Ik denk dat je de dag erna hier nog wel het een en ander van moet afmaken, want voor 1 dag is dit erg veel.De rest van LA (Hollywood, Griffith Park, Bev Hills, Downtown kan je wel op dezelfde dag als Santa Monica Beach en Venice.
(maar dan mag je niet te lang blijven hangen)
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa
-
- Amerika-ontdekker
Ik lees verschillende reacties over Hearst Castle. Wij vonden het indertijd helemaal niet leuk. Echt Amerikaans over de top en niet authentiek, maar gebouwd van Europese antieke materialen. Ik besef natuurlijk ook wel dat dit alleen maar mijn mening is, maar oriënteer je eerst goed, zodat je kunt nadenken of het iets is wat jullie wel leuk zouden vinden. Wij waren namelijk zwaar teleurgesteld. Je kon toen ook alleen maar kaarten kopen met een guided tour. Ik weet niet of dat nog zo is.
(Alvast excuses als ik hiermee iemand beledig die het wel heel interessant vond, zo is het niet bedoeld hoor!).
Petra
(Alvast excuses als ik hiermee iemand beledig die het wel heel interessant vond, zo is het niet bedoeld hoor!).
Petra
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wat we juist gaan doen in LA is nog niet helemaal zeker... De dingen die ik in mijn planning heb staan zijn dingen die we graag hadden gedaan/gezien, maar dit moet ik allemaal nog eens goed uitpluizen... Wat zijn volgens jullie dan dé dingen die we moeten gedaan/gezien hebben in LA met de kindjes en hoeveel dagen denken jullie dat wij hier dan voor nodig hebben?
Groetjes, Frouke
Groetjes, Frouke
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Petra: ik snap wat je bedoelt hoor
Het is daarom dat ik al zo vroeg aan het plannen ben, omdat dit ons de tijd geeft om alles goed te bekijken op voorhand, beoordelingen te lezen enz.. en op die manier (hopelijk) een 'op ons eigen maat gesneden' reis te mogen beleven 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb mijn planning nu met de juiste data erbij uitgeschreven op papier en nu ga ik beginnen met de belangrijkste overnachtingsplekken uit te zoeken tegen dat ik ze kan gaan reserveren. De eerste belangrijke (en moeilijk te reserveren?) slaapplek zal GC worden veronderstel ik?? Dus daarom mijn vraag aan jullie, welk hotel kiezen wij hier het best? Voor ons hoeft het zéééééker niet het meest luxe hotel te zijn... (en liefst ook niet het duurste...), als het maar hygienisch is ben ik al content (een zwembad voor de kindjes zou natuurlijk wel leuk zijn, maar is zéker ook geen must...)
Alvast bedankt voor jullie reacties
Alvast bedankt voor jullie reacties

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je voor de GC iets in het park zoekt moet je er inderdaad niet te lang mee wachten, maar dat zal wel lukken. Wil je iets met een zwembad dan kun je het beste in Tusayan kijken. Bij de GC is de Bright Angel Lodge het goedkoopste, en het best gelegen (aan de rim). Eigenlijk is alles in het park prima, hoewel wij de Yavapai Lodge qua ligging het minste vonden. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogeljkheden. Speel eens wat met verschillende data om te zien wat er allemaal mogelijk is en wat het kost. Bij somige lodges heb je heel verschillende kaers, ook qua prijs en voorzieningen. Bij de Bright aNgel Lodge hebben niet alle kamers een eigen badkamer, daar zou je wellicht 2 kamers kunnen nemen waarvan 1 met badkamer.
Het lastigste zal echter Yosemite zijn, zeker als je het nog enigszins betaalbaar wilt houden. Hebben jullie niet overwogen om te gaan kamperen? Dat is voor kinderen erg leuk. Voor kamperen en motels/hotels voor 5 personen kun je eens de verslagen van Elly bekijken op http://www.michelly.nl (misschien is dit al eerder geschreven maar ik heb niet meer alles teruggelezen).
Marianne
Het lastigste zal echter Yosemite zijn, zeker als je het nog enigszins betaalbaar wilt houden. Hebben jullie niet overwogen om te gaan kamperen? Dat is voor kinderen erg leuk. Voor kamperen en motels/hotels voor 5 personen kun je eens de verslagen van Elly bekijken op http://www.michelly.nl (misschien is dit al eerder geschreven maar ik heb niet meer alles teruggelezen).
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je bedoelt met kamperen, eigen tent en gerief meesleuren, zien wij dit totaal niet zitten, maar kamperen in cabins of tipi's zodat we enkel het beddengoed moeten voorzien is dan weer wél een optie... 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zwembad is voor ons geen must hoor, maar als we dan moeten kiezen tussen een hotel in Tusayan of in de GC village zelf, wat kiezen we dan het best ivm prijs (liefst niet te duur) en de ligging? (Wij komen uit de richting van Williams), zodat we niet onzinnig moeten omrijden/tijd verliezen om bij een bepaald hotel te geraken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor hollywood, beverly hills en bel air zou ik bij hollywood walk of fame een bus of jeeptour doen, dan ben je in een ochtend klaar. Of downtown nou zo leuk is voor de kids weet ik niet. Griffith observatory is wel leuk. Alleen de stranden ga je niet voor een uurtje heen. Universal is minimaal 3/4 dag
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan gaan we volgens mij toch nog een dag te kort komen in LA... Als ik denk wat we allemaal willen doen daar met het aantal dagen dat we in LA zitten. (en ik ga er altijd vanuit dat we alles rustig op het gemakske willen doen en zéker niet te gejaagd...) Toch maar een dagje LA erbij doen dan?? (aaaaaargh, ik word gék van men eigen getwijfel
) Ik denk dat ik voor de rest van mijn route redelijk goed zit maar twijfel dus nog ENORM over het aantal dagen LA...

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je precies met tijd verliezen om bij een bepaald hotel te geraken? Je rijdt door Tusayan als je van Williams naar de GC rijdt. Kijk eens op googlemaps en op de kaart van het park (zie http://www.nps.gov/grca bij de link aan de linkerkant) voor de route en ligging.frouke schreef:Zwembad is voor ons geen must hoor, maar als we dan moeten kiezen tussen een hotel in Tusayan of in de GC village zelf, wat kiezen we dan het best ivm prijs (liefst niet te duur) en de ligging? (Wij komen uit de richting van Williams), zodat we niet onzinnig moeten omrijden/tijd verliezen om bij een bepaald hotel te geraken.
Zowel in het park als in Tusayan heb je mogelijkheden in verschillende prijsklassen. Voor de GC had ik je al naar http://www.grandcanyonlodges.com verwezen. Voor Tusayan zul je eens moeten kijken welke hotels er zijn en wat daar de prijzen zijn (via een boekingssite of rechtstreeks bij het hotel).
Marianne
-
- Amerikakenner
Hoewel het allemaal wel een beetje verouderd was vonden wij de Maswik lodge wel een prima locatie om te overnachten aan de Rim in GC. Niet al te duur en je kan je auto lekker laten staan en lopend en met shuttle busjes naar de verschillende uitzichtpunten. Tusayan is ook niet ver dus zeker ook te doen zonder al te veel tijd te verliezen. Alleen als je de zonsopgang wilt zien (wat erg indrukwekkend is) zal je wel iets vroeger je bed uit moeten
Gr. Laura

Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms ook op je eigen intuitie afgaan. Misschien kun je al iets meepakken als je van de kustroute LA binnenkomt? Dan zou je aan 1 dag mss wel genoeg hebben. Je hebt overal wel voor en tegenstanders. Ik ben wel een fan van LA, maar snap ook dat sommigen er geen klap aan vinden. Maar de afstanden en tijdens zou ik te groot vinden voor 1 dag.frouke schreef:Dan gaan we volgens mij toch nog een dag te kort komen in LA... Als ik denk wat we allemaal willen doen daar met het aantal dagen dat we in LA zitten. (en ik ga er altijd vanuit dat we alles rustig op het gemakske willen doen en zéker niet te gejaagd...) Toch maar een dagje LA erbij doen dan?? (aaaaaargh, ik word gék van men eigen getwijfel) Ik denk dat ik voor de rest van mijn route redelijk goed zit maar twijfel dus nog ENORM over het aantal dagen LA...
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoidiehoi,
Voor LA heb ik nog wel effe de tijd om na te gaan of we een dagje al dan niet langer zullen blijven... Ik ga nu beginnen met hotels te zoeken en toe te voegen aan mijn reisschema. De overnachting in GC zal hoogstwaarschijnlijk MASWIK LODGE worden en in Yosemite (hopelijk) HOUSEKEEPING CAMP, Death Valley wordt (FURNACE CREEK????), en voor de rest staat alles nog open (voor San Diego dachten we mss dat het ideaal zou zijn om iets te huren via air bnb???? Tips zijn altijd welkom. Voor ons geldt: NIET TE DUUR, KINDVRIENDELIJK, PROPER, (eventueel een zwembad mag wel...) Dussssss tips zijn zéééééééker welkom (want hetgeen ik tot hiertoe in mekaar heb gepuzzeld heb ik héééééélemaal aan jullie te danken!!!!)
ECHT EEN SUPERFORUM DIT!!!!!!
dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim) (OVERNACHTING IN MASWIK LODGE)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89 - Bryce canyon ('s avonds rodeo)
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (FURNACE CREEK??)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (OVERNACHTING IN HOUSEKEEPING CAMP)
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (hetch hetchy?)
dag 18: Yosemite (Mariposa grove) - San Francisco
dag 19: SF
dag 20: SF
dag 21: SF - Silicon Valley - Monterey
dag 22: Monterey - Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay
dag 23: Morro Bay - SB - LA
dag 24: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), griffith park, venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign...)
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (California Sciencecenter op weg naar San Diego)
dag 27: San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, legoland?, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego
dag 30: San Diego - Brussel
Ps: Hebben jullie in Death Valley nog tips qua overnachting of zouden we daar het best Furnace Creek nemen?
Nog eens ps: ik zag dat je bij de cabins in Bryce Canyon Campground maar tot 4 pers. kan ingeven per cabin. Zou dit gaan/mogen om met 5 personen in zo'n cabin te overnachten?
Voor LA heb ik nog wel effe de tijd om na te gaan of we een dagje al dan niet langer zullen blijven... Ik ga nu beginnen met hotels te zoeken en toe te voegen aan mijn reisschema. De overnachting in GC zal hoogstwaarschijnlijk MASWIK LODGE worden en in Yosemite (hopelijk) HOUSEKEEPING CAMP, Death Valley wordt (FURNACE CREEK????), en voor de rest staat alles nog open (voor San Diego dachten we mss dat het ideaal zou zijn om iets te huren via air bnb???? Tips zijn altijd welkom. Voor ons geldt: NIET TE DUUR, KINDVRIENDELIJK, PROPER, (eventueel een zwembad mag wel...) Dussssss tips zijn zéééééééker welkom (want hetgeen ik tot hiertoe in mekaar heb gepuzzeld heb ik héééééélemaal aan jullie te danken!!!!)

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim) (OVERNACHTING IN MASWIK LODGE)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89 - Bryce canyon ('s avonds rodeo)
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (FURNACE CREEK??)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (OVERNACHTING IN HOUSEKEEPING CAMP)
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (hetch hetchy?)
dag 18: Yosemite (Mariposa grove) - San Francisco
dag 19: SF
dag 20: SF
dag 21: SF - Silicon Valley - Monterey
dag 22: Monterey - Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay
dag 23: Morro Bay - SB - LA
dag 24: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), griffith park, venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign...)
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (California Sciencecenter op weg naar San Diego)
dag 27: San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, legoland?, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego
dag 30: San Diego - Brussel
Ps: Hebben jullie in Death Valley nog tips qua overnachting of zouden we daar het best Furnace Creek nemen?
Nog eens ps: ik zag dat je bij de cabins in Bryce Canyon Campground maar tot 4 pers. kan ingeven per cabin. Zou dit gaan/mogen om met 5 personen in zo'n cabin te overnachten?
Laatst gewijzigd door frouke op 23 jun 2013, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je op dag 23 stopt bij Santa Monica en/of Venice dan kom je mooi rond denk ik.
Je zou ook een hotel in Santa Monica of Venice kunnen nemen (zo kan je op dag 23 en dag 25 's avonds naar het strand)
(en er is een mini pretparkje op Santa Monica Pier)
Overnachten in Death Valley: wij sliepen in Furnace Creek Ranch
Groetjes,
Ingrid
Je zou ook een hotel in Santa Monica of Venice kunnen nemen (zo kan je op dag 23 en dag 25 's avonds naar het strand)
(en er is een mini pretparkje op Santa Monica Pier)
Overnachten in Death Valley: wij sliepen in Furnace Creek Ranch
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerikakenner
Bij mijn reisverslag staat een linkje met de hotels waar wij hebben gelogeerd. Over de meeste hotels waren we zeer tevreden. Vooral met onze hotels in Phoenix, Sedona, Bryce en het eerste hotel in San Diego waren we heel erg blij. Hier hadden we lekkere ruime kamers waar je al je spullen goed kwijt kunt. Ik denk dat jullie 2 kamers nemen? Zion waren we ook heel blij mee maar hier hadden we een veel duurdere kamer dan de rest van de vakantie. Wij hebben wel veel kamers via priceline en hotwire geboekt dus dat scheelt wel in prijs maar het hotel blijft dan een beetje een verassing.
Gr Laura
Gr Laura
Laatst gewijzigd door lovely_laura op 23 jun 2013, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
klinkt goed Ingrid
dag 23 In de late namiddag/ 's avonds dan nog even naar het strand, dag 24 volledig uittrekken voor Universal studio's, dag 25: hollywood/Sign, Walk of fame, sunset boulevard, Chinese theater (handafdrukken gaan bekijken) , griffith park (weet niet of dit de moeite waard is om te gaan kijken?) en nog even naar het strand?, dag 26: op weg naar San Diego het californian sciencecenter gaan bezoeken. Ben ik dan nog iets vergeten dat de moeite waard is om zéker gezien te hebben met de kindjes?
groetjesss

groetjesss
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Laura,
Oei, ik was niet van plan om iedere keer 2 kamers te nemen hoor... Heb gelezen dat het perfect mogelijk is om met 5 personen op 1 kamer te overnachten. (anders wordt het wel een héél érg dure grap vrees ik
) Ik had je lijstje met hotels al eerder doorgenomen en zag dat jullie in Bryce voor het best western inn hotel hadden gekozen, was gaan kijken op hun site om prijzen op te zoeken, maar dit leek mij op het eerste zicht best wel een chique/duur hotel te zijn (of heb ik dit verkeerd voor?) Ben dan gaan kijken bij de cabins (die al een pak goedkoper zijn) en overweeg nu om zo ééntje te reserveren (alleen weet ik niet of je met 5 personen in zo'n cabin mag/kan overnachten?) Dus dat moet ik nog eventjes uitzoeken...
Groetjessss
Oei, ik was niet van plan om iedere keer 2 kamers te nemen hoor... Heb gelezen dat het perfect mogelijk is om met 5 personen op 1 kamer te overnachten. (anders wordt het wel een héél érg dure grap vrees ik

Groetjessss
Wij sliepen met onze 3 kids ook op de Furnace Creek Ranch. Helemaal prima. Verder kun je in mijn reisverslag vinden waar we nog meer verbleven en wat ik er van vond
In Zion is de desert pearl echt een aanrader, vonden wij het fijnste hotel van de hele rondreis. Bij de grand canyon sliepen wij in het red feather motel, vonden wij niet zo fijn, maar prima te doen voor een nacht (of 2).

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben meestal in Furnace creek ranch overnacht. De kamers daar zijn groot genoeg voor 5 personen, in ene cabin zal het te krap worden denk ik. Furnace creek heeft een geweldig zwembad, met erg warm water. Heel bijzonder om eens mee te maken. dit jaar zaten we in Stovepipe Wells (http://www.escapetodeathvalley.com). Is ons ook goed bevallen, maar FCR ligt wat dichter bij de meeste bezienswaardigheden en heeft wat meer voorzieningen.frouke schreef: Ps: Hebben jullie in Death Valley nog tips qua overnachting of zouden we daar het best Furnace Creek nemen?
In ons 2002-verslag staat een foto van de cabin. Er staat een tweepersoonsstapelbed. Voor 5 zal dat wel krap zijn.frouke schreef:Nog eens ps: ik zag dat je bij de cabins in Bryce Canyon Campground maar tot 4 pers. kan ingeven per cabin. Zou dit gaan/mogen om met 5 personen in zo'n cabin te overnachten?
In 2002 en ook in 2004 en 2006 hebben wij regelmatig in cabins op KOA-campings overnacht, je kunt eens op http://www.koa.com kijken wat op je route ligt en of ze 1-kamer of 2-kamer cabins hebben. In die laatste kun je met 6 personen slapen. Het nadeel van KOA is wel dat ze vaak niet gunstig liggen; ver van de parken. Maar voor op doorreis wel leuk ter afwisseling. Voor zowel de cabin bij Bryce als die op de KOA-campings moet je wel zelf beddengoed meenemen.
In Springdale vinden wij de Desert Pearl Inn geweldig; mooie grote kamers, zeker geschikt voor 5 personen, en een prachtig zwembad. Goedkopere opties zijn de Canyon ranch Motel of de Zion Park Motel.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2753 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-