Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Credit card werkt niet altijd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Scile
Amerika-newbie

Credit card werkt niet altijd

Bericht door Scile »

Hallo,

Ik ben zeer recent aangekomen in de VS en heb de nodige aanschaffingen moeten doen. Tot mijn verbazing werkt mijn credit card niet altijd. Zo werd mijn credit card geweigerd bij Walmart en een andere supermarkt, terwijl ik bij Target gewoon kon betalen. Nu vroeg ik mij af of dit nou aan mijn credit card ligt of aan de winkels of doe ik iets verkeerd met betalen? Overigens deed mijn credit card het ook niet toen ze de gegevens direct invoerde op de kassa bij Walmart. Bij Target, daarentegen, werkte de kaart gewoon via de magneetstrip. Voor de goede orde, het betreft een ING mastercard. Overigens zal ik ook contact gaan opnemen met de ING natuurlijk, maar die kan ik niet bereiken tot maandag. Vandaar deze vraag (en misschien doe ik wel iets verkeerd :) )

Alvast bedankt.
dimona
Amerika-expert

Re: Credit card werkt niet altijd

Bericht door dimona »

Ik weet het niet, maar de Walmart waar ik kom doet altijd een beetje speciaal over betalen met credit card. Het is de enige winkel waar ik altijd een ID moet laten zien als ik met credit card wil betalen, dus misschien weigeren ze om die reden buitenlandse credit cards? Ben benieuwd of meer mensen er last van hebben.

Bij de Mastercard kunnen ze precies zien wat er is gebeurd met je credit card, dus misschien kunnen ze je daar verder helpen (onze MasterCard werd in Mexico geweigerd toen we onze huurauto gingen ophalen en toen konden ze bij MasterCard precies zien wat de employee van het verhuurbedrijf fout had gedaan). Je kunt ze 24/7 bellen.

Heb je de ING overigens laten weten dat je naar de VS ging?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan is het wel vreemd dat het bij de ene winkel wel en bij de andere niet werkt. Met de rabocard nog nooit problemen gehad en trouwens ook nooit laten weten dat ik naar amerika zou gaan. Ja toen de werelddekking aan moest blijven.
Bij de walmart kun je ook gewoon pinnen (evt met cashback) dus ik zou dat doen tot het weekend voorbij is
Scile
Amerika-newbie

Bericht door Scile »

Bedankt voor de snelle antwoorden. Ze vroegen niet om een ID bij Walmart, maar de kaart werkte gewoon niet. Bij de andere supermarkt (Kroger oid??) kwam er wel een schermpje met: "Not authorized". Dat kreeg ik niet bij Walmart, daar kon ik simpelweg niet tekenen. Ik zal kijken of ik met MasterCard direct contact op kan nemen. Volgens de ING website hoefde ik niet de ING te laten weten dat ik naar de VS ging (wat met de bankpas overigens wel het geval is). Ik heb inderdaad mijn bankpas gebruikt voor de betalingen waar mijn credit card het niet deed. Dat zal ik wel blijven doen tot het probleem verholpen is. Ik zal enige verdere ontwikkelingen hier vermelden.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Hoi,

Ik heb ook een ING mastercard. Die hoef je idd niet aan te melden voor betalingen buiten de EU zoals je gewone betaalkaart.
Ik gebruik deze cc al jaren. Ik heb nog nooit problemen gehad met betalingen bij Target, Walmart of enige andere winkels. Ik hoop dat de ING dit snel voor je zal oplossen. Mijn ervaringen met de klantenservice van de ING zijn positief.
Prettige vakantie!!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik heb dit laatst gehad bij Groupon USA met mijn ING CreditCard, terwijl andere bestellingen in de US wel gewoon lukte.
Na telefonisch contact met de ING bleek dat zij sinds kort nieuwe anti-fraude software hebben die om ('niet altijd verklaarbare redenen') betapaalde betalingen blokkeert.
Toen hadden ze nog niet de mogelijkheid om dit handmatig aan te passen of op te heffen, maar hier werd nog aan gewerkt. Zie ook mijn andere topic hierover: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=48395

Het is dus te hopen dat dit snel wordt opgelost en het aantal blokkeringen mee valt.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Laat even weten hoe dit afloopt. Ben wel benieuwd wat ING zegt. Ik heb ook een ING CC en heb, buiten die irritante zipcode) nog nooit problemen gehad.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Pinpas moet je inderdaad "aanzetten" als je naar Amerika gaat, voor een credit card is dit niet nodig. Dat neemt niet weg dat ik wel altijd adviseer even te melden dat je naar Amerika gaat. Het kan voorkomen dat je credit card onnodig geblokkeerd wordt, omdat men fraude vermoedt. Van dat laatste heb ik onlangs nog een voorbeeld gezien bij een kennis.
Groet,

Old Faithful
dogcrazy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door dogcrazy »

Vorig jaar september heb ik precies hetzelfde gehad bij een Walmart, ik kon er niet afrekenen met de ING creditcard.
Thuisblijvers hebben voor mij contact gezocht met ING en er bleek niks mis te zijn dus geen duidelijkheid gekregen waarom de betaling daar niet wilde. Schrok er wel van, creditcard geblokkeerd was mijn 1e gedachte. Was dus niet het geval. Ben benieuwd of duidelijk word waar het hem bij jullie aan ligt. Ik blijf het topic volgen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

vorig jaar werd mijn kaart ook geblokkeerd, bleek bij terugkomst dat je bij KBC je creditcard moet openzetten voor amerika
gelukkig kan dit via online pc-banking, dus deze namiddag kaart opengezet voor amerika, kan ik vanaf morgen lustig geld uitgeven aan de andere kant van de oceaan

maar bij mij werkte de kaart nergens, was dubbele fun
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mijn man en ik hebben het dit jaar allebei al een keer meegemaakt dat we telefoontjes/e-mailtjes van onze (Amerikaanse) bank kregen toen we in een andere hoek van land geld begonnen uit te geven met onze creditcard. Er werd vermeld dat er mogelijk beperkingen op onze creditcard zouden worden gelegd als we niet zouden reageren. Wat deze beperkingen inhouden, weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat transacties boven een bepaald bedrag worden geblokkeerd. Na een telefoontje met de bank was alles weer ok, maar ik zou mensen altijd willen aanraden om minstens twee betaalmogelijkheden te hebben als ze op reis gaan.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Misschien wel een handige tip(die al een keer gegeven is op het forum). Vraag een Bijenkorf creditcard aan. Het is een Mastercard waar je niks voor betaald zolang je hem niet gebruikt buiten de bijenkorf(gebruik je hem wel buiten de bijenkorf dan kost die alsnog iets van maar 12,50 per jaar + je spaart bijenkorf tegoed). Zo kan je deze als een soort van nood betaalmiddel bij je hebben.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Wij hebben een Visa en Mastercard om te voorkomen dat we niet kunnen betalen.
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Wij hebben het wel enkele keren meegemaakt dat de vrouw aan de kassa onze kaart er ondersteboven of achterstevoren doorhaalde/in stak.
Toen we haar er beleefd op wezen dat het andersom moest, ging het wel...
Meerdere keren bij Walmart gehad, ook een keer bij een tankstation.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb afgelopen vakantie 1x meegemaakt dat ik de pincode moest intikken voor mijn Mastercard. Dus eerst Swipen en daarna de chip lezen aan de voorkant. Dat kende ze daar volgens mij ook niet, de persoon achter de kassa dacht dat het niet werkte..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Na aanleiding van Njit's post lijkt dit verdacht veel op het niet invoeren van een pincode. Kan het zijn dat Europese creditcards in bepaalde gevallen om een pincode vragen waar Amerikaanse creditcards dat niet doen? Gezien dat niet vaak voorkomt dat de cassiere niet weet wat er gebeurt?
Scile schreef:Bij de andere supermarkt (Kroger oid??) kwam er wel een schermpje met: "Not authorized".
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik laat altijd m'n twee credit cards en m'n bank weten welke staten ik ga bezoeken. Voor ik dit deed was ik een keer denied bij McDonald's in een andere staat dan waar ik woon toen ik alleen maar koffie kocht - - het gekke was dat ik al een paar keer in die staat had getankt die dag. Ik heb dat dus sindsdien gedaan, maar kreeg kortgeleden bericht van een van m'n credit card companies, Chase, dat ik het niet meer hoefde te melden. Heb ze voor alle zekerheid even gebeld, en ik hoef ze dus niets meer te laten weten. Misschien omdat ik zo veel reis?????
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hmmm, misschien levert McDonalds wel een red flag op ofzo, want bij mij begonnen de toeters en bellen vorige weer pas te rinkelen toen ik daar heb betaald, nadat ik eerder in die regio ook al een paar andere uitgaven had gedaan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vreemd, nooit last van de Mac gehad. Ik ga daar ook bijna alleen maar heen als ik in de VS zit, hier in Nederland zelden.
Ik heb in Florida regelmatig mijn CC-pincode in moeten geven bij aankopen. In het zuidwesten nog nooit eigenlijk bedenk ik me nu. In Florida vroegen ze me ook veel meer om ID bij tankstations en winkels.
Scile
Amerika-newbie

Bericht door Scile »

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice van de ING. De mederwerker kon zien dat sommige betaling inderdaad geweigerd werden. Het blijkt dat niet alle betalingen vertrouwd worden door een of ander fraude systeem. Dus ik contact opnemen met de fraude afdeling, maar die konden mij niet veel verder helpen aangezien ze die "fraude check" er niet af konden halen. Dus de enige oplossing was dat als ik een betaling maakte die er niet door kwam, ik contact moest opnemen met de ING via een speciaal nummer. Dan zouden zij er alsnog voor kunnen zorgen dat de betaling er wel doorkwam. Voor de rest moest ik maar mijn betaalpas van de ING gebruiken. Niet een erg behulpzame oplossing dus, ook niet voor andere mensen met dit probleem. Meer dan dit kan ik er helaas ook niet van maken. Ik ga maar kijken of ik een Amerikaanse credit card kan krijgen wanneer ik mijn bankrekening open...

Ik heb overigens maar 1 keer mijn pincode moeten invoeren en dat was op een vliegveld (waar de kaart wel werkte). Bij de winkels waar mijn credit card het ook deed moest ik simpelweg tekenen. Ik kreeg bij Kroger inderdaad "Not authorized", maar bij Walmart gaf hij het teken scherm en zodra ik wilde tekenen gooide hij mijn kaart eruit. Zelfs na het handmatig invoeren van de gegevens deed de kaart het niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer