Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperreis of groepsrondreis?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nova1
Amerika-ontdekker

Camperreis of groepsrondreis?

Bericht door nova1 »

Ik en mijn man zijn nog nooit in Amerika geweest, maar willen daar graag een keer naartoe (liefst in oktober). Wij zijn mensen die snel dingen hebben gezien (voorbeeld: wij zijn met 2 uur wel klaar met een dierentuinbezoek en kunnen er geen hele dag doorbrengen).

Nu heeft alleen 1 van ons een rijbewijs een aangezien Amerika erg groot is en we ongeveer 10-12 dagen willen/kunnen gaan, is het misschien teveel reizen op 1 dag met een camper. We zouden Zuid-west Amerika willen zien (in ieder geval Yosemite park en sequoia bomen, verder niet echt specifieke wensen, we willen ons graag tussen de Amerikanen begeven.

We hebben een groepsrondreis aangevraagd (zie hieronder, wel met Nederlands gezelschap/reisleiding, maar lijkt ons ook wel een aardig alternatief) en vroegen ons af of jullie nog andere ideeën/tips hebben.

Dag 1 en 2 - Amsterdam - Las Vegas
Aankomst op het vliegveld Las Vegas. Korte stadstour en transfer naar hotel. Twee overnachtingen in Las Vegas.

Dag 3 - Las Vegas - Zion N.P. - Bryce Canyon N.P. Reisafstand 400 km
rit door tunnels en langs steile rotswanden van Zion National Park, in de nauwe vallei van de Virgin River. De weg wordt vervolgd naar Bryce Canyon. Overnachting in Bryce Canyon National Park of omgeving.

Dag 4 - Bryce Canyon N.P. - Grand Canyon N.P. - Flagstaff Reisafstand 590 km
Onderweg wordt gestopt bij de Glen Canyon Dam. Op de route ligt vandaag de Grand Canyon. Het eindpunt van vandaag is Flagstaff. Overnachting in Flagstaff.

Dag 5 - Flagstaff - Los Angeles Reisafstand 750 km
Vanuit Flagstaff leidt de weg door de desolate Mojave Desert. Er wordt gestopt in het spookstadje Calico. Daarna door naar Los Angeles.
Overnachting in Torrance/Los Angeles.

Dag 6 - Los Angeles
Stap vandaag in voor een citytour van een volle dag door de stad van het witte doek, met stops bij de Disney Concert Hall, Olvera Street en de kathedraal van Los Angeles. Vervolgens door naar Hollywood. Aan de kust zal nog worden gestopt in de badplaats Santa Monica en surferparadijs Venice Beach. ’s Avonds kunt u eventueel terugkeren naar Hollywood.
Overnachting in Torrance/Los Angeles.

Dag 7 - Los Angeles - Sequoia N.P. - Fresno Reisafstand 480 km
Sequoia National Park. Tijdens een wandeling wordt de enorme omvang van deze reuzen pas echt duidelijk. Later op de dag zal koers worden gezet naar Fresno voor de overnachting.

Dag 8 - Fresno - Yosemite N.P. - San Francisco Reisafstand 485 km
Yosemite National Park. Na een kennismaking met dit park wordt doorgereden naar de Golden Gate City. U slaapt twee nachten in het, aan de overkant van de baai gelegen, Oakland.
Overnachting in Oakland/San Francisco

Dag 9 San Francisco
Citytour van vier uur. Ontdek Union Square, Fisherman's Wharf, The Presidio, Golden Gate Park en natuurlijk de gelijknamige brug. De middag is ter vrije besteding. Einde van de dag brengt de San Francisco Bay Ferry u terug naar het hotel in Oakland.
Overnachting in hotel Executive Oakland, Oakland/San Francisco.

Dag 10 Los Angeles - Amsterdam
transfer in de avond naar de luchthaven, voor terugvlucht naar Amsterdam.

Dag 11 - Amsterdam
Aankomst op Schiphol.
Cees A
Amerikakenner

Re: Camperreis of groepsrondreis?

Bericht door Cees A »

Als je alles snel gezien hebt zit je goed met die groepsreis. :D
Ik zie dat er dagen bij zijn waarop ze 2 parken op 1 dag bezoeken. :shock: 1X knipperen met je ogen en je mist al een park. :mrgreen:
Dat zijn dan parken als Zion en Yosemite waar de gemiddelde toerist zich 2 volle dagen vermaakt en dan nog het idee heeft dat ie heel veel heeft gemist.

Ook opvallend, op dag 9 overnacht je nog in Oakland, en de volgende dag (dag 10) vertrek je 's avonds vanaf LAX :shock:
Dat wordt dus een Interstate 5 ritje van meer dan 600 km waarbij de buschauffeur de "pedal to the metal" moet indrukken en je onderweg hooguit een "broodje dashboard" krijgt.

Advies: Niet doen !
Als je ECHT iets wil zien, boek dan een Fly Drive, een vliegticket + auto (of camper) of boek de afzonderlijke onderdelen zelf.
Ga dan ook, als die mogelijkheid er tenminste is, wat langer dan 10 of 12 dagen.
Laatst gewijzigd door Cees A op 24 jun 2013, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

En als je echt maar 10 a 12 dagen hebt niet met de camper gaan maar met de auto. Camper ophalen en terug brengen kost je bijna twee vakantie dagen en dat is ook weer zonde van de weinige tijd die je dan hebt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vergeet aub die groepsreis, dat is wel heel erg vol gas overal langs.....

Huur een auto, en neem die dagen om b.v. Te beginnen in Phoenix en te eindigen in San Francisco, je kan dan via de Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley en Yosemite, dat is prima te doen in de tijd die jullie hebben, en je bent meer tussen de Amerikanen als met die groepsreis, want dan zien ze je alleen voorbij flitsen. :wink:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Nee deze reis lijkt mij zeker niet raadzaam!
Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers, maak er een fly and drive van, dan kom je ook meer 'tussen de Amerikanen' dan met zo'n groepsreis!
Met jullie beperkte tijd zou je bv. kunnen beginnen in SF en eindigen in LV, via Yosemite (je kan ook sequoia bomen in Yosemite zien!)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

ah zie nu pas Pete's reactie, twee zielen, een gedachte :wink:
Een route via Phoenix is ook een goede mogelijkheid idd!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als je graag tussen Amerikanen wil vertoeven, zou ik zeker geen groepsreis met Nederlands-sprekende reisleiding boeken. Een camper lijkt me ook niet aan te raden voor zo'n korte reis, ik zou dan ook sneller kiezen voor een auto en hotels/motels. Maar dan moet je inderdaad wel alles zelf regelen. Dat kan prima met behulp van dit forum overigens, als je een beetje een idee hebt wat je graag zou willen zien.

Als je snel bent uitgekeken op plekken, kun je er een vlotte reis van maken met overal slechts 1 overnachting, en dan niet te lang rijden overdag, omdat jullie maar 1 chauffeur hebben. Kan prima in het zuidwesten overigens, daar liggen zoveel mooie plekken bij elkaar.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nova1
Amerika-ontdekker

Bericht door nova1 »

Dank julliewel voor de reacties! :thumbup: Dag 9 worden we trouwens niet met bus teruggebracht maar met boot (San Fransisco Bay Ferry) :-)

Jammer dat er op groepsreizen zo weinig positief wordt gereageerd (niet alleen op dit forum), er zijn overigens ook niet bar veel ervaringen/recensies over te vinden verder.

Wij gaan ons in ieder geval verder ook verdiepen om met de auto te gaan en in hotels/motels te stoppen. Zoals Pete Z schreef: beginnen in Phoenix en eindigen in San Fransisco via de Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley en Yosemite. Mochten jullie tips o.i.d. voor die route hebben, horen we het graag! :-)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

nova1 schreef:Dag 9 worden we trouwens niet met bus teruggebracht maar met boot (San Fransisco Bay Ferry)
Het kan best zijn dat je met de Bay Ferry van Oakland naar San Francisco vaart, maar als je vliegtuig vertrekt vanaf Los Angeles (zoals je in je routeschema schrijft) moet je toch echt nog 600 km rijden voordat je in LA bent.
Of heb je zelf een typefoutje gemaakt en vertrek je vanaf San Francisco ?
nova1 schreef:Jammer dat er op groepsreizen zo weinig positief wordt gereageerd
Misschien komt dat omdat de meeste busreizen meer lijken op busraces.
Je krijgt de kans om een glimp op de vangen van de parken, je mag bij een aantal uitzichtpunten foto's maken, maar that's it.
Natuurlijk zeg je na afloop van zo'n reis dat je veel hebt gezien.
Ik, en iedereen op dit forum, weet echter dat je nog veel meer hebt gemist en dat vinden we jammer.

Natuurlijk kunnen er redenen zijn waarom men is aangewezen op zo'n busreis.
Men heeft geen rijbewijs of is bang om te rijden, men spreekt geen letter Engels, men heeft geen zin/tijd/ambitie om zelf een reis in elkaar te zetten, enz.
Als je echter wel een rijbewijs hebt en je weet te overleven in het Nederlandse verkeer dan is Amerika een verademing om te rijden.
Als je een beetje Engels spreekt dan is dat al voldoende.
Het enige wat je dan nog moet vinden is de zin, de tijd en de ambitie om zelf een route in elkaar te zetten.
En als je daarbij hulp nodig hebt, dan is er dit forum .........................
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Weinig enthousiasme over groepsreizen kan je begrijpen als je eens een rondreis hebt gedaan in USA en zult merken dat sommige dingen nauwelijks haalbaar zijn.

Ik heb zelf ook een rondreis gedaan, 2 weken, en we waren gesloopt na 2 weken zal ik je zeggen. We waren 'nationale park moe'.

Het is niet om onaardig te doen, maar om teleurstellingen te voorkomen. Met veel zien in korte tijd bereik je meestal het tegenovergestelde. Je ziet dan nl net niks.

Ik neem aan dat jullie parken, steden etc ook echt willen beleven in plaats van er langs te rijden met je fototoestel uit het raam.

Ook dag 7 is gewoon té lang! Het laatste stuk naar Sequioa schiet niet echt op.

Pak Googlemaps erbij en kijk hoe routes lopen, pak er een reisgids bij van wat je graag wilt zien, open wat schermen waar je hotels/motels kan boeken en houdt alles bij in een schrift of werksheet.

Het forum heeft zelf ook veel recensies over hotes/campings etc dus leef je uit! Succes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je graag een groepsreis wilt maken, dan moet je dat doen. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die dat heel leuk vinden, alleen zijn dat niet de mensen die op dit forum komen. Met jullie wensen lijkt een groepsreis echter niet de beste manier om iets te zien. Maar jullie kunnen het beste voor jezelf bedenken of het iets is voor jullie.
Ter illustratie: wij zagen tijdens onze laatste vakantie een aantal Nederlanders op een bankje vlak bij de rim van de Grand Canyon. Het bleek dat ze zaten te wachten totdat hun bus zou vertrekken. Ze hadden ook een stukje kunnen gaan wandelen langs de rim, of naar de tentoonstelling van de Kolb brothers een paar meter verderop kunnen gaan, of een stukje via de BAT naar beneden kunenn lopen. Maar ze gingen zitten wachten.
Voor die mensen was de groepsreis waarschijnlijk de beste manier om iets van het zuidwesten te zien. Als je echter weet wat je wilt en je vindt het leuk om iets uit te zoeken, zou ik zeggen, doe het zelf.

Marianne
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Oh echt Marian, heb je dat meegemaakt?

Voor ons waren de dagen te kort, zelfs met kleine kinderen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen joh.

Dit gaan ws geen verre reizen, maar jeetje...........ik zou wel weten wat ik zou doen. :wink:

Nova, maak anders een topic aan bij het zuidwesten, dan kunnen mensen daar op schieten en helpen met samenstellen van je reis :wink:
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

Er zit iig 1 iemand op het forum die een groepsreis heeft gemaakt hoor :lol: Ik ben vorig jaar met Shoestring mee geweest. Kleine groep, reis van 23 dagen, en overal zat tijd :) Maar als het inderdaad om een reis van 12 dagen gaat, zou ik lekker zelf gaan rijden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer