Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grenscontrole verschillende staten
Grenscontrole verschillende staten
Volgens mij is deze vraag nog niet gesteld, maar wij zijn erg benieuwd of er ook controles zijn tussen de verschillende staten in Amerika.
We hebben ooit eens gehoord dat bijvoorbeeld eten niet mee genomen mag worden naar het andere deel. Is dit waar?
Wij zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.
We hebben ooit eens gehoord dat bijvoorbeeld eten niet mee genomen mag worden naar het andere deel. Is dit waar?
Wij zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Re: Grenscontrole verschillende staten
Californie heeft agriculture inspection stations aan z'n grenzen voor verkeer dat Californie binnenrijdt.
Zie: http://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/Exterio ... rders.html
Waar zijn die border protection stations ? http://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/Exterio ... s_map.html
Zie: http://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/Exterio ... rders.html
Waar zijn die border protection stations ? http://www.cdfa.ca.gov/plant/pe/Exterio ... s_map.html
Ik weet niets over checkpoints tussen staten (hier langs de oostkust heb ik het nog nooit gezien) maar wel dat er in de grensregio's langs snelwegen border patrols zijn ingericht, bedoeld als "second line of defense":
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Sta ... heckpoints
Wij zijn in New Mexico twee keer langs zo'n checkpoint gekomen. Deze zijn niet primair bedoeld voor controle op voedsel, maar meer op persoonscontrole.
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Sta ... heckpoints
Wij zijn in New Mexico twee keer langs zo'n checkpoint gekomen. Deze zijn niet primair bedoeld voor controle op voedsel, maar meer op persoonscontrole.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je Californië ingaat, kan je inderdaad langs een controlestation komen waar ze kijken of je geen fruit en dergelijke bij je hebt, maar niet overal, gek genoeg.
Ik weet dat je als je via de 15 vanaf Las Vegas binnenkomt er een controlepost is, en vogens mij vanuit Oregon ook, maar dat is al lang geleden voor mij.
Ik weet dat je als je via de 15 vanaf Las Vegas binnenkomt er een controlepost is, en vogens mij vanuit Oregon ook, maar dat is al lang geleden voor mij.
Alle mogelijke goede bedoelingen daargelaten vraag ik me af of deze controles ook niet stiekem een economische achtergrond hebben.
-
- Amerika-expert
Tussen Utah en Texas moeten we altijd minstens 1 keer stoppen voor controle maar het rare is dat ze even snel in de auto kijken en dan aannemen dat we allemaal Amerikaans zijn. Een van de keren dat m'n man netjes aangaf dat ik een GC heb zei de man "but she's white and reading a book!". 

Tussen Nevada en Arizona ook een keer gezien. Met nadruk op gezien want de ene auto moest wel mee en de andere niet. Vergelijkbaar met een alcoholcontrole.
Maar weet niet of dat voor goederen was of iets anders.
Maar weet niet of dat voor goederen was of iets anders.
- buur
- Amerikakenner
Er zijn ook inrichtingen voor controles (Weigh Station) aan grenzen tussen andere staten dan Californie, maar die zijn meest gesloten. En ik denk, dat die ook slechts voor comercielle trucks zijn.
Groetjes, Thomas.
California is qua regels meer een apart land dan een Staat.Pete.Z schreef:Als je Californië ingaat, kan je inderdaad langs een controlestation komen waar ze kijken of je geen fruit en dergelijke bij je hebt, maar niet overal, gek genoeg.
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben een keer een Border Control stop gehad op de snelweg tussen Phoenix en San Diego. Een blik op onze paspoorten en in de auto was voldoende om weer verder te kunnen. Zal wel geweest zijn omdat die snelweg vlakbij de grens met Mexico loopt.
Never give up!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Idd als je vanuit Las Vegas over de 15 gaat is er net voor Barstow een food and agriculture nogwat control. Ik reed gelukkig de andere kant op, maar er stond een flinke rij van een aantal kilometers.
Die weegstations heb je door het hele land, niet persé aan staatsgrenzen. Ze zijn doorgaans alleen overdag open, en niet tijdens het weekend. Alleen voor vrachtverkeer inderdaad, om te controleren of ze het maximaal toelaatbare gewicht van 80.000 lbs niet overschrijden.buur schreef:Er zijn ook inrichtingen voor controles (Weigh Station) aan grenzen tussen andere staten dan Californie, maar die zijn meest gesloten. En ik denk, dat die ook slechts voor comercielle trucks zijn.
Bedankt voor jullie reacties allemaal
!

-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Net 6 staten gedaan, geen grenscontroles gezien behalve de controlestations voor trucks en commerciële voertuigen. Wel in Utah massa's maar dan ook massa's speedtraps gezien tussen de verschillende NP's, en ook in de NP's enkele traps gezien.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Met uitzondering van een lokale diender met een Speedgun (echt vaak, net achter zo'n heuveltje!), nooit controles gezien. (wel een "Welcome Center"
)

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Klopt, verleden september nog moeten stoppen.Pete.Z schreef: en volgens mij vanuit Oregon ook, maar dat is al lang geleden voor mij.
Vroegen of ik iets mee had van fruit. Ik zei eerlijk: ja bananen... meneer de agent: Ok, rij maar door

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
Ja, en vooral vind je ze waar je steil naar beneden gaat, dus waar jouw mooi afgestelde cruise control jouw snelheid niet kan aanhouden. DAAR... Staan ze graag!Ruud2004 schreef:Met uitzondering van een lokale diender met een Speedgun (echt vaak, net achter zo'n heuveltje!), nooit controles gezien. (wel een "Welcome Center")
-
- Amerikafan
En voor ik het vergeet, drie weken terug staan praten in ons hotel met "Officer Mitchell" van de Kane County Police (Utah regio tegen Arizona, ter hoogte van Kanab), en die wist te zeggen dat ze je stoppen in Kane vanaf 1 mph overtreding waarbij je doorgaans de eerste keer een waarschuwing krijgt. Prijs voor 3 mph is 75$, 4 mph is 118$, 5 mph is 150$, en 10 mph is 1000$. 15 mph wordt 2000$. In zone's van NP's of waar dynamische borden staan dat er frequent wildlife oversteekt, worden alle boetes verdubbeld. Evenzo aan wegenwerken. Dure buurt, Kane, en toch rijdt iedere Amerikaan daar 10 tot 15 te snel! Een toerist herken je dus meteen.
Toen wij California inreden vanuit Arizona moesten we stoppen, ze vroegen of we ook fruit bij ons hadden. Geen idee waarom ze dat wilden weten..
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
WHAT ARE YOUR INSPECTORS LOOKING FOR?
Our inspectors check vehicles and commodities for compliance with California and federal plant quarantine regulations. They also check commodities to make sure they are free from exotic invasive species that may be hitchhiking with them. Although the primary focus is on plant materials (i.e., fruits, vegetables, nursery stock, hay, firewood, etc.), other items are also frequently inspected.
Our inspectors check vehicles and commodities for compliance with California and federal plant quarantine regulations. They also check commodities to make sure they are free from exotic invasive species that may be hitchhiking with them. Although the primary focus is on plant materials (i.e., fruits, vegetables, nursery stock, hay, firewood, etc.), other items are also frequently inspected.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht