Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
inleveren wagen
inleveren wagen
Wij toeren momenteel rond met een ford escape van Alamo. Moet je de wagen volledig kuisen bij inlevering?
Zo ja, iemand idee waar je dat in vegas kan doen?
Zo ja, iemand idee waar je dat in vegas kan doen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Re: inleveren wagen
Neen, niet nodig.
De enige keer dat we het ooit gedaan hebben, was in IJsland. En toen we dit vermeldden bij de inlevering, lachten ze ons uit....
De enige keer dat we het ooit gedaan hebben, was in IJsland. En toen we dit vermeldden bij de inlevering, lachten ze ons uit....
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gewoon even zorgen dat evt losse papiertjes/bekertjes ed. eruit zijn. En volgens mij hoeft zelfs dat officieel niet eens, maar ik vind dat beleefd om te doen. Het verhuurbedrijf maakt de auto verder toch nog schoon en controleert alles. Al had ik het idee dat ze dat laatste bij mij vergeten waren, want als je in de modder rijdt en je ruitenwisservloeistof is op is dat geen pretje. In principe hoef je je auto ook niet te wassen. De mijne was wel veruit het stoffigst bij het inleveren aan de buitenkant, maar dat mag ook wel na al die miles.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nog nooit een huurauto schoongemaakt, wel de losse rommel even gedumpt. Ook nog nooit een opmerking over gehad, hoe stoffig de auto soms ook was.
Volgens mij gaan ze bij het verhuurbedrijf door de wasstraat voordat ze hem aan de volgende huurder meegeven, dus zonde om daar zelf je geld aan uit te geven. Haal wel altijd de losse troep uit de auto, want dat gebeurt niet altijd even zorgvuldig (je komt wel eens wat tegen van de vorige huurder) en dat wil ik een ander niet aandoen...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerikafan
Toen ik gisteren mijn auto terug bracht (O'Farrel Street, San Francisco), reed ik hem rechtstreeks een soort van wasstraat in. De mannetjes stonden al helemaal klaar om hem schoon te maken
.
Overigens ging dit niet helemaal zoals verwacht, ik moest nog wat bagage bij elkaar stoppen, niet veel hoor, maar toch... En die mannetjes stonden er maar omheen te wachten... ik vond het redelijk stressvol.

Overigens ging dit niet helemaal zoals verwacht, ik moest nog wat bagage bij elkaar stoppen, niet veel hoor, maar toch... En die mannetjes stonden er maar omheen te wachten... ik vond het redelijk stressvol.
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha bij Denver moest ik in een rij van 5 auto's breed en ik was zeker nr 15 achter elkaar aanschuiven...20m later toen de bus vertrok stonden al die autos er nog.
-
- Amerikafan
Ik heb hem uit goed fatsoen wel even door de wasstraat gereden...voor die paar dollar...en ik meen hier ook wel eens verhalen gelezen te hebben van mensen waar ineens een geldbedrag bleek te zijn afgeschreven voor schoonmaakkosten...er is natuurlijk wel een verschil tussen een modderige auto vol met vuilnis en rotzooi na een maandje door allerlei Nationale Parken en een auto na een weekje SF of LA
- Bushmaster
- Amerika-expert
Buitenkant hoeft je niets aan te doen, wij hebben ook wel eens een witte auto, als "Monument valley-rood" geretourneerd.
Alle auto's die terugkwamen gingen door de wasstraat (Alamo-Las Vegas).
Alle auto's die terugkwamen gingen door de wasstraat (Alamo-Las Vegas).
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Alamo heeft sowieso bij het inleveren de meest ongeinteresseerde medewerkers staan dus daar hoef je niet extra voor schoon te maken. 

- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Meestal ga ik net voor het inleveren even naar een grote parkeerplaats bij een Walmart ofzo.
Hier ga ik dan puinruimen in de auto, losse papieren en folders weggooien of in de bagage stoppen.
En natuurlijk de bagage vliegtuig-gereed maken, zodat ik bij het verhuurbedrijf daar niet te veel tijd in hoef te stoppen.
Hier ga ik dan puinruimen in de auto, losse papieren en folders weggooien of in de bagage stoppen.
En natuurlijk de bagage vliegtuig-gereed maken, zodat ik bij het verhuurbedrijf daar niet te veel tijd in hoef te stoppen.
Crisis ? What Crisis ?
-
- Amerika-ontdekker
We kwamen er tijdens onze reis van New York naar Key West achter dat er een kleine beschadiging zat op het voorspatbord.
Het was meer een soort van schaafplek.
Bij het inleveren van onze witte Chevrolet Impala, die toen behoorlijk grijs van de zooi was, wezen we hierop.
De medewerker haalde zijn schouder op en zie iets van "that's allright" en gingen daarna gewoon onze sleutels inleveren.
We zagen dat auto's welke ingeleverd worden allemaal eerst door de wasstraat gaan en direct daarna stond een ploeg klaar met stofzuigers en sop.
(Overigens: toen we later de foto's bekeken, bleek de beschadiging er al op te zitten toen we de auto ophaalden).
Het was meer een soort van schaafplek.
Bij het inleveren van onze witte Chevrolet Impala, die toen behoorlijk grijs van de zooi was, wezen we hierop.
De medewerker haalde zijn schouder op en zie iets van "that's allright" en gingen daarna gewoon onze sleutels inleveren.
We zagen dat auto's welke ingeleverd worden allemaal eerst door de wasstraat gaan en direct daarna stond een ploeg klaar met stofzuigers en sop.
(Overigens: toen we later de foto's bekeken, bleek de beschadiging er al op te zitten toen we de auto ophaalden).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ooit in Curaçao een chevrolet aveo of iets dergelijks gehuurd en die auto leek wel een poffertjes pan, allemaal van die deukjes erin. Was normaal daar. Toch even met die dushi zo'n formulier in gaan vullen. Bleek dat op het formulier heel de auto al rood omcirkelt was als veel deuken. Heerlijk autootje voor die 2 weken daar, daar kunnen ze echt niet rijden trouwens. Maar in de USA en ook in Europa loop ik toch altijd eerst even een goed rondje.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Als je goed verzekerd bent (ik neem altijd Alamo Gold in Amerika) stellen ze je nooit aansprakelijk voor schade.... Is mij verteld en is ook mijn ervaring. Helaas 1x auto met grote schade ingeleverdPSVwally schreef:Ooit in Curaçao een chevrolet aveo of iets dergelijks gehuurd en die auto leek wel een poffertjes pan, allemaal van die deukjes erin. Was normaal daar. Toch even met die dushi zo'n formulier in gaan vullen. Bleek dat op het formulier heel de auto al rood omcirkelt was als veel deuken. Heerlijk autootje voor die 2 weken daar, daar kunnen ze echt niet rijden trouwens. Maar in de USA en ook in Europa loop ik toch altijd eerst even een goed rondje.

Laatst gewijzigd door eddepet71 op 08 jun 2013, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh dat weet ik niet. Ik weet wel dat het op de antillen net allemaal even wat anders gaat dan op de rest van de wereld
Wel eens een keer met de vriendengroep een busje gehuurd voor een vakantie naar Italië. Daar nam iemand een bochtje wat te krap, zodat er een flinke deuk of kras aan de zijkant op zat. Dat heeft ons toen wel wat geld gekost dat weet ik wel. Geen idee overigens meer waar dat gehuurd was en hoeveel de schade was.
Maargoed, weer on topic. Gewoon zorgen dat iig de binnenkant van de auto opgeruimd is is voldoende

Wel eens een keer met de vriendengroep een busje gehuurd voor een vakantie naar Italië. Daar nam iemand een bochtje wat te krap, zodat er een flinke deuk of kras aan de zijkant op zat. Dat heeft ons toen wel wat geld gekost dat weet ik wel. Geen idee overigens meer waar dat gehuurd was en hoeveel de schade was.
Maargoed, weer on topic. Gewoon zorgen dat iig de binnenkant van de auto opgeruimd is is voldoende

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben onze wagen na 2 weken toch even door de carwash gereden. Maar dat was eerder omdat ik zelf beschaamd was om in zo'n vuile auto verder rond te rijden 

* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Mijn ouders hebben ooit wel eens een auto met een coolbox vol koude blikjes frisdrank en bier ingeleverd..
Ik heb nog nooit zo'n blij groepje schoonmakers gezien!
Ik heb nog nooit zo'n blij groepje schoonmakers gezien!

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De auto leegrijden tot de laatste druppel benzine is ook een kunst apart! Heb afgelopen jaar nog voor drie dolar losgeld getankt, anders werd het duwen. LAX was net wat verder dan ik dacht. Die pompbediende kon er de rol wel van inzien. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
zoals al gezegd hoef je de huurauto zeker niet schoon in te leveren. Elke auto wordt toch eerst gewassen en van binnen schoongemaakt voordat deze weer in de verhuur gaat.
Wat niet wil zeggen dat je hem als een zwijnenstal moet inleveren. Gewoon de losse troep eruit halen is voldoende.
Wat wel handig is, is om al vooraf je bagage klaar te maken en alle losse spullen in te pakken: het inleveren gaat vrij vlot en ik voel me vaak toch wat onder druk staan om snel de auto achter te laten (ligt misschien ook wel aan mezelf: wil graag snel inchecken).
Wat niet wil zeggen dat je hem als een zwijnenstal moet inleveren. Gewoon de losse troep eruit halen is voldoende.
Wat wel handig is, is om al vooraf je bagage klaar te maken en alle losse spullen in te pakken: het inleveren gaat vrij vlot en ik voel me vaak toch wat onder druk staan om snel de auto achter te laten (ligt misschien ook wel aan mezelf: wil graag snel inchecken).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Re: inleveren wagen/camper
Hoe schoon moet ik een camper inleveren? Is "bezemschoon" voldoende?
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1170 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB