Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadtrip?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RDTRPKA
Amerika-newbie

Roadtrip?

Bericht door RDTRPKA »

Hallo daar!

Ik (24jr.) heb het plan om samen met een vriendin (21jr.) in het najaar een roadtrip te doen in Amerika!

Niet heel lang, denk aan een week tot 10 dagen, maar het lijkt ons een geweldige ervaring!

Hebben jullie tips met betrekking tot regio die leuk en geschikt is om in kortere tijd te bekijken? Ik lees veel over Los Angeles en San Francisco, maar wat zijn jullie bevindingen?

En adviseren jullie ticket, auto's en hotel los van elkaar te boeken? Of alles in 1 pakket bij een georganiseerde reis? En als dat laatste de voorkeur geniet, welk reisbureau is dan 't beste?

Jeetje! Wat een vragen.

Ik hoop over een tijdje dus ook wat meer ervaring te hebben op "Amerika" gebied, en dan ga ik jullie vragen beantwoorden :lol: alvast bedankt allemaal!

Fijne dag. :thumbup:
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Roadtrip?

Bericht door IvoH »

Hallo!

Welkom op dit Forum!
1 Week tot 10 dagen lijkt me persoonlijk wat kort, maar ik heb wel meerdere kortere reizen voorbij zien komen.

Persoonlijk zou ik je aanraden om naar het zuidwesten te gaan, daar kan je echt een roadtrip doen.
Doordat je niet zo lang hebt zou ik er voor kiezen om bijvoorbeeld in Los Angeles te beginnen en in Las Vegas te eindigen. (of San Francisco).
Autohuur kan je regelen bij drive-usa.de (engelse site) Je moet wel extra kosten betalen doordat je onder 25 bent.

Ik zou zelf alles los van elkaar boeken. Hotels kan je bij wijze van spreken nog 's morgens in je hotel beslissen waar die avond gaat eindigen.

Succes met plannen!
steps146
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door steps146 »

Hey!

Ik zou zeggen ga naar de westkust, hier is echt veel te beleven. Zelf ben ik ook 24 :wink:
Denk dat je toch beter 2 weken kunt gaan, en dan plekken pakken zoals Los Angeles - San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Page - Death Valley - Yosemite Park.
We hadden een boek van het reisbureau gepakt en toen de hotels zelf geboekt via booking.com , vaak is het bij reisbureaus zo dat ze je veel te veel willen laten zien in een korte tijd (dat heb ik op het forum geleerd :geek: )

wanneer willen jullie eigenlijk gaan?
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Een week is wel heel kort dus ik zou er een stedentrip van maken, bijv NY en Washington. Of San Francisco en dan via de kust naar La rijden en vandaar terugvliegen.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Een week tot 10 dagen is perfect voor Las Vegas en alles wat er rond ligt. Death Valley, Grand canyon, ...
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik ben vorige zomer 10 dagen geweest. Mijn reisplan?

San Francisco -> Las Vegas

Ik ben 3 dagen in San Francisco gebleven, Golden Gate Bridge, Alcatraz, beetje shoppen, Pier 39, cable car. Gedurende deze dagen geen huurauto genomen, omdat je vanaf het vliegveld met de metro binnen no-time in de stad bent en parkeren lastig en duur is. Met een OV kaart van een paar dagen kan je er super gemakkelijk rondreizen.

Na die 3 dagen op het vliegveld in San Francisco mijn huurauto opgehaald. Gekozen voor het vliegveld omdat het wagenpark er groter is. Auto vroeg opgehaald en doorgereden naar Yosemite. Lekker rondgekeken en de Tioga pass gereden. Aan het eind van de middag aangekomen in Mammoth Lakes. Hele mooie omgeving, dood dorpje in de zomer, maar mooie hotels!

De volgende dag weer vroeg op en door Death Valley naar Barstow gereden (achteraf niet de slimste keus..). Opnieuw een lange dag met een hoop kilometers, maar een hoop gezien!

Vervolgens Barstow - Las Vegas en hier de laatste dagen rondgekeken, nog wat meer wezen winkelen en bij het zwembad gelegen.

Kort samengevat, in 10 dagen een hoop gezien, een hoop gedaan en een hoop in de auto gezeten. 10 heerlijke dagen gehad!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat was dan bepalend voor de keuze om naar Barstow te gaan ipv overnachten in death valley of direct door jaar Vegas?
Arends1989
Amerikakenner

PSVwally schreef:Wat was dan bepalend voor de keuze om naar Barstow te gaan ipv overnachten in death valley of direct door jaar Vegas?
Ik had de indruk dat het vanuit Death Valley (uitgang Baker) nog een behoorlijk eind naar LV was. Vandaar mijn keus voor Barstow.

Toen ik een dag later hetzelfde stuk highway in de tegenstelde richting naar LV reed, besefte ik me dat die overnachting geen enkele zin had en ik beter had kunnen doorcrossen naar LV. Pure pech dat ik ook nog in een gigantische file terecht kwam door een ongeval.

Beginners foutje :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even ter voorkoming van misverstanden; normaal gesproken neem je niet de uitgang bij Baker (ik vraag me af hoe je gereden bent, via Shoshone?), maar neem je de 395 en de 190 en dan via Pahrump naar Las Vegas. Dat kan in 1 dag of met een tussenstop in Death Valley.
De volgende keer een kaart en/of googlemaps gebruiken. :wink:

Marianne
Arends1989
Amerikakenner

We gaan enigzins off topic.. maar ik reed als volgt:

Mammoth Lakes -> Bishop -> Big Pine -> Lone Pine -> Vlak na Furnace Creek Badwater RD -> Jubilee Pass RD (178) -> Death Valley RD (127) -> Baker. Vanuit daar dus naar Barstow, wat beter Las Vegas had kunnen zijn.

Via Google Maps leek het mij allemaal redelijk logisch.. Al doende leert men.. :oops:
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hey RDTRPKA

? - LA
LA - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
SF
SF - ?

Ik las dat jullie in het najaar zouden gaan. (september of later?
Indien later dan kan deze route niet meer (Tioga pas gesloten door sneeuw)

? - Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - ?

Het zijn maar ideetjes.

Succes met plannen

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In het najaar is het (Noord)oosten natuurlijk ook schitterend en omdat dingen daar wat dichter bij elkaar liggen kun je in een week tot tien dagen heel wat zien en doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

? - LA
LA - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
SF
SF - ?
Ik zou in deze versie alleen niet weten waarom je in LA zou beginnen. Stel je komt pas laat aan 's avonds dan heb je de volgende dag toch helemaal geen tijd om iets in LA te gaan doen? Vlieg dan gelijk naar Las Vegas en blijf een dag langer in Yosemite en San Francisco.
Ellen1308
Amerikafan

Bericht door Ellen1308 »

Zoals Petra al zei, in het najaar is het noordoosten ook een aanrader. In oktober is het daar erg mooi met de Fall Foliage. En er zijn zat leuke steden (New York, Boston, Washington, Philadelphia)
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Een week of 10 dagen is een beetje kort voor het westen van Amerika. De lange vlucht, jetlag, het andere klima, dat hoeft zo 2 dagen voor dat ik echt aangekommen ben.

Dus ga ik slechts naar het westen van de VS, als ik tenminste 3 weken heb, met 10 dagen tijd voor vakantie ga ik naar een mooie plek in Europa.
Groetjes, Thomas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Een week of 10 dagen is misschien wat kort/ver voor een echte roadtrip door het Zuidwesten, maar met 14 dagen kom je al ver. :-) Het is een lange vlucht naar daar en wij waren toch elke keer doodop toen we toekwamen. Wij kunnen altijd maar 2 weken en dat is tot nu toe altijd perfect gelukt. Moest ik maar een week of 10 dagen kunnen gaan dan zou ik mij ook concentreren rond 1 bepaalde stad en van daaruit een korte trip maken. Persoonlijk zou ik dan voor Las Vegas kiezen en daar een rondje rijden. 8) Maar je zou evengoed SF - LA kunnen doen ofzo en dan onderweg Yosemite en Death Valley meepikken. Of van Las Vegas naar SF. Keuze genoeg denk ik. Je moet alleen wel goed afwegen of je zo'n lange trip over hebt voor zo'n korte periode. :-)

Of naar het oosten hé, zoals Petra zegt. Lijkt me ook heel mooi en daar kan je zeker je tijd vullen! :thumbup:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Met een week of 10 dagen, zou ik of aan de oostkust blijven (NY of Washington...) of Las Vegas met Death Valley, Zion en Bryce. De westkust is toch redelijk ver voor zo'n korte periode, tegen dat je gede-jetlagd bent, moet je terug.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer