogramma voor missionaries is vergelijkbaar met het programma van de DoD, echt indrukwekkend.

Ik zou ook de Gateway Mall aanraden en dan vooral om te gaan eten bij Tucanos, de rest van de mall is niet echt bijzonder. Dat was ons favorite restaurant. Het is een Brazilian grill dus veel vlees maar ook een heerlijke saladbar en gegrilde groenten. De bediening loopt rond met 'zwaarden' van de gril en je eet dus heel langzaam, stukje kip hier, hapje biefstuk daar, stukje vis als afwisseling. Onze kinderen vonden het altijd super! En als je jarig bent moet je dat even melden, dan komen ze met trommels naar je tafel en zingen een liedje voor je.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

This is the Place is tegenover de dierentuin, ik zou dan eerder naar de dierentuin gaan. Maar ik ben nogal negatief over This is the Place sinds m'n oudste daar met schoolreisje naartoe is gegaan. This is the Place is een monument voor de LDS kerk, en ik vond het totaal ongepast dat een schoolreisje van een public school helemaal in het teken van de kerk stond. De kinderen kregen keer op keer te horen dat hun voorouders dit en dat ook gedaan hadden en dat het dankzij hun moed was dat 'wij' nu in vrijheid het ware geloof konden aanhangen.
Al vond m'n dochter het wel leuk om met de handwagen rond te lopen. Maar voor de rest voelde ze zich heel ongemakkelijk omdat ze niet LDS is en er heel negatief werd gepraat over mensen die niet bij de juiste kerk horen.

Is iemand trouwens naar de Geode Beds bij Dugway geweest? Vrienden van ons zijn daar een paar weken geleden geweest en de foto's zagen er superleuk uit. Maar dat is misschien te ver weg van SLC.
steps146
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door steps146 »

stomme vraag misschien, maar wat is binnekort?
ik heb namelijk nog een hotel over in Denver, deze hadden we geboekt maar kunnen niet meer annuleren.
en wij komen niet meer in Denver omdat we onze route aangepast hebben.

Hotel: Quality Inn Denver Central
datum: 16-7-2013 op 17-72013
Kamer voor 4 volwassenen
ontbijt inbegrepen
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
gyatso
Amerikafan

Bericht door gyatso »

LittlePhoenix schreef:Als buitenstaander is het trouwens niet de bedoeling dat je die mensen als sister of brother aanspreekt, je bent immers geen lid van de kerk en je hebt geen (familie) band met hun. Al zijn ze wel heel snel met iemand sister of brother noemen, na 2 bezoekjes van de Elders was ik al meteen sister A. :lol:
En ja, de kans is heel groot dat er iemand rondloopt die Nederlands spreekt. Elders en sisters die uitgezonden worden naar een ander land moeten de taal vloeiend leren spreken zodat ze hun werk beter kunnen doen. Het trainingsprogramma voor missionaries is vergelijkbaar met het programma van de DoD, echt indrukwekkend.
De medewerkers werden voorgesteld als "brother" and "sister". Hield ik er even rekening mee dat men gelijk aan het bekeren zouden slaan, werd er geen woord over gezegd. Werd voorgesteld aan een oud missionares, die heel goed Nederlands sprak en het zelfs erg leuk vond om even te praten over zijn tijd in Nederland. Wij vonden het één van de leukste ervaringen van Salt Lake City.
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker

steps146 schreef:stomme vraag misschien, maar wat is binnekort?
ik heb namelijk nog een hotel over in Denver, deze hadden we geboekt maar kunnen niet meer annuleren.
en wij komen niet meer in Denver omdat we onze route aangepast hebben.

Hotel: Quality Inn Denver Central
datum: 16-7-2013 op 17-72013
Kamer voor 4 volwassenen
ontbijt inbegrepen
Helaas. Wij vertrekken 12 juli naar Denver. En we hebben onze hotels ook al betaald en vastgelegd. Ik had u graag willen helpen.
druppel
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door druppel »

wij zijn inmiddels twee keer naar "this is the place "geweest en echt een heel andere ervaring. De kinderen vonden het er echt geweldig en we hebben veel geleerd ( we wisten niets van mormonen of lds af ) . De mensen die er "wonen "zijn naar de tijd gekleed en willen je van alles uitleggen ( maar niet op een bekerende manier , misschien dat ze dat bij amerikanen meer doen ?) en de kinderen hebben koekjes gebakken, paard gereden, armbanden gemaakt, leer bewerkt, wol bewerkt en nog veel meer. Ik zou het absoluut aanraden !
gymnastics; just do it !
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker

Dank jullie allemaal voor de nuttige tips waar wij zeker gebruik van gaan maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer