Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
borg autohuur
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: borg autohuur
Kan ik me niet voorstellen dat dat geluk was, ik heb gewoon het idee dat die borg niet ingehouden word van je limiet.
Toch zijn er andere met een afwijkende ervaring. Voor iemand met een beperkte bestedingslimiet lijkt het me daarom verstandig om uit voorzichtigheid rekening te houden met de mogelijkheid dat er borg kan worden gevraagd...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- bedeve
- Amerika-expert
Daar vroeg ik juist naar.KW1984 schreef:Toch zijn er andere met een afwijkende ervaring. .
Maar er komen geen facts and figures.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hoe kun je achteraf facts and figures tonen dat er in het verleden borg is geblokkeerd en daarna weer is vrijgegeven, als dit niet op (electronische) afschriften zichtbaar is...?
Uit de voorwaarden bij drive-usa.de (alamo, geen behoefte gehad om deze 'facts' te checken bij alamo zelf):
Rental Deposit: with the credit card (no Debit- or Prepaidcard) of the primary driver US-$ 25/Day or US-$ 100/week. (cash rental deposits allowed in some cases upon request) Debit or Prepaid Cards are not accepted.
Uit de voorwaarden bij drive-usa.de (alamo, geen behoefte gehad om deze 'facts' te checken bij alamo zelf):
Rental Deposit: with the credit card (no Debit- or Prepaidcard) of the primary driver US-$ 25/Day or US-$ 100/week. (cash rental deposits allowed in some cases upon request) Debit or Prepaid Cards are not accepted.
2010: Zuid-Westen
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan alleen maar zeggen dat zowel in oktober vorig jaar als twee weken geleden geen borg was ingehouden op mijn credit card.Beide keren gehuurd bij Dollar, eerste keer gewoon, tweede keer als express member.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb een bestedingslimiet van €1250 en deze wil ik eigenlijk zo laten, en er zelf nog (om mee te beginnen) 1000 euro extra op te zetten.
Kan dit dan ook worden geblokkeerd??
Kan dit dan ook worden geblokkeerd??
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goedemiddag,
Wat zal de borg bedragen voor een auto van Alamo voor 8 dagen?
Wat zal de borg bedragen voor een auto van Alamo voor 8 dagen?
Volgens mij is de standaard borg $300 of €300. Die gaat wel af van je limiet van je credit card, maar wordt niet geind.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
oké bedankt, aan € 500 op een prepaid creditcard op naam hebben we dus wel genoeg.
Als een prepaid card geaccepteerd wordt.........
Vele malen gelezen dat zo'n card niet voor borg geaccepteerd werd.
Vele malen gelezen dat zo'n card niet voor borg geaccepteerd werd.
Bij mij dus wel(dollar) en aan het eind van de vakantie(nov 2017) weer terug gestort,natuurlijk weer met een paar dollar koersverschi/provisie in mijn nadeelTerpies schreef:... maar wordt niet geind.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Er zit geen borg op autohuur bij alamo!
Een prepaid "credit card" is geen credit card, maar een debit card. Deze kan /niet/ gebruikt worden voor autohuur. Je zult een echte, normale creditcard moeten hebben op naam van de bestuurder.
Er zijn vervolgens twee situaties:
1. Direct geboekt bij Alamo, niet vooruit betaald:
Alamo zal bij het meenemen van de auto een autorisatie doen voor het huurbedrag + een kleine opslag (ik dacht $100 oid). Dat laatste is bijvoorbeeld voor het geval je de auto niet afgetankt terugbrengt en men extra brandstof in rekening moet brengen. Of als je de auto te laat terugbrengt en er extra huur berekend moet worden. Dit is alleen een autorisatie. Bij het terugbrengen wordt het definitieve bedrag vastgesteld en in rekening gebracht.
2. Prepaid bij een travel agent/broker (en ook alamo.nl/alamo.co.uk/alamo.de zijn gewoon externe bedrijven en vallen hier dus ook onder)
De huur is betaald. Alamo zal alleen de kleine opslag autoriseren op de kaart ($100 oid). Bij terugkomst vervalt die autorisatie als er verder niets betaald hoeft te worden.
Als je prepaid fuel afneemt ("inleveren met lege tank") dan heeft dat volgens mij geen invloed op het autorisatiebedrag.
Dan is er bij Alamo nog de situatie dat je gebruik maakt van "skip-the-counter", het online akkorderen van de huurovereenkomst zodat je niet meer langs de balie hoeft. In dat geval moet je online alvast de creditcard opgeven die je gaat gebruiken voor de huur (let op: dit _moet_ dezelfde kaart zijn als die je bij het uitrijden overhandigt). In dat geval wordt er op dat moment een autorisatie van $1 gedaan op je kaart (dit wordt dus niet afgeschreven). Die autorisatie vervalt vanzelf na de ophaaldatum (ook als je de reservering annuleert danwel de auto niet ophaalt).
Er zijn vervolgens twee situaties:
1. Direct geboekt bij Alamo, niet vooruit betaald:
Alamo zal bij het meenemen van de auto een autorisatie doen voor het huurbedrag + een kleine opslag (ik dacht $100 oid). Dat laatste is bijvoorbeeld voor het geval je de auto niet afgetankt terugbrengt en men extra brandstof in rekening moet brengen. Of als je de auto te laat terugbrengt en er extra huur berekend moet worden. Dit is alleen een autorisatie. Bij het terugbrengen wordt het definitieve bedrag vastgesteld en in rekening gebracht.
2. Prepaid bij een travel agent/broker (en ook alamo.nl/alamo.co.uk/alamo.de zijn gewoon externe bedrijven en vallen hier dus ook onder)
De huur is betaald. Alamo zal alleen de kleine opslag autoriseren op de kaart ($100 oid). Bij terugkomst vervalt die autorisatie als er verder niets betaald hoeft te worden.
Als je prepaid fuel afneemt ("inleveren met lege tank") dan heeft dat volgens mij geen invloed op het autorisatiebedrag.
Dan is er bij Alamo nog de situatie dat je gebruik maakt van "skip-the-counter", het online akkorderen van de huurovereenkomst zodat je niet meer langs de balie hoeft. In dat geval moet je online alvast de creditcard opgeven die je gaat gebruiken voor de huur (let op: dit _moet_ dezelfde kaart zijn als die je bij het uitrijden overhandigt). In dat geval wordt er op dat moment een autorisatie van $1 gedaan op je kaart (dit wordt dus niet afgeschreven). Die autorisatie vervalt vanzelf na de ophaaldatum (ook als je de reservering annuleert danwel de auto niet ophaalt).
Bij mij toch niet tijdens mijn laatste trip, anders had ik niet heel mijn limiet kunne gebruiken.Terpies schreef:Er zit een reservering op je CC, ook bij Alamo.flex123 schreef:Er zit geen borg op autohuur bij alamo!
En hoe heb je de auto dan afgerekend?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Er bestaat niet zoiets als een prepaid creditcard. Dat heet een debitcard. En daarmee kan je bij mijn weten geen auto huren.dhg2000 schreef:oké bedankt, aan € 500 op een prepaid creditcard op naam hebben we dus wel genoeg.
Prepaid CC's bestaan wel, maar worden over het algemeen niet geaccepteerd door verhuurmaatschappijen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb daar de laatste keer dat ik in de usa was eens op gelet. Skip the counter gedaan. Bij mij werd er voor 2 weken midsize suv $301 dollar ingehouden op mijn visa card. Dit was ook te lezen op de visa app.roelb schreef:
Dan is er bij Alamo nog de situatie dat je gebruik maakt van "skip-the-counter"... In dat geval wordt er op dat moment een autorisatie van $1 gedaan op je kaart (dit wordt dus niet afgeschreven). Die autorisatie vervalt vanzelf na de ophaaldatum (ook als je de reservering annuleert danwel de auto niet ophaalt).
Het valt me op dat het niet altijd hetzelfde is. Soms zie ik ook geen inhouding
Prepaid kaarten zijn over het algemeen Mastercard debit kaarten. Dat geldt ook voor Visa. Goed herkenbaar aan het feit dat de cijfers en letters niet raised zijn en er dus ook geen carbon imprint van gemaakt kan worden.
Een prepaid "credit card" zou ook onlogisch zijn, immers, er is helemaal geen kredietfaciliteit beschikbaar en elke poging om een charge te doen op die kaart zonder dat er geld op staat zal mislukken. Dat is ook precies de reden waarom zo'n kaart niet gebruikt kan worden voor diensten zoals autoverhuur.
@PSVwally: "ingehouden" of een reservering? Op het moment van uitrijden neem ik aan? prepaid of postpaid? In het geval van het laatste: wat was het originele huurbedrag?
Een prepaid "credit card" zou ook onlogisch zijn, immers, er is helemaal geen kredietfaciliteit beschikbaar en elke poging om een charge te doen op die kaart zonder dat er geld op staat zal mislukken. Dat is ook precies de reden waarom zo'n kaart niet gebruikt kan worden voor diensten zoals autoverhuur.
@PSVwally: "ingehouden" of een reservering? Op het moment van uitrijden neem ik aan? prepaid of postpaid? In het geval van het laatste: wat was het originele huurbedrag?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 7366 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 5 Reacties