Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa

Bericht door dimple »

Je kunt best een stuk zien als je inderdaad niet bij de rodeo zelf zit. Wellicht zijn er wat filmpjes op internet over te vinden. Via Youtube kan je genoeg vinden, heb ik nu gezien. :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

dimple schreef:Domme vraag hoor, maar wat is er dan te doen in Silicon Valley??
Heel veel en heel weinig. Silicon Valley is feitelijk gewoon een groot kantorengebied, gelokaliseerd rond de 101. Dat is niet een 100% correcte beschrijving maar geeft het wel een beetje weer. Het zijn voornamelijk hoofdkantoren van van grote en kleine bedrijven en kantoren van venture capitalists. Als je niet in de kantoren kan kijken valt er weinig te zien, op een paar musea en Stanford na. Maar ook Stanford is een alleen maar een campus. De paar musea die in die regio gericht zijn op Silicon zijn (van noord naar zuid):
Intel Museum, in Santa Clara in het hoofdkantoor van Intel.
The Tech, in San Jose, meer dan alleen Silicon dingen.
Computer History Museum in Mountain View.

Aangezien ik ook wel een beetje een nerd ben heb ik alledrie de musea inmiddels bezocht. :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je je route nu wel rond hebt hoor. Staat er goed bij zo :thumbup:

Ik vind overigens de pretparken in California wel flink prijzig, maar misschien is dit nog wel een leuke voor de kinderen http://california.legoland.com/
Volgens mij kun je dan ook in het aquarium van Sea Life binnen (niet te verwarren met sea world)
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik denk dat je gelijk hebt Wally :D ik denk zelf ook dat het een leuke route is en er niet veel aan veranderd moet worden :thumbup: Ik twijfel nog wel aan het aantal dagen Yosemite... Had er pas 1 dagje aan toegevoegd maar ik denk dat het met dit dagje minder ook wel zal lukken...?
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ivm met de pretparken begin ik toch te denken dat we die er best uitlaten... Als blijkt dat deze allemaal zooooooo duur zijn en dan nog eens stampdruk volgens de meesten onder jullie beweren dan lijkt dit mij toch weggesmeten geld én tijd. In de plaats daarvan zou ik liever naar zo'n kermis/pretpark op het strand gaan. Iemand hier ervaringen mee?
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Hockey: als ik nog eens een nerdy vraag heb ivm Sillicon Valley weet ik aan wie ik ze moet stellen int vervolg :mrgreen:
Kheb er trouwens al ééntje sé :wink: : heb jij deze 3musea op 1 dag gedaan en waren deze de moeite volgens jou? Ga ik Silicon Valley gecombineerd krijgen met de viskes later op de dag??
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de pier van Santa Monica ben je zo door de 'kermis' heen :)
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ach ja, nog tijd zat om na te denken over de pretparken/kermissen daar, eerst maar eens kijken of ik al de rest geregeld kan krijgen: tickets en hotels (is volgens mij nog de grootste uitdaging van al...) 8)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@frouke, nee, ik heb ze tijdens verschillende bezoeken aan de VS bezocht en ook steeds op een aparte dag. Mijn eerste bezoek was The Tech en ondanks dat ze bij de balie zeiden dat je met zo'n 2 à 2,5 uur maximaal het wel gezien zou hebben ben ik daar van het moment dat ze open gingen totdat ze sloten binnen geweest. Het Intel Museum kost volgens de receptie 1 uur, maximaal `1,5 uur, doch ik heb daar een hele ochtend doorgebracht. Het Computer History Museum kreeg ik zelfs niet eens gezien in 1 dag. Eigenlijk had ik daar nog een dag voor nodig, maar ik moest nog terug naar LA.

Natuurlijk zal het sterk verschillen hoeveel interesse iemand in de onderwerpen heeft. Maar alledrie in een dag? Dat zal niet lukken, qua reistijd ben je al 1 tot 2 uur kwijt, afhankelijk van de files. Als je slechts tijd hebt voor 1 museum, pak dan het Computer History Museum, maar neem toch zeker een dagdeel om er doorheen te gaan. En dan zal je nog best veel slechts kunnen zien tijdens het langslopen.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hey Hockey,

We hebben beslist dat we een hele dag zullen uittrekken voor Sillicon Valley. Mijn man blij = ikke ook blij :D Zoiets moet je toch wel op je gemakje kunnen bekijken denk ik zo. Het computer History Museum komt voor mijn man ook op de eerste plaats om te gaan bezoeken (had hij zelf ook al in gedachte om te doen...) Heb jij daar toevallig ook een tour (met een busje ofzo) doorheen 'geeky'town gemaakt :geek2: (heb gelezen dat dit ook kan), maar weet niet of dit de moeite waard is om te doen?

Alvast bedankt voor de info :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hi Frouke, ik heb nog nooit een tour door Silicon Valley gedaan met zo'n busje. Enkel wat rondgereden met mijn auto. Tip aangaande het musem, zorg dat je er rond openingstijd bent. Mochten jullie daar een hele dag spenderen dan heb je zoveel mogelijk tijd, en mochten jullie al eerder klaar zijn dan kan je nog met daglicht rijden en heb je voor andere zaken nog tijd over.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Tatadadaaaaaaa, dit is em dan, dé reis van ons leven!! (Allez, hopelek dan toch :mrgreen: )
dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89 - Bryce canyon ('s avonds rodeo)
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 18: SF
dag 19: SF
dag 20: SF - Silicon Valley - Monterey
dag 21: Monterey (aquarium?) - Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay
dag 22: Morro Bay - SB - LA
dag 23: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 24: LA
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 27: San Diego
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego
dag 30: San Diego-vertrek Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 13 jun 2013, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Hockey: merci voor de tip Ps: ivm rijden in het donker: is dit aan te raden langs de kustweg? heb gelezen dat je in de natuurparken best niet meer rijdt in het donker maar hoe zit dit langs de kustzijde? Wij zijn banen gewend die goed verlicht zijn hier, maar hoe zit dit in Amerika?

Groetjessss
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Frouke, hou er rekening mee dat alle wegen onverlicht zijn. Zelfs de snelwegen in de steden. Als het donker is is het dus ook echt donker. Op zich niet erg, behalve bepaalde stukken. Het stuk tussen Carmel en San Simeon dan "moet" je echt rijden als het licht is. Dit is het mooiste stuk en tevens het minst prettig/gevaarlijk als je dit in het donker moet rijden.
Op dag 21 ga je wellicht krap zitten qua tijd, maar op dag 22 heb je tijd over. Morro Bay naar LA is als ik me herinner zo'n 3 à 3,5 uur rijden, en niet altijd even mooi, want de 101 en de 1 vallen hier vaak samen. Voor dag 21 is eigenlijk ook weer de tip om bij opening al bij het aquarium te zijn, dan heb je de meeste speling later.
Nog een tip: in het centrum van Monterey is het betaald parkeren, 8 tot 12 dollar per dag. Maar als je iets verder het centrum uitrijdt, tussen de 500 en 700 meter lopen, dan kan je vaak gratis parkeren. Let wel even op de maximale tijd dat je daar mag staan en waar de auto staat. Nog iets verder, zeg 1.000 meter uit het centrum is het gewoon gratis parkeren zonder tijdslimiet.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

En als ik de overnachting Morro Bay zou veranderen in Cambria en dan op dag 22 van Cambria naar LA??
Ivm het parkeren loop ik ook liever een kilometertje dan iedere keer dit bedrag te moeten betalen, dus merci voor de tip :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Feitelijk maakt dat niet heel veel uit. Cambria naar Morro Bay is een uurtje rijden, en kan ook in het donker als het moet. De crux zit hem in het stuk Carmel (eigenlijk pas bij Big Sur) naar San Simeon.
Kijk hoever je komt, na Big Sur is de volgende stop pas San Simeon, dus zorg voor voldoende benzine. San Simeon naar Cambria is 10 minuten maximale rijtijd. Mocht je het qua tijd niet redden, dan zou mijn idee zijn om iets te vinden in Big Sur qua overnachting, of terug te keren naar Monterey/Carmel, mits je nog niet voorbij Big Sur bent en dan de volgende dag vroeg op en via de kust middels een lange rijdag naar LA. Met niet redden bedoel ik dat je pas uit Big Sur vertrekt als het al gaat schemeren.

Ben je wel voldoende op tijd in Cambria of zelfs Morro Bay of zelfs nog zuidelijker en heb je de dag erna voldoende tijd dan kan je overwegen om de Reagan Presidential Library in Simi Valley te bezoeken. Of Solvang, of Santa Barbara.
En nog een tip voor LA, voor jouw man wellicht leuk, JPL, de Jet Propulsion Laboratory van de NASA in Pasadena. Let wel, je dient dit van tevoren te reserveren, liefst al in Nederland doen; alsmede dat je niet op alle dagen daar terecht kan. En neem paspoorten mee als jullie gaan, anders kom je niet binnen. Toer duurt zo'n 2,5 uur en is erg leuk. Ik heb het al gedaan. :mrgreen:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Het is niet de bedoeling dat we er een ganse 'geektocht' van gaan maken hé hahahahaha :wink: (alhoewel mijn man daar niks mee in zou zitten hoor :roll: ) maar ik zal het in mijn achterhoofd houden...
Dus eigenlijk kan ik nog niet echt een hotel/motel reserveren op die 'we zullen wel zien hoever we geraken' dagen?? Of hoe gaat dit in zen werk? (Ik heb toch graag een beetje zekerheid op voorhand dat we zéker een slaapplekje hebben voor die nacht... (Wij zijn nl. niet zo'n helden in het 'op het laatste moment....'', liefst héél veilig op voorhand allemaal. Alhoewel dit op dees stukje precies niet echt lijkt te gaan lukken...?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hey Frouke,

Dag 21 is haalbaar zonder aquarium.
(Wij hebben ooit SF - Morro Bay gedaan: geen bezoek aan Monterey, wel 17 mile drive - er is een stop waar je zeehonden kan zien, carmel, big sur, zee-olifanten
we waren toen wel pas tegen 21 u in Morro Bay)
(Ik zag dat jullie ook naar Sea World gaan, daar zijn toch ook veel viskes. Ok minder groot maar ook fijn voor de kids)

Als jullie Universal en Sea World willen doen bestaat er een combiticket, is voordeliger.
(bestaat ook voor Universal, Sea World en beide Disneyparken)

Dat veilig willen zijn op voorhand, dat komt mij zeer bekend voor.
Wij boeken ook altijd alles van tevoren, dan ben ik veel relaxter.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hi Frouke, je kan niet op de bonnefooi naar JPL. Het is of van tevoren gereserveerd hebben, of geen toegang. Ik ben er met mijn vriendin geweest, en zij is ook niet zo nerderig als ik, maar zij vond het ook zeer leuk.
Qua hotels, tja, ik reis altijd alleen en vaak buiten het hoofdseizoen, en heb dan nooit problemen. Heb een enkele keer in het hoofdseizoen gereisd en toen ook gewoon hotels gevonden. Maar ik neem genoegen met motel6 en boek een kamer voor 1. Dat zal dus wel een beetje uitmaken.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Oké beslist!! Juist is op de site van Seaworld aant kijke geweest en we gaan het Monterey aquarium waarschijnlijk laten vallen als we te krap in tijd zitten. In Seaworld zitten inderdaad ook méér dan genoeg viskes precies én haaien én zeesterrekkes én roggen én schildpadjes én én én...... :P Merci Ingrid, dacht dat daar énkel orka's en dolfijnen zaten :oops: Van het combiticket klinkt ook hééééééél interessant :thumbup:

Groetjes, Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer