Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Andys: rondreis la-la september tips
Re: Reis Andys: rondreis la-la september tips
Er beginnen toch twijfels te komen bij een van de medereizigers dat een te vol programma hebben. Ik denk zelf dat het stuk t/m yosemite een mooie rustige route is en dat het idd vanaf daar een soort van timewarp kan worden. Zoals hier al veel op forum gelezen is dat ook de standaardbeginnersfout die iedereen maakt, door te veel te willen stoppen in een reis en zo nergens echt te tijd voor te hebben. Grootste fout is natuurlijk LA als begin en eindpunt te hebben, als we al dingen zouden moeten skippen dan is het de dagen zion en page, maar dat lijkt me heel jammer, zo kort in de buurt zijn en dan bijvoorbeeld zion NP, antilope canyon, horseshoeband bijv te laten schieten, want het stuk grand canyon naar LA, is een stuk dat puur gedaan moet worden omdat we naar LAX moeten om te vliegen. We hebben bryce ook al uit het rondje gehaald namelijk.
Wat vinden jullie? Is het haalbaar? Wat zijn alternatieven?
Wat vinden jullie? Is het haalbaar? Wat zijn alternatieven?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Anybody? Wally?marianne?kalaman enz....
Hecht veel waarde aan jullie kennis en tips.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Zo, we zijn alweer een stukje verder met plannen en ook al met de dagindeling hier en daar. Ook wandelingen zijn al bekeken met dan aan m&m wandelsite oa. Verheug me zooooo op angels landing..
Zit wel nog met het volgende stuk in de route:
Yosemite - dv
Dv-LV
De rit van housekeeping camp naar DV via tiago road is een behoorlijke, maar gezien het krappe aantal dagen voor onze route zitten er nou eenmaal een paar flinke reisdaagjes bij.
Nu zouden we bijvoorbeeld niet helemaal tot DV kunnen rijden maar bijvoorbeeld tot een uurtje (of beetje langer) voor DV overnachten met als nadeel dat we wel op een nog heter tijdstip van de dag aankomen om de uitzichtpunten va DV te bezoeken en nog minder tijd hebben daar we ook diezelfde dag doorrijden naar Vegas waar ik nog oa in de avond freemont wil doen en fOnteinen belaggio.
Wat raden jullie aan? Ik heb ook ergens hier gelezen dat je als je in dv overnacht een prachtige sterrenhemel hebt eb dat je bijvoorbeeld liggen in het zwembad dit kunt aanschouwen, zo ja waar in dv overnachten?
Zit wel nog met het volgende stuk in de route:
Yosemite - dv
Dv-LV
De rit van housekeeping camp naar DV via tiago road is een behoorlijke, maar gezien het krappe aantal dagen voor onze route zitten er nou eenmaal een paar flinke reisdaagjes bij.
Nu zouden we bijvoorbeeld niet helemaal tot DV kunnen rijden maar bijvoorbeeld tot een uurtje (of beetje langer) voor DV overnachten met als nadeel dat we wel op een nog heter tijdstip van de dag aankomen om de uitzichtpunten va DV te bezoeken en nog minder tijd hebben daar we ook diezelfde dag doorrijden naar Vegas waar ik nog oa in de avond freemont wil doen en fOnteinen belaggio.
Wat raden jullie aan? Ik heb ook ergens hier gelezen dat je als je in dv overnacht een prachtige sterrenhemel hebt eb dat je bijvoorbeeld liggen in het zwembad dit kunt aanschouwen, zo ja waar in dv overnachten?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was even met vakantieAndys schreef:Anybody? Wally?marianne?kalaman enz....

Wij zaten dit jaar in Stovepipe wells. Ik moet bekennen dat we de sterrenhemel een beetje gemist hebben. Naar Furnace Creek is het ruim een half uur verder rijden, kan ook natuurlijk. Het water in het zwembad is daar wat warmer, maar ik vond dat bij SPW aangenamer (hoewel er mensen zijn die het te koud vinden

Lone Pine is ook een mogelijkheid, om wat meer tijd voor de rit uit Yosemite te hebben. Misschien is dat wel beter in jullie geval. In september zal het wel meevallen met de temperatuur.
Aan de route is niet zo heel veel meer te veranderen vrees ik. Je kunt echter wel met slechts 1 stop van de GC naar LA rijden. Dat geeft je nog een overnachting bij bijvoorbeeld zion of de Grand Canyon. Je kunt ook Antelope Canyon en Horseshoe bend op weg van zion naar de GC bekijken, dus zonder overnachting daar, maar dan zou ik zeker 2 nachten zion en 2 nachten GC doen. En het wordt een lange dag met die afsluiting bij Page, hoewel het goed te doen is. Het geeft ondanks die lange dag wel meer rust denk ik.
Marianne
Hi Marianne, ja had uk al gezien(je teisverslag ook al gelezen) weer erg leuk om te lezen, met quizje erin en teruggevonden brilletje van Martin en het klepje van je fototoestel haha. Maar weer een mooi verslag van een mooie reis met genoeg stukken die ook op ins rondje liggen. Zoals je zegt aan de route is niet veel meer te doen. Het zal ook zoals nu uitziet ook maar 1 stop worden tussen GC en LA, maar die winst wordt zoals nu uitziet gebruikt voor een dag LA. Lone pine lijkt mij inderdaad ook het beste in onze route omdat het vanuit Hkc een lange rit is via tiago road.
Is er in Lone pine net zo een mooie sterrenhemel als in Dv? En is het in een dag te doen om vanuit zion(springdale) naar GC te rijden en dan de tour antelope canyon en kort bezoekje horshesoebend te doen en dan door naar GC rijden? Want dan kan ik eventueel ook bryce na zion doen en geen overnachting page( of trap ik nu weer in de beginnersvalkuil door te veel te willen??!)
Is er in Lone pine net zo een mooie sterrenhemel als in Dv? En is het in een dag te doen om vanuit zion(springdale) naar GC te rijden en dan de tour antelope canyon en kort bezoekje horshesoebend te doen en dan door naar GC rijden? Want dan kan ik eventueel ook bryce na zion doen en geen overnachting page( of trap ik nu weer in de beginnersvalkuil door te veel te willen??!)

2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik was ook even op vakantie en heb blijkbaar dit topic gemist de laatste weken.
Ik zou weinig meer veranderen aan je route. Ik zou dag 14 misschien al naar Williams rijden. Dan dag 15 gewoon zo lang als je wilt/ kunt rijden richting LA, zodat je dag 16 daar nog wat tijd hebt.
Je hebt eigenlijk maar 15 echte dagen ter plekke. Het standaard ZW-rondje is eigenlijk minimaal 19 dagen. Nu is het natuurlijk altijd iemand persoonlijke voorkeur die bepaald wat standaard is, maar ik doel dan meer op het 'bassie en adriaan' rondje. In jou geval heel jammer voor Bryce, maar ik zou dat echt niet doen.
Ik zie verder nog staan dag 11 Las Vegas - Zion via Valley of Fire. Ik zou dat laatste als je die dag ook nog Angels Landing gaat lopen niet doen. Gewoon vanuit Vegas naar springdale rijden. Je verliest al een uur doordat je een andere tijdzone binnenrijd. Het kost ook nog wat tijd om met de shuttlebus naar het park te gaan en in het park de volgende bus te pakken naar, even uit mijn hoofd, La Grotta. Daar kun je overigens ook je watervoorraad aanvullen. Dan is het zeker 4/5u hiken, met natuurlijk een flinke stop bovenop. Vooral als het druk is schiet het kettinggedeelte niet echt op en heb je kans file te lopen.
Bryce een volgende keer meepakken met capitol reef, moab en evt yellowstone......of loop ik nu vooruit
Ik zie dat ik alleen wat foto's en geen tekst op mijn reisverslag van mei heb staan van angels landing
Ik zou weinig meer veranderen aan je route. Ik zou dag 14 misschien al naar Williams rijden. Dan dag 15 gewoon zo lang als je wilt/ kunt rijden richting LA, zodat je dag 16 daar nog wat tijd hebt.
Je hebt eigenlijk maar 15 echte dagen ter plekke. Het standaard ZW-rondje is eigenlijk minimaal 19 dagen. Nu is het natuurlijk altijd iemand persoonlijke voorkeur die bepaald wat standaard is, maar ik doel dan meer op het 'bassie en adriaan' rondje. In jou geval heel jammer voor Bryce, maar ik zou dat echt niet doen.
Ik zie verder nog staan dag 11 Las Vegas - Zion via Valley of Fire. Ik zou dat laatste als je die dag ook nog Angels Landing gaat lopen niet doen. Gewoon vanuit Vegas naar springdale rijden. Je verliest al een uur doordat je een andere tijdzone binnenrijd. Het kost ook nog wat tijd om met de shuttlebus naar het park te gaan en in het park de volgende bus te pakken naar, even uit mijn hoofd, La Grotta. Daar kun je overigens ook je watervoorraad aanvullen. Dan is het zeker 4/5u hiken, met natuurlijk een flinke stop bovenop. Vooral als het druk is schiet het kettinggedeelte niet echt op en heb je kans file te lopen.
Bryce een volgende keer meepakken met capitol reef, moab en evt yellowstone......of loop ik nu vooruit

Ik zie dat ik alleen wat foto's en geen tekst op mijn reisverslag van mei heb staan van angels landing
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Om één of andere bizarre reden was ook ik niet meer up-to-date in dit topic
.
Kort samengevat kan ik mij aansluiten bij Marianne en Paul, gewoon...omdat er door het vastliggende begin- en eindpunt (LA) inderdaad niet veel meer aan te veranderen is. Probeer misschien nog wat info uit onze blogs te halen.
Jullie zullen hoe dan ook een heel mooie reis hebben en ach, wat je deze keer niet ziet komt wel in de volgende rei(s)(zen)
.

Kort samengevat kan ik mij aansluiten bij Marianne en Paul, gewoon...omdat er door het vastliggende begin- en eindpunt (LA) inderdaad niet veel meer aan te veranderen is. Probeer misschien nog wat info uit onze blogs te halen.
Jullie zullen hoe dan ook een heel mooie reis hebben en ach, wat je deze keer niet ziet komt wel in de volgende rei(s)(zen)

Hi kalaman/Wally,
Had jullie idd ook al beetje gemist. Aan mij zal het niet liggen om nog een tweede keer te gaan, hoop zoooOo dat vrouwlief daar straks na geproefd te hebben ook zo over denkt.
Jullie verslagen heb ik uiteraard ook al doorgelezen. De dagindeling na las Vegas t/m GC ligt nog niet vast. Angels landing zou ook de 2e ochtend in zion kunnen en dan al lekker vroeg vertrekken zodat we rond middaguur de bus uit het park kunnen nemen, Glen canyon dam mee pakken richting page, horshesoebend doen en de volgende dag antelope doen en dan tegen 13u richting GC en daar de zonsondergang mee te pakken, zou haalbaar moeten zijn volgens alles wat ik tot nu tor gelezen heb. By THE way nog nooiiiit zo veel gelezen op een forum als hier, al weken lang zit ik dagelijks te lezen en elke dag toch weer nieuwe dingen, ONGeLOfELIJK
Had jullie idd ook al beetje gemist. Aan mij zal het niet liggen om nog een tweede keer te gaan, hoop zoooOo dat vrouwlief daar straks na geproefd te hebben ook zo over denkt.
Jullie verslagen heb ik uiteraard ook al doorgelezen. De dagindeling na las Vegas t/m GC ligt nog niet vast. Angels landing zou ook de 2e ochtend in zion kunnen en dan al lekker vroeg vertrekken zodat we rond middaguur de bus uit het park kunnen nemen, Glen canyon dam mee pakken richting page, horshesoebend doen en de volgende dag antelope doen en dan tegen 13u richting GC en daar de zonsondergang mee te pakken, zou haalbaar moeten zijn volgens alles wat ik tot nu tor gelezen heb. By THE way nog nooiiiit zo veel gelezen op een forum als hier, al weken lang zit ik dagelijks te lezen en elke dag toch weer nieuwe dingen, ONGeLOfELIJK
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
jouw planning rond Zion-Page-GC is zeker en vast haalbaar. Nergens zal je veel tijd hebben, maar voor bvb Horseshoe Bend en Glen Canyon héb je ook niet veel tijd nodig (behalve als je de begeleide rondgang doet van de dam, maar dat zou ik in jullie tijdsbestek niet aanraden). Plannen jullie upper of lower Antelope? Als je mooie foto's wilt nemen van Horseshoe Bend dan doe je dat best dicht bij de middag, dan ligt hij volledig in de zon.
Om het nog een beetje moeilijker te maken
: je kan ook van LV naar Zion rijden via de prachtige Smithsonian Butte Backway (afhankelijk van de weersomstandigheden), zie hiervoor onze video hieronder...met daarin ook...VOF...voor als je tijd over hebt

Om het nog een beetje moeilijker te maken

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Let wel even op trouwens dat als je via Page rijd je wel een omweg naar de GC moet maken omdat de 89 tussen Page en Bitter Springs afgesloten is. Je moet dus via de 98 en 160 via Tuba City naar de GC.
Hi kalaman, mooi te horen dat het haalbaar is, en ja het houdt niet over zoals iedereen al aangeeft. Wij doen de lower en deze het beste om te doen rond middaguur ivm lichtinval. Ik had jou filmpje al eens bekeken, geweldig gemonteerd, ik zit idd wel een beetje met die dirtroad, is die lang? Dat stukje "wave" ligt ook verstopt in vof of niet?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Hi Wally,
Zou die weg in september nog niet klaar zijn? Heb de foto's gezien en was echt een ravage, en betekent dat ik niet langs Glen canyon kom? Hoeveel extra tijd ongeveer?
Zou die weg in september nog niet klaar zijn? Heb de foto's gezien en was echt een ravage, en betekent dat ik niet langs Glen canyon kom? Hoeveel extra tijd ongeveer?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je geeft zelf al aan dat je route vol is, dus vergeet VoF en de Smithsonian Butte backway; aan alleen Zion heb je je handen al vol. In 2011 heb ik de route van Las vEgas naar Zion via Vof en via Grafton gereden; dat kostte ons toen vrijwel de hele dag.
Voor de Lower Antelope Canyon is de ochtend het beste (tot ongever 11 uur), voor de Upper rond het middaguur.
Ik had ook al aangegeven dat je om moet rijden, dat valt wel mee qua tijd. Je komt dan gewoon langs Page en ook langs de dam. Ook Horseshoe bend is bereikbaar ook al ligt dat aan de 89. zie ook ons laatste verslag.
De 89 is echt nog niet klaar in september, maar ze zijn bezig met het verharden van de 20. Zie ook dit topic.
Als je via googlemaps de route bekijkt dan wordt al rekening gehouden met de omleiding via de 98.
Marianne
Voor de Lower Antelope Canyon is de ochtend het beste (tot ongever 11 uur), voor de Upper rond het middaguur.
Ik had ook al aangegeven dat je om moet rijden, dat valt wel mee qua tijd. Je komt dan gewoon langs Page en ook langs de dam. Ook Horseshoe bend is bereikbaar ook al ligt dat aan de 89. zie ook ons laatste verslag.
De 89 is echt nog niet klaar in september, maar ze zijn bezig met het verharden van de 20. Zie ook dit topic.
Als je via googlemaps de route bekijkt dan wordt al rekening gehouden met de omleiding via de 98.
Marianne
Hi Marianne,
Ja dat van de wegverzakking was bekend idd. Lower antelope kun je dus beste het ochtend doen? Had ergens gelezen dach ik deze rond middaguur te doen ivm lichtinval dacht zelfs dat die ook beetje duurder was dan de andere tijdstippen. Dat zou nog beter zijn ivm de dagindeling namelijk. Bedankt voor de link naar het topic, nu heb ik deze tenminste in mijn betichten staan en hoef ik niet te zoeken. Ik dacht zelf de dag dat we vanuit las Vegas komen de scenic drive te doen in zion en de dag erna angels landing(vroeg opstaan) en dan hierna richting page.
Ja dat van de wegverzakking was bekend idd. Lower antelope kun je dus beste het ochtend doen? Had ergens gelezen dach ik deze rond middaguur te doen ivm lichtinval dacht zelfs dat die ook beetje duurder was dan de andere tijdstippen. Dat zou nog beter zijn ivm de dagindeling namelijk. Bedankt voor de link naar het topic, nu heb ik deze tenminste in mijn betichten staan en hoef ik niet te zoeken. Ik dacht zelf de dag dat we vanuit las Vegas komen de scenic drive te doen in zion en de dag erna angels landing(vroeg opstaan) en dan hierna richting page.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ehh wil je de dag nadat je in Page aankomt daar ook nog besteden, of ga je dan weer door? Angels Landing gaat je minimaal 5u kosten. Busreizen, de trail zelf en wat eten drinken als je terug bent. Dan is het afhankelijk van de drukte rond de tunnel zo'n 2,5u rijden naar Page. Als je net voorbij Lone rock beach bent heb je nog een mooie scenic view aan de linkerkant. Even de heuvel oprijden. Dan over de dam, even ervoor stoppen. Achter de Denny's ligt een scenic view van de dam, maar die zou ik dan overslaan. Dan even een stuk de 89 naar de wegafsluiting doorrijden en aan de rechterzijde de horseshoe bend. Hier ben je ook wel een uur tot 1,5u mee zoet hoor. Ik denk dat als je dit allemaal op 1 dag doet je al flink kapot gaat zitten. En dan heb je lake powell en antelope canyon nog niet eens gedaan. Lower antelope Canyon begint volgend mij om 930, die zou je de dag erna kunnen doen en dan door naar Monument Valley of welke kant je ook op moet.
De dag nadat Ier in page aankomen gaan we nog minimaal voor de helft in page besteden, soeirso voor antelope, hoeven pas avonds in GC te zijn om te slapen, maar sunset meepakken in GC zou leuk zijn. Als we dr dag dat we vanuit zion vertrekken vroeg aan angels landing beginnen en rond 2 u weg kunnen rijden uit springdale moet het wel haalbaar zijn, het is een drukke dag iig.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de lower antelope canyon doet sta je na ongeveer een uur nadat je met je groepje begonnen bent weer bij het beginpunt. Je moet even wat geluk hebben dat je 'snel' meekunt en niet nog 1 of 1.5u of langer op die parkeerplaats moet wachten.
Van wat ik gelezen heb is de lower mooier om te bezoeken, smallere gangen etc. Maar ook hier kun je toch vooraf kaart kopen/reserveren? Dus hoe bedoel je een uur wachten op parkeerplaats, dat past slecht un mijn schema 

2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
nee hoor, netjes gaan aanschuiven aan de kassa...en dan, zoals wij, zien dat er net een bus met Franse toeristen vóór is...
. Gevolg : ons bezoek uitgesteld tot volgend jaar...

Dus je kunt alleen voor de upper kaarten kopen??? Ajjj, maar wij zijn er pas half september, dus hopelijker al minder druk, maar gaat er dan maar 1 bus en de volgende als die terug is? Dan misschien toch maar kiezen voor de upper... Wil lower doen bij voorkeur
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1263 Weergaves
-