Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa

Bericht door frouke »

@Hockey: wat wil 'op de bonnenfooi' eigenlijk zeggen??
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Op welke dag van de week bestel ik het best vliegtuigtickets om alles een beetje te doen uitkomen qua openingsdagen, druktes in bepaalde parken en steden enz?? had eerst dinsdag in mijn gedachten maar dan zit ik nl al met 2 sluitingsdagen van de rodeo in Bryce én het computerhistory museum in Sillicon Valley. Als we gaan schuiven valt Yosemite midden in een weekend... Wat denken jullie?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@frouke, ergens heen gaan zonder te reserveren, waarbij je dus ook geen zekerheid hebt of het open is en je terecht kunt.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hey Frouke,

Zondag vertrekken misschien?
Dan kom je wel op zondag aan in Yosemite maar dan heb je een rustigere maandag en dinsdag daar.
Je zit dan op vr-za-zo in San Diego als ik het goed heb.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

tsja, heb ik ook al gedacht, maar is dit geen dure dag om te vliegen? of scheelt dit op zich niet zoveel met andere dagen?

Groetjes, Frouke
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Het hangt ervan af, soms scheelt het, soms niet.
Maar als je in LV bent in het weekend en op een maandag of zo vliegt, kom je duurder uit denk ik.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wanneer wil je ook alweer gaan??
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Begin juli 2014 vertrekken
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@ingrid: ja, zo had ik het zelf nog niet bekeken... is Vegas zoveel duurder dan in het weekend?? (ook wel iets om rekening mee te houden dan...) :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vegas is vooral op Vrijdag en Zaterdag bijna dubbel zo duur als doordeweeks. Zondag valt nogwel mee.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Bedoel je dat de hotelkamers dan dubbel zo duur zijn of meer de inkomprijzen, shows, eet/drinkgelegenheden etc...
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bij mijn weten zijn vooral de hotels duurder (en sommige shows)
Zoals PSVwally ook al schreef, echt bijna het dubbele.
Eten en drinken blijft hetzelfde.
Het is er ook veel drukker in het WE.

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

eten en drinken kan ook nog wel wat verschillen hoor? Heb dat al eens met een buffet meegemaakt die ineens $8 goedkoper was op maandag.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hebben beslist om op een zondag te vertrekken. Las Vegas buiten het weekend, 2 dagen van de 4 Yosemite buiten het weekend, ik kan mijne rodeo gaan zien op zaterdag in Bryce én men ventje kan naar zen nerdy museum in Sillicon Valley :geek: want da was ook gesloten op ma en di... lijkt me dus de beste dag om te vertrekken :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

frouke schreef: én men ventje kan naar zen nerdy museum in Sillicon Valley :geek:
Ik denk dat je het grappis bedoelt, maar ik ga er toch even tegenin. Het is geen nerdy museum. Natuurlijk zullen "nerds" hier veel meer interesse in hebben, maar het museum laat de complete ontwikkeling van computers zien, vanaf de oudheid tot nu. Het is in die zin bijna meer een geschiedenismuseum dan een techniekmuseum. We zeggen immers ook niet dat alle parken voor de natuurfreaks zijn. :wink:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Was inderdaad grappig bedoelt hé Hockey :mrgreen:
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik twijfel toch nog altijd of we geen dag tekort gaan komen in Yosemite park... Komen we met die 4 dagen rond om alles rustig bezichtigd te krijgen + een keertje fietsen én raften?
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

Gaat volgens mij helemaal goedkomen met de tijd die jullie in Yosemite hebben. :thumbup: Hangt ook een beetje af van jullie overnachtingsplek(ken). De dag dat jullie vanuit Lee Vining komen, via Tioga Pass, kun je de Valley al verkennen. En glacier point en mariposa grove kunnen prima op 1 dag, maar jullie hebben de tijd om dat niet te hoeven doen. Dan blijft er dus nog tijd genoeg over voor raften en andere activiteiten!
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie geen 4 dagen. Of kijk ik niet goed? Ik weet niet wat je nog wilt doen op de dag dat je naar SF rijdt, maar zonder die dag zit je op 3 dagen. Het is vergeleken met wat de meeste mensen doen aardig veel, maar ik denk dat je zult merken dat meer tijd ook prettig was geweest. Verkijk je niet op de tijd die je nodig hebt om alleen al in de vallei alles te zien. Je bent tijd kwijt met de shuttlebus, de afstanden zijn groot, en buiten de vallei ben je nog veel meer tijd kwijt aan heen en weer rijden. Kijk daarom goed hoe je het in gaat delen. Wij hadden de afgelopen vakantie 3 anchten, dus 2 volle dagen en we hebben toch weer wat dingen uit onze planning niet kunnen doen. Kijk eens in ons 2013-verslag om een idee te krijgen.
Als ik kijk wat jullie willen doen kan het op zich wel. Raften hoeft geen volle dag te duren, je zou het kunnen combineren met het fietsen, je bent dan toch bij de Curry Village Rental.
De andere dingen die je noemt zijn vooral kijk-dingen (EL capitan, Half Dome) of korte wandelingen (Bridalveil Falls, Yosemite Falls). Alleen de wandeling naar Vernal fall kost meer tijd. Als je naar Glacier Point gaat en daar misschien ook nog een wandeling doet, en je gaat naar hetch hetchy (zie daarvoor ons 2006-verslag) dan ben je wel veel tijd kwijt met vooral rijden. Hetch Hetchy en de Mariposa Grove zijn niet echt te combineren op de dag dat je naar SF rijdt; HH ligt bij de 120, de Mariposa Grove ligt bij de zuidingang.
Ik mis bij je opsomming de bezienswaardigheden langs de Tioga Road. Wij zijn vnauit Mammoth Lakes wel eens een hele dag onderweg geweest voor we in de vallei kwamen.

Marianne
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hey frouke, las vegas twee dagen, na een vliegreis is het altijd interessant om enkele dagen ter plaatse te blijven, rusten, en als er iets mis is met de bagage, is het simpel om dit op te lossen. Grand canyon 1 dag is voldoende , dan naar Page ( zeker Antelope canyon doen, is super en als je in de buurt bent moet je zeker Monument valley doen, dit is echt wel een hoogtepunt hoor!!!! Als je het kunt doen, doe dan zeker een toer in chelly canyon. Zion is super maar ook Bryce canyon, Yosemite ken ik niet, probeer Seqouia nat.park, in de zomer is het er erg druk San Francisco is een topper, veel te zien, is eigenlijk de ideale vertrekplaats voor een toer door de southwest, kun je drie of vier dagen doorbrengen, Monterey en Carmel is super, doe in Carmel zeker de 17 mile drive, daarna naar Hearst Castle, dit is zeker een must do, bijna niemand kent dit , zoek het eens op, is fantastisch, echt wel de moeite,Dan naar LA, ga naar Santa Monica, in L A is er niets te zien, Van Santa Monica kan je Hollywood, Venice en Beverly hills bekijken,Doe met de kinderen zeker Universal studios. San Diego, zijn we geweest, Is een beetje een dubbel gevoel, is heel toeristisch, probeer er twee dagen naar toe te gaan maxx. dus, vlieg naar San Fransisco, en van daar naar Monterey, Carmel, hearst Castle( neeml de best western aan de kust, Je bent dan Death valley vergeten, denk ik, moet je wel doen, is wel een must do, dan naar Las Vegas om je reis af te sluiten in stijl.En van daar ui† terug naar( boring Europe, denk ik)
laat me iets weten als je mijn tips gebruikt hebt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer