Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jooonathan: ambitieuze route met Ford Mustang of SUV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jooonathan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Reis Jooonathan: ambitieuze route met Ford Mustang of SUV

Bericht door Jooonathan »

Hallo,

Na een aantal jaar Australië als hoofd vakantiebestemming hebbende wil ik later dit jaar (zijnde in oktober) toch maar eens het westen opzoeken en een paar weekjes in het zuidwesten van de VS verblijven. Ik ben dus Jonathan (mag zowel met als zonder de haperende “o”) en zou graag mijn reisschema aan jullie willen voorleggen voor eventuele tips en / of commentaar. Mogelijk komt het reisschema links en rechts bekend voor, heb heel erg leentjebuur gespeeld bij de vele reisschema’s en (geweldige) reisverslagen van een ieder hier op het forum :)

Ik reis overigens alleen en ben (zoals uit onderstaand schema zal blijken) ook niet vies van een aantal uurtjes doorrijden. Ik denk altijd maar, als je om 8 uur wegrijdt en om 18 uur wilt stoppen heb je dus 10 uur de tijd overdag. Maar wellicht dat het hier en daar toch te veel of te ambitieus is, vandaar dit topic. De onderstaande linken verwijzen naar de route in Google Maps (globaal van punt A naar punt B, niet zo zeer al specifiek naar hotels / campings etc.).

29-09 Amsterdam naar Los Angeles. Zou daar om 11.55 moeten aankomen dus hopelijk rond 15.00 bij de huurauto zodat ik ’s avonds al wat rond kan kijken (rijden) in de stad.
30-09 Los Angeles
01-10 Los Angeles naar Mohave Valley via Joshua Tree NP
02-10 Mohave Valley naar Grand Canyon via Oatman
03-10 Grand Canyon naar Monument Valley via de “horseshoe bend” nabij Page
04-10 Monument Valley naar Moab en daar een jeep huren bij Canyonlands Jeeps
05-10 Moab
06-10 Moab naar Capitol Reef (met scenic drive tour door Arches)
07-10 Capitol Reef naar Bryce met een deel (heen en weer) van de Burr trail
08-10 Bryce naar Zion
09-10 Zion naar Las Vegas dit is een wat langere dag maar met een reden, 's avonds aankomen in Las Vegas en van de verte de lichtbundel dat de stad is steeds groter zien worden lijkt mij erg gaaf om me te maken
10-10 Las Vegas
11-10 Las Vegas naar Death Valley
12-10 Death Valley naar Mammoth Lakes (Yosemite)
13-10 Mammoth Lakes (Yosemite) naar Yosemite
14-10 Yosemite
15-10 Yosemite
16-10 Yosemite naar San Francisco
17-10 San Francisco
18-10 San Francisco naar Cambria
19-10 Cambria naar Los Angeles
20-10 Los Angeles naar Amsterdam (21-10)

Voor de parken waar ik geen hele dag verblijf (GC, Bryce, Zion) wou ik de dag van vertrek ’s ochtends vroeg een (korte) trail lopen van 2 a 3 uur.

Aangezien ik op 25 oktober weer aan het werk moet zou ik uiterlijk 24 oktober toch wel weer terug in Nederland willen zijn. Dus ik zou eventueel nog een 2-3 dagen kunnen toevoegen aan de reis. Ik zou zelf misschien nog een dag willen toevoegen aan Moab (prachtige 4wd trails daar te rijden) en eventueel nog een dag Los Angeles extra. Heb momenteel nog niets geboekt, hoop eind volgende week e.e.a. al wel geboekt te hebben.

Waar ik zelf verder nog erg over zit te dubben is de huur auto en wel of niet een Ford Mustang (Convertible) huren of toch een (intermediate) SUV. Via usrentacar.co.uk zou je (op basis van no cure no pay) een Ford Mustang kunnen huren in theorie. Alternatief voor mij zou een SUV bij Sunnycars zijn. Voor de echte trails huur ik in Moab al een Jeep maar vraag me toch af of toch nog ik niet beter een SUV kan huren om zo links en rechts nog eens extra trail te pakken (bijv 17 mile drive bij Monument Valley of 20 mule Team Canyon bij Death Valley). Die zullen ongetwijfeld met een SUV gemakkelijker gaan dan een Ford Mustang. Maar ja, een Ford Mustang rijden blijft een Ford Mustang rijden natuurlijk ;)

Lap tekst geworden maar hopelijk kan iemand mij wat tips / commentaar geven m.b.t. de route en / of zijn of haar visie op de huurauto :)

Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groeten,
Jonathan
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jooonathan: ambitieuze route met Ford Mustang of SU

Bericht door Pete.Z »

Drukke route, maar prima te doen, als je incalculeert zoals jij doet dat je veel auto rijdt.
Het is een route die ik zelf zo zou rijden, ik hou daar wel van, veel rijden en veel indrukken, mits je het bewust doet.

Ik zou zeker een SUV huren, mooiste is gewoon een mid-size als je alleen bent, en dan even kijken of je een wagen met AWD kan nemen, want je gaat echt wel trails en onverhard tegen komen die je even wilt zien.
Mustang is leuk, maar zeker als het warm is rij je toch niet open.
Verder nadeel van een Mustang voor mij is dat hij laag is, als je veel rijdt, is het juist leuk om hoger te zitten zodat je meer van de omgeving meepakt, over de vangrail heen kijken ipv er tegen aan, zeg maar. :wink:

Ik zeg doen....... :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker wat extra dagen erbij pakken. Van de GC naar MV via Page is veel; je zult bij Page toch wel meer willen zien dan alleen Horseshoe bend, zoals Antelope Canyon, en wellicht de Glen Canyon Dam. Bovendien zul je op weg van de GC naar Page ook nog wat uitzichtpunten langs de rim willen bekijken. Hou er rekening mee dat het in oktober vroeg donker is en je wilt zeker ruim voor zonsondergang bij MV aankomen.
Ook bij Moab is een extra nacht niet verkeerd, of bij Zion.
Mammoth Lakes is geen Yosemite.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Heb je een specifieke reden om tussen Zion en LV te kiezen voor een 'noordelijk' rondje in plaats van zuidelijk van de I-15 af te gaan via Valley of Fire SP?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

O, goede opmerking van pushirubiano, ik had niet naar de kaartjes gekeken (ik ben altijd te lui om een link open te klikken). Nu ik dat wel doe zie ik dat je niet via Death Valley rijdt op weg naar Mammoth Lakes, dat zal niet de bedoeling zijn. En die kronkel op weg naar Zion is voor de CCR? Er blijft met al die extraatjes weinig tijd over voor Zion zelf. Dat kan een bewuste keuze zijn als je meer gaat voor mooie routes (maar dan dus via DV rijden) en niet zozeer voor de parken.
Het deel van Joshua Tree wat je aangeeft ken ik; je kunt ook in het noordwesten het park binnen rijden en bij 29 Palms er weer uit. Zie mijn wandelsite voor een paar mooie wandelingen op dat deel.

Marianne
Amsterdamseparel
Amerika-ontdekker

Bericht door Amsterdamseparel »

Ja wij rijden ook van zion , overnachting in hurricane, richting las vegas, is dan de route via de valley of fire meest leuke tour?
Mijn route google geeft aan om utah 9. W/n state en daarna de i 15 te nemen. Geen idee.
Ik koop ter plekke ook maar een wegenkaart, lekker eenvoudig, en dan hebben we wat te kibbelen onderweg :roll:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou, wij zijn seniors en rijden graag rond in een grote SUV maar als ik jong was en alleen op vakantie naar de USA zou gaan zou het als een paal boven water staan dat ik dat zou doen in een convertible en dan het liefst in een Ford Mustang als die je wordt toegewezen. Zo'n "suffe" SUV kan altijd nog ;) En october is een fijne maand om in zo'n auto rond te reizen maar wellicht toch de kap omhoog in DV.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Zeker weten een Mustang! Zo reden wij ons eerste rondje zuidwest en het waren mede daardoor vier magische weken. We waren er in mei, dus net als jij een maand of twee buiten de ergste hitte. Alleen in Death Valley en met een zeldzame regenbui hadden we de kap omhoog, maar het was verder echt niet nodig. 's Avonds daarentegen werd het fris en dan was het juist heerlijk om de verwarming aan te zetten, maar de kap open te laten. We hadden beiden een hoed/pet met een brede rand en droegen overdag lange mouwen tegen de uv-straling.

Met een SUV ben je natuurlijk anoniemer en heb je veel meer kofferruimte, maar een beetje SUF is het natuurlijk wel als je geen auto volgeladen hebt. Met een convertible (en zéker een Mustang) beleef je de omgeving pas écht. Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

@amsterdamseparel: de I-15 is idd de snelste, 'gewone' weg van Zion naar LV. Dat is gewoon de interstate. Als je wat tijd ervoor hebt zou ik zeker aanraden om van de I-15 af te wijken en de 'loop' via Valley of Fire te nemen, het is een prachtig park.

@Jonathan: als ik moest kiezen tussen de Mustang en een SUV... hangt ervan af: als je een beetje off road wil gaan zeker geen Mustang! :wink: Als je op de gewone wegen blijft zeker wel de Mustang! :thumbup:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je toch nog dagen toe kunt voegen zou ik zeker een overnachting bij de Moab toevoegen. De dag dat je vanaf Monument Valley daarheen gaat kun je dan ook nog Goosenecks SP, Valley of the gods road en de Moki Dugway meepakken + evt Muley point road.

Voor de grand canyon heb je overigens niet heel veel tijd, vooral het 1e stuk route 66 tot Kingman neemt tijd in beslag.

Voor het stuk Capitol Reef, Bryce, Zion zou ik ook ergens een overnachting toevoegen. Ik kan hier alleen, behalve de burr trail, niet echt uithalen wat je hier allemaal wilt doen. Vergeet scenic byway 12 niet.

Mammoth Lakes is zoals al aangegeven geen Yosemite. Maar wel een goede overnachtingsplek. Je zou deze dag ook nog op en neer naar Bodie kunnen gaan. Dat is nog een stukje verder noordelijk, maar met jou reistempo zou het geen probleem moeten zijn denk ik.

Als laatste (en 3e extra nacht) zou ik de kustroute in 3 stukken doen. Er is heel veel te zien, maar daarvoor moet je wel steeds, al dan niet kort, je auto uit. Wat tijd 'kost'.

Verder, als soms mede alleenreiziger, wil ik wel even benadrukken dat er een verschil is tussen tussen 8 en 18u wat doen, of tussen 8 en 18u rijden. Ik ben zelf niet vies van een stukje autorijden, maar vergeet niet om ook uit te stappen, want dan mis je echt hele mooie dingen. Ik betrap me er zelf op dat als ik alleen reis ik soms wel eens teveel rij en te weinig buiten de auto bekijk.
jon00571
Amerika-newbie

Bericht door jon00571 »

Hallo Joooonathan

Wat in ieder geval niet kan is met een ford mustang door Monument Valley rijden. Of je moet veel geluk hebben om er weer uit te komen. Het is een zeer hobbelige en vaak steile zandweg. ALS je er aankomt kan je dat al zien. Kijk maar uit dat je je de carter niet lek stoot. Om je er uit te laten halen kost een aardige duit. Ik zou voor een SUV gaan.

Vd gr
Veel plezier
Wolter
Jooonathan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Jooonathan »

Excuses voor de verlate reactie van mijn kant, was wat drukker dan gedacht de afgelopen dagen.

Iedereen al heel erg bedankt voor de tips! Mustang of SUV blijft lastig :p

@Pete.Z; veel rijden vind ik inderdaad geen probleem, daar stel ik mij ook op in. Ging in Australië ook altijd wel goed. Het voordeel van een SUV als hogere auto voor het uitzicht had ik nog niet aan gedacht.

@Martin&Marianne; de Glen Canyon Dam lijkt mij inderdaad wel gaaf om te zien. De Antalope Canyon trekt mij wat minder (ben nogal breed gebouwd en licht claustrofobisch ingesteld. Dan lijkt me dat geen goede combinatie). Maar het is inderdaad wel een rit van GC naar MV. Wellicht dat een overnachting bij Page dan toch beter is. Mammoth Lakes is idd geen Yosemite, weet ook niet precies waarom ik dat daar nog had staan. Momentje van verstand op 0 denk ik.

De route van Death Valley naar Mammoth Lakes was half standaard berekend en leek wel oké. Maar denk dat het idd mooier is om meer binnen Death Valley te blijven dus die ga ik aanpassen. Ga nu jullie wandeling pagina doorlezen, staat erg veel nuttige informatie op! Top!

@Pushirubanio; geen specifieke reden eigenlijk. Had Valley of Fire nog niet gezien / gelezen. Nu ik er wat info van heb gelezen lijkt mij dat ook mooi om mee te maken dus die route ga ik aanpassen. De huidige route was gewoon de standaard die Google berekende zonder gebruik te maken van highways :) dus geen speciale gedachtegang erachter.

Sjah, idee is wel om af en toe een dirt road / scenic drive o.i.d. mee te pikken. Veelal zullen het wel geasfalteerde wegen zijn dus dan zijn het maar op een paar momenten dat een SUV handig zou zijn… maar op die moment is het wel fijn om er 1 te hebben en net daar te komen in “the middle of nowhere” wat je met een Mustang niet red.

@PSVwally; Moki Dugway is inderdaad een weg die ik van plan was om te doen. Tenminste voor zover dat haalbaar zou zijn met een Mustang mocht dat het toch worden.

Bodie is een goede tip, die kende ik nog niet! Denk dat het wel gaat lukken om die er ook bij in te doen. Het is als alleen reiziger idd gemakkelijker om hele afstanden af te leggen zonder daadwerkelijk even uit de auto te gaan. Hopelijk door van te voren POI op de route te plaatsen kan ik mijzelf “forceren” om toch uit de auto te kruipen en verder om me heen te kijken :)

Valley of the Gods lijkt mij overigens met een Mustang niet te doen als ik de verhalen ./ verslagen zo links en rechts lees dus dat zou alleen met een SUV kunnen.

Aangezien ik meer voor de mooie routes ga en minder voor de parken met de diverse wandelingen die daarin mogelijk zijn zou een SUV waarschijnlijk wel de meest verstandige keuze zijn. Maar ja, dan rij ik daar in een SUV en komt er een Mustang voorbij en dan denk je toch van had ik maar … :p

Heb de route nu als volgt aangepast (even zonder de links naar de routes):

29-09 Amsterdam naar Los Angeles.
30-09 Los Angeles
01-10 Los Angeles naar Mohave Valley via Joshua Tree NP
02-10 Mohave Valley naar Grand Canyon via Oatman
03-10 Grand Canyon naar Page
04-10 Page naar Monument Valley
05-10 Monument Valley naar Moab en daar een jeep huren bij Canyonlands Jeeps
06-10 Moab
07-10 Moab
08-10 Moab naar Capitol Reef
09-10 Capitol Reef naar Bryce
10-10 Bryce naar Zion
11-10 Zion naar Las Vegas
12-10 Las Vegas
13-10 Las Vegas naar Death Valley
14-10 Death Valley naar Mammoth Lakes
15-10 Mammoth Lakes naar Yosemite
16-10 Yosemite
17-10 Yosemite
18-10 Yosemite naar San Francisco
19-10 San Francisco
20-10 San Francisco naar Big Sur
21-10 Big Sur naar Santa Maria
22-10 Santa Maria naar Los Angeles
23-10 Los Angeles naar Amsterdam (21-10)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Valley of the Gods lijkt mij overigens met een Mustang niet te doen als ik de verhalen ./ verslagen zo links en rechts lees dus dat zou alleen met een SUV kunnen.
Ik denk dat je dat in het VC bij de glen canyon dam even moet navragen. Toen ik er reed had mn buurman zn scootmobiel er zelfs nog wel overheen gekunt zo'n biljartlaken was het toen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer