Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kaar: haalbaar: Tusayan-Kanab-Hurricane-Las Vegas?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kaar
Amerika-ontdekker

Reis Kaar: haalbaar: Tusayan-Kanab-Hurricane-Las Vegas?

Bericht door Kaar »

Ik heb al heel wat bruikbare adviezen en tips gekregen op dit forum :thumbup: .

Maar wij blijven echte beginners( gaan voor de eerste keer op vakantie naar Amerika), dus ik heb toch nog wat vragen:

Dag 4- willen wij om 06.00 uur s'morgens vertrekken uit Palm Springs naar Tusayan waar we dan hopen om ong. 13.00 uur
te zijn en daar de Shuttlebus te nemen en naar de Grand Canyon te gaan evt. tot zonsondergang( wij zijn daar 8
augustus hoe laat zou dat ong . zijn ?)
Dag 5-0m ong 8 uur vertrekken naar Page ( is dit een mooie route ?) In Page naar de Navajo Bridge, Horsehoe Bend en
Antelope Canyon. Ik durf voor het laatste al geen kaartjes te reserveren want ben al bang dat we in tijdnood komen.
Ook hebben we geen hotel in Page meer kunnen vinden, en moeten we uitwijken naar Kanab. Heb al 2 maanden
geleden geboekt en hou wel in de gaten of er nog iets vrijkomt in Page.
Dag 6-Om ong 8 uur vertrekken eerst naar Bryce voor wat uitkijkpunten en daarna naar Zion voor een korte wandeling, nog
tips? Zat zelf te denken aan een stukje van de narrows,( onze kinderen zijn 16,21 en 24 ), heeft iemand ervaring
Met schoenen huren
Dag 7-Op ons gemak vertrekken naar Las Vegas en onderweg naar de Hooverdam, in Las Vegas blijven we 3 nachten.

Nu was mijn vraag vooral of dit haalbaar is , vooral over dag 5 en 6 twijfel ik ,is het misschien slim om Page helemaal niet te bezoeken en dag 5 direct naar Bryce te gaan, (wel een eind rijden en waar dan overnachten???). En dan dag 6 de hele dag voor Zion uit te trekken. Graag jullie advies hierover, misschien is het wel slim om nog te vermelden dat wij een korte wandeling leuk vinden maar geen mensen zijn die hele dagen lopen.

Alvast bedankt weer , groetjes van Karin.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is dit haalbaar: Tusayan-Kanab -Hurricane- Las Vegas?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is erg gehaast vind ik. Page laten vallen helpt niet echt veel want je rijdt er toch langs. Maar een overnachting bij Bryce geeft je wel de mogelijkheid om wat eerder naar Zion te vertrekken. Maar ook daar heb je geen volle dag. Kan er niet een dagje Las Vegas af? Dat geeft je al iets meer ruimte.
Wat het wandelen betreft; wij zijn absoluut geen wandelaars, maar in de parken is het zo anders en je ziet zo veel meer als je wat trails loopt, dat ik daar toch zeker wat tijd voor uit zou trekken. En nee, hele dagen wandelen is echt niet nodig, maar wel iets meer dan alleen een korte wandeling.
Is Palm Springs een must? Als je dat verruilt voor een overnachting in bijvoorbeeld Kingman geeft dat weer een paar uurtjes ruimte op dag 4.
Wij hebben de Narrows op simpele waterschoenen (de kinderen) en sportschoenen en Teva sandalen gelopen. Als je geen uren gaat lopen is dat te doen. Wil je echt ver lopen dan zou ik ze gaan huren in Springdale.

De tijden voor zonsopgang en - ondergang kun je vinden op bijvoorbeeld http://www.sunrisesunset.com.

De route naar Page is op het eerste stuk erg mooi. Je rijdt dan nog langs diverse uitkijkpunten. Ik zou daar zeker een paar keer stoppen. Verder is het een redelijk saaie route. Je hebt door de wegverzakking een omleiding, dus je rijdt via de 160 en 98. Je rijdt vlak voor Page langs Antelope Canyon (de Lower aan de rechterhand, de Upper links). Je kunt de Lower zonder reserveren doen. Wil je de Upper doen, dan zou je daar kunnen informeren naar de mogelijkheden. Voor de Lower zijn de ochtenduren het mooist.

Marianne
Kaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaar »

Dank je wel Marianne voor je snelle reactie.
Ik ga je tips weer meenemen en overleggen.
Naar Palm Springs gaan we om eigenlijk uit te rusten van de dag ervoor , zijn dan in Disney geweest. Eventueel willen we nog met de kabelbaan naar de San Jacintho Mountain. Ook willen mijn dochter en haar vriend naar een outlet die daar schijnt te zijn, maar ik vind het zeker een optie om door te rijden naar Kingman.
Het is wel jammer dat we de Antilope Canyon niet in de ochtend kunnen doen, want dat redden we nooit , is het s'middags ook nog wel de moeite waard???
Las Vegas een dag minder is geen optie ben al teruggegaan van 4 naar 3 nachten, hier verheugen ze zich het meeste op.
Misschien moeten we Bryce maar helemaal schrappen, is wel jammer maar wie weet worden we net als heel veel mensen hier op dit forum besmet met het 'Amerikavirus', en komen we gewoon weer terug.

Groetjes , Karin.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Het is gehaast maar best te doen hoor. Als je aan het begin van de middag bij de Grand Canyon bent kun je nog veel zien. Zeker de zonsondergang meepakken, dat is echt prachtig! Zonsondergang is rond 19.30.

Of je naar Bryce gaat zou ik pas de dag zelf bekijken. Als je het even genoeg vindt sla je het over, hebben jullie nog zin ga je er langs. Het is een prachtig park, dus zeker de moeite waard. Op de dag dat je naar Las Vegas gaat kun je ook best nog een groot deel van de dag in Zion doorbrengen. Het is maar ongeveer 2,5 uur rijden en in Las Vegas is het ook nog een uur vroeger. Twee jaar geleden zijn wij rond een uur of 2 weggereden uit Zion, zijn we dit jaar weer van plan. Kun je rond 4 uur inchecken in je hotel in Las Vegas, heel veel eerder kan dat toch niet.

Waar overnacht je bij Zion? Misschien heb je iets aan onze planning voor over vier weken. Wij willen 's ochtends rond 7 uur uit Page te vertrekken. Gaan dan naar Bryce, doen de Navajo Loop trail en bekijken wat uitzichtpunten in het park. (= nu de planning. Als we moe zijn van de eerste twee weken van de reis slaan we het over. Maar wij zijn dan ook al twee keer in Bryce geweest, onze vrienden nog nooit. Dus we laten het ook een beetje van hen afhangen. Kijk ook goed naar de weerberichten. Beide keren dat we er waren was het 's ochtends nog zonnig, 's middags regende het. Schijnt daar vaak zo te zijn. Bij regen is het lang niet zo mooi) Daarna gaan we door naar Zion. Vlak voor de ingang doen we de Canyon Overloop trail. Vervolgens rijden we door Zion naar ons motel in Springdale. De volgende ochtend gaan we bijtijds het park weer in, willen de Emerald Pool trail doen, de Weeping Rock Trail en de wandeling langs de Virgin River tot waar de Narrows begint. Dan rond 14 uur naar Las Vegas. Twee jaar geleden hebben we dit ook zo gedaan. Best een drukke dag, maar het gaat best.

Ik zou die dag de Hooverdam overslaan. Je moet er voor omrijden, je komt er niet langs. In plaats daarvan zou je in Page de Glen Canyon Dam kunnen bezoeken, ook een indrukwekkende dam. Daar kun je overheen rijden van Page naar Kanab.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer