Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is een wegenkaart (gedrukt op papier) noodzakelijk?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Is een wegenkaart (gedrukt op papier) noodzakelijk?

Bericht door Dbacks2 »

Een kaart vind ik vooral handig voor het grote overzicht en voor die keren dat je niet van A naar B moet, maar bv een stuk in de omgeving wilt rondrijden. (dan is het lastig kijken op de tomtom wat er in de omgeving ligt)

Wij gebruiken deze kaarten:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze zijn geplastificeerd (met een whiteboard marker kun je erop schrijven!), eenvoudig te vouwen voor een grote of kleiner overzicht en ze zijn er van heel Amerika, losse staten (of soms een aantal staten) en van steden.

Naast dat ze handig zijn, zijn ze ook nog eens heel leuk om thuis nog eens je route na te lopen of aan anderen te laten zien!
Ons setje reist al jaren mee en op iedere nieuwe bestemming kopen we een uitbereiding.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nillens schreef:Hallo,

Onze rondreis naar de USA komt nu echt wel korter bij en k vroeg mij af of een wegenkaart van Californie, Utah, Nevada en Arizona een must is. Ik neem mijn GPS van hier mee die een kaartupdate van de usa heeft. Is het verstandig om zo een kaart mee te nemen als je (soms) wil afwijken van de "normale" route of is dit niet nodig.
Of heeft er iemand toevallig een routebeschrijving die overeenkomt met onze reis en bedoel ik "tips" zoals "als je daar naar links gaat dan kom je op die weg en passeer je langs...".
K zal even onze route geven:
LA - Monterey - SFA - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Bryce - Page - Grand Canyon - Las Vegas

t is niet dat ik mijn huiswerk nog niet gemaakt heb maar tips zijn altijd welkom.

Groetjes!
Zeker een kaart kopen, anders rij je bijvoorbeeld Zion voorbij op weg naar Bryce. Een kaart geeft een mooi overzicht, vaak staat aangegeven welke wegen scenic zijn en je ziet wat de onverharde wegen zijn. Een TomTom laat het in sommige gebieden wel eens afweten (vaak in de parken). Ik heb regelmatig in reisverslagen gelezen dat de TT de verkeerde weg wees; dat heb ik nog nooit over een kaart gelezen.
Overigens staan de wegen overal goed aangegeven, dus ook zonder navigatie of kaart kom je een heel eind. Zorg wel dat je weet in welke richting je rijdt (bij de wegen staat N/S of E/W aangegeven) en welk wegnummer je moet hebben.

Rij je in 1 dag van LA naar Monterey? En ook in 1 dag van Yosemite naar Death valley?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even aanvullend op Marianne: ik ken zeker twee nationale parken met waarschuwingen van de NPS dat de Tom Tom je de verkeerde weg opstuurt. En in Death Valley zijn zelfs mensen omgekomen doordat ze op hun GPS afgingen. Zie bijvoorbeeld: http://www.npr.org/2011/07/26/137646147 ... -companion

In de grote steden is een Tom Tom e.d. handig. Daarbuiten is het niet nodig en zijn kaarten net zo goed en geven vaak een beter overzicht. Als ANWB-lid kan je gratis bij alle AAA-vestigingen wegenkaarten (en tourguides) krijgen.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer