Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nova1:tips gevraagd voor autoreis Phoenix-San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nova1
Amerika-ontdekker

Reis nova1:tips gevraagd voor autoreis Phoenix-San Francisco

Bericht door nova1 »

Dag allemaal,

Wij (2 personen) willen in oktober de volgende route met de auto gaan rijden (we hebben 12 dagen inclusief vluchten en 1 van ons heeft een rijbewijs):

Phoenix (aankomst en overnachting)
Grand Canyon (2 overnachtingen)
Las Vegas (1 overnachting)
Palm Springs (1 overnachting)
Los Angeles, Californie (2 overnachtingen)
Yosemite Southgate, (1 overnachting)
Yosemite, zuidwest ingang (1 overnachting)
San Francisco (2 overnachtingen)

Hebben jullie nog tips voor bepaalde hotels of andere tips? We twijfelen nog of we de hotels via het reisbureau zullen boeken of de route gewoon gaan rijden en dan zien in welk hotel/motel we terecht komen. Het is natuurlijk een aantal kilometers rijden en omdat maar 1 van ons een rijbewijs heeft, is dat al vermoeiend genoeg denken we.
We willen in ieder geval ook de sequoia bomen graag zien (in Yosemite?) en hollywood en wie weet wel op zondag naar de chrystal cathedral haha! We zijn echt leken, nog nooit in Amerika geweest (überhaupt niet buiten Europa), maar zoals ik op een ander forum al vertelde, we zijn wel mensen die dingen redelijk snel gezien hebben (maar wie weet verandert dat wel als we Amerika eenmaal hebben gezien :-))

Alvast bedankt! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: tips gevraagd voor autoreis Phoenix-San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft in die periode niets te boeken, behalve als je bijvoorbeeld bij de Grand Canyon in het park wilt zitten; dan is reserveren wel aan te raden. Als je in Yosemite niet in het park wilt zitten zul je daarbuiten wel iets kunnen vinden. In jullie route is dan een nacht in Oakhurst en een nacht in El Portal handig.
Ik zou de meeste overnachtingen openlaten of zelf boeken (want dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid). Het voordeel van zelf boeken vergeleken met het boeken via een reisbureau is dat je meer keuze hebt en dat je meestal ook gratis kunt annuleren.

Liggen de tickets al vast? Je kunt natuurlijk ook in SF beginnen en in Phoenix eindigen. Of laat SF en Yosemite vallen en begin in LA. Kijk eens naar mijn 2011-verslag voor mijn septemberreis in 12 dagen.
Lees ook eens wat andere reisverlsagen voor tips, en bekijk andere topics hier, daar leer je ook al erg veel van.

Tussen Las Vegas en LA is een overnachting in Death Valley ook erg mooi!

Marianne
nova1
Amerika-ontdekker

vraag over Yosemite met auto

Bericht door nova1 »

Beste allemaal,

Wij gaan begin oktober voor het eerst naar Amerika. We hebben een auto gehuurd voor een rondreis en we verblijven onder andere 2 dagen bij Yosemite. 1e nacht Yosemite Southgate en 2e nacht Yosemite Miners Inn (40 minuten afstand met auto van elkaar, maar dat hebben we expres gedaan omdat we op andere dagen behoorlijk wat kilometers afleggen en we in ieder geval de sequoia's wilden zien, alhoewel, achteraf gezien het misschien ook wat minder handig is omdat we dan minder kunnen zien van het park :? ). De hotels zijn al door het reisbureau geboekt.

Nu zijn we niet echt fanatieke wandelaars, alhoewel onze conditie redelijk goed is. Dus een vraagje aan de kenners of er ook een mooie rit te maken valt met de auto (in oktober dus) in het park? Ik begreep al dat de watervallen droog staan, dus daar hoeven we denk ik niet naar toe. Verder zag ik dat glacier point/half dome niet al te ver liggen om met de auto er naartoe te gaan, alhoewel je misschien een laatste stuk nog zou moeten klimmen (daar hebben we in ieder geval geen hulpmiddelen voor, we komen gewoon op onze sportschoenen :wink:)

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Laatst gewijzigd door markro op 09 jul 2013, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: vraag over Yosemite met auto

Bericht door Pete.Z »

Glacier Point is sowieso een must, dat moet je zeker niet overslaan, als er nog geen sneeuw ligt.

Overigens, waarom probeer je niet in het parkte overnachten?
Mariposa is een goed uur rijden vanaf de valley, en dat is dus twee uur per dag die je kwijt bent!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie die 2 hele dagen niet echt. Kom je uit SF? En dan naar Oakhurst? Je zou die dag dan de sequoia's kunnen bekijken, maar veel meer tijd zul je niet hebben. Dan de volgende dag van Oakhurst naar Mariposa. Mariposa ligt inderdaad niet echt gunstig, niet voor de Mariposa Grove en niet voor Glacier Point en niet voor de vallei. Ga je na Mariposa via de Tioga Road het park uit?
Als je van Oakhurst naar Mariposa rijdt kun je via Glacier Point en de vallei rijden. Glacier Point is goed te doen met de auto, reken op zo'n 1,5 uur rijden vanuit Oakhurst. Bij GP kun je de korte wandeling naar het uitzichtpunt maken, dat kan op gewone schoenen. :wink: En je zou naar de trailhead van Sentinel Dome kunnen rijden voor de wandeling naar Sentinel Dome. Bovenop heb je een prachtig uitzicht over de vallei, Half dome etc.
Wat je idee is bij Half Dome weet ik niet; voor een beklimming heb je een permit nodig, en een hele lange dag. Je ziet Half Dome vanuit de vallei en vanaf GP, dat lijkt me voldoende.
De Yosemite Fall staat droog in oktober, maar dat geldt niet voor de Vernal Fall. Dat is een mooie wandeling (de Mist Trail), maar wandelen of fietsen in de vallei is ook leuk om te doen.

Zie hier voor kaarten en een afstandentabel.

Marianne
nova1
Amerika-ontdekker

Bericht door nova1 »

Bedankt voor de reacties en tips tot zover!
Onze reis gaat van Phoenix naar San Francisco. Wij komen op een gegeven moment van Hollywood naar Yosemite Oakhurst gereden, daar blijven wij dan overnachten. De volgende dag overnachten we in Yosemite Mariposa. De daarop volgende dag vertrekken we dan naar San Francisco waar we nog 3 overnachtingen hebben voor we weer naar Nederland terug vliegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vanuit LA ben ben je wel wat langer onderweg naar Oakhurst dan vanuit SF, maar je kunt er in principe vroeg genoeg zijn om nog naar de Mariposa Grove te gaan.
Dan kun je de volgende dag naar de vallei en Glacier Point. Hou er rekening mee dat het vroeg donker is in oktober, en dat het niet mooi en niet prettig is om de 140 naar Mariposa in het donker te rijden dus vertrek op tijd uit het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer