Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door dimple »

Eens met Dimona, je reist toch anders met een camper omdat je het niet gewoon bent. Rustig rijden, goed opletten en dan komt dat echt wel goed.

Voor de 3 jarige zou ik wellicht dan toch een stoeltje met leuning kopen Iertje. Met name als hij in slaap valt is dat wel lekkerder. Even langs Walmart? Moet je toch inkopen doen voor de camper?
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

We hebben nu 2 keer met een camper gereisd en je reist inderdaad anders. Je rijdt wat langzamer (je zal wel moeten, want je bent nou eenmaal ook niet als eerste weg bij de verkeerslichten) en voorzichtiger dan in een auto.
Voor onze zoon van bijna 4 hebben we ook nu weer een gewone autostoel meegenomen. Ik zou nooit kiezen voor alleen een zitverhoger, omdat de zitplaatsen achterin geen volwaardige autostoelen zijn. Bijv. bij de tafel is het een soort bankje waarbij de rugleuning tot halverwege je rug komt. Met een zitverhoger hebben de kinderen dan dus geen goede ondersteuning van de rug én geen hoofdsteun.
Nee hoor, gewoon autostoel mee en da's ook makkelijk als ze in slaap vallen :lol: Dat vonden wij in ieder geval een stuk veiliger.
Volgens mij mag je per kind een stoeltje inchecken en ook voor elk kind een buggy meenemen tot de gate.
Vorig jaar met United gevlogen en we konden autostoeltje inchecken als (extra) bagage. Buggy kreeg een mooie roze label en mocht mee tot de gate.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

SteViS schreef:Bijv. bij de tafel is het een soort bankje waarbij de rugleuning tot halverwege je rug komt. Met een zitverhoger hebben de kinderen dan dus geen goede ondersteuning van de rug én geen hoofdsteun.
Dat klopt. Je kunt eigenlijk maar beter juist klein zijn als je daar zit, want langere passagiers kunnen zo met hun achterhoofd/nek tegen de rand van het aanrecht aan knallen. Vandaar dat er in ons laatste huurcamper waarschijnlijk ook bij stond dat die zitplaatsen niet gebruikt mochten worden tijdens het rijden. Campers in Europa hebben vaak nog een hoofdsteun bij dat bankje, maar Amerikaanse campers niet. Ik zou ook kiezen voor of een volwaardige kinderstoel, of niks.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Wij hebben, toen onze jongste 15 maanden was, zijn autostoel meegenomen het vliegtuig in en op zijn stoel met de riem vastgezet. Voordeel was dat we in Amerika zijn 'eigen' stoel bij ons hadden en hij goed en in zijn vertrouwde stoel zat in het vliegtuig. Werkte voor ons perfect.
Never give up!
Neede-Radicals
Amerika-ontdekker

Bericht door Neede-Radicals »

Nu wil ik toch ook ff wat zekerheid :wink:
Ik reis samen met m'n vrouw en een kind van 3.5 jaar.
Op de heenweg heb ik 3x handbagage, een buggy, 2 koffers voor inchecken en een reisbedje om in te checken.
Aangezien we een grotere autostoel nodig hebben zijn we van plan die in Amerika te kopen zodat we én in Amerika een autostoel hebben en
dus thuis meteen een nieuwe grotere hebben.

De terugweg hebben we dus die autostoel extra. Daar hoef je dus niet extra voor te betalen?
We reizen overigens met Delta.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Ik verwacht dat het geen probleem is. Je zou normaal gesproken ieder een koffer, dus 3, in mogen checken. Nu heb je 2 koffers en een reisbedje. Toen wij terugvlogen, gaven ze bij inchecken aan dat we alleen de koffers aan moesten geven. We hadden ook 2 koffers bij ons. Bij het inleveren van de bagage hebben we aangegeven dat we ook een autostoel hadden; was geen enkel probleem. Ik heb inderdaad ook anderen met reisbedjes gezien, maar heb niets gehoord over bijbetalen. Overigens vlogen wij heen met KLM en terug met Delta.

En als je het zeker wil weten, zou ik even bellen met Delta. Op hun site zie ik het volgende staan:
Children’s strollers and seat restraints are not counted as part of the standard baggage and therefore can easily be checked for free.
Autostoeltje telt dus niet mee, dus volgens mij geen probleem.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

nee, dat klopt. Voor het autostoeltje werd niets extra's in rekening gebracht..
Never give up!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Houd er wel rekening mee dat de meeste stoeltjes hier alleen de Amerikaanse goedkeuring hebben, je zult goed moeten zoeken naar een stoeltje met het Europese keurmerk. Een Amerikaans stoeltje mag je dus niet zomaar gebruiken in Europa (tenzij je daar als toerist bent geloof ik).
Terug in Texas!
Polluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Polluk »

Wij zijn net terug van onze camperreis en onze dochter van 2 jaar zat in een gehuurd stoeltje van Moturis/campingworld. Ging op zich goed.Enige dat ze niet lekker in slaap kon vallen omdat ze te rechtop zat. haar hoofdje kukelde dus elke keer naar beneden. Mijn vriendin ging er dan naast zitten om haar hoofdje vast te houden. Niet ideaal. Een autostoel die je ook in slaapstand kunt zetten, zoals we thuis hebben, zou idealer zijn geweest.

Verder was het reizen super! Ze sliep in een Deryan tentje, was perfect. Volgend jaar weer. Het is vooral lekker rustigaan doen...

Groet Paul
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Voor stoeltjes die niet in slaapstand kunnen is het handig om zo'n nek-ding te kopen. Bij de Walmart enzo hebben ze van die reiskussentjes die om je nek gaan. Voor kinderen hebben ze kleinere die eruit zien als een knuffel. Beetje zweterig maar beter dan er de hele tijd naast moeten zitten om ze omhoog te houden.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Of je legt ze met een kussentje voorover op de tafel? Kan dat ook??

Bedankt voor de update Paul! Leuk om te horen. :thumbup:
Theijden
Amerika-newbie

Bericht door Theijden »

Zo'n nekkussen is voor lange reizen inderdaad een enorme uitkomst. Vorig jaar ben ik met mijn familie, waar ook kleine kinderen bij waren, naar Amerika gevlogen. Je merkt wel dat het voor hen allemaal wat lang duurt in het vliegtuig en in de camper, maar zoiets werkt al stukken beter om ze te laten slapen. Zelf vond ik het ook behoorlijk handig. Mijn vriendin merkte dat ze heel erg blij was dat ze iets van joggingsachtige kleding mee had, zodat je niet met minder comfortabele kleding in de camper zit. Zij had een aantal huispakken besteld op een website voor dameskleding. Ook is het voor de kinderen leuk misschien iets mee te nemen van spelletjes voor onderweg, vervelen ze zich toch net wat minder.
A dream costs nothing unless you want it to come true
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

dimple schreef:Of je legt ze met een kussentje voorover op de tafel? Kan dat ook??
Ja, dat deden die van ons ook wel eens: gewoon een hoofdkussen pakken en voorover op tafel slapen. Maar bij de kleintjes is die tafel vaak net te ver weg om dat te kunnen.

We hebben dit jaar twee camperreizen gemaakt en hebben gezien dat de zitbank wat slapen betreft ook een uitkomst is voor wat oudere kinderen. Met een heupgordel kun je heel gemakkelijk even gaan liggen, en ook de fauteuil die sommige campers hebben is heel geschikt voor middagdutjes :)
grunnfm
Amerika-ontdekker

Bericht door grunnfm »

Even een update van uit de USA: inmiddels al bijna aan het eind van onze vakantie. Maar wat is reizen met kinderen handig! We zijn tot nu toe bij Schiphol, Chicago en Las Vegas uit de rijen (douane en incheck) gehaald zodat we vooraan konden aansluiten :) dat was echt super. 4 koffers, 4x handbagage, autostoeltje en buggy gratis ingecheckt en stoelverhoger in de koffer mee.
Sealen van de autstoel op Schiphol deden ze trouwens niet, het apparaat werd 160 graden wat er voor kon zorgen dat de stoel smelt. We hebben er een hoes kunnen kopen voor €35.
Het autostoeltje in de camper wil prima, maar het is niet ideaal. Beentjes passen net tussen de stoel en tafel, maar dat zit niet zo lekker dus ze zit meestal met de benen op tafel. Ze zakt voorover als ze slaapt, want hij wil niet in de slaapstand door dat hij dan dus tegen de tafel aan komt. Opgelost door een knuffel onder het hoofd of een kussen. De stoelverhoger is ook niet top, ze zit juist te ver van de tafel en hangt daardoor half in de verhoger en op de bank.
De DVD speler is ideaal voor onderweg (we hebben er 1 met eigen accu) antislipmatje er onder en klaar. Ziploc zakjes zijn ook leuk speelgoed!
Kortom: je puzzelt even wat en hebt uiteindelijk een geweldige (hete!) vakantie!
2000-2001:USA 2003:USA 2006:USA 2008:Thailand 2013: USA
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Het is heel heet op het moment las ik inderdaad! Leuk om je update te lezen. Heb je ergens toevallig een blog bijgehouden? Nog veel plezier de laatste dagen!

Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig naar DE tip voor wat betreft autostoeltjes/boosters in de camper voor onze jongste van 3. Klinkt toch allemaal net niet heel handig.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Super leuk de update!! Wij willen een blog!! :lol:

Iertje, ik denk dat de ideale tip niet bestaat. Het is en blijft passen en meten. Campers zijn daar gewoon niet voor gemaakt. Mocht ik nog iets verzinnen of bedenken dan zet ik het hier neer :wink:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Haha ja dat is goed :) Mocht ik een briljante oplossing bedenken op vakantie, zal ik m ook zeker delen ;) (maar die kans is vrij klein...)

Over precies 3 weken zitten wij in het vliegtuig!!! Begint alweer spannend dichtbij te komen!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
grunnfm
Amerika-ontdekker

Bericht door grunnfm »

Ik heb wel een blog bijgehouden, maar die is prive (ivm meereizende ouders), maar ik zal nog even wat meer schrijven. Ik zit nu achter de laptop, dus dat typt iets makkelijk.
Internet op campings vond ik erg tegenvallen trouwens, het werd overal aangeboden, maar het werkt altijd slecht of niet (ook bij de KOA's erg slecht). Nu eigenlijk voor het eerst een redelijke verbinding. We zijn begonnen in Las Vegas, waar het TE heet was. En zeker met 2 kinderen van 2 en 4 was dit niet te doen. De zon deed echt zeer op je huid, en zelfs in de schaduw was het verschrikkelijk warm. Daardoor vond ik Las Vegas ook niet leuk: te warm, te druk.
We zijn door gegaan naar de Valley of Fire, echt schitterend! Een aanrader, maar 1,5 uur boven Las Vegas. Maar ook hier, erg heet.
Door langs de Hoover Dam, Grand Canyon, Zion, Bryce, Arches en Canyonlands. Nu aangekomen in de Rocky's en over een paar dagen vanuit Denver terug naar Nederland.

Wat betreft reizen met kinderen:
We hadden een extra sjorband mee voor de grote autostoel, omdat je die alleen kan vast zetten met een heupgordel. Doordat het rugkussen uit de bank moest om hem goed vast te kunnen zetten, kwam er een gat vrij in de plank waar het rugkussen zat. Hier zit de sjorband doorheen, en door de bovenkant van de autostoel. Dat ding zit dus muur vast. Helaas te weinig ruimte voor het kantelen, maar ze zit er wel heerlijk in. Ze kan slecht bij de tafel, maar dat levert weinig problemen op

De stoelverhoger voor onze (grote) 4 jarige is eigenlijk wat onnodig. Ze zit wel wat hoger, maar het past dus niet zo lekker. De bank is te breed, dus de stoel schuift of naar achter, of naar voren.

Meegebrachte kadootjes, speelgoed, etc. wordt maar kort gebruikt. Het enige wat het hier goed doet zijn kleurboeken, MP3 speler voor de oudste, en de DVD speler voor allebei.

Wat betreft autostoeltjes mee ivm controles autoverhuur/camper: we zijn nergens gecontroleerd op autostoeltjes. Bij Hertz niet en ook bij Cruise America niet. (waar we trouwens 2 nieuwe campers van mee kregen, top!)

De meiden genieten, passen zich buitengewoon goed aan, hiken mee (de jongste in de ergonomische rugdrager van de Walmart, super aankoop!), en maken zonder problemen erg lange dagen. De jongste slaapt overdag nog wel eens in de camper, maar de oudste niet.
Echt een geweldige, unieke vakantie! :clap:
2000-2001:USA 2003:USA 2006:USA 2008:Thailand 2013: USA
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Je schreef dat de verhoger voor de 4-jarige onnodig was en ik vroeg me ineens af hoe dat zit met de wet? Want met 4 moeten ze nog verplicht in een stoeltje of verhoger maar hoe zit dat in een RV? Zijn daar andere regels/wetten voor of zijn er helemaal geen regels voor de mensen die niet voorin zitten?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

iertje007 schreef:Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig naar DE tip voor wat betreft autostoeltjes/boosters in de camper voor onze jongste van 3. Klinkt toch allemaal net niet heel handig.
Nee, het is ook meestal niet handig. Je bent denk ik nog het beste af met een groep III stoel, dus een stoel die bestaat uit zitverhoger met rugleuning. Die kun je ook nog wat onderuit trekken (en er bijvoorbeeld een kussen of een deken achter frotten om hem wat te laten kantelen. Zoals ik eerder in dit draadje al ergens schreef, was de enige stoel die ons heel goed beviel in de camper, een tussenmodel: zitverhoger met rugleuning én een vijfpuntsgordel, ideaal. Kind zakt niet weg én
past gewoon met de beentjes onder de tafel. Maar dat model wordt volgens mij niet meer gemaakt.

Een andere oplossing is om de autostoel niet aan het tafeltje maar op de bank (als die er is) te plaatsen. Kleine kinderen hebben toch niks aan die tafel, dus daar mis je niks aan.

Met kinderen in de leeftijd van 3 tot 4 is het in campers echt een beetje schipperen. Onze 6-jarige zit in campers nu gewoon zonder stoel/verhoger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer