Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lange wachtrijen verwacht bij douane Amerikaanse vliegvelden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: Lange wachtrijen verwacht bij douane Amerikaanse vliegve

Bericht door dimona »

Loek schreef:Voor die datum konden we gewoon mensen opwachten als ze de slurf van het vliegtuig uitkwamen. Geen pat downs en lange rijen, gewoon lopen naar de gate waar je wilde zijn (zonder boarding pass).
Ik weet nog dat je op Amerikaanse luchthavens inderdaad gewoon tot aan de gate kon komen bij binnenlandse vluchten, maar dat gold vast niet voor internationale vluchten. Douane en bagagecontrole (bij aankomst) is er altijd geweest.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik heb vorig jaar juist een hele positieve ervaring gehad op het vliegveld van San Francisco bij de douane. Ze zagen ons staan met drie vermoeide kleine kinderen, en we werden zo uit de rij gepikt en mochten gelijk doorlopen in een speciale rij waar niemand stond! Hopelijk is dat dit keer ook zo op Atlanta tijdens de overstap...
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

dimona schreef:
Loek schreef:Voor die datum konden we gewoon mensen opwachten als ze de slurf van het vliegtuig uitkwamen. Geen pat downs en lange rijen, gewoon lopen naar de gate waar je wilde zijn (zonder boarding pass).
Ik weet nog dat je op Amerikaanse luchthavens inderdaad gewoon tot aan de gate kon komen bij binnenlandse vluchten, maar dat gold vast niet voor internationale vluchten. Douane en bagagecontrole (bij aankomst) is er altijd geweest.
Ik doelde ook op de binnenlandse vluchten. Internationaal moest je altijd al buiten het customs gebied wachten, maar op het totale aantal passagiers zijn de binnenlandse passagiers wel een groot deel. Het zou wel enorm schelen als die security lines naar de gates niet meer nodig waren, maar dat is een utopie. Tenzij we allemaal zonder handbagage, naakt instappen. :shock:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vorig jaar houston precies in een uur het ene vliegtuig uit en zittend in vliegtuig 2. Dit jaar op LAX zal het tussen een half uur en 45min hebben geduurd voor immigrations. Toen ik naar Miami ging kan ik me van de tussenstop op Newark weinig herinneren, behalve dat ik 2u american football heb gezien. De overstap was zo'n 3u, dus ook daar binnen het uur doorheen.ik weet alleen dat het glazen dak daar voor problemen met de foto en vingerafdrukken zorgde.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn man stond vanmiddag hier in Houston een half uur na landen al buiten, ongekend snel dus. Haal ik hem eens een keer op, ben ik veel te laat :lol:
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Haha, heb je dát weer. Een half uur na landen, wauw dat red je hier op Dulles nog niet eens zónder rij bij immigrations :lol:

Heeft jouw man trouwens nog geen Global entry Hemmie?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Afgelopen maandag in minder dan 5 minuten door immigratie op Detroit. Zat wel een beetje voor in het vliegtuig (te zweten met m'n anderhalf uur overstaptijd) en flink doorgelopen. Viel dus gigantisch mee.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:Haha, heb je dát weer. Een half uur na landen, wauw dat red je hier op Dulles nog niet eens zónder rij bij immigrations :lol:?
Nou, toch wel. Ik ging vorig jaar maart mijn Nederlandse vriendin, die nog nooit buiten Europa had gereisd, bij Dulles ophalen. Ik dacht wel de tijd te hebben en had online gekeken wanneer ze landden. Ik kwam een half uurtje later op Dulles aan en daar stond mijn vriendin al verdwaasd te wachten! Je weet het maar nooit.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik meen dat ik hier al eens eerder las dat je bij sommige vluchten geen gebruik hoeft te maken van die people movers. Geen idee hoe het precies zit, maar ik zit met KLM/United vanaf Amsterdam dus altijd in zo'n ding, en het duurt naar mijn idee bijna een kwartier voordat ze bij het vliegtuig wegrijden. Ik word helemaal gaar van die stomme dingen. Je stapt aan dezelfde kant uit als dat je instapt, dus iedereen blijft fijn bij de ingang staan waardoor het een heel gewurm is totdat iedereen binnen is, en zie je trolley dan nog maar eens zo weg te zetten dat er niemand zijn nek over breekt :evil:

Mijn broer stond een paar maanden geleden ook al vroeg buiten, maar dat kwam omdat zijn vlucht veel vroeger aankwam dan gepland.

Maar goed, ik ga weer aardig :offtopic: geloof ik...
Laatst gewijzigd door dimona op 15 jun 2013, 05:45, 1 keer totaal gewijzigd.
FrankS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door FrankS »

Afgelopen maandag waren wij op Portland en hadden daar een overstaptijd van 5 kwartier.
Toen we gingen aansluiten bij de rij kwam er net een kereltje aanlopen die vroeg wie een overstap had. Daardoor konden we meteen vooraan in de rij aanschuiven en waren we binnen het half uur van het ene vliegtuig in het andere vliegtuig.
Groet, Frank
Eve88
Amerikafan

Bericht door Eve88 »

Mijn ervaringen:

Atlanta: +/- 1.5 of 2 uur (vlucht naar LA gemist)
Newark: 30-45 min denk ik
JFK: 10 minuten :D (kwam mooi uit want had niet zoveel tijd om over te stappen dus was al aan het stressen op voorhand)
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

fieke85 schreef:Wij hebben in LAX meer dan twee uur staan aanschuiven...
Pfoeh, blij dat wij er binnen een half uur door waren. Wij stonden binnen 50 minuten bij Dollar (jawel, ook de shuttle er al bij!). Moet wel zeggen dat de rij achter ons (nog een vliegtuig geland) behoorlijk veel langer werd. :mrgreen:
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

heb 8 uur de tijd in Chicago dus ik ga me er niet druk om maken, volgens mij moet dat toch lukken niet? :lol: :lol:
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Zolang je maar geen 7,5 uur vertraging hebt wel :wink:
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

daar gaan we dan maar niet van uit!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

iertje007 schreef:Ik heb vorig jaar juist een hele positieve ervaring gehad op het vliegveld van San Francisco bij de douane. Ze zagen ons staan met drie vermoeide kleine kinderen, en we werden zo uit de rij gepikt en mochten gelijk doorlopen in een speciale rij waar niemand stond! ...
Die ervaring hebben wij ook gehad in SFO met een door vermoeidheid juist hyperactieve tweejarige (alweer een paar jaar geleden). Op Schiphol hadden we overigens ook al voorrang gekregen bij het inchecken. We hadden niet thuis in kunnen checken en op Schiphol stond een enorme rij. We werden eruit gepikt en mochten via de business class inchecken...
Heeft ons heel veel tijd bespaart. :mrgreen:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik heb dat 50% met Delta altijd, die checkin dingen willen mijn naam niet accepteren... :blink:

Mag ik altijd via business class of "special desk".
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Wie noemt z'n kind dan ook DejaVu :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Laatste twee keer best snel binnengekomen,Washington Dulles binnen 10 minuten door immigratie en douane, ik was zelfs sneller dan mijn vriendin die door de citizen poortjes naar binnen mag.
Vorige week op Las Vegas ook binnen 20 minuten buiten, maar daar had ik de mazzel dat ik opeens mee mocht door de poort voor citizens, had ik nog nooit meegemaakt, echt heel apart.
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Op 5 juni laatstleden konden wij in Atlanta ook onmiddellijk doorstappen en stond er maar 1 iemand voor ons in de rij.
Verbaasde me ook voor zo'n grote luchthaven...
Maar we klagen niet ;-)
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer