Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom is Amerika zo verslavend?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Marceljesse schreef:
ronald87 schreef:Sandy en Houston,

jullie reacties lezende realiseer ik me opeens: ik ben niet alleen in dit land, er zijn er meer die zo'n enorme drang naar Amerika hebben. Jammer genoeg kom je zulke personen zelden tegen in je dagelijks leven, waardoor het lijkt alsof jij de enige bent die zo van Amerika houd, terwijl iedereen maar door blijft zeuren wat je in godsnaam in dat land wilt (laatst weer met die schietpartij in Pennsylvania, mensen komop, in NL is zeker ook niet alles tiptop in orde!!).
Ik heb me na m'n weekjes in Seattle lang down gevoeld omdat ik niet daar, maar hier in NL woon...
Dat ik me eigenlijk heel goed thuisvoelde in Amerika en niets liever had gedaan dan er langer te blijven, maar toch aan NL vastzit voor opleiding e.d. Dat is soms frusterend. Ik heb het ook in NL best goed, het gaat super goed met mijn studie, ik werk er 2 dagen in de week naast in een winkel, alles gaat prima verder. Toch blijft Amerika trekken...
Amen!

Niets meer aan toe te voegen. Het is soms zo erg dat ik mijn baan, met goede vooruitzichten, zo in zou ruilen voor een veel lagere positie in amerika.

Ik sluit me hier geheel bij aan. Zowel het verhaal van Sandy en Houston... als de opmerking van Marceljesse.
Aan de ene kant best vreemd dat een land zoveel emoties bij een mens los kan maken. Maar wel fijn te weten dat er inderdaad meer zijn met hetzelfde gevoel. Ik kan zelf spontaan emotioneel worden als ik the Star Spangled Banner hoor. Zo raar want dat heb ik met het NL volkslied dus niet echt. Maar goed.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Allereerst... ik wil niemand voor zijn schenen schoppen.. :oops: , ik ben zelf ook een enorme Amerika-fan en het meeste wat jullie opnoemen waarom je er aan verslaafd bent, geldt ook voor mij.....
maar....
voor diegenen die er willen wonen.... bekijken jullie het niet een beetje door een "roze vakantie-bril"?

Als je ergens met vakantie bent, lijkt het allemaal zo mooi, je maakt geen deel uit van het "harde" leven, ik ben best een beetje bang dat als je daar woont, het toch allemaal wel heel anders is.

gr, Ineke
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

suebrons schreef: Ik sluit me hier geheel bij aan. Zowel het verhaal van Sandy en Houston... als de opmerking van Marceljesse.
Aan de ene kant best vreemd dat een land zoveel emoties bij een mens los kan maken. Maar wel fijn te weten dat er inderdaad meer zijn met hetzelfde gevoel. Ik kan zelf spontaan emotioneel worden als ik the Star Spangled Banner hoor. Zo raar want dat heb ik met het NL volkslied dus niet echt. Maar goed.
Fijn dat er toch best wel veel mensen zijn die hetzelfde gevoel hebben. Eigenlijk is deze topic een feest der herkenning :lol:

Ik ben meerdere malem emotioneel geworden toen het Amerikaanse volkslied op tv werd vertoont. 9/11 herdenkingen, het bezoek van Bush aan Nederland, zelfs in films !
Ik heb het al eerder ergens gezegd, ik voel niets voor Nederland, en ik denk niet dat ik ooit wat voor Nederland zal voelen. Natuurlijk kent Nederland ook goede dingen, maar dat maakt het niet meteen zo dat ik van Nederland houd.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik kan niet voor de anderen spreken maar zelf heb ik al een beetje ervaring met in de VS wonen. Ik heb er ruim anderhalf jaar gewoond. Dat was voor een zomerbaan, uitwisseling en stage. Er is toen een keer een situatie geweest die mij de echt keiharde mentaliteit van Amerika heeft laten zien en hoe makkelijk een bedrijf mensen keihard kan afvallen. Dat was even erg ontnuchterd, dat zeg ik heel eerlijk. Die ene situatie hoop ik echt nooit meer mee te maken, maar zeker in Amerika zou dat best nog eens kunnen. Amerika kan wat dat betreft een kei en kei hard land zijn. En desondanks wil ik nog steeds niets liever dan er wonen en werken. Dat moet dan toch wel goed zitten.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

ronald87 schreef:
suebrons schreef: Ik sluit me hier geheel bij aan. Zowel het verhaal van Sandy en Houston... als de opmerking van Marceljesse.
Fijn dat er toch best wel veel mensen zijn die hetzelfde gevoel hebben. Eigenlijk is deze topic een feest der herkenning :lol:

Ik ben meerdere malem emotioneel geworden toen het Amerikaanse volkslied op tv werd vertoont. 9/11 herdenkingen, het bezoek van Bush aan Nederland, zelfs in films !
Ik heb het al eerder ergens gezegd, ik voel niets voor Nederland, en ik denk niet dat ik ooit wat voor Nederland zal voelen. Natuurlijk kent Nederland ook goede dingen, maar dat maakt het niet meteen zo dat ik van Nederland houd.

Eindelijk mensen die me begrijpen..... :lol:

Ik heb er ooit bewust voor gekozen om hier te blijven wonen,om de doodsimpele reden dat we 2 goedlopende bedrijven hebben,die we met hard werken hebben opgebouwd,en nog een keer opnieuw starten ziet vooral mijn vriendin niet zitten.
Los daarvan zou het voor mij erg lastig zijn om daar opnieuw te beginnen in mijn handel,hoewel ik me altijd wel zal redden.

Maar als we die bedrijven ooit van de hand doen,hebben we ons wel voorgenomen om minstens in Arizona te overwinteren,jaarlijks......lekker in zo'n bejaardenstad,lol. :wink:
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Amerika is zeer zeker een geweldig land en de redenen waarom zijn door vele mensen hier al opgenoemd. Wat mij vooral opviel toen ik terug was van mijn eerste reis naar de LA (6 jaar geleden) is dat ik Nederland zo saai en grijs vond in vergelijking met de US.

Maar ook Amerika heeft zo zijn voor- en nadelen die je niet merkt als je daar maar een tijdje op vakantie bent, zoals Ineke ook zegt. Van de ervaringen die ik van andere mensen heb gehoord denk ik dat het 'daadwerkelijk leven' in Amerika vele malen harder kan zijn dan in Nederland. Vooral als je daarheen emigreert en opnieuw moet beginnen. Maar tegelijkertijd zijn er ook veel meer kansen om daar te bereiken wat je wilt.
Jack is back for a new season!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat mij ook trekt in Amerika, want daar gaat deze draad om; Is waarschijnlijk wat anderen op dit forum tegenstaat, maar hetgeen wat mij ook aanstaat is het conservatieve in normen en waarden, de preutsheid van Amerika... maar ook de positieve invloed van de kerk - Ik zag gisteravond die hoofden van de PNVD in RTL Boulevard en dacht, hoe is het toch mogelijk ...
Sandy
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Dan zal ik ook nog maar een keer op dit topic reageren. Zoals ik eerder schreef vind ik maar ook mijn hele gezin het een geweldig land..... tenminste voor vakantie!
We zouden er absoluut nooit willen wonen maar hoe vaker we terug kunnen voor vakantie des te beter.

Hebben jullie de armoede gezien? Mensen van 80 of ouder die bij de supermarkt karretjes terug rijden en vakken vullen? Armoedewijken... en weten jullie dat een groot gedeelte van de bevolking analfabeet is? Weten jullie dat de ziektekosten voor een deel van de bevolking niet te betalen is en deze mensen als ze medische verzorging nodig hebben op een dichte deur kloppen. Zouden jullie je eigen kinderen (nu beland ik bij een heikel onderwerp) naar Afghanistan, Irak en weet ik welke uithoek op deze wereld sturen? Enig idee hoeveel "body bags" uit deze gebieden zijn teruggekeerd? Weten jullie nog de wederopbouw en hulpverlening aan New Orleans... dat duurde veel langer dan in menig ontwikkelingsland. En hebben jullie op campings de meest achteraf gelegen plekken wel eens bekeken waar de oude verroeste campers staan waarin oude mensen hun dagen slijten?

Ik kan nog veel meer redenen bedenken waarom ik er niet zou willen wonen.
De hiervoor beschreven keiharde mentaliteit klopt ook. Het leven is keihard als je geen supergoede baan hebt. Daar staat tegenover dat je er ook veel kunt bereiken als je jong en gezond bent en bereid bent om hard te werken... dat is dus inderdaad mooi!

Sorry voor degenen wiens roze vakantie wolk ik hier probeer lek te prikken, maar ik denk dat de meesten die op deze wolk zitten bovenstaande minder leuke zaken van de VS écht wel kennen.... maar ze niet willen zien. Het is inderdaad veel fijner om op de roze vakantiewolk te blijven... dat doen wij ook tijdens onze vakantie ... maar er willen wonen....?

En... ja, ik heb in het buitenland gewoond.
En... nee, inderdaad heb ik nog nooit in de VS gewoond maar wel enige tijd voor een super Amerikaans bedrijf gewerkt... Amerikaanser kun je ze niet meer vinden. En dat was heel erg leuk!

Relativeren blijft een kunst!!!
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mantoinette schreef:Sorry voor degenen wiens roze vakantie wolk ik hier probeer lek te prikken, maar ik denk dat de meesten die op deze wolk zitten bovenstaande minder leuke zaken van de VS écht wel kennen.... maar ze niet willen zien.
Waarom zouden we ze niet willen zien? Zoals ik al eerder aangaf, hoeft een land voor mij niet perfect te zijn om er verliefd op te worden. Natuurlijk heb je je verstand nodig bij een emigratie en kun je die keuze niet alleen gevoelsmatig maken. Vandaar dat wij (tot nog toe) bewust hebben gekozen niet mee te doen aan de DV Lottery .. Maar dit topic ging toch over wat je aantrekt in Amerika, waarom je zo verslingerd bent aan dit land? Ik zie dan niet waarom ik zou moeten relativeren ..

Overigens mijn rose wolk is niet zo rose hoor ... en toch voel ik me sterk verbonden met dit land. Waarschijnlijk omdat een tak van mijn familie Amerikaans is en als het aan mijn vader had gelegen, was hij jaren geleden met zijn broer en zussen ook naar Amerika geemigreerd!
Sandy
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Mantoinette

Als ik toch zo negatief over een land dacht, dan zou ik daar nooit van mijn leven daar op vakantie gaan.....en over dat oudere mensen bij een supermarkt werken....kan het niet zo zijn dat ze een extra cent erbij willen verdienen...inplaats van in nederland dat je voor extra stuiver die je bij verdiend gepakt wordt door de belasting.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Color01 schreef:.....en over dat oudere mensen bij een supermarkt werken....kan het niet zo zijn dat ze een extra cent erbij willen verdienen...inplaats van in nederland dat je voor extra stuiver die je bij verdiend gepakt wordt door de belasting.
Ik heb er ook een andere kijk op dat mensen op leeftijd nog kunnen werken in Amerika. Bij Arlington kwam er een oud vrouwtje met mij een praatje maken. Later zag ik dat ze daar werkte bij de ticket verkoop, waar ze mensen voorzag van foldermateriaal en hen begeleidde naar de tourmobile. Ik vond het juist positief dat ze nog mag en kan werken juist ... Ik had het idee dat ze het naar d'r zin had ook : ))
Sandy
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik hou juist wel van die keiharde mentaliteit,je zal voor jezelf moeten zorgen,en kan veel minder dan hier je hele leven teren op de staat.
We kennen toch allemaal wel die lapzwansen die nog nooit gewerkt hebben en lekker een uitkering hebben?
Het kan en mag hier,ik weet het,maar ik stoor me daar aan.

Natuurlijk kleven er ook nadelen aan een harder systeem,maar dat zijn de risico's....en risico's kan je nergens uitsluiten.

Sorry als ik mensen kwets,maar ik ben nou eenmaal niet zo van de verzorginsstaat.... :wink:
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Als ik toch zo negatief over een land dacht, dan zou ik daar nooit van mijn leven daar op vakantie gaan.....
Als je goed hebt gelezen zie je dat ik helemaal niet negatief ben (zie ook mijn eerdere posting). Maar, alles heeft 2 kanten .... en ik wil mijn ogen niet sluiten voor zowel het goede van een land als voor het minder goede!

Mensen van 85 die willen werken.... prima....maar het zijn er wel opvallend veel in de VS. (Toch vreemd dat je dat in Nederland bijna niet ziet... als oudere mensen als zo graag door zouden willen werken)

Blind verheerlijken is nooit goed.... zo kan fundamentalisme ontstaan. (oeioei... dit gaat reacties opleveren...??)
We leren onze kinderen toch ook niet voor niets om kritisch te zijn? Niet alles zomaar te accepteren en na te denken voor ze een mening van iemand anders klakkeloos overnemen?

Overigens begrijp ik best dat je het land waar je woont verdedigd... dat doe ik namelijk ook met mijn eigen geboorteland ... Nederland. Het is zo slecht nog niet, hier in Nederland!! Tuurlijk baal ik er wel eens van om in de file te staan, en een leuk gedeelte van mijn salaris over te maken naar de belastingen. Maar daarvoor leef ik dan wel in een verzorgingsstaat....en hoef ik op mijn 85e geen vakken te gaan vullen bij de plaatselijke AH.

Wat mij betreft is mijn discussie hiermee gesloten. Prima vakantieland... maar er is altijd en overal een "maar"....

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjeft
Amerika-ontdekker

Bericht door Sjeft »

Color01 schreef:Mantoinette

Als ik toch zo negatief over een land dacht, dan zou ik daar nooit van mijn leven daar op vakantie gaan.....en over dat oudere mensen bij een supermarkt werken....kan het niet zo zijn dat ze een extra cent erbij willen verdienen...inplaats van in nederland dat je voor extra stuiver die je bij verdiend gepakt wordt door de belasting.
Ze denkt niet negatief over het land, ze somt gewoon wat kei harde feiten op, waar je gewoonweg niet omheen kan.
Je kan het negeren, zoals het grootste gedeelte van de Amerikaanse bevolking ook doet, maar Amerika is gewoon heel slecht in het oplossen van eigen problemen, terwijl ze wel de held uithangen in de rest van de wereld.

Jullie zullen misschien wel denken, wat komt hij hier doen met al dat gezeik, maar het leven in Amerika is niet alleen maar roze :P
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Pete.Z schreef:Ik hou juist wel van die keiharde mentaliteit,je zal voor jezelf moeten zorgen,en kan veel minder dan hier je hele leven teren op de staat.
We kennen toch allemaal wel die lapzwansen die nog nooit gewerkt hebben en lekker een uitkering hebben?
Het kan en mag hier,ik weet het,maar ik stoor me daar aan.

Natuurlijk kleven er ook nadelen aan een harder systeem,maar dat zijn de risico's....en risico's kan je nergens uitsluiten.

Sorry als ik mensen kwets,maar ik ben nou eenmaal niet zo van de verzorginsstaat.... :wink:
Toch moet ik mij ook bij "my fellow-Rotterdammert" aansluiten.

Ik ben een echte Darwinist, survival of the fittest... Solidariteit is heel erg goed maar als je iets wilt bereiken, zul je daar moeite voor moeten doen. Iedereen moet werken voor z'n geld, waarom iemand anders niet? Natuurlijk, als je het door omstandigheden niet kunt, dan moet je geholpen worden... Maar ik geloof dat je mensen moet stimuleren om alles te doen wat ze kunnen... En daar wordt de wereld beter van.

Mijns inziens wordt je in NL gestimuleerd om niks te doen. Als je je best doet om het beter te doen dan iemand anders, wordt je hoofd afgehakt. Zoals BAAS B al stelde in zijn nr. "Het land van":"
Baas B schreef:Het land waar als je rijk wordt je zoveel inlevert
Dat je bij jezelf denkt, hoeveel zin heeft het?
Of als je een leuke auto wilt rijden... (uit ervaring)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sjeft
Amerika-ontdekker

Bericht door Sjeft »

ijns inziens wordt je in NL gestimuleerd om niks te doen. Als je je best doet om het beter te doen dan iemand anders, wordt je hoofd afgehakt. Zoals BAAS B al stelde in zijn nr. "Het land van":"

Baas B schreef:
Het land waar als je rijk wordt je zoveel inlevert
Dat je bij jezelf denkt, hoeveel zin heeft het?

Of als je een leuke auto wilt rijden... (uit ervaring)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat is een van de grote punten, waar ik mij zo aan stoor in Nederland. Hard werken wordt NIET beloont!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Vergeet ook niet dat Amerikanen graag hun centen laten rollen en weinig spaarzaam zijn.Ik zie dit ook bij mijn familie daar ,ze kopen maar op en al moeten ze daar een tweede job voor bijnemen en 7 dagen op een week voor gaan werken ,dan doen die dat ook.
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

Sjeft schreef: Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat is een van de grote punten, waar ik mij zo aan stoor in Nederland. Hard werken wordt NIET beloont!
Dit klopt, ik was in augustus aan het solliciteren voor een functie voor 2 dagen in de week.
Er was nog een vrouw, maar zij kon echter maar één dag in de week werken.
Toch kwam ze wel in aanmerking voor de functie, maar ze had nog eens gekeken hoe het zat met de belasting: haar man werkte ook al, en als zij er bij zou gaan werken, dan zouden ze er financieel op achteruit gaan!!
Wat voor een waardeloze stimulans om thuis te blijven hebben we hier??
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Mantoinette schreef:hoef ik op mijn 85e geen vakken te gaan vullen bij de plaatselijke AH.
Wacht maar...... wij zijn er ook nog niet. Onze regering wil ook dat we steeds langer gaan werken. En heb je wel eens bij ons in verzorgingstehuizen gekeken. Er zitten hier ook stakkerds die moeten afwachten of ze eens een keertje gedouchet kunnen worden. Is dat dan zo goed??? En ook hier draaien de buitenstaanders (lees kinderen) vaak op om hun ouders toch nog een leuke oude dag te bezorgen. Ik ben het met helemaal met Pete Z eens. Wij werken hier vaak voor anderen, die zelf te besodemieterd zijn om zelf te werken. Wij zijn zo'n goede verzorgingsstaat dat het bij ons doorslaat naar de andere kant. Wij zitten hier met lui opgezadeld die niet willen werken, maar wel mee profiteren van de leuke dingen. Van de week was op het nieuws dat we weer meer moeten gaan betalen voor de ziektekosten. Ik zeg niet dat alles goed is in Amerika, maar hier is ook veel mis, in onze zgn. verzorgingstaat, die zo langzamerhand ook afbrokkelt.
Zo ..... dat lucht op, ik moest het even kwijt. :sorry:

Groeten Marja
Fan of the U.S.A.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Mantoinette schreef:
Tuurlijk baal ik er wel eens van om in de file te staan, en een leuk gedeelte van mijn salaris over te maken naar de belastingen. Maar daarvoor leef ik dan wel in een verzorgingsstaat....en hoef ik op mijn 85e geen vakken te gaan vullen bij de plaatselijke AH.

Dit vind ik nou een moeilijk punt in Nederland. Ik ben nu begin 30 en vraag me af of ik straks NA mijn harde werken nog wel recht heb op al die goede dingen van een verzorgingsstaat. Mijn vader overleed op zijn 59e en omdat dat nog net te vroeg was heeft mijn moeder nu een uitkering waar ze niet eens van kan rondkomen. Dat terwijl mijn vader zijn hele leven heeft gewerkt en mijn moeder vanaf mijn 13e. Ze had overigens net voor het ziek worden van mijn vader haar baan opgezegd.
Zij (nu 67 jaar) werkt soms ook nog bij via het uitzendbureau om wat extra te verdienen. Daar is niks mis mee, maar het principe van na je 65e kunnen genieten van je welverdiende rust gaat dus niet altijd op in Nederland. Wat als ik straks 65 ben?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer