Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Credit card werkt niet altijd
Re: Credit card werkt niet altijd
ik ben al lang weg uit NL, maar is een NLse credit card wat we in Amerika een debit card noemen. Ik heb namelijk geen pincode bij m'n credit cards, maar weet dat je die bij een debit card wel hebt.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nee, dat noemen we in Nederland een pinpas of betaalpas.Joke schreef: is een NLse credit card wat we in Amerika een debit card noemen.
Sinds enige tijd komen er hier credit cards met een chip en een pin. Ik gebruik mijn credit card in Europa vrijwel nooit, ik weet dus niet hoe vaak je ook werkelijk de pin nodig hebt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik dacht dat ik bij mijn Amerikaanse creditcard ook geen pincode had, maar na wat gestuntel in Europa liet de bank uit zichzelf weten dat er wel een pincode was, die ik op aanvraag kon krijgen. Weer wat geleerd.Joke schreef:ik ben al lang weg uit NL, maar is een NLse credit card wat we in Amerika een debit card noemen. Ik heb namelijk geen pincode bij m'n credit cards, maar weet dat je die bij een debit card wel hebt.
Om de Amerikaanse credit card beter geschikt te maken voor gebruik in het buitenland, zit er bij ons sinds kort ook een chip in.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hier in Europa moet je inmiddels (bijna) overal de pincode van de creditcard intoetsen.Old Faithful schreef:Nee, dat noemen we in Nederland een pinpas of betaalpas.Joke schreef: is een NLse credit card wat we in Amerika een debit card noemen.
Sinds enige tijd komen er hier credit cards met een chip en een pin. Ik gebruik mijn credit card in Europa vrijwel nooit, ik weet dus niet hoe vaak je ook werkelijk de pin nodig hebt.
Wat een enorm slechte service van de ING zeg, wat heb je nu aan een creditcard die je niet overal kunt gebruiken omdat een automatisch niet uit te schakelen systeem vind dat je daar niet kunt betalen.

Mijn (gekregen) Amerikaanse prepaid card werkte in de ene winkel (walmart) als debitcard met pin en cashback en in de andere(99ct store) als creditcard
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Zelfde reactie van ING als die ik kreeg, bijzonder slecht verhaal. Er werd mij wel gezegd dat naar oplossingen wordt gezocht om de kans op automatisch blokkeren te verkleinen, maar ze konden mij niet aangeven wanneer dit gerealiseerd zou zijn (of berichten zodra het gerealiseerd is).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Dat ligt niet aan de winkel; je kunt zelf bepalen of je hem als creditcard of debitcard gebruikt (en soms kiest de winkelbediende voor je).6foot6 schreef:Mijn (gekregen) Amerikaanse prepaid card werkte in de ene winkel (walmart) als debitcard met pin en cashback en in de andere(99ct store) als creditcard
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
In juni ongeveer 100 keer mijn cc gebruikt, ongeveer 80 keer mijn ID moeten laten zien, en ik ben niet 80 keer naar Walmart gegaan.PSVwally schreef:Dan is het wel vreemd dat het bij de ene winkel wel en bij de andere niet werkt. Met de rabocard nog nooit problemen gehad en trouwens ook nooit laten weten dat ik naar amerika zou gaan. Ja toen de werelddekking aan moest blijven.
Heb je aan de bank doorgegeven dat je naar de VS vertrekt? Als je dat niet hebt gedaan, riskeer je dat de computer vaak transacties gaat weigeren, bij American Express is het nog erger, een geweigerde transactie leidt tot de blokkering van jouw kaart.
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
Neen, de magneetstrook werkt zonder code. Enkel de chip werkt met code. Bij afhaling aan een ATM is die vaak uitgerust met een chiplezer, en zal hier dan ook voorkeur aan geven boven de magneetstrook, waardoor je hier wel jouw code moet ingeven.DejaVu schreef:Na aanleiding van Njit's post lijkt dit verdacht veel op het niet invoeren van een pincode. Kan het zijn dat Europese creditcards in bepaalde gevallen om een pincode vragen waar Amerikaanse creditcards dat niet doen? Gezien dat niet vaak voorkomt dat de cassiere niet weet wat er gebeurt?
Scile schreef:Bij de andere supermarkt (Kroger oid??) kwam er wel een schermpje met: "Not authorized".
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik had vorig ook problemen met mijn credticard (ICS via ANWB), vooral in Utah werd de betaling vaak geweigerd. Toen we weer in de volgende staat kwamen kwam het amper meer voor. Kreeg ook de melding Not authorized. ICS kon geen goede verklaring geven, was in ieder geval heel irritant.
Nou ik ben er nu een aantal dagen langer, maar het blijft een apart verhaal. Ik ben er nu achter dat ik maar beter bij alle grote winkels betaal met een betaalpas. Daarentegen gebruik ik mijn credit card nog wel bij eetgelegendheden. Het lijkt me niet dat dit het idee is van een credit card, maar goed ik heb me er maar bij neergelegd. Ik kan ook niet een ING binnenstappen aangezien ik hier nog wel enige tijd verblijf. Ik hoop dat andere mensen hier wat mee kunnen of in ieder geval er mee rekening houden dat een ING mastercard het niet altijd doet... 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nee, ik heb 2 jaar geleden toen de (rabo)bank het werelddekking af ging zetten gemeld dat het voor mij aan moest blijvennstaan. Dus ik hoef niet door te geven dat ik daarheen ga. Al zal ik de 1e zijn die zou zeggen dat je het voor de zekerheid altijd wel kunt melden. Maar ben daar zelf wat te slordig/lui in. Het is al 2x zonder problemen gelukt, waarom zou het de 3e keer dan wel fout gaan?Heb je aan de bank doorgegeven dat je naar de VS vertrekt? Als je dat niet hebt gedaan, riskeer je dat de computer vaak transacties gaat weigeren, bij American Express is het nog erger, een geweigerde transactie leidt tot de blokkering van jouw kaart.
-
- Amerika-ontdekker
Volgens mij is het aanzetten van de werelddekking, zodat je in het buitenland kunt betalen, wat anders dan het melden bij de creditcardmaatschappij waar je naar toe gaat. Dat laatste is om de signalering van mogelijk fraudeleuze transacties te voorkomen. Als je er opeens een afwijking van je bestedingspatroon, bijvoorbeeld doordat je opeens in het buitenland grote bedragen gaat uitgeven, zal de crditcard maatschappij dat als verdacht kunnen aanmerken en je kaart blokkeren, of je opbellen om de uitgave te controleren. Als je werelddekking van je betaalkaart niet aan staat kun je daar sowieso niet betalen. Voor en creditcard kun je altijd wereldwijd betelen, als die kaart tenminste niet is geblokkeerd.PSVwally schreef:Nee, ik heb 2 jaar geleden toen de (rabo)bank het werelddekking af ging zetten gemeld dat het voor mij aan moest blijvennstaan. Dus ik hoef niet door te geven dat ik daarheen ga. Al zal ik de 1e zijn die zou zeggen dat je het voor de zekerheid altijd wel kunt melden. Maar ben daar zelf wat te slordig/lui in. Het is al 2x zonder problemen gelukt, waarom zou het de 3e keer dan wel fout gaan?Heb je aan de bank doorgegeven dat je naar de VS vertrekt? Als je dat niet hebt gedaan, riskeer je dat de computer vaak transacties gaat weigeren, bij American Express is het nog erger, een geweigerde transactie leidt tot de blokkering van jouw kaart.

Althans dat is zoals ik het heb begrepen.
Eerste vakantie in USA 2013 met camper
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het is inderdaad zoals Koopman schrijft. Het aan/uitzetten heeft betrekking op je pinpas. Je kunt die niet gebruiken als dat niet voor de betreffende regio is gebeurd. Er valt dan ook niets (meer) te blokkeren.
Een credit card kun je in principe altijd en overal gebruiken. Laatst in mijn kennissenkring nog gehoord van het blokkeren van een credit card. Twee vriendinnen gingen samen op vakantie naar Amerika. Eentje had op haar naam en met haar credit card vliegtickets betaald, een auto gehuurd, hotels gereserveerd en ook nog extra gemeld dat zij naar Amerika ging (hoewel dat inmiddels wel duidelijk was
). Haar vriendin had niets gemeld (vergeten
) en prompt werd haar kaart na de eerste transactie geblokkeerd.
Een credit card kun je in principe altijd en overal gebruiken. Laatst in mijn kennissenkring nog gehoord van het blokkeren van een credit card. Twee vriendinnen gingen samen op vakantie naar Amerika. Eentje had op haar naam en met haar credit card vliegtickets betaald, een auto gehuurd, hotels gereserveerd en ook nog extra gemeld dat zij naar Amerika ging (hoewel dat inmiddels wel duidelijk was

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb de ANWB Visa card en de credit card van de Rabobank (mastercard) Heb beide maar gebeld over mijn verblijf in de VS.
Vorig jaar werd mijn Visa 1x geweigerd bij de Cheesecake Factory in San Francisco. (credit was toereikend) Met de cc van rabobank ging het toen wel goed.
Voor onze reis in september ga ik ze weer bellen.
Vorig jaar werd mijn Visa 1x geweigerd bij de Cheesecake Factory in San Francisco. (credit was toereikend) Met de cc van rabobank ging het toen wel goed.
Voor onze reis in september ga ik ze weer bellen.
Vreemd hoor. Ik heb dit jaar al tientallen keren met mijn ING creditcard betaald (winkels, restaurants, WallMart enz. enz.) en nog nooit een probleem gehad met een geweigerde betaling.
Overigens zijn het meestal relatief kleine bedragen (onder de 50 dollar), dus wellicht dat dat meehelpt.
Overigens zijn het meestal relatief kleine bedragen (onder de 50 dollar), dus wellicht dat dat meehelpt.
Old Faithful schreef:Nee, dat noemen we in Nederland een pinpas of betaalpas.Joke schreef: is een NLse credit card wat we in Amerika een debit card noemen.
In Europa heb je altijd je pin code nodig. 1 uitzondering is parkeer automaten in Noorwegen die werken nog met de magneet strip.
Ik hoorde van ICS toen ik doorgaf dat ik naar Noorwegen ging dat alleen voor Amerika en Zuid Afrika het nodig is om het door te geven omdat daar nog zonder pin code wordt gebruikt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 9102 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 14 Reacties