Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leukste gebied met kinderen ca 7 tot 11 jaar

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Leukste gebied met kinderen ca 7 tot 11 jaar

Bericht door Inge »

Voor de ervaringsdeskundigen: we willen graag over een paar jaar weer de grote plas oversteken als onze meiden bijna 7 en 10 jaar zijn.
Ik heb me al wat zitten inlezen in Canada, maar vraag me nu af of Amerika niet toch aantrekkelijker is voor hen (en daarmee ook voor ons). Om te wennen aan zo'n soort vakantie. We hebben zelf vooral zonder kinderen het westen bekeken en da's tegen die tijd zo lang geleden dat we wel weer eens terug willen. We zijn nog niet in het zuiden van Californie geweest (m.u.v. Universal Studios). Vinden ze bijv. Yellowstone al leuk op die leeftijd of is Californie met Disneyland e.d. toch echt een betere bestemming?
En maakt het qua temperatuur nog iets uit of je in de omgeving van LA bent, of in Yosemite of in Yellowstone (in juli of augustus natuurlijk)? Is het overal heet, of zijn er streken waar het toch echt iets koeler is?
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Leukste gebied met kinderen ca 7 tot 11 jaar

Bericht door Inge »

Niemand een mening hierover... :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben voor het eerst met de kinderen het zuidwesten bezocht - met onder andere Disneyland en Seaworld - toen onze dochters 7 en 9 waren. Ze vonden Yosemite erg leuk, en de pretparken natuurlijk. De Grand Canyon vonden ze wat minder.
In 2004 waren ze 9 en 11, en toen zijn we van Denver naar SF gereden, via Yellowstone en Yosemite. Dat was een prachtige en heel gevarieerde reis. Je hebt dan geen tijd om alle standaard-dingen in het zuidwesten te doen. Wil je dat wel dan zou je in Salt Lake city kunnen beginnen als je naar Yellowstone wil. Het kan daar ook wel warm zijn, maar toch heel anders dan in Utah en Arizona. Zion is wel goed te doen als je het water opzoekt (lopen door de Narrows).
Ik weet niet meer zo goed wat de meiden van Yellowstone vonden, maar op zich is dat zo'n gevarieerd park dat er voor iedereen wel iets leuks te bedenken is. Ze hebben regelmatig aan het junior ranger program meegedaan, dat is erg leuk in leerzaam om te doen.

Marianne
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Mijn idee over jouw vraag... er is geen leukste gebied :mrgreen:
Gewoon iets kiezen dat je aanspreekt en het dan voor allemaal leuk maken. Is de omgeving niet 'leuk' voor kinderen dan vinden ze het leuk om een spelletje te krijgen/doen in de auto. Is het warm, dan lekker niet op tijd naar bed maar de film kijken in het zwembad. Zelf wafels maken aan het ontbijt...ook al schaam je je voor de lading beslag die ligt waar ie niet hoort.

Ter plaatse vragen wat er te doen is voor de kinderen. Naar de bios gaan (maakt niks uit dat ze geen Engels spreken!) Een eigen fototoestel doet ook wonderen; dan kijken ze toch anders naar de omgeving (die, laten we eerlijk zijn, ook als je 'm schitterend vind soms wel lang hetzelfde is voor kinderogen)

Je weet nooit wat ze uiteindelijk het mooist/leuks vinden. Die van ons hebben een hele vakantie pretparken gehad en echt genoten... en toch kiezen ze andere (voor sommigen onwaarschijnlijk dingen) als favoriet.
Onze miniman vond uiteindelijk Meteor Crater het aller-allermooist.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb afgelopen week jullie verslagen (nog eens) gelezen, Marianne. Erg leuk om ze nog eens te lezen vooral bekeken vanuit het oogpunt van de kinderen. Maar kon er niet echt uithalen of ze een voorkeur hadden. Bedankt voor de opheldering. Vooral jullie enthousiasme over Yosemite is besmettelijk :lol: .

Dbacks, daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Met een beetje moeite is overal wel iets aantrekkelijks te vinden. Bedankt voor je tips!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij gingen voor het eerst terug naar Amerika toen onze dochter 9 was. Toen hebben we Florida bezocht inclusief pretparken. Het jaar erop nog een keer Florida en afgelopen zomer (toen was ze 11) naar het Westen, dat is dan echt een rondreis met op veel plaatsen steeds een ander hotel en veel autorijden. Er zijn zoveel leuke dingen die kinderen aanspreken. Wat onze dochter het allerleukste vond was Las Vegas, Alcatraz, Universal Studios, Antelope Canyon, Bryce Canyon. Maar eigenlijk vond ze alles leuk en mooi. Het is vooral de afwisseling iedere dag is anders. De temperatuur is heel verschillend, langs de kust - LA en SF rond de 20-25 graden tot de topper in Las Vegas 55 graden. In andere parken viel het mee en was alles goed te doen. Dit jaar gaan we weer en plannen voor volgend jaar zijn er ook al :wink:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Florida wil ik ook graag eens heen. Dat staat op mijn verlanglijstje om eens in een meivakantie te doen (als er tenminste nog eens een komt die langer duurt dan 1 week :roll: ). In de zomer lijkt het me veel te heet?
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Wij zijn met de kids in Florida geweest en in het zuidwesten. Ik heb zelf het idee dat het zuidwesten meer indruk op ze heeft gemaakt. Wat ze leuk vonden: Alcatraz, aquarium van Monterey, lekker op de rotsen en boomstammen klimmen in Yosemite, de sequoia's in Yosemite vonden ze geweldig! Bodie vond onze dame van (toen) 7 prachtig. Lekker in alle huizen gluren. In Death Valley vonden ze het heel mooi om in de hitte 's avonds door de sproeiers te rennen. Las Vegas vonden ze alledrie erg leuk (fonteinen, piratenschepen, show van Cirque du soleil, venetian...). In Zion vonden ze het erg leuk om in de rivier te spelen en steentjes te gooien. In de Grand Canyon vonden ze het junior rangerprogramma leuk. In Seligman de oude auto's. Rond San Diego zijn we naar het strand geweest, seaworld, legoland en de San Diego zoo, vonden ze uiteraard geweldig. Er waren eigenlijk geen plaatsen die ze niet leuk vonden. Er was overal wel iets voor kinderen te beleven.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Persoonlijk denk ik dat het oosten van de VS leuker is voor kinderen omdat de afstanden veel minder groot zijn. Je hebt daar ook prachtige natuur (ook al is het heel anders dan het westen) en een weekje in een villa rond Orlando is denk ik geweldig voor kinderen.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

We hebben ook beiden gedaan (zie: jessietravel.nl voor de verslagen) en ze vonden het beide erg leuk.

Ik denk dat ze de afwisseling en uitdaging van het Westen leuker vonden. Dingen onderzoeken, bekijken, beleven etc.

Florida vonden ze leuk, maar met name dan het zwembad bij het huis en Disney.

Onze zoon was in 2011 (hij was toen 3.5 jaar) erg onder de indruk van de Sequoia's. Hij heeft er nu nog over!

Ik zou inderdaad iets kiezen wat jullie zelf aanspreekt en daar goed in verdiepen waarmee je de kinderen kan enthousiasmeren. Een eigen fototoestel vinden ze vaak erg gaaf, junior ranger program, National Park Passport ook leuk!

Als ik zou mogen kiezen...............dan het ZuidWesten :wink:
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

we zijn de laatste jaren met onze kinderen elk jaar een andere rondje gaan maken.
De jongste was toen ook net zeven.
Eigenlijk vonden ze alles prachtig.
Maar New york,Washington en Las vegas vonden ze de mooiste steden.
Yellowstone was de grote favoriet van natuurparken.
En de hitte in juli viel daar best mee.
Canada behalve Vancouver vonden ze weer minder geslaagd.
En inderdaad de afwisseling trekt ze het meest.
Bryce en Moab en ook South dakota.
Jongste vindt museums erg interresant.

Beiden een pretpark en dagje strand afgewisseld met natuur en een grote stad om te shoppen.
Afstanden vinden beide gelukkig geen probleem.
Texas waren ze ook helemaal weg van.
Met een beetje rust tussendoor en afwisseling en zwembaden bij de hotels kom je al heel erg ver.
Moab is wel ontzettend heet in de zomer.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Inge schreef:Florida wil ik ook graag eens heen. Dat staat op mijn verlanglijstje om eens in een meivakantie te doen (als er tenminste nog eens een komt die langer duurt dan 1 week :roll: ). In de zomer lijkt het me veel te heet?
Zomer is inderdaad warm maar dat is het in het westen ook.
Florida is wel benauwder en elke avond fikse onweer en regenbui.
Waterparken en strand zijn er heerlijk dus het is niet vervelend om in de zomer te gaan.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wat een hoop leuke reacties allemaal! Bedankt!
Ik ben weer eens wat reisverhalen over het (zuid) westen aan het lezen en dan gaat het wel weer kriebelen, zeker omdat er daar nog genoeg te ontdekken is naast "oude bekenden".
Maar zoals gezegd duurt het nog een aantal jaren voor we weer kunnen (financieel) en we het met de kinderen weer willen proberen. In de tussentijd blijf ik lekker een beetje plannen en tips noteren 8)

Op de een of andere manier trekt het westen meer dan het oosten, al wil ik daar ook nog wel eens heen.
Met wat ik over Canada heb gelezen, krijg ik de indruk dat de activiteiten wat avontuurlijker zijn en ze dat dus meer zullen waarderen als ze wat ouder zijn...? (Kabelbanen, whale watching, gletsjers bezoeken e.d.)
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

zo zie je maar ....

onze kids vonden white sands ( yeaaah op een slee van de zandheuvel af ) en goblin valley (champignon rotsen ) het leukste van alles parken maar ook medicinwheel statepark vonden ze schitterend vooral als er indianen zijn om te bidden ( ook de weg erheen ....niemand te zien en een en al natuur ) Disney nog steeds op nummer 1 , en qua stranden zijn honymoon island en merrit island de allerleukste. Alletwee gewapend met een outdoor camera en hun junior ranger programms , jasjes en pasport zien we heel wat parken , puur en alleen omdat zij dat schitterend vinden ( nu 10 en 14 maar alletwee vanaf 2,5 jaar mee )
gymnastics; just do it !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer