Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Yosemithe27: rondreis Zuidwest Amerika mei 2014
-
- Amerika-newbie
Reis Yosemithe27: rondreis Zuidwest Amerika mei 2014
Hallo iedereen!
In mei 2014 wil ik met twee vrienden naar West Amerika om een rondreis te maken ter afsluiting van onze studie. Ik zoek al een paar weken op dit forum naar een reis die hetzelfde is als wat wij willen, maar het zijn zoveel verschillende dat ik toch maar zelf de vraag stel. Wij zijn het volgende van plan en willen het in ongeveer 23 dagen doen:
Los Angeles (2 dagen) Hollywood, wellicht universal, enz..
Joshua tree NP (1 dag)
Williams/Sedona (wat is leuker om te overnachten voor we grand Canyon gaan?) (1 nacht)
Grand Canyon (1 dagen)
Monument Valley (1 nacht) tour met navajo gids op paard is het idee, en zonsopkomst/ondergang.
Lake Powell (het bezoeken waard om even te relaxen ofzo?)
Bryce canyon & Zion (2 nachten)
Las Vegas( 2 nachten) Ook hoover dam bezoeken
Death Valley (1 nacht)
Sequoia national park (wanneer deze bomen ook in yosemithe staan, slaan we het over)
Yosemithe national Park (2 nachten)
San Francisco (3 nachten)
wellicht dagje strand in de omgeving en terug via Highway 1 naar LA als ticket gunstiger is. Of andere tips in de buurt van San franciso om te bezoeken?
Het bovenstaande is onze opzet en willen we sowieso graag zien. De dagen zijn maar schattingen. Hiernaast willen we graag een western stadje zien en een spookstadje van de goldrush.
Ook een stukje route 66 lijkt ons mooi om te zien. Het liefste boeken we een fly en drive, omdat reizen met vaste hotels die ons aanspreken naar phoenix gaan en dit spreekt ons niet erg aan. Ook ontbreekt Monument Valley vaak. Dit lijkt ons echter een van de hoogtepunten.
Tevens willen we niet te gehaast onderweg zijn, maar kunnen genieten van de parken en rustig kunnen kijken.
Alle tips zijn welkom, meer dan welkom zelfs, omdat we deze reis tot een geweldige willen maken, maar dat wil iedereen hier natuurlijk. Parken toevoegen of weglaten of plaatsen die het bezoeken waard zijn, alles is welkom
Alvast bedankt!
In mei 2014 wil ik met twee vrienden naar West Amerika om een rondreis te maken ter afsluiting van onze studie. Ik zoek al een paar weken op dit forum naar een reis die hetzelfde is als wat wij willen, maar het zijn zoveel verschillende dat ik toch maar zelf de vraag stel. Wij zijn het volgende van plan en willen het in ongeveer 23 dagen doen:
Los Angeles (2 dagen) Hollywood, wellicht universal, enz..
Joshua tree NP (1 dag)
Williams/Sedona (wat is leuker om te overnachten voor we grand Canyon gaan?) (1 nacht)
Grand Canyon (1 dagen)
Monument Valley (1 nacht) tour met navajo gids op paard is het idee, en zonsopkomst/ondergang.
Lake Powell (het bezoeken waard om even te relaxen ofzo?)
Bryce canyon & Zion (2 nachten)
Las Vegas( 2 nachten) Ook hoover dam bezoeken
Death Valley (1 nacht)
Sequoia national park (wanneer deze bomen ook in yosemithe staan, slaan we het over)
Yosemithe national Park (2 nachten)
San Francisco (3 nachten)
wellicht dagje strand in de omgeving en terug via Highway 1 naar LA als ticket gunstiger is. Of andere tips in de buurt van San franciso om te bezoeken?
Het bovenstaande is onze opzet en willen we sowieso graag zien. De dagen zijn maar schattingen. Hiernaast willen we graag een western stadje zien en een spookstadje van de goldrush.
Ook een stukje route 66 lijkt ons mooi om te zien. Het liefste boeken we een fly en drive, omdat reizen met vaste hotels die ons aanspreken naar phoenix gaan en dit spreekt ons niet erg aan. Ook ontbreekt Monument Valley vaak. Dit lijkt ons echter een van de hoogtepunten.
Tevens willen we niet te gehaast onderweg zijn, maar kunnen genieten van de parken en rustig kunnen kijken.
Alle tips zijn welkom, meer dan welkom zelfs, omdat we deze reis tot een geweldige willen maken, maar dat wil iedereen hier natuurlijk. Parken toevoegen of weglaten of plaatsen die het bezoeken waard zijn, alles is welkom
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Yosemithe27: rondreis Zuidwest Amerika mei 2014
Hallo en welkom op dit forum.
Je hebt nog even, dus je hebt alle tijd om alles uit te gaan zoeken.
Gelijk maar even met de deur in huis vallen. Afsluiting van de studie en een beetje op de schrijfstijl lettend zijn jullie allemaal -25? Dan gaat de huurauto wel wat meer kosten dan de gemiddelde die hier gehuurd wordt. Het is geen ramp, want er zijn genoeg -25 die auto's huren, maar dan weet je dat.
Of fly en drive voordeliger is dan alles los boeken. Hangt er vanaf wat je budget is en hoe groot je auto moet zijn. Met 3 man lijkt me een midsize suv nl. het minste van wat je moet hebben...dus zoeen of groter
Dan over je route. Je hebt eigenlijk het standaard Bassie en Adriaan rondje. Er zit alleen 1 (of 2) hele grote MAAR in en dat is het weer. De kans dat de Tioga Pass is gesloten in Mei is redelijk aanwezig en in zowel Yosemite als Sequoia kan nog sneeuw liggen. Ter verduidelijking, is was op 9 Mei in Bryce en daar lag nog sneeuw, dus ook daar, al is de kans klein, kan het nog 'winterig' zijn.
Schrijf verder je route uit in... van...- ...naar.... ,dat leest veel makkelijker voor de rest en je ziet gelijk je reisdagen en hoeveel dagen je echt op één plek bent. Dus:
dag1 Amsterdam/Brussel/Dusseldorf - Los Angeles
dag2 Los Angeles
dag3 Los Angeles - Joshua Tree (twentynine palms)
dag4 twentynine palms - Williams
etc etc
Je ziet bv nu dat je maar 1 dag effectief in LA bent. Dagje strand in omgeving SF in Mei...het zonnetje kan lekker zijn, maar het water is ijs en ijskoud.
2 nachten Las Vegas vanuit Zion is eigenlijk hooguit 1.5 dag voor las Vegas, als je dan ook nog de hoover dam wilt bezoeken, blijft er weinig tijd meer over.
Als je morgen niet nog meer reacties hebt zal ik een standaard bassie en adriaan rondje hieronder nog neerzetten (je kunt het ook zelf zoeken
), op mijn ipad gaat dat nu niet lukken nl.
Lees jezelf goed in op dit forum en gebruik de site http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html bijvoorbeeld om goed te kijken wat er in de parken te doen is.
Je hebt nog even, dus je hebt alle tijd om alles uit te gaan zoeken.
Gelijk maar even met de deur in huis vallen. Afsluiting van de studie en een beetje op de schrijfstijl lettend zijn jullie allemaal -25? Dan gaat de huurauto wel wat meer kosten dan de gemiddelde die hier gehuurd wordt. Het is geen ramp, want er zijn genoeg -25 die auto's huren, maar dan weet je dat.
Of fly en drive voordeliger is dan alles los boeken. Hangt er vanaf wat je budget is en hoe groot je auto moet zijn. Met 3 man lijkt me een midsize suv nl. het minste van wat je moet hebben...dus zoeen of groter

Dan over je route. Je hebt eigenlijk het standaard Bassie en Adriaan rondje. Er zit alleen 1 (of 2) hele grote MAAR in en dat is het weer. De kans dat de Tioga Pass is gesloten in Mei is redelijk aanwezig en in zowel Yosemite als Sequoia kan nog sneeuw liggen. Ter verduidelijking, is was op 9 Mei in Bryce en daar lag nog sneeuw, dus ook daar, al is de kans klein, kan het nog 'winterig' zijn.
Schrijf verder je route uit in... van...- ...naar.... ,dat leest veel makkelijker voor de rest en je ziet gelijk je reisdagen en hoeveel dagen je echt op één plek bent. Dus:
dag1 Amsterdam/Brussel/Dusseldorf - Los Angeles
dag2 Los Angeles
dag3 Los Angeles - Joshua Tree (twentynine palms)
dag4 twentynine palms - Williams
etc etc
Je ziet bv nu dat je maar 1 dag effectief in LA bent. Dagje strand in omgeving SF in Mei...het zonnetje kan lekker zijn, maar het water is ijs en ijskoud.
2 nachten Las Vegas vanuit Zion is eigenlijk hooguit 1.5 dag voor las Vegas, als je dan ook nog de hoover dam wilt bezoeken, blijft er weinig tijd meer over.
Als je morgen niet nog meer reacties hebt zal ik een standaard bassie en adriaan rondje hieronder nog neerzetten (je kunt het ook zelf zoeken

Lees jezelf goed in op dit forum en gebruik de site http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html bijvoorbeeld om goed te kijken wat er in de parken te doen is.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hallo,
vb
1. LA - stad (met Beverly Hills, Hollywood, Downtown, Griffith Park)
2. LA - Universal
(leuk om te overnachten is Santa Monica, ligt iets verder rijden maar 's avonds kan je fijn naar de pier wandelen)
(ik zou hier nog een nacht toevoegen voor strand: vm surfles, nm Santa Monica Beach te voet naar Venice Beach - voor het echte California gevoel)
3. LA-via Joshua Tree tot Twentynine Palms
4. Twentynine Palms tot Phoenix
5. Phoenix tot Sedona
6. Sedona tot Grand Canyon
(als jullie willen hiken dan zou ik hier 2 nachten slapen)
7. Grand Canyon - Monument Valley
(gids met paard kan je boeken bij vb Gouldings Lodge)
8. Monument Valley - Lake Powell (in Page: Antelope Canyon!)
9. Page - Bryce Canyon
10. Bryce Canyon - Zion NP
11. Zion NP - Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
(van Death Valley kan je Sequoia NP niet binnen, enkel toegang via de westkant)
13. Death Valley via Bakersfield tot vb Exeter
14. Exeter - Sequoia NP (er zijn hier veel meer sequoia's dan in Yosemite)
15. Sequoia NP via Kings Canyon NP tot Fresno
16. Fresno tot Yosemite NP (probeer in de vallei te slapen)
17. Yosemite NP (als jullie willen hiken: Mist Trail naar Nevada Fall of Panorama Trail: super)
18. Yosemite - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco
21. San Francisco - Morro Bay
(het begin van de kustweg is prachtig bochtenwerk, maar je verliest veel tijd dus onderweg slapen)
22. Morro Bay - LA
(normaal is er geen prijsverschil als je vliegt naar LA en terug van San Francisco, ook niet voor
de huurwagen tussen LA en SFO geen drop-off kosten)
Als je Joshua Tree niet doet kan je dag 3-4-5-6 van hierboven vervangen door
(zo zou je 2 avonden in Las Vegas zijn wat voor jonge gasten misschien wel fijn is
en overnachtingen zijn er niet zo duur als je er niet in een weekend bent)
3. LA - Las Vegas
4. Las Vegas via Hoover Dam naar Kingman, via oude route 66 naar Seligman tot Sedona
5. Sedona - Grand Canyon
In mei moet je goed naar de wegeninfo kijken want bv in Sequoia en Yosemite kunnen de wegen nog dicht
zijn door de sneeuw.
Veel succes met plannen!
Ingrid
vb
2. LA - Universal
(leuk om te overnachten is Santa Monica, ligt iets verder rijden maar 's avonds kan je fijn naar de pier wandelen)
(ik zou hier nog een nacht toevoegen voor strand: vm surfles, nm Santa Monica Beach te voet naar Venice Beach - voor het echte California gevoel)
3. LA-via Joshua Tree tot Twentynine Palms
4. Twentynine Palms tot Phoenix
5. Phoenix tot Sedona
6. Sedona tot Grand Canyon
(als jullie willen hiken dan zou ik hier 2 nachten slapen)
7. Grand Canyon - Monument Valley
8. Monument Valley - Lake Powell (in Page: Antelope Canyon!)
9. Page - Bryce Canyon
10. Bryce Canyon - Zion NP
11. Zion NP - Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
13. Death Valley via Bakersfield tot vb Exeter
14. Exeter - Sequoia NP (er zijn hier veel meer sequoia's dan in Yosemite)
15. Sequoia NP via Kings Canyon NP tot Fresno
16. Fresno tot Yosemite NP (probeer in de vallei te slapen)
17. Yosemite NP (als jullie willen hiken: Mist Trail naar Nevada Fall of Panorama Trail: super)
18. Yosemite - San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco
21. San Francisco - Morro Bay
(het begin van de kustweg is prachtig bochtenwerk, maar je verliest veel tijd dus onderweg slapen)
22. Morro Bay - LA
(normaal is er geen prijsverschil als je vliegt naar LA en terug van San Francisco, ook niet voor
de huurwagen tussen LA en SFO geen drop-off kosten)
Als je Joshua Tree niet doet kan je dag 3-4-5-6 van hierboven vervangen door
(zo zou je 2 avonden in Las Vegas zijn wat voor jonge gasten misschien wel fijn is
en overnachtingen zijn er niet zo duur als je er niet in een weekend bent)
3. LA - Las Vegas
4. Las Vegas via Hoover Dam naar Kingman, via oude route 66 naar Seligman tot Sedona
5. Sedona - Grand Canyon
In mei moet je goed naar de wegeninfo kijken want bv in Sequoia en Yosemite kunnen de wegen nog dicht
zijn door de sneeuw.
Veel succes met plannen!
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-newbie
Hallo,
Allebei hartelijk dank voor de reactie.
Wat betreft de auto, ik heb gelezen dat je tot 24 jaar een toeslag betaald voor de auto. Gelukkig is een van ons wat ouder en dit scheelt dan weer neem ik aan, al nemen we uiteraard meerdere chauffers. Bedankt voor de site van de parken, staat veel nuttige informatie op!
Wat ik als route heb opgegeven zijn wat wij denken de hoogtepunten van het gebied en willen we zeker zien, verder willen we graag door middel van dit forum veel informatie krijgen over wat er nog meer te zien is hier buiten om.
Wanneer we eind mei Yosemithe & sequoia willen bezoeken, dus eerst 'onderlangs' en aan het einde naar die parken en San Francisco gaan, is de kans dan groot dat de wegen open zijn? Is twentynine palms wel het bezoeken waard? Ook omdat Ingrid aangeeft het eventueel over te slaan?
Ingrid, super bedankt voor het schema, dat is iets waar we op hoopten! Wanneer we inderdaad twentynine palms over slaan en van LA naar vegas gaan, wat is dan een mooie opvulling om vanuit zion naar death valley te gaan en las vegas bij op dag 12 over te slaan? Een boathouse huren bij lake powell, is dat een aanrader of niet zo veel bijzonders?
Ik heb ook de volgende rondreis op internet gevonden( ik weet niet in hoeverre dit mag om hier te plaatsen):
http://www.arke.nl/rondreis/verenigde-s ... ramma.aspx
Wat zeggen jullie hiervan? Dit lijkt een beetje op de rondreis van ingrid geloof ik. Is deze een gehaaste? 1 nacht yosemithe lijkt me erg kort aangezien die trials al heel erg mooi zijn die hier aangegeven staan.
Nogmaals bedankt voor alle informatie en hoop nog veel meer te krijgen!
Groeten
Allebei hartelijk dank voor de reactie.
Wat betreft de auto, ik heb gelezen dat je tot 24 jaar een toeslag betaald voor de auto. Gelukkig is een van ons wat ouder en dit scheelt dan weer neem ik aan, al nemen we uiteraard meerdere chauffers. Bedankt voor de site van de parken, staat veel nuttige informatie op!
Wat ik als route heb opgegeven zijn wat wij denken de hoogtepunten van het gebied en willen we zeker zien, verder willen we graag door middel van dit forum veel informatie krijgen over wat er nog meer te zien is hier buiten om.
Wanneer we eind mei Yosemithe & sequoia willen bezoeken, dus eerst 'onderlangs' en aan het einde naar die parken en San Francisco gaan, is de kans dan groot dat de wegen open zijn? Is twentynine palms wel het bezoeken waard? Ook omdat Ingrid aangeeft het eventueel over te slaan?
Ingrid, super bedankt voor het schema, dat is iets waar we op hoopten! Wanneer we inderdaad twentynine palms over slaan en van LA naar vegas gaan, wat is dan een mooie opvulling om vanuit zion naar death valley te gaan en las vegas bij op dag 12 over te slaan? Een boathouse huren bij lake powell, is dat een aanrader of niet zo veel bijzonders?
Ik heb ook de volgende rondreis op internet gevonden( ik weet niet in hoeverre dit mag om hier te plaatsen):
http://www.arke.nl/rondreis/verenigde-s ... ramma.aspx
Wat zeggen jullie hiervan? Dit lijkt een beetje op de rondreis van ingrid geloof ik. Is deze een gehaaste? 1 nacht yosemithe lijkt me erg kort aangezien die trials al heel erg mooi zijn die hier aangegeven staan.
Nogmaals bedankt voor alle informatie en hoop nog veel meer te krijgen!
Groeten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb eens even die reis bestudeerd, maar je kunt dan niet in Mei, want Arke vliegt pas vanaf Juni.
De route is op een paar dingen na weinig mee mis vind ik. Ok, je mist de kustroute. En het stuk Yosemite, waar je overigens nog op ruim 1.5u van de vallei zou zitten in dat hotel, tot Death Valley is wat onduidelijk. Willen ze je als de Tioga Pass gesloten is in één dag van Yosemite naar Death Valley laten rijden? Dat is echt een forse rit.
Het enige wat mij een beetje opvalt is de prijs. De laagste die ik gezien heb ik vanaf €2300 per persoon. Dan komt daar voor minimaal 1 of 2 personen 21 dagen á 25 dollar under age fee bij voor de auto, wat betekend zo'n €165 de man als je het deelt door 3. Dan een beetje de benzineprijs berekenen. Zeg dat je lichtgeschat zo'n 4000km gaat rijden. Dan zal je ommenabij de $350 kwijt zijn voor te tanken. Wat neer zal komen ommenabij de €100 de man.
Dan 21x €30 aan allerlei dingen als eten en drinken per dag. De ene keer wat duurder, de andere keer wat goedkoper. Dat is dus zo'n €630 pp. Dan nog €100-€200 euro voor wat extra's als gadgets of kleren of wat onvoorziene kosten.
Er komt dus zo nog een bedrag van een kleine 1000 euro bij wat je ter plekke uitgeeft en dan heb ik het nog niet over de entree die je bij sommige dingen moet betalen. Dus als ik deze reis door zou rekenen zou je
€2300 + €1000 + (ik reken even 200 euro voor diversen attracties, keer op stap etc.) = €3500 p.p
Ik denk dat als je zelf eens goed op zoek gaat je goedkoper uit zou kunnen zijn. De route is in principe een goede leidraad. Ik zou zelf bv het Phoenix/Sedona gedeelte of het San Diego gedeelte eruit halen en minimaal een dag meer in Yosemite plannen en een dag meer Page en een dag meer San Francisco of Las Vegas.
De route is op een paar dingen na weinig mee mis vind ik. Ok, je mist de kustroute. En het stuk Yosemite, waar je overigens nog op ruim 1.5u van de vallei zou zitten in dat hotel, tot Death Valley is wat onduidelijk. Willen ze je als de Tioga Pass gesloten is in één dag van Yosemite naar Death Valley laten rijden? Dat is echt een forse rit.
Het enige wat mij een beetje opvalt is de prijs. De laagste die ik gezien heb ik vanaf €2300 per persoon. Dan komt daar voor minimaal 1 of 2 personen 21 dagen á 25 dollar under age fee bij voor de auto, wat betekend zo'n €165 de man als je het deelt door 3. Dan een beetje de benzineprijs berekenen. Zeg dat je lichtgeschat zo'n 4000km gaat rijden. Dan zal je ommenabij de $350 kwijt zijn voor te tanken. Wat neer zal komen ommenabij de €100 de man.
Dan 21x €30 aan allerlei dingen als eten en drinken per dag. De ene keer wat duurder, de andere keer wat goedkoper. Dat is dus zo'n €630 pp. Dan nog €100-€200 euro voor wat extra's als gadgets of kleren of wat onvoorziene kosten.
Er komt dus zo nog een bedrag van een kleine 1000 euro bij wat je ter plekke uitgeeft en dan heb ik het nog niet over de entree die je bij sommige dingen moet betalen. Dus als ik deze reis door zou rekenen zou je
€2300 + €1000 + (ik reken even 200 euro voor diversen attracties, keer op stap etc.) = €3500 p.p
Ik denk dat als je zelf eens goed op zoek gaat je goedkoper uit zou kunnen zijn. De route is in principe een goede leidraad. Ik zou zelf bv het Phoenix/Sedona gedeelte of het San Diego gedeelte eruit halen en minimaal een dag meer in Yosemite plannen en een dag meer Page en een dag meer San Francisco of Las Vegas.
- ingrid14
- Amerika-expert
Hoi,
In 29 palms is niet echt iets te beleven. Het gaat om het nabijgelegen Joshua Tree NP.
Dit is een minder bekend maar wel heel mooi park.
In mei is het daar ook qua temperatuur nog te doen (ik was er ooit in juli en 1 zool van mijn wandelsandalen is gesmolten!)
Voor een eerste keer USA zou ik het weglaten.
Ook Sedona zou ik eruit laten.
2. LA - Universal
3. LA - Las Vegas
4. Las Vegas via Hoover Dam naar Kingman, via oude route 66 naar Seligman tot Grand Canyon (Maswik Lodge)
5. Grand Canyon (wandeling langs de rim of naar Plateau Point)
6. Grand Canyon - Monument Valley
7. Monument Valley - Lake Powell (Quality Inn valt reuze mee)
8. Page - Lake Powell (boottocht naar Rainbow Bridge, bezoek aan Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
9. Page - Bryce Canyon (Ruby's Inn of Bryce Lodge)
10. Bryce Canyon - Zion NP (Zion Lodge is heel duur maar de ligging is super)
11. Zion NP - Death Valley (Furnace Creek) (dit is een lange rit maar doenbaar)
12. Death Valley via Bakersfield tot vb Exeter (weer een lange rit maar in Exeter kan je laat aankomen want hier is echt niets te zien, behalve je bed)
13. Exeter - Sequoia NP (er zijn hier veel meer sequoia's dan in Yosemite) (probeer te slapen bij Grant Grove of Wuksachi Lodge)
14. Sequoia en Kings Canyon NP
15. Sequoia NP via Fresno tot Yosemite NP (probeer in de vallei te slapen vb Curry Village tent cabin)
16. Yosemite NP (als jullie willen hiken: Mist Trail naar Nevada Fall of Panorama Trail: super)
17. Yosemite - San Francisco
18. San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Morro Bay
21. Morro Bay - LA
Ik heb de link van Arke eens bekeken maar ...
weinig tijd om dingen te bezoeken
alle slaapplaatsen liggen ver buiten de parken (hierdoor verlies je veel kostbare tijd met op en af rijden)
geen tijd in San Francisco
Als je tegen september een definitieve route ineen steekt en dan je slaapplaatsen en vluchten boekt
is er geen probleem om plaats te hebben.
Ik neem aan dat jullie met z'n drieën 1 kamer gaan delen (perfect mogelijk als je 1 kamer met 2 king bedden boekt)
Al bij al zou je dan toch goedkoper moeten uitkomen dan Arke.
Succes!
Groetjes,
Ingrid
In 29 palms is niet echt iets te beleven. Het gaat om het nabijgelegen Joshua Tree NP.
Dit is een minder bekend maar wel heel mooi park.
In mei is het daar ook qua temperatuur nog te doen (ik was er ooit in juli en 1 zool van mijn wandelsandalen is gesmolten!)
Voor een eerste keer USA zou ik het weglaten.
Ook Sedona zou ik eruit laten.
2. LA - Universal
3. LA - Las Vegas
4. Las Vegas via Hoover Dam naar Kingman, via oude route 66 naar Seligman tot Grand Canyon (Maswik Lodge)
5. Grand Canyon (wandeling langs de rim of naar Plateau Point)
6. Grand Canyon - Monument Valley
7. Monument Valley - Lake Powell (Quality Inn valt reuze mee)
8. Page - Lake Powell (boottocht naar Rainbow Bridge, bezoek aan Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
9. Page - Bryce Canyon (Ruby's Inn of Bryce Lodge)
10. Bryce Canyon - Zion NP (Zion Lodge is heel duur maar de ligging is super)
11. Zion NP - Death Valley (Furnace Creek) (dit is een lange rit maar doenbaar)
12. Death Valley via Bakersfield tot vb Exeter (weer een lange rit maar in Exeter kan je laat aankomen want hier is echt niets te zien, behalve je bed)
13. Exeter - Sequoia NP (er zijn hier veel meer sequoia's dan in Yosemite) (probeer te slapen bij Grant Grove of Wuksachi Lodge)
14. Sequoia en Kings Canyon NP
15. Sequoia NP via Fresno tot Yosemite NP (probeer in de vallei te slapen vb Curry Village tent cabin)
16. Yosemite NP (als jullie willen hiken: Mist Trail naar Nevada Fall of Panorama Trail: super)
17. Yosemite - San Francisco
18. San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Morro Bay
21. Morro Bay - LA
Ik heb de link van Arke eens bekeken maar ...
weinig tijd om dingen te bezoeken
alle slaapplaatsen liggen ver buiten de parken (hierdoor verlies je veel kostbare tijd met op en af rijden)
geen tijd in San Francisco
Als je tegen september een definitieve route ineen steekt en dan je slaapplaatsen en vluchten boekt
is er geen probleem om plaats te hebben.
Ik neem aan dat jullie met z'n drieën 1 kamer gaan delen (perfect mogelijk als je 1 kamer met 2 king bedden boekt)
Al bij al zou je dan toch goedkoper moeten uitkomen dan Arke.
Succes!
Groetjes,
Ingrid
Onderweg van Los Angeles naar 29Palms is meer te zien dan je zou denken. Je neemt dan de weg ca62 to Yucca Valley waar je een korte zijweg kan nemen naar de movieset van Pioneer Town. Neem de west entrance van Joshua Tree NP en bezoek het park. Verlaat Joshua Tree NP via de noordingang en dan linksaf naar 29Palms. Twentynine Palms heeft een aantal prachtige murals die het bezoeken waard zijn. http://www.oasisofmurals.com/
Van29 Palms kan je in een lange dag naar GC rijden maar dat geeft dan niet veel tijd voor R66 onderweg. Je kan ook naar Sedona http://www.visitsedona.com maar dan zou ik die overnachting in Phoenix overslaan en meteen van 29Palms naar Sedona rijden. Las vegas kan je na Zion bezoeken. Over Murals gesproken. Die vind je ook in Exeter.
Yeehaw
Van29 Palms kan je in een lange dag naar GC rijden maar dat geeft dan niet veel tijd voor R66 onderweg. Je kan ook naar Sedona http://www.visitsedona.com maar dan zou ik die overnachting in Phoenix overslaan en meteen van 29Palms naar Sedona rijden. Las vegas kan je na Zion bezoeken. Over Murals gesproken. Die vind je ook in Exeter.
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 000
Ik vind niet dat je eten en benzine mag meetellen in je berekening. Eten doe je thuis toch ook?PSVwally schreef:Het enige wat mij een beetje opvalt is de prijs. De laagste die ik gezien heb ik vanaf €2300 per persoon. Dan komt daar voor minimaal 1 of 2 personen 21 dagen á 25 dollar under age fee bij voor de auto, wat betekend zo'n €165 de man als je het deelt door 3. Dan een beetje de benzineprijs berekenen. Zeg dat je lichtgeschat zo'n 4000km gaat rijden. Dan zal je ommenabij de $350 kwijt zijn voor te tanken. Wat neer zal komen ommenabij de €100 de man.
Maar verder is 2300pp echt wel héél duur, dit is onze berekening voor 3 personen in augustus (hoogseizoen), wij vliegen op Denver volgend jaar. (22 nachten)
Vluchten : 2400eur
hotel : 1540eur (70/nacht moesten we dit jaar boeken)
auto (is dat erbij bij die prijs?) : 100eur (midsize SUV)
==> 1640eur/pp
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je eten en drinken en benzine niet mee mogen tellen? Ik bereken dat altijd wel mee in het totale kostenplaatje. En eten doe ik thuis goedkoper dan daar. Benzine is daar weer goedkoper, maar als jij 3500 mijl gaat rijden in 3 weken rij je daar wel wat meer dan wat een gem. Nederlander normaal zal rijden.
Verder hotels voor €70 per nacht. Dat zal voor velen nog best lastig zijn om zo te boeken. Ik heb dit jaar in Mei voor de ter plekke gereserveerde hotels ook gem tussen de €65 en €85 betaald, maar vooral Zion, Bryce en cabins in parken gingen vaak niet onder de $100. Zelfs niet de dorpjes er net buiten. Vorig jaar waren San Francisco, Death Valley en monument valley de uitschieters. Vooral in California en de parken in Utah en Arizona moet je goed zoeken.Maar als je het door 3 zou moeten delen is €100, oftewel €33pp, nog een schijntje.
Verder hotels voor €70 per nacht. Dat zal voor velen nog best lastig zijn om zo te boeken. Ik heb dit jaar in Mei voor de ter plekke gereserveerde hotels ook gem tussen de €65 en €85 betaald, maar vooral Zion, Bryce en cabins in parken gingen vaak niet onder de $100. Zelfs niet de dorpjes er net buiten. Vorig jaar waren San Francisco, Death Valley en monument valley de uitschieters. Vooral in California en de parken in Utah en Arizona moet je goed zoeken.Maar als je het door 3 zou moeten delen is €100, oftewel €33pp, nog een schijntje.
-
- Amerika-newbie
Allemaal weer hartelijk bedankt voor de reacties!
De reis van arke valt dus een beetje af. Heb ook contact gehad met go america en die zeggen dat het niet bijzonder duur is een paar plekken in te passen in een standaard reis.
Maar wat me hier duidelijk wordt is het dus een stuk goedkopen of bijvoorbeeld een auto en ticket de boeken voor 23 dagen en de hotels zelf uit te zoeken? dus een fly en drive zonder hotels. Zag dat het dit jaar in mei ongeveer 900 euro was om een ticket en auto voor 23 dagen te boeken.
Bedankt voor de tips van hotels, zien er allemaal prima uit. Ook de mogelijke prijsberekening is makkelijk. Valt me op dat de brandstof kosten niet zoveel zijn pp, had hoger verwacht. We hoeven niet in bijzonder luxe hotels te overnachten en zo weten we wat er in de parken een beetje is.
Is american tend lodges een aanrader ten opzichte van hotels? Die zitten volgens mij ook bij bijna alle natuurparken.
Dat de hotels in vegas door de weeks niet zo duur zijn, geld dit ook voor de grote en bekende hotels zoals MGM enzo? Ookal is dat wellicht wel duurder, het lijkt me wel gaaf om als jonge lui in een bekend hotel 2 nachten te zitten.
Hiernaast vraag ik me nog af of het mogelijk is in het schema van ingrid om van LA naar Vegas niet in het begin te doen, maar vegas na zion bijvoorbeeld te doen. Hierdoor worden de steden een beetje verdeeld. Of worden het dan enorme afstanden rijden?
Heb zitten zoeken naar tickets, maar kan nog weinig vinden voor de periode die wij willen gaan dus voor echte prijzen moet ik nog even geduld hebben denk ik.
Alle tips en informatie zijn nog steeds welkom!
De reis van arke valt dus een beetje af. Heb ook contact gehad met go america en die zeggen dat het niet bijzonder duur is een paar plekken in te passen in een standaard reis.
Maar wat me hier duidelijk wordt is het dus een stuk goedkopen of bijvoorbeeld een auto en ticket de boeken voor 23 dagen en de hotels zelf uit te zoeken? dus een fly en drive zonder hotels. Zag dat het dit jaar in mei ongeveer 900 euro was om een ticket en auto voor 23 dagen te boeken.
Bedankt voor de tips van hotels, zien er allemaal prima uit. Ook de mogelijke prijsberekening is makkelijk. Valt me op dat de brandstof kosten niet zoveel zijn pp, had hoger verwacht. We hoeven niet in bijzonder luxe hotels te overnachten en zo weten we wat er in de parken een beetje is.
Is american tend lodges een aanrader ten opzichte van hotels? Die zitten volgens mij ook bij bijna alle natuurparken.
Dat de hotels in vegas door de weeks niet zo duur zijn, geld dit ook voor de grote en bekende hotels zoals MGM enzo? Ookal is dat wellicht wel duurder, het lijkt me wel gaaf om als jonge lui in een bekend hotel 2 nachten te zitten.
Hiernaast vraag ik me nog af of het mogelijk is in het schema van ingrid om van LA naar Vegas niet in het begin te doen, maar vegas na zion bijvoorbeeld te doen. Hierdoor worden de steden een beetje verdeeld. Of worden het dan enorme afstanden rijden?
Heb zitten zoeken naar tickets, maar kan nog weinig vinden voor de periode die wij willen gaan dus voor echte prijzen moet ik nog even geduld hebben denk ik.
Alle tips en informatie zijn nog steeds welkom!
- ingrid14
- Amerika-expert
Je kan van LA naar vb Needles of Kingman (via I40) (maar hier is niet zoveel te doen.)
En dan de volgende dag naar Grand Canyon.
Zelf heb ik al LA-Vegas / Vegas-Grand Canyon ..... Zion-Vegas / Vegas-Death Valley .... gedaan.
In Vegas slaap je redelijk goedkoop op weekdagen en er is 's avonds van alles te doen.
Groetjes,
Ingrid
En dan de volgende dag naar Grand Canyon.
Zelf heb ik al LA-Vegas / Vegas-Grand Canyon ..... Zion-Vegas / Vegas-Death Valley .... gedaan.
In Vegas slaap je redelijk goedkoop op weekdagen en er is 's avonds van alles te doen.
Groetjes,
Ingrid
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben net een rondreis achter de rug (vliegen morgen naar huis). De benzine was best duur vond ik; gemiddeld bijna 4 dollar per gallon. En een niet zo zuinige auto. Totaal voor ruim 650 dollar getankt op ongeveer 3500 mijl.Yosemithe27 schreef: Valt me op dat de brandstof kosten niet zoveel zijn pp, had hoger verwacht.
Zij zitten nergens in de parken en ook niet vlakbij volgens mij. Kamperen is een aanrader, maar koop dan een tent en overnacht in de parken zelf. Dat is erg leuk en ook erg goedkoop. Kijk daarvoor eens naar de verslagen van Elly (op http://www.michelly.nl) en naar het verslag van Gerda (OrangeDaisy op het forum).Yosemithe27 schreef: Is american tend lodges een aanrader ten opzichte van hotels? Die zitten volgens mij ook bij bijna alle natuurparken.
Geldt voor alle hotels inderdaad.Yosemithe27 schreef:Dat de hotels in vegas door de weeks niet zo duur zijn, geld dit ook voor de grote en bekende hotels zoals MGM enzo? Ookal is dat wellicht wel duurder, het lijkt me wel gaaf om als jonge lui in een bekend hotel 2 nachten te zitten.
Je kunt zelf wat spelen met de route, bekijk de afstanden en reistijden op googlemaps. Ik zou van LA via een tussenstop naar de GC gaan en inderdaad LV als stop tussen Zion en DV. Beginnen in Phoenix is ook een mogelijkheid, dan mis je het lange stuk van LA naar de GC. Probeer Yosemite (zonder h) zo laat mogelijk in de route te plaatsen als je in mei weg wilt, zodat de kans op een open Tioga Pass zo groot mogelijk is. Als je niet gaat kamperen kun je de accommodatie in Yosemite nu al boeken, en je zult zien dat er al veel volgeboekt is. Housekeeping Camp is erg leuk en de goedkoopste optie in het park. Je kunt altijd later nog annuleren. Zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden in het park.Yosemithe27 schreef:Hiernaast vraag ik me nog af of het mogelijk is in het schema van ingrid om van LA naar Vegas niet in het begin te doen, maar vegas na zion bijvoorbeeld te doen. Hierdoor worden de steden een beetje verdeeld. Of worden het dan enorme afstanden rijden?
Kijk voor mogelijke routes en overnachtingsplaatsen ook eens in onze reisverslagen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De goedkoopste opties om te overnachten, mocht je niet willen kamperen, liggen vaak buiten de parken. Nadeel is dat je dan vaak wel min 45 tot 1,5u moet rijden om op de plek van bestemming te geraken.
Als je bv van LA naar Kingman zou rijden (als overnachting tussen la en de grand canyon ) zou je vanaf Needles een mooi stuk route 66 kunnen rijden.
Benzine (85 of 87) verschilt idd flink qua prijs. Ik heb ergens 3.29per gallon betaald, maar bv bij Denver airport 4.10 pg. Het blijft natuurlijk wel een stuk goedkoper dan hier.
Als je bv van LA naar Kingman zou rijden (als overnachting tussen la en de grand canyon ) zou je vanaf Needles een mooi stuk route 66 kunnen rijden.
Benzine (85 of 87) verschilt idd flink qua prijs. Ik heb ergens 3.29per gallon betaald, maar bv bij Denver airport 4.10 pg. Het blijft natuurlijk wel een stuk goedkoper dan hier.
-
- Amerika-newbie
Allemaal weer bedankt voor de reacties!
Het volgende hebben we tot nu toe ongeveer in gedachten. Ik zie het commentaar wel verschijnen:)
1. LA
2. LA Universal
3. LA
4. LA-Kingman
5. Kingman- Grand Canyon (incl route 66 stuk)
6. Grand Canyon
7. Grand Canyon – Monument Valley
8. Monument Valley
9. Monument Valley- Lake Powell
10. Lake Powell (boat house lijkt wel leuk) (Antelope Canyon)
11. Lake Powell – Bryce Canyon
12. Bryce Canyon- Zion
13. Zion- Vegas
14. Vegas
15. Vegas- Death Valley
16. Death Valley- via Bakersfield tot vb Exeter( wat wel leuk om hiertussen te bezoeken?)
17. Exeter – Sequoia
18. Sequoia – Yosemithe
19. Yosemithe
20. Yosemite – San Francisco
21. San fransico
Onderweg willen we als het mogelijk is nog een spookstadje en western stadje zien, al zal dat laatste wel in Monument Valley zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met de ticket prijzen omdat we nu verschillende aankomst en vertrek luchthaven hebben?
Prijzen zoeken is nu lastig omdat de prijzen er voor de periode nog niet zijn. Iemand goede ervaring met bepaalde organisatie fly en drive? Zonder hotels. Moet prima zijn gezien eerdere reacties?
Groeten
Het volgende hebben we tot nu toe ongeveer in gedachten. Ik zie het commentaar wel verschijnen:)
1. LA
2. LA Universal
3. LA
4. LA-Kingman
5. Kingman- Grand Canyon (incl route 66 stuk)
6. Grand Canyon
8. Monument Valley
9. Monument Valley- Lake Powell
10. Lake Powell (boat house lijkt wel leuk) (Antelope Canyon)
11. Lake Powell – Bryce Canyon
12. Bryce Canyon- Zion
13. Zion- Vegas
14. Vegas
15. Vegas- Death Valley
16. Death Valley- via Bakersfield tot vb Exeter( wat wel leuk om hiertussen te bezoeken?)
17. Exeter – Sequoia
18. Sequoia – Yosemithe
19. Yosemithe
21. San fransico
Onderweg willen we als het mogelijk is nog een spookstadje en western stadje zien, al zal dat laatste wel in Monument Valley zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met de ticket prijzen omdat we nu verschillende aankomst en vertrek luchthaven hebben?
Prijzen zoeken is nu lastig omdat de prijzen er voor de periode nog niet zijn. Iemand goede ervaring met bepaalde organisatie fly en drive? Zonder hotels. Moet prima zijn gezien eerdere reacties?
Groeten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou geen volle dag Monument Valley doen, is daar een reden voor? Voor Zion zou ik wel een extra nacht uittrekken, je hebt daar erg veel wandelmogelijkheden.
Als de Tioga Pass open is zou ik Sequoia vergeten, hou beide mogelijkheden open. Van DV naa Sequoia heb je onderweg Lake Isabella. Ik zou echter mijn tijd voor DV gebruiken en dan zo snel en zo ver mogelijk doorrijden. Het is vanaf Exeter nog een aardig eind rijden voor je bij bijvoorbeeld de General Sherman Tree bent, rij liever tot Three Rivers.
Als de Tioga Pass open is kun je naar de spookstad Bodie. Een westernstadje zou ik niet echt weten (zeker niet bij MV), misschien dat Groveland in die categorie valt? Sonora ziet er ook leuk uit, en dan kun je ook naar Columbia State Park, maar beide liggen niet echt op de route en de tijd voor Yosemite (zonder h
) en SF is al krap. Misschien een dag Page minder en die dag nog op het laatste stuk gebruiken?
Marianne
Als de Tioga Pass open is zou ik Sequoia vergeten, hou beide mogelijkheden open. Van DV naa Sequoia heb je onderweg Lake Isabella. Ik zou echter mijn tijd voor DV gebruiken en dan zo snel en zo ver mogelijk doorrijden. Het is vanaf Exeter nog een aardig eind rijden voor je bij bijvoorbeeld de General Sherman Tree bent, rij liever tot Three Rivers.
Als de Tioga Pass open is kun je naar de spookstad Bodie. Een westernstadje zou ik niet echt weten (zeker niet bij MV), misschien dat Groveland in die categorie valt? Sonora ziet er ook leuk uit, en dan kun je ook naar Columbia State Park, maar beide liggen niet echt op de route en de tijd voor Yosemite (zonder h

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen ervaring met fly & drive, maar wel met alles los boeken. Aankomst en vertrek van andere luchthavens hoeft, en is in de regel, niet duurder dan op en van dezelfde luchthaven te vliegen. En anders scheelt het heel weinig.Onderweg willen we als het mogelijk is nog een spookstadje en western stadje zien, al zal dat laatste wel in Monument Valley zijn.
Monument valley is geen westernstadje.....het is niet eens een stad of dorpje.
Laat bv sequoia valley en ga in Yosemite sequoiabomen bekijken in de mariposa grove. Je moet overigens ook de volle dag monument valley skippen, zo groot is dat ook niet. Zet deze dag bij Zion, dat is wel groot.
Dan van death valley naar mammoth lakes, die dag bodie ghost town meepakken, dag erna via de tioga pass naar Yosemite en de vallei doen. Dag erna de sequoia's en Glacier point en dan door naar San Francisco. Lake Powell ligt bij Page
6. Grand Canyon
8. Monument Valley- Page (Lake Powell)
9. Page (boat house lijkt wel leuk) (Antelope Canyon) vergeet horseshoe bend niet!
10. Page – Bryce Canyon
11. Bryce Canyon - Zion
12. Zion
13. Zion- Vegas
14. Vegas
15. Vegas- Death Valley
16. Death Valley- via Bakersfield tot vb Exeter (bij open tioga pass naar Mammoth Lakes en Bodie meepakken)
17. Exeter – Sequoia (bij open Tioga Pass of Sonora Pass naar Yosemite)
18. Sequoia – Yosemite (Yosemite)
19. Yosemite (Yosemite of al naar San Francisco)
21. San Francisco
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 1921 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful