Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachttijden Immigrations
Re: Wachttijden Immigrations
Nou, inderdaad, met een paar kinderen valt het niet meer, hoor. Ik zie nu al op tegen de terugvlucht over 2 weken met een 14-maandertje (en een 5- en 7-jarige), eerst een lange dagvlucht en dan nog die ellende bij immigration. En die kinderen moeten meestal ook echt wel even plassen voordat we in de rij gaan staan, en dus staat we weer verder naar achteren. Zucht...
Terug in Texas!
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Op de terugweg ga je niet door immigrations, alleen door security. Dit kan ook wel even duren in de VS maar loopt over het algemeen een stuk beter door. Bij aankomst in NL mag je wel even naar de KMar, maar ook dit loopt vrij vlotjes (mijn ervaring).

- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
My bad! Niet goed opgelet.
Al valt het me op dat Amerikaanse staatsburgers over het algemeen sneller langs immigrations zijn dan buitenlandse toeristen.

Ja, logisch toch? Niemand hoeft te weten wat ze komen doen en ze hoeven ook geen foto's en vingerafdrukken achter te laten. Waar ik me dan weer aan stoor (ja alweer) is dat er hier vaak 3 loketten open zijn voor US citizen en 3 voor de rest, terwijl de eerste groep bijna altijd veel kleiner is, en sneller gaat. Gelukkig zijn ze dan wel zo aardig om de US-loketten open te stellen voor non-US'ers als de rij daar weg is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Gisteren op Houston hebben wij maar 20 minuten hoeven wachten. Vliegtuig uit+immigratie+douane= totaal 45 minuten. Ik vond het allemaal heel erg soepel gaan.
En ik heb net meer dan een uur staan wachten voor immigrations, na mijn vlucht uit Guatemala (arrival rond 11:15)... en ik zat notabene op stoel 1A!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Afgelopen vrijdag anderhalf uur wachttijd bij immigrations op SFO, na vlucht KLM vanuit AMS. Gewoon te weinig loketten open. 

Wij waren afgelopen zondag in een uurtje door de douane in Atlanta.
Na het lezen van alle verhalen, hebben wij hem flink geknepen. Wij hadden maar 1.45 uur overstaptijd.
Was gelukkig nergens voor nodig
Na het lezen van alle verhalen, hebben wij hem flink geknepen. Wij hadden maar 1.45 uur overstaptijd.
Was gelukkig nergens voor nodig

Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een uurtje door de douane? Had je zoveel goederen om aan te geven dan.MacN schreef:Wij waren afgelopen zondag in een uurtje door de douane in Atlanta.

- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
RNA schreef:Een uurtje door de douane? Had je zoveel goederen om aan te geven dan.MacN schreef:Wij waren afgelopen zondag in een uurtje door de douane in Atlanta.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Verleden zondag in Newark : wandelen tot immigrations : 3 minuten, immigrations wachttijd : 2 minuten, immigrations check 1 minuut, wandelen tot bagageband 2 minuten, wachttijd aan bagageband : 4 minuten. Naar andere terminal met treintje : +/- 5 minuten. Security check (fast lane) 7-8 minuten.
En dan nog 2, 5 u wachten voor aansluitende vlucht naar Houston.
Niet slecht, maar record niet gebruiken : dat was Washington : van uitstappen vliegtuig tot gate voor aansluitende vlucht 15 minuten (wel in zelfde terminal).
Luc
En dan nog 2, 5 u wachten voor aansluitende vlucht naar Houston.
Niet slecht, maar record niet gebruiken : dat was Washington : van uitstappen vliegtuig tot gate voor aansluitende vlucht 15 minuten (wel in zelfde terminal).
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
ik ga binnenkort voor een weekje naar las vegas
bij mijn terugreis zit ik met een tussenlanding in newark
ik zit daar 11u vast, nu mijn vraag kan ik de luchthaven verlaten zo ja wa moet ik dan juist doen en wat kan ik op 11u tijd bekijken in NY.
ik geraak ik het beste van de luchthaven in NY
alvast bedankt
bij mijn terugreis zit ik met een tussenlanding in newark
ik zit daar 11u vast, nu mijn vraag kan ik de luchthaven verlaten zo ja wa moet ik dan juist doen en wat kan ik op 11u tijd bekijken in NY.
ik geraak ik het beste van de luchthaven in NY
alvast bedankt
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ja, je kan de luchthaven af. Via Google kun je zien hoe je in NY kan komen en wat daar te zien is.
http://gonyc.about.com/cs/airlinesairpo ... to_ewr.htm
http://wikitravel.org/en/Manhattan
http://gonyc.about.com/cs/airlinesairpo ... to_ewr.htm
http://wikitravel.org/en/Manhattan
in Seattle bijna 90 minuten moeten wachten omdat ze paar 3 loketten open hadden.
Plots begonnen ze om te roepen dat loket 1-3 ook open ging. Iedereen er naar toe.....bleek dat de omroepster iets te ijverig was want security vertelde aan de wachtende mensen dat 1 tot 3 helemaal niet open ging
En wat is het ook verschrikkelijk om vanuit Canada terug USA binnen te mogen. Om 9u 's morgens hebben wij nog 2u moeten aanschuiven aan de grens
Plots begonnen ze om te roepen dat loket 1-3 ook open ging. Iedereen er naar toe.....bleek dat de omroepster iets te ijverig was want security vertelde aan de wachtende mensen dat 1 tot 3 helemaal niet open ging

En wat is het ook verschrikkelijk om vanuit Canada terug USA binnen te mogen. Om 9u 's morgens hebben wij nog 2u moeten aanschuiven aan de grens

Houston, TX (IAH).Loek schreef:Welk vliegveld?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij kwamen 2 weken geleden terug vanuit Canada naar de USA, dit duurde 2 minuten, even in de auto kijken en welcome back!! grensovergang: chief mountainEn wat is het ook verschrikkelijk om vanuit Canada terug USA binnen te mogen. Om 9u 's morgens hebben wij nog 2u moeten aanschuiven aan de grens![]()
Paar weken geleden zo'n 20 minuten gewacht in Washington. Dus we hadden genoeg tijd om over te stappen richting Phoenix.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Eind augustus vertrekken we voor onze trip, en komen aan op Phoenix. We stappen over op Minneapolis, en hebben 2 uur overstaptijd. Heeft iemand een idee hoe lang het hele riedeltje duurt (Uitstappen, koffer ophalen, douane en opnieuw inchecken)?
En hoe lang het in Phoenix ongeveer duurt voor je in de huurauto kan stappen?
Ik snap dat je soms geluk moet hebben, maar wat is jullie ervaring?
En hoe lang het in Phoenix ongeveer duurt voor je in de huurauto kan stappen?
Ik snap dat je soms geluk moet hebben, maar wat is jullie ervaring?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht