Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het grote dirt road topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door kalaman »

Pascal De Wilde schreef:"efkes wat stoffig bergaf".
in vergelijking met wat we sindsdien gedaan hebben :wink:
Pascal De Wilde schreef:Is die helling trouwens makkelijk weer op te rijden?
iets lastiger uiteraard dan naar beneden, maar met een goede "aanloop" :wink: ook geen enkel probleem.
En als ik lees wat Tipsy schrijft dan is de toestand eigenlijk nog altijd hetzelfde van een jaar geleden.

Ik weet dat er over Blue Canyon al lang de wildste verhalen de ronde doen over slechte wegen en indianen die je bedreigen of zelfs de banden lek steken, maar, echt, je hoeft je totaal geen zorgen te maken. Ik heb ondertussen al met voldoende lokale mensen gesproken om te weten dat dit alles je reinste onzin is. Dus, Pascal, laat er aub jouw slaap niet meer voor en bereid je voor op een dag die je niet te snel zal vergeten. Zie maar eens wat ik schreef in ons verslag van die dag...dat is de dag zelf geschreven, het geeft dus goed weer wat ons gevoel was. Al moet ik dit ondertussen een beetje nuanceren sinds ons bezoek aan The Wave. Enige "nadeel" aan The Wave : ik denk dat we nu wel écht het mooiste gehad hebben op gebied van steenstructuren waardoor we dus onbewust bij volgende mooie plekken telkens weer een beetje "ontgoocheld" dreigen te zijn... :( .
Maar los daarvan : Blue Canyon is puur genieten in een wereld waarvan je nooit kan denken dat die op onze planeet is. We duimen voor jou dat je goed weer hebt en dat je er, net zoals wij, helemaal alleen bent :thumbup: .
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

idd op de zuidelijke aanrijroute en heel erg is het niet hoor, maar wel het enige slechtere stuk van heel de route
(en kalaman, je hebt misschien gelijk hoor dat het van daar af te voet nog te ver is. Maar als je echt zou willen kan het wel denk ik. Ik heb vanaf dat stuk al zo zitten genieten in de auto dat de tijd dan vliegt he)
Bergop idd met een aanloop te doen, maar wij waren wel blij met onze AWD. Je kan trouwens als je je auto ophaalt gerust vragen om een 4WD/AWD. Wij hebben dat gedaan (en uiteindelijk een upgrade genomen) maar vragen staat vrij he, nee heb je ja kan je krijgen. Geeft toch niet iets meer grip op de zanderige wegen!
Toch altijd attent blijven op deze wegen hoor!!! Ilona van het forum (zie maar in mijn topic) heeft zich hier een week voor wij er waren vastgereden, beneden in de wash, door een beetje van de weg af te rijden en zij is door een indianenfamilie losgetrokken; wij zijn dus extra voorzichtig geweest!
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Pascal De Wilde »

Dank allemaal!

Ik kijk er naar uit, maak me ondertussen al geen zorgen meer... andere stress aan m'n hoofd, nog zoveel te regelen en binnen vijf dagen weg!
Tipsy_1 schreef:door een indianenfamilie losgetrokken
dat is inderdaad wel héél wat anders dan lekgestoken banden hé :)

Cheers, Pascal
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

PSVwally schreef:Ik heb niet alle pagina's teruggelezen, maar op de volgende site staan veel routes uitgeschreven voor oa google earth, dat je van te voren al het een en ander kunt bekijken.

http://www.myxj.net/blog/utah-gps-tracks/

Via google op deze link gestoten. Geweldig nuttige info. Ook een zeer knappe blog.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Heeft iemand ervaring met de Sheep Mountain Table Road in Badlans NP? Hij zou "rough" zijn en high clearance en zelfs "4x4" vereisen, maar hoeveel is daar van aan, vraag ik me af...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

deze videosnapshots werden gemaakt op 6 juli 2001, dus van vóór het GoPro-tijdperk :wink: .
We zijn toen niet helemaal tot het einde gereden, niet omwille van de toestand van de weg, maar wel omwille van de steeds dreigender lucht.
Ik weet dus niet hoe de weg verder is. En al helemaal niet hoe die nu is, maar toen was het in elk geval geen enkel probleem.
vlcsnap-2013-06-11-16h50m41s219forum.jpg
vlcsnap-2013-06-11-16h50m21s14forum.jpg
vlcsnap-2013-06-11-16h50m28s90forum.jpg
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Q-BiC schreef:Heeft iemand ervaring met de Sheep Mountain Table Road in Badlans NP? Hij zou "rough" zijn en high clearance en zelfs "4x4" vereisen, maar hoeveel is daar van aan, vraag ik me af...
Wij hebben deze route vorig jaar eind september gereden. Ik vond de weg toen wel meevallen. 'Rough', een beetje op sommige plekken (diepe kuilen of juist hoge hobbels), maar high clearance en 4x4 heb je echt niet nodig. Wij hebben de weg met een GMC Terrain gereden (géén 4x4).
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

troetelbeer79 schreef:
Q-BiC schreef:Heeft iemand ervaring met de Sheep Mountain Table Road in Badlans NP? Hij zou "rough" zijn en high clearance en zelfs "4x4" vereisen, maar hoeveel is daar van aan, vraag ik me af...
.
Wij hebben de weg in 2007 gereden, dus onze info is zeker niet up-to-date. Maar destijds was high clearance een absolute must, er liepen twee diepe wielsporen met een hoge berm daar tussenin. Met een gewone personenauto was de weg toen zeker niet begaanbaar.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Wij hebben hem vorig jaar in juli gereden, met een Jeep Compass.
Was goed te doen, eerste 4.8 miles is gravel met af en toe een kuil in de weg, erna heb je wel high clearance nodig. Het midden van de weg was verhoogd, gras en struikjes kwamen continu (aan de onderzijde) tegen de auto en we hingen een paar keer flink scheef en moesten door wat kuilen.

Zeer de moeite waard om te rijden, onderweg al erg mooi maar zeker de uitzichten aan het eind zijn prachtig. Het licht is het mooiste aan het eind van de middag.

Zoals de weg er bij ons bij lag heb je geen 4x4 nodig, maar het was toen al een tijd droog geweest en we hadden nergens modder of plassen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik mei 2013 ben ik na 500m omgekeerd. Lag er verzopen bij, net als de rest van Badlands toen overigens.
De Sage Creek road daarentegen was met een (mid-size) SUV goed te rijden, in mijn geval ook een Jeep Compass, maar ook hier plassen en groeven in de weg. Het gedeelte in Badlands was overigens afgesloten.Ik zal binnenkort eens een filmpje plaatsen van een tegenligger met een gewone auto die bijna tegen mijn auto gleed.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De wegcondities ga ik zeker vragen in het Ben Reifel VC. Zou het wel leuk vinden om toch het eerste deel te kunnen doen.

Ik probeer in te schatten of het wel allemaal haalbaar is. We zouden wel pas na 18u aan de Sheep Mountain Table Road aankomen, als mijn schattingen wat kloppen, maar de zon gaat er al onder om 19u (eind september). Qua sunset-timing is dat dus perfect, maar we moeten erna wel nog 2u rijden naar Custer....
Hoeveel rijtijd zouden we dus moeten voorzien voor deze weg, heen & terug? (bv de eerste 5mi, tot waar het slechter wordt)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Q-BiC schreef:Ik probeer in te schatten of het wel allemaal haalbaar is. We zouden wel pas na 18u aan de Sheep Mountain Table Road aankomen, als mijn schattingen wat kloppen, maar de zon gaat er al onder om 19u (eind september). Qua sunset-timing is dat dus perfect, maar we moeten erna wel nog 2u rijden naar Custer....
Hoeveel rijtijd zouden we dus moeten voorzien voor deze weg, heen & terug? (bv de eerste 5mi, tot waar het slechter wordt)
Oei, dat is wel heel krap voor september.

Wij waren er in juli dus was het veel later donker dan in september. We begonnen om 16.45 uur aan de weg en waren om 19.00 uur terug.
Op de terugweg waren er al stukken in de schaduw van het eerste stuk weg.
Ik schreef dat eind van de middag mooi licht was, maar rond zonsondergang is denk ik veel te laat, omdat er dan al veel in de schaduw ligt, terwijl het veel mooier is als de zon er nog wel op staat.

Het eerste stuk heen en weer heb je op zich niet zoveel tijd voor nodig.
Ik heb mijn foto's er even bij gezocht voor de tijden en wij deden er een kleine 25 minuten over tot aan het bordje 'high clearance vehicles only from this point', waarbij we een paar keer waren gestopt voor een foto.

Maar tenzij je er echt langs komt op je route zou ik het niet doen als je zo laat op de dag bent en alleen het eerste stuk kan doen.
Er is wel een uitzichtspunt precies waar het high clearance deel van de weg begint, maar als je niet verder rijdt voegt dat denk ik niet veel toe aan de uitzichten aan de gewone viewpoints in Badlands. Juist aan het eind van de weg is het erg mooi, dat is ook niet 1 uitzichtspunt, je kunt naar verschillende kanten rijden en kijken.

Op de terugweg hebben wij de gehele weg in iets minder dan een half uur gereden.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
onderlegger
Amerikafan

Vandaag smokey mountain tot Kelly Grade opgereden en terug. Steile hellingen maar voor het overige lag de weg er goed bij. Misschien zelfs met een gewone wagen die genoeg kracht heeft te doen. Smokey hollow werd afgeraden met een 2wd in het blm visitor center.

Deze week ook weg naar Blue Canyon gereden, de weg lag er heel goed bij en de helling lag ook vrij goed. High clearence wel aan te raden.

Paria movie set, tot het zanderige stuk geen enkel probleem.

Weg naar de Nautilus, geen enkel probleem

Weg naar devils arch in sedona, onbereidbaar met een rental vind ik, zelfs een met awd. Lag er heel slecht bij. Slechts enkelen durvden het aan, sommigen lieten hun wagen in het midden achter, de meesten deden de tocht te voet.
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

@onderlegger - ik was van plan Devil's Arch te doen in Sedona
je bedoelt toch het stuk tot waar de trail begint? is zowat 1 of anderhalve mijl van de rijbaan als ik me niet vergis? heb jij zover gereden of ook gans het stuk te voet?
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

onderlegger schreef:Vandaag smokey mountain tot Kelly Grade opgereden en terug. Steile hellingen maar voor het overige lag de weg er goed bij.
Hoe lang rijd je erover als je de Smokey Mountain Road tot bovenaan Kelly Grade rijdt en weer terug?
Met google-maps vind ik het lastig inschatten als het om dirt roads gaat.

Wij overwegen trouwens om, als we hem gaan rijden, terug te rijden via de Smoky Hollow Road. Is er een reden dat jullie dat niet gedaan hebben?
onderlegger
Amerikafan

Terug rijden via smoky hollow was ook ons plan, maar dat werd afgeraden in het visitor center. Ik denk dat we er ongeveer 3 uur over gedaan hebben, ik stap nogal veel uit de wagen om foto's te nemen. Het kan dus wel iets sneller.
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 jun 2013, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
onderlegger
Amerikafan

Patmanzzz schreef:@onderlegger - ik was van plan Devil's Arch te doen in Sedona
je bedoelt toch het stuk tot waar de trail begint? is zowat 1 of anderhalve mijl van de rijbaan als ik me niet vergis? heb jij zover gereden of ook gans het stuk te voet?
Klopt, bijna iedereen parkeert op de grote parking net langs de weg en gaat dan te voet via de dirt road, deze wordt veel gebruikt door atv's en jeeps, mss is hij daarom zo kapot gereden.

In Sedona ook zeker de wandeling naar Doe Mountain inplannen, die is mooier dan die naar Devils arch.
onderlegger
Amerikafan

Vandaag naar Stud horse point gereden, bijna vast gereden en bij de laatste afslag de wagen geparkeerd en de laatste 0,5 mijl te voet gedaan. Zeker awd nodig op die laatste helling/afdaling.
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Studhorse point staat ook op mijn programma! Nuttige info :thumbup:

Doe mountain zal ik eens bekijken, kende ik nog niet, misschien een leuk alternatief!
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Loop Road
  • Plaats: Florida, tussen Miami en Naples, aftakking van de Tamiami Trail FL90 / US41. Google:http://goo.gl/maps/fGxKn
  • Afstand & duur: 24,1 mijl one way. LET OP: ondanks de naam is deze road GEEN loop. Je kunt er uiteraard wel via de FL90/US41een loop van maken. Tel dan 19,5 mijl bij de enkele reis afstand op. Gewoon doorrijden kost het ongeveer anderhalf uur, als je af en toe stopt voor alligators 2 tot 3 uur. Als je stopt voor elke alligator, 24 uur :lol:
  • Wegtoestand en eigen ervaring: Vanuit het Oosten zijn de eerste 4 mijl geasfalteerd, daarna niet meer. Vooral in de regentijd (zomer) veel plassen in de kuilen op de weg. In deze plassen zitten vaak alligatortjes! In 2011 voor het laatst gereden: veel kuilen en vooral de middelste 11 mijl zijn redelijk bumpy.
  • High Clearance: niet nodig
  • 4x4: niet nodig, maar wel aan te bevelen
  • Gereden met: Buick Rendez Vous (2006) en GMC Acadia (2011)
  • Foto's:
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer