Wij reizen deze zomer (joehoe, volgende week al!) door de staten Texas, New Mexico, Colorado, Utah en Arizona met ons gezin (2 volw, 2 kinderen). Ik heb online geboekt bij hotels, motels, B&B's, inns, en campgrounds (cabin). Wij houden van onze privacy op vakantie en willen niet met zijn vieren in 1 kamer slapen, wat de kosten soms behoorlijk omhoog jaagt. Deze keer ben ik vantevoren goed gaan rondkijken en heb bij de betreffende locatie direct geboekt, want expedia en consorten hebben vaak hogere prijzen dan wanneer je direct boekt.
Ik denk dat wij gemiddeld tussen de $100-$120 per overnachting kwijt zijn. In Moab en Page was het inderdaad lastiger om iets betaalbaars te vinden, daarom hebben we in Moab een overnachting in een KOA cabin en in Page een 3 room suite voor $159. Daar staat weer tegenover dat we in Scottsdale voor nog geen $100 per nacht een kamer hebben in een luxury resort met king en whirlpool èn een kamer met 2 queens. En de kinderen vinden de cabins helemaal te gek.
Ik zal na onze reis wel een topic aanmaken met de plaatsen waar wij hebben geslapen voor mensen die net als wij met kinderen reizen en toch hun privacy willen. Ik merk namelijk dat het soms moeilijk is om suites/accomodaties met meerdere slaapkamers te vinden.
Ik weet niet of je vanuit Nederland rechtstreeks kunt boeken bij BW, Choicehotels, Wyndham, etc, maar dat is het goedkoopst en je kunt voor die ketens inderdaad een account aanmaken en punten sparen. Meestal krijg je voor online boekingen nog extra punten of aanbiedingen. Wij hebben weleens in de auto op de parkeerplaats van een Quality Inn een online reservering gedaan, zodat we in aanmerking kwamen voor een kortingsactie. Toen we binnen kwamen was de reservering nog niet zichtbaar, waarop we zeiden dat ze dan even hun scherm moesten refreshen