Na een aantal jaar Australië als hoofd vakantiebestemming hebbende wil ik later dit jaar (zijnde in oktober) toch maar eens het westen opzoeken en een paar weekjes in het zuidwesten van de VS verblijven. Ik ben dus Jonathan (mag zowel met als zonder de haperende “o”) en zou graag mijn reisschema aan jullie willen voorleggen voor eventuele tips en / of commentaar. Mogelijk komt het reisschema links en rechts bekend voor, heb heel erg leentjebuur gespeeld bij de vele reisschema’s en (geweldige) reisverslagen van een ieder hier op het forum

Ik reis overigens alleen en ben (zoals uit onderstaand schema zal blijken) ook niet vies van een aantal uurtjes doorrijden. Ik denk altijd maar, als je om 8 uur wegrijdt en om 18 uur wilt stoppen heb je dus 10 uur de tijd overdag. Maar wellicht dat het hier en daar toch te veel of te ambitieus is, vandaar dit topic. De onderstaande linken verwijzen naar de route in Google Maps (globaal van punt A naar punt B, niet zo zeer al specifiek naar hotels / campings etc.).
29-09 Amsterdam naar Los Angeles. Zou daar om 11.55 moeten aankomen dus hopelijk rond 15.00 bij de huurauto zodat ik ’s avonds al wat rond kan kijken (rijden) in de stad.
30-09 Los Angeles
01-10 Los Angeles naar Mohave Valley via Joshua Tree NP
02-10 Mohave Valley naar Grand Canyon via Oatman
03-10 Grand Canyon naar Monument Valley via de “horseshoe bend” nabij Page
04-10 Monument Valley naar Moab en daar een jeep huren bij Canyonlands Jeeps
05-10 Moab
06-10 Moab naar Capitol Reef (met scenic drive tour door Arches)
07-10 Capitol Reef naar Bryce met een deel (heen en weer) van de Burr trail
08-10 Bryce naar Zion
09-10 Zion naar Las Vegas dit is een wat langere dag maar met een reden, 's avonds aankomen in Las Vegas en van de verte de lichtbundel dat de stad is steeds groter zien worden lijkt mij erg gaaf om me te maken
10-10 Las Vegas
11-10 Las Vegas naar Death Valley
12-10 Death Valley naar Mammoth Lakes (Yosemite)
13-10 Mammoth Lakes (Yosemite) naar Yosemite
14-10 Yosemite
15-10 Yosemite
16-10 Yosemite naar San Francisco
17-10 San Francisco
18-10 San Francisco naar Cambria
19-10 Cambria naar Los Angeles
20-10 Los Angeles naar Amsterdam (21-10)
Voor de parken waar ik geen hele dag verblijf (GC, Bryce, Zion) wou ik de dag van vertrek ’s ochtends vroeg een (korte) trail lopen van 2 a 3 uur.
Aangezien ik op 25 oktober weer aan het werk moet zou ik uiterlijk 24 oktober toch wel weer terug in Nederland willen zijn. Dus ik zou eventueel nog een 2-3 dagen kunnen toevoegen aan de reis. Ik zou zelf misschien nog een dag willen toevoegen aan Moab (prachtige 4wd trails daar te rijden) en eventueel nog een dag Los Angeles extra. Heb momenteel nog niets geboekt, hoop eind volgende week e.e.a. al wel geboekt te hebben.
Waar ik zelf verder nog erg over zit te dubben is de huur auto en wel of niet een Ford Mustang (Convertible) huren of toch een (intermediate) SUV. Via usrentacar.co.uk zou je (op basis van no cure no pay) een Ford Mustang kunnen huren in theorie. Alternatief voor mij zou een SUV bij Sunnycars zijn. Voor de echte trails huur ik in Moab al een Jeep maar vraag me toch af of toch nog ik niet beter een SUV kan huren om zo links en rechts nog eens extra trail te pakken (bijv 17 mile drive bij Monument Valley of 20 mule Team Canyon bij Death Valley). Die zullen ongetwijfeld met een SUV gemakkelijker gaan dan een Ford Mustang. Maar ja, een Ford Mustang rijden blijft een Ford Mustang rijden natuurlijk

Lap tekst geworden maar hopelijk kan iemand mij wat tips / commentaar geven m.b.t. de route en / of zijn of haar visie op de huurauto

Mijn dank is groot!
Met vriendelijke groeten,
Jonathan