Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rondreis007: LA - SF - LV - SD - LA 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rondreis007
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rondreis007: LA - SF - LV - SD - LA 2013

Bericht door Rondreis007 »

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op het allesamerika forum. Momenteel ben ik druk bezig met onze reis naar Amerika. Heb onderstaand schema gemaakt maar alle tips zijn welkom. We hebben de eeste nachten in hotels geboekt. Misschien goed om te weten dat we geen mensen zijn die uren ergens kunnen blijven kijken, we houden wel van een beetje tempo en flink doorlopen in de steden. Heb via google maps de routes elke keer bekeken, zal de reistijd wat maps aangeeft erbij zetten.

1 Amsterdam - LAX (aankomst 13.00 uur) - Agoura Hills (1,5 uur)
2 Agoura Hills - Santa Barbara - Morro Bay (3,5 uur)
3 Morro Bay - 17 mile drive - Monterey (3,25 uur)
4 Monterey - Silicon Valley (alleen even doorheen rijden) - San Fransisco (2,25 uur)
5 San Fransisco
6 San Fransisco - Yosemite NP (4 uur)
7 Yosemite NP - Fresno (2,25 uur)
8 Fresno - Ridgecrest (3,5 uur)
9 Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas (4,5 uur)
10 Las Vegas (Hooverdam) (1 uur)
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion NP - Kanab (3,75 uur)
13 Kanab - Bryce Canyon NP - Page (5,25 uur)
14 Page - Monument Valley - Flagstaff (5,25 uur)
15 Flagstaff - Grand Canyon - Kingmann (4.25 uur)
16 Kingman - Joshua Tree NP - Palm Springs (4,75 uur)
17 Palm Springs - Edwards (bezoek vrienden) (2,5 uur)
18 Edwards - San Diego (3,75 uur)
19 San Diego
20 San Diego
21 San Diego - Los Angeles (2,5 uur)
22 Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles - Amsterdam

Groetjes,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: LA - SF - LV - SD - LA 2013

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Het is goed om iets meer informatie te geven, dan kunnen we wat gerichtere adviezen geven.
In welke periode wil je gaan?
Kies je er bewust voor om de parken slechts op doorreis te doen? Waar houden jullie van, willen jullie niet meer tijd aan de parken besteden?
Waarom een hele dag voor het oninteressante stuk van Fresno naar Ridgecrest?

Marianne
Rondreis007
Amerika-newbie

Hoi Marianne,

bedankt voor je bericht. We gaan september/oktober naar Amerika. We hadden bedacht om het stuk tussen Fresno en Ridgecrest in 1 dag te doen zodat we nog wat tijd hebben in Fresno of toch nog een bezoekje kunnen brengen aan de Grand Sherman Tree. Dan overnachten we in Ridgecrest zodat we de volgende ochtend gelijk Death valley in kunnen rijden zodat we dat stukje op ons gemak kunnen doen. We vinden het wel leuk om de parken te bezoeken maar zijn er ook zo weer uitgekeken, vandaar dat we die 1 dag per park ingedeeld hebben.

Hopelijk kunnen jullie wat meer met deze info.

groetjes
Bono28
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 000

Bericht door Bono28 »

Yosemite is toch echt wel te kort hoor ;) (Zion eigenlijk ook :s)

Ik vind Kanab geem goede stopplaats op jullie route, kies dan Panguitch of een andere plaats dichter bij Bryce
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rondreis007 schreef:We vinden het wel leuk om de parken te bezoeken maar zijn er ook zo weer uitgekeken, vandaar dat we die 1 dag per park ingedeeld hebben.
Hoe weet je dat je er zo uitgekeken bent? Heb je enig idee hoe groot de parken zijn, zeker een park als Yosemite? Ik zou als ik jullie was via de Tioga Pass rijden. Dat is een veel mooiere route dan via Fresno en Ridgecrest. Als je de General Sherman Tree wilt zien ben je wel meer tijd kwijt op het stuk van Fresno naar Ridgecrest, reken op 6,5 uur rijden. En dan nog lopen naar de General Sherman Tree en weer terug.
Kijk eens naar onze laatste reis, via onderstaande link. Wij hebben Yosemite en Sequoia beozcht; je krijgt dan een idee van de mogelijkheden. Ook voor Death Valley, Bryce, Page en de Grand Canyon.

Je hebt nu ook geen 1 dag per park, maar veel minder, want je houdt geen rekening met de reistijd.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

8 Fresno - Ridgecrest (3,5 uur)
9 Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas (4,5 uur)
10 Las Vegas (Hooverdam) (1 uur)
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion NP - Kanab (3,75 uur)
13 Kanab - Bryce Canyon NP - Page (5,25 uur)
14 Page - Monument Valley - Flagstaff (5,25 uur)
15 Flagstaff - Grand Canyon - Kingmann (4.25 uur)
16 Kingman - Joshua Tree NP - Palm Springs (4,75 uur)
17 Palm Springs - Edwards (bezoek vrienden) (2,5 uur)
Yosemite zou voor mij ook net te kort zijn, maar soit, op het stuk naar Fresno na heb je er bijna 1.5 dag voor als je vroeg vanuit San Francisco vertrekt.

Het stuk Fresno - Ridgecrest hoeft niet persé saai te zijn. Als je via Sequoia NP rijdt is het overigens nog een flink lange dag in de auto zitten. De Generals Highway is niet bepaald doorrijden. Wat wel een mooi stuk is is als je ipv de 99 naar Bakersfield en dan de 178 naar Lake Isabella, de 99 naar Delano en dan de 155 door Sequoia Forest pakt. Dat is niet het nationale park, maar wel een mooie route. Kun je overigens niet een hotel in vergelijkbare prijsklasse vinden in Oakhurst ipv Fresno? Ridgecrest is oveirgens echt geen drol aan. Ik zou dan gewoon doorrijden naar Lone Pine. Misschien wel een stukje verder, maar imo is het en mooier en er is veel meer te doen. Wij zijn vorig jaar vanuit Yosemite naar RIdgecrest gereden, wat via die weg die ik aangaf je wel een uur of 5 bezig houdt. Mijn verslag staat onder mijn post, alleen moet je dan even in het menu 2012 aanklikken.
Door Yosemite en via de Tioga Pass (CA120 en dan de 395 naar lone pine) rijden is overigens nog veel interessanter, want op de 155 of de 178 na is het stuk tussen Fresno en Ridgecrest ultiem saai.

Dit jaar heb ik ook 1 dag Zion vanuit Vegas en de dag erna Bryce in 1 dag gedaan. Zion vond ik (en dat kan ik achteraf makkelijk zeggen nu) echt veel te kort. Ik heb Angels Landing gewandeld en toen was die dag al bijna om. De dag erna door het park naar de andere uitgang gereden, en na de tunnel nog de korte trail gedaan en toen dus op naar Bryce en daar heb ik de Navajo trail gelopen. Althans, voor een deel, want na 3/4 deel was het afgesloten en het was noodweer. Dus vanuit de Auto de Bryce Loop gedaan en daar was ik tegen 19u mee klaar. Ik zou dan echt niet ook nog terug de 89 opgaan en naar Page rijden.

Ik zou echt voor ZIon eerst proberen iets in je prijsrange te vinden in Springdale ipv Kanab. Zion mag je niet met de auto in, althans niet in het deel van het park waar het om draait. Ik zat voor $100 in het bumbleberry inn, wat gewoon degelijk was en waar je met je deurkaartje korting in restaurants in springdale kreeg. De Zion bus stopt voor de deur.

Dag 13 en 14 is echt wat teveel. Je hebt weinig tijd voor zowel Bryce als Page als Monument Valley. En flagstaff ligt in dit geval ook niet handig als uitvaltbasis voor de grand canyon. Als je wilt besparen op je overnachting zou ik maar tot bv Kayenta of Tuba City rijden. Niet de meest gezellige stadjes/dorpjes, maar dan kun je de dag erna op je gemak door de grand canyon. Persoonlijk zou ik Monument Valley laten vallen en alleen Bryce en de volgende dag Page doen. Dat is nog snel, maar wel doenbaar of anders 1 dag van een stad afhalen, dan is het ook te doen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Waarom niet

7 Yosemite - Sequoia (of Three Rivers/Exeter/Visalia)
8 Sequoia via Lake Isabella naar Ridgecrest

10 Las Vegas + Hoover Dam
11 LV - Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page (hier is ook een dam die je kan bezoeken en ligt op je route)
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Kingman

Zo zou je iets meer tijd hebben om de parken te zien. (gewoon de stopplaatsen doen, geen lange wandelingen)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rondreis007
Amerika-newbie

Re: Reis Rondreis007: LA - SF - LV - SD - LA 2013

Wat een goede tips allemaal! Bedankt!

Heb de route aangepast en de meeste tips meegenomen.

1 Amsterdam - Agoura Hills
2 Agoura Hills - Santa Barbara - Morro Bay
3 Morro Bay - 17 mile drive - Monterey
4 Monterey - San Fransisco
5 San Fransisco
6 San Fransisco - Yosemite NP
7 Yosemite NP - Tioga Pass - Lone Pine
8 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Springdale
12 Springdale - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon - Page
14 Page Monument Valley - Tuba city
15 Tuba City - Grand Canyon (nemen we de route door de grand Canyon)- Kingmann
16 Kingman- Joshua Tree NP - Palm Springs
17 Palm Springs - Edwards (bezoek vrienden)
18 Edwards - San Diego
19 San Diego
20 San Diego
21 San Diego - Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles - Amsterdam

groetjes,
Ramona
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Das al veel beter Ramona ! :thumbup:

Zelf zou ik een dag Las Vegas of San Diego opofferen voor een overnachting in de GC.
Je verliest toch behoorlijk wat tijd met de viewpoints.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dag 15 overnachten in Williams. Dat geeft meer tijd voor de GC en de volgende dag is het wel iets verder naar Palm Springs,maar dat is dan maar zo. Verder is het toch echt San Francisco :wink:
Je gaat in sommige parken tijd tekort komen, maar dan heb je een goede reden om nog terug te komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer