Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gebruikte injectienaalden.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: Gebruikte injectienaalden.

Bericht door dimona »

http://www.diabeteszorgbeter.nl/UserFil ... chniek.pdf

Het gaat echt puur om het risico dat iemand zich prikt aan de naalden. De resthoeveelheid medicijn is niet significant. Anders zouden ze ook moeten stellen dat lege medicijnflessen en doseerspuitjes (antibiotica, anti-epileptica) ingeleverd moeten worden en dat gebeurt (bij mijn weten!) nergens.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

FreeMonkey schreef: Diabetes is een ander soort medicijn dan wat de poster beschrijft. Gewoon aanhouden aan het chemisch afval.
En misschien handig om een bronvermelding erbij te zetten.
Is het erg moeilijk voor je om je voor te stellen dat een ander ook gelijk kan hebben ??
Ik vind je wel een zeurpiet.

En om in dit topic iets zinnigs te zeggen over het onderwerp ; ik heb van de apotheek geen instructies ontvangen om injectienaalden weg te gooien bij chemisch afval. Ze mochten gewoon bij het afval. Het ging om injecties tegen trombose.
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 12 jun 2013, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
FreeMonkey
Amerika-ontdekker

Bericht door FreeMonkey »

US-fanboy schreef:
FreeMonkey schreef: Diabetes is een ander soort medicijn dan wat de poster beschrijft. Gewoon aanhouden aan het chemisch afval.
Is het erg moeilijk voor je om je voor te stellen dat een ander ook gelijk kan hebben ??
Je kunt beter je post voor je houden want dit heeft geen enkele aanvulling op dit topic als je de regels leest zie je dat dit ook nog eens verboden is.
Ik zou maar snel je post aanpassen.

En bij deze zou ik het persoonlijker veiliger vinden dat het bij het chemisch afval word gedeponeerd. Maar als er regels zijn over overblijfselen van de medicijnen die gewoon bij het huisvuil kunnen dan respecteer ik dat volkomen.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Het gaat de poster erom waar ze in de VS de naalden moet laten...dan heb je toch niks aan een NL bronvermelding?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ook hier in de VS komt er iedere vier weken een verpleegkundige bij mij over de vloer die de infuusnaald (en ook de doorspoelspuitjes, de zak met infuusvloeistof en de infuuslijn) na gebruik gewoon in de vuilnisbak gooit. Ze staat hier komende zaterdag weer op de stoep; ik wil haar best even vragen wat het beleid is, maar ik denk dat ze me heel raar aan gaat kijken.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Dat denk ik ook Dimona... vooral als ik op de site van de CDC zie hoeveel verschillen er zijn per staat.
Toeristen afval is toch ook iets heel anders...

Ik zou het gewoon opsparen op een veilige manier en bij een apotheek of eerste hulp navragen, daar weten ze er vast wel iets op.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, iedere staat heeft weer zijn eigen regeltjes. Ik las bijvoorbeeld net dat het weggooien van gebruikte injectienaalden in het huisafval sinds 2008 bij wet verboden is in de staat California, waarvan akte.

Ik denk echter dat het goed is om in het achterhoofd te houden waarom er überhaupt regels zijn, en vooral te focussen op veilige disposal. Als je ze zelf niet veilig kunt of wilt weggooien, dan breng ze maar naar de apotheek, of naar het ziekenhuis, of om het even welke instantie je wilt, maar ik vind het persoonlijk nogal overdreven om het handeltje in het vliegtuig weer mee terug te nemen naar Europa.

De link naar de CDC site is overigens niet actueel (bevat archiefmateriaal tot 2005).
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Mee terug naar huis nemen lijkt me inderdaad een slechte optie; zelfs in een container waar ze veilig in opgeborgen zitten. Kan me niet indenken dat die persoontjes achter de scanners alleen maar denken 'Daar heb je er weer eentje die niet wist waar de naalden moesten blijven..' :mrgreen:

Het is natuurlijk wel weer uit te leggen, maar waarom zou je het risico nemen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

FreeMonkey schreef: Je kunt beter je post voor je houden want dit heeft geen enkele aanvulling op dit topic als je de regels leest zie je dat dit ook nog eens verboden is.
Ik zou maar snel je post aanpassen.
Ik heb 'm aangepast :thumbup:
FreeMonkey
Amerika-ontdekker

US-fanboy schreef:
Ik vind je wel een zeurpiet.

En om in dit topic iets zinnigs te zeggen over het onderwerp ; ik heb van de apotheek geen instructies ontvangen om injectienaalden weg te gooien bij chemisch afval. Ze mochten gewoon bij het afval. Het ging om injecties tegen trombose.
Je post is nog steeds niet aangepast.

En ook de Nederlandse instructies gelden niet in de US of A

Note mod : (Carine) : 3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb het voor alle zekerheid even nagevraagd bij de apotheek in de drugstore bij mij om de hoek (Duare Read):

Volgens de aptheker nemen alle apotheken injectienaalden aan voor verdere verwerking. De enige beperking is hoeveel ruimte ze hebben voor die naalden, sommige hebben kleinere dozen dan andere.

Apotheken zijn niet vaak losstaande winkels, meestal zijn het apotheekafdelingen in grotere drugstores of grote winkels in het algemeen (inclusief WallMart, K-Mart en andere grote kettingen). Ze zijn soms 24 uur per dag open, zeven dagen in de week, de meeste zijn in ieder geval tot een uur of 8 's avonds open, en ook in de weekeinden.

Veilig van naalden afkomen zou dus nergens een probleem moeten zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Voor de volledigheid even terugkoppelen. We zijn immers sinds gisteren terug thuis van onze reis. :(

In de steden (Phoenix, Las Vegas, San Francisco) en op de luchthavens (Washington, Phoenix, San Francisco) waren er op alle openbare toiletten speciale boxen voor injectienaalden.
Bij het inchecken hebben we steeds vermeld dat we iedere dag een injectienaald als afval hebben en nergens werd er een probleem van gemaakt, we hebben zelfs nooit moeten uitleggen
waarom dit zo was.

Peter & Ann.
FreeMonkey
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de terugkoppeling :)

Misschien handig om het in jullie eerste POST te zetten. Zodat mensen die ook naar deze vraag op zoek zijn direct kunnen zien wat de juiste oplossing was.
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Ik denk niet dat we onze eerste post nog kunnen aanpassen.
Misschien dat iemand van de Mods. dit zou kunnen doen, moest hij/zij dat nodig vinden mogen ze dat gerust doen.

Peter & Ann.

note mod (Carine) : ervaringen bijgezet in openingspost.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer