Hoi Anneke,
Echt, echt nergens voor nodig om te stressen. Heel Florida maar met name Central Florida waar de meeste pretparken liggen, is compleet ingericht op toeristen en alles is overduidelijk aangegeven.
Benzine gaat daar per galon en is veel goedkoper dan hier alleen de auto's verbruiken over het algemeen ook iets meer. Wat de actuele prijzen zijn weet ik niet maar ik kan mij niet heugen dat dit nu heel erg inhakte op ons vakantiebudget.
Ontbijtbuffet zou ik denk ik gewoon Golden Coral nemen, mijn kids zijn daar groot fan van. Kijk er niet raar van op als ze met ijs en allerlei dingen van het buffet aan tafel komen die wij normaal gesproken niet echt eten bij het ontbijt

Ponderosa heeft ook ontbijtbuffet en verder zijn er natuurlijk veel restaurants die ook ontbijt serveren. Wat ook ontzettend leuk is, maar wel wat duurder, is om een ontbijt te reserveren bij een van de Disney hotels (kan ook online op de Disney site). Een aantal hotels heeft een buffet ontbijt met Disney characters. Dan staat Goofy ineens aan je tafel

Wij hebben dat een aantal keer gedaan in het Cape May cafe in Disneys Beach resort. Ik weet niet of dat nog steeds daar is maar het is ook super leuk om de hotels gelijk te bekijken. Beetje vreemd misschien maar de Disney resorts zijn zo super mooi en het thema is in de kleinste details doorgevoerd.
Ik denk dat als je een beetje gaat googlen dat je van veel restaurants ook de menu kaart al online kunt inzien en dus een inschatting kan maken van de kosten. Er zijn ook veel supermarkten en restaurants (Subway) waar je belegde broodjes kunt halen die prima als middag of avondmaal kunnen dienen. Ook kun je als de kids het uit eten gaan 's avonds niet meer trekken overwegen om pizza of chinees te halen of te laten bezorgen in de villa. Dat hebben wij veel gedaan toen onze jongste een half jaar was en rond etenstijd meestal huilerig was. Heerlijk om bij het zwembad te eten
En je planning ziet er super uit. Misschien kun je de eerste rustdag nog wisselen met SeaWorld, aangezien Magic Kingdom tot laat open is en je misschien de lichtjesparade en het vuurwerk wilt bekijken. Het is dan heel druk om het park uit te komen (kan namelijk alleen via de monorail of boot bij het parkeerterrein komen) en vaak ben je dan erg laat thuis en is het misschien lastig om weer vroeg op te staan te volgende dag voor weer een drukke dag. Het is erg leuk om op je rustdagen als je er toch op uit wilt in de middag of zo om te gaan shoppen of een bezoek te brengen aan Downtown Disney (gratis) met winkeltjes en restaurantjes, een enorme legowinkel (waar mee gespeeld mag worden), een treintje en een carrousel en ... vinden kinderen super leuk... waterstralen uit de grond waar ze in kunnen spelen. Kijk ook niet gek op als de kids vragen wanneer je weer naar huis gaat. Het privé zwembad bij je villa is meestal heel aantrekkelijk voor de kids
Misschien kun je de dag dat je naar de oostkust gaat (Kennedy Space) ook Jungle Adventures mee pakken. Het ligt op de route en is niet al te groot. Dan zou ik Cocoa Beach overslaan en voor iets anders gebruiken. Persoonlijk vind ik de Westkust veel aantrekkelijker qua strand. Busch Gardens en clearwater en dolfijnentour lijkt mij iets te veel van het goede. Je kunt dan misschien beter de dag die je over hebt als je niet naar Cocoa Beach gaat gebruiken voor een dag Clearwater + dolfijnentour (super leuk) en een volle dag voor Busch Gardens houden. Dit is echt een super leuk park, ook voor je jongste omdat er veel leuke dingen zijn voor hele kleine maar ook voor hele grote kids.
Misschien is Gator land en Jungle Adventures een beetje hetzelfde. Heb je ook nog gekeken naar een waterpark? Ik kan je Disney Typhoon Lagoon of Blizzard beach echt heel erg aanraden. Ook hier weer veel voor kleine en grotere kinderen en een super relaxte en mooie omgeving.
Veel succes!!!!