Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JW-USA: tips voor rondreis LV - National Parks - LV?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JW-USA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis JW-USA: tips voor rondreis LV - National Parks - LV?

Bericht door JW-USA »

Beste Amerika fanaten,

Komende zomer (27aug - 17sept) ga ik met mijn vriendin een rondreis maken door de staten ten oosten van Las Vegas. Vooral de natuur en nationale parken vinden we prachtig in de VS. Daarnaast zijn we graag actief, en hiken we graag. We nemen een tent mee en proberen zoveel mogelijk te overnachten op campgrounds in de NPs. Onderstaand heb ik een eerste opzet gemaakt van de reis, incl. alle parken die we graag gaan bezichtigen. Ik ben erg benieuwd of jullie nog tips/aanbevelingen hebben voor deze route....

Helaas zullen we ook een aantal maal een grote afstand moeten rijden. Vooral de reisduur van SLC naar Grand Teton, de reisduur van Cody naar Rock Mountain NP, en van Rocky Mountain NP naar Moab zijn behoorlijk lang..... Denken jullie dat dit haalbaar is? Wat is de mooiste route van Cody naar Rocky Mountain NP?

Alle aanbevelingen zijn van harte welkom!

Groet, Jan-Willem

Reisdag Datum Programma
Dag 1 27-Aug-13 LV - Amsterdam
Dag 2 28-Aug-13 LV-Zion NP
Dag 3 29-Aug-13 Zion NP
Dag 4 30-Aug-13 Zion NP - Bryce NP
Dag 5 31-Aug-13 Bryce NP -SLC
Dag 6 1-Sep-13 SLC - Grand Teton NP
Dag 7 2-Sep-13 Grand Teton NP
Dag 8 3-Sep-13 Grand Teton NP - Yellowstone NP (Norris)
Dag 9 4-Sep-13 Yellowstone NP (Norris)
Dag 10 5-Sep-13 Yellowstone NP (Norris)
Dag 11 6-Sep-13 Yellowstone NP (Cody)
Dag 12 7-Sep-13 Cody - Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 13 8-Sep-13 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 14 9-Sep-13 Rocky Mountain NP (Grand Lake)
Dag 15 10-Sep-13 Rocky Mountain NP - Moab
Dag 16 11-Sep-13 Moab (Arches NP)
Dag 17 12-Sep-13 Moab - Monument Valley
Dag 18 13-Sep-13 Monument Valley - Grand Canyon (Desert View)
Dag 19 14-Sep-13 Grand Canyon (GC Village)
Dag 20 15-Sep-13 Grand Canyon (GC Village)
Dag 21 16-Sep-13 Grand Canyon - LV
Dag 22 17-Sep-13 LV - Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips voor rondreis LV - National Parks - LV?

Bericht door PSVwally »

In jullie geval vind ik de dag Cody - Estes Park inderdaad lang, maar niet eens verkeerd. Ik denk dat je daar weinig aan moet veranderen, want dan ga je tijd tekort komen op andere plekken.
Waar je zeker te weinig tijd voor uittrekt is Moab. Dat is veel meer behalve Arches NP. Nu weet ik niet of jullie af willen dalen in de Grand Canyon, maar persoonlijk zou ik minimaal 1 overnachting daarvan bij Moab zetten.
En heel eerlijk gezegd vond ik zelf (zonder dus de hele lange wandelingen te maken) vanuit Monument Valley 1 overnachting voor de GC ook wel genoeg. Het is heel erg mooi, maar na 4 uitzichtpunten ook wel veel herhaling zeg maar. Dit jaar dus Moab meegepakt...voor een deel.... en dat heeft op mij veel meer indruk gemaakt.

Rij als je naar Moab gaat trouwens ongeveer bij Cisco via de 128 naar Moab...dat is echt een schitterende weg. Heel stuk is scenic drive.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor rondreis LV - National Parks - LV?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prachtige route. Inderdaad een paar lange rijdagen. Maar daartussen wel voldoende tijd voor de parken. De tijd voor de GC is redelijk ruim, maar zelf heb ik er altijd te weinig tijd. Er is veel meer dan alleen wat uitzichtpunten, maar als je geen lange wandelingen gaat maken zou een nacht minder ook kunnen. die kun je dan bij Moab gebruiken. Maar eigenlijk vind ik het jammer om minder tijd voor de GC te doen; het is heerlijk om ook tijd te hebben voor andere dingen zoals bijvoorbeeld het bezoeken van de leuke tentoonstelling over de Kolb Brothers (zie ons 2013-verslag), en een fietstocht naar Hermits Rest, een rangerprogramma, een stuk naar beneden lopen, ene helikoptervlucht, etc.

Je kunt het prima zo laten, maar als je iets aan wilt passen, schrap dan RMNP. Dat geeft je tijd voor een extra dag Yellowstone, een dag Capitol Reef en meer tijd voor Moab.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis JW-USA: tips voor rondreis LV - National Parks - LV

Bericht door ingrid14 »

Ik zou de route zo laten.
Je weet dat je een zware dag 6 en dag 12 hebt.
Maar gezien je de dagen erna nog tijd hebt in hetzelfde park is dit geen probleem denk ik.

Ik zag dat jullie graag hiken.
Check de sites van de NP daar staan de hikes op.

Wat wij ooit deden in GC:
dag 1 naar Plateau Point en terug via Bright Angel Trail
dag 2 naar Hermits Rest en met de shuttle bus terug

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Afslag in Utah naar 128 is 214 <Danish Flat> Cody naar Estes is de langste dag en ik zal je niet vermoeien wat er nog te zien is onderweg want daar heb je helemaal geen tijd voor. We hebben er wel een drie dagen over gedaan. En Cody is ook heel leuk met de BB museums en tussen Yell en Cody kan je nog via Beartooth hw en Chief Joseph hw rijden. Dat kan je allemaal doen en langer in Yell als je RMNP overslaat.
JW-USA
Amerika-newbie

Bericht door JW-USA »

Bedankt voor jullie snelle en bruikbare reacties!

In de GC zouden we graag afdalen via Bright Angel trail, overnachten aan de Colorado, en terug via South Kaibab trail. Vandaar 3 nachten GC. Indien we al genoeg hikes gedaan hebben in het eerste 2 weken van de reis, lijkt het me een goede overweging om langer in Moab te blijven, en korter bij GC.

Ik overweeg om om RMNP te laten vervallen, zodat we meer tijd te hebben in andere parken. Wat zou dan de beste manier zijn om van Cody of Jackson weer terug naar het zuiden te rijden richting Moab? En hoeveel tijd moeten we hier dan voor uittrekken?

Groet, JW
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De meest voor de hand liggende route zou terug via Jackson en dan Vernal Moab zijn. Maar Cody - vernal - Moab is te lang vrees ik. Misschien Cody - Green River/Rock Springs - Grand Junction -Moab?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

...
Dag 12 7-Sep-13 Cody - Jackson (eventueel nog iets doen in Cody vm of onderweg in Yellowstone of Grand Teton)
Dag 13 8-Sep-13 Jackson - via 189 (Father De Smet Mon + Names Hill) - Vernal (Dinosaur NP)
Dag 14 9-Sep-13 Vernal - Moab
Dag 15 10-Sep-13 Moab (Canyonlands + Dead Horse Point State Park)
Dag 16 11-Sep-13 Moab (Arches NP)
Dag 17 12-Sep-13 Moab - Monument Valley
...

Hike in GC:
via South Kaibab terug: volgens mij is hier geen mogelijkheid om je watervoorraad onderweg aan te vullen
(langs Bright Angel Trail wel)

Cody:
trek voor Buffalo Bill musea genoeg tijd uit (ik ga ervan uit dat je hiervoor helemaal naar Cody rijdt)
ook leuk: Old Trail Town (1 mijl west of Cody off route 14/16/20)
tip voor 's avonds : rodeo

Grand Teton:
Parking bij South Jenny Lake
Hidden Falls in Cascade Canyon + verder naar Inspiration Point: 0.4 mile verder dan Hidden Falls
+ verder door rond Jenny Lake naar String Lake + rondom String Lake en terug naar South Jenny Lake
heerlijke tocht (allé dat vonden wij)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergeet tussen Grand Teton en Yellowstone niet een stop te maken bij Jackson Lake. Parkeerplaats ligt gewoon aan de John D Rockenfeller weg. Prachtig uitzicht over de Tetons.
Onderweg naar Vernal kom je ook langs Flaming Gorge, wat ook een zeer mooi gebied is om even uit te stappen.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

JW-USA schreef:
In de GC zouden we graag afdalen via Bright Angel trail, overnachten aan de Colorado, en terug via South Kaibab trail. Vandaar 3 nachten GC.
Dit is inderdaad een superhike. Meestal doet men hem in de andere richting, dus naar beneden via South Kaibab en naar boven via Bright angel.
Voordelen van op deze manier:
-het steilste stuk heb je in de afdaling (hoewel de klim naar boven niet onderschat mag worden!!!)
-meer schaduw op BAT door de resthouses
-water voorradig aan de pompen (check vooraf of ze nog actief zijn)
-je komt uit in GC Village, en moet dus na de zware hike niet meer de bus op

Heel veel (wandel)plezier gewenst,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
JW-USA
Amerika-newbie

Bericht door JW-USA »

Merci! Van Yellowstone via Vernal naar Moab lijkt me een goede optie, met een aantal mooie tussenstops onderweg...
Cody had ik in eerste instantie als overnachting ingevoegd ivm route naar RMNP. Als RMNP kont te vervallen is Cody ook geen must meer voor ons. Dan reizen we denk ik liever rechtstreeks van Yellowstone of Jackson richting Vernal ipv via Cody. Ik houd de musea in Cody in mijn achterhoofd voor het geval dat het slecht weer is :wink: .

Goede tips voor GC, we kunnen de hike dan inderdaad beter in de andere richting doen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En in september is er geen rodeo meer in Cody...
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Als ik het me goed herinner (en misschien is het inmiddels wel varanderd), moest je de overnachting op de bodem van de GC ruim vooraf reserveren, beperkt plek. Ik weet niet of je dit al geregeld hebt?
Edit: ik zie dat je een back country permit moet aanvragen. Voor september kon dit vanaf 1 mei. Je hebt dus kans dat de plekken inmiddels vol zitten en je op een wachtlijst komt te staan. Zie hier.

Mooie route. Je zou inderdaad een dag extra in Moab kunnen gebruiken, maar weet zo gauw niet waar je dat vanaf moet snoepen. RMNP laten vallen is dan denk ik ook, de beste optie. Al vond ik het wandelen daar ook erg mooi (en dan zijn wij niet eens van de lange hikes).
JW-USA
Amerika-newbie

Re: Reis JW-USA: tips voor rondreis LV - National Parks - LV?

Bericht door JW-USA »

Bedankt voor alle tips! Ik heb de reis verder aangepast gedurende de afgelopen weken, en waar mogelijk al de overnachtingen geboekt. Dit is het resultaat geworden:

Dag 1 Amsterdam - LV
Dag 2 LV-Zion NP
Dag 3 Zion NP
Dag 4 Zion NP - Bryce NP
Dag 5 Bryce NP -SLC
Dag 6 SLC - Grand Teton NP
Dag 7 Grand Teton NP
Dag 8 Grand Teton NP - Yellowstone NP (Norris)
Dag 9 Yellowstone NP (Norris)
Dag 10 Yellowstone NP (Norris)
Dag 11 Yellowstone NP (Jackson)
Dag 12 Jackson - Vernal
Dag 13 Vernal - Moab
Dag 14 Moab (Canyonlands)
Dag 15 Moab (Arches NP)
Dag 16 Moab (Rafting)
Dag 17 Moab - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Grand Canyon (Desert View)
Dag 19 Grand Canyon (GC Village)
Dag 20 Grand Canyon - LV
Dag 21 LV
Dag 22 LV - Amsterdam

RMNP is komen te vervallen, zodat we minder reistijd hebben en meer tijd voor andere NPs.
Verblijf GC is ook wat ingekort, omdat het reserveren van overnachting op de bodem van de canyon niet lukte. We willen daar nu de Grandview trail gaan wandelen.
We hebben ook overnachtingen in omgeving Moab toegevoegd, zodat we tijd hebben voor Arches en Canyonlands.

Ik heb nog niet echt gekeken naar routes voor onze verplaatsingen. Vooral tips voor dag 5, 6, 12,13 en 18 zijn van harte welkom.
Is het nog de moeite waard om op dag 18 via Antelope Canyon naar GC te reizen, of zou dit (te) ver omrijden zijn?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dag 5 kan je van Bryce via http://www.scenicbyway12.com naar Torrey rijden en daarna naar SLC. Dit is wel een omweg en we bevelen meestal nog een extra nacht in Torrey aan (bv voor Capitol Reef NP) maar het kan wel. Van Monument Valley naar Antelope Canyons is een dikke 2 uur rijden en de canyons liggen langs az98 vlak voor Page. Je zou een tour kunnen maken vanaf de parkeerplaatsen (Lower of Upper). Kan wat wachttijd zijn vooral bij Upper. Reken op 2 uur voor een bezoek en daarna is het nog 3 uur rijden naar GC Village via de nieuwe weg 89T (IR20) die dan geheel verhard is.
Yeehaw
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Voor wat betreft dag 5 en 6.
De 12 is inderdaad erg mooi. Wij hebben dat traject in 2003 afgelegd in omgekeerde volgorde en zijn toen nog ergens verkeerd gereden via een gravelroad (voordat we op de 12 kwamen). Meer avontuur, maar wat minder tijd voor de 12, dus niet erg veel stops gemaakt. Maar een prachtige route!

Van SLC naar Grand Teton zijn wij zowel in 2003 als in 2005 via Logan Canyon en Bear Lake gereden (ook weer in omgekeerde volgorde). Vooral de interstate door Utah (zowel van als naar SLC) is erg saai, maar tikt wel lekker snel kilometers weg. Logan Canyon vond ik prachtig. Da's een mooie plek voor een picknicklunch, al was het Bear Lake ook best indrukwekkend. Het stuk tussen Bear Lake en Grand Teton was niet saai, maar ook niet spectaculair. Gewoon een leuke route.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer