Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dimona
Amerika-expert

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door dimona »

Herformulering van de vraag:

Moet ook iemand die een ESTA heeft, tegen betaling van 6USD een I94W invullen aan de Canadees-Amerikaanse grens?

Antwoord:

Ja (volgens mij dan toch; alle informatie rondom I94 is momenteel echter uitermate wazig, dus ik houd maar even een slag om de arm).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Antwoord is JA, een ESTA is alleen geldig je via de lucht of het water binnenkomst, als je over land komt (Canada of Mexico) krijg je het groene formulier in je paspoort dit kost je $ 6,00 p/p
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ESTA is een reistoestemming die je moet aanvragen alvorens je reis te beginnen. Voor mensen die via het land reizen, is dit een beetje onzinnig, dus vervalt de ESTA eis (als je een ESTA hebt, blijft die ESTA echter gewoon geldig). Omdat de Amerikanen toch graag van alles over je willen weten, doen ze dat dan maar via een I94W bij reizigers die over land binnen komen.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wat als je een ESTA hebt omdat je via lucht de VS bent binnengegaan, maar dan voor een week in Canada gaat reizen. Wat gebeurt er als je dan terug de grens met de VS oversteekt? Moet je dan alsnog 6$ betalen voor dat I94W form?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Nee, voor die week Canada blijft je Esta, of beter gezegd die stempel in je paspoort die je kreeg bij binnenkomst in de VS, geldig.
Die 7 dagen in Canada tellen overigens ook gewoon mee voor de maximale verblijfsduur van 90 dagen dat je op een Visawaiver in de VS mag blijven.
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Ik heb een korte vraag:

14-07-2013 ga ik met de boot over van Victoria BC naar Port Angeles in Washington. 30-7 verlaten we de VS weer.

Mijn esta is (net als mijn paspoort) tot 07-10-2013 geldig.
Niet meer de 90 dagen nadat ik de VS binnenkom. Levert mij dit nog problemen op?
Ik heb gelezen dat het geen probleem is, als ik kan bewijzen dat we dan weer weg zijn (wat ik kan) maar ik wil het toch graag weten voor mijn gemoedstoestand.
We vliegen op Vancouver dus 14-07-2013 is echt de eerste x dat we de VS binnen komen.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Het enige verschil tussen jou en iemand wiens paspoort nog langer geldig is, dat die normaal de volle 90 dagen mag blijven en jij eruit moet voor je passpoort vervalt.
ArmandaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door ArmandaUSA »

Stel toch maar even de vraag, ook al lees ik het antwoord wel hierboven.

Wij gaan van Halifax naar New York en via de Niagara Water Falls weer terug naar Canada. Wij komen dus aan in Halifax en vliegen uiteindelijk terug van Washington D.C. Heb ik dan een ESTA nodig?
2005: New York City
2007: San Francisco
2007: Memphis en Pensacola
2010: New York City
2012: San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon & Las Vegas
2013: Van Halifax (Canada) naar Washington D.C., via de Niagara Water Falls.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Doe je Halifax-New York met de auto of met het vliegtuig? En hoe kom je uiteindelijk in DC terecht?
ArmandaUSA
Amerika-ontdekker

We vliegen heen op Halifax, gaan dan verder met de auto om na 3 weken met het vliegtuig vanuit Washington terug te vliegen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dan heb je geen ESTA nodig.
ArmandaUSA
Amerika-ontdekker

Bedankt voor deze reactie. :D Ikzelf heb al wel een ESTA, vorig jaar wel alleen in USA geweest, maar mijn vriend nog nooit. Maar dan hoeft hij er geen aan te vragen.... :thumbup:
ArmandaUSA
Amerika-ontdekker

Ik heb nog wat zitten teruglezen in deze Topic. Nu blijkt dat als je met de auto de grens overgaat dat je een I49 document moet invullen? Is dat iedere keer nodig? Want wij gaan 3x de grens over....
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nee, dat hoef je alleen de eerste keer te doen. Wel even opletten dat een overijverige grens-beambte het ding niet uit je paspoort haalt en dat hij dat wél doet op het moment dat je voor de laatste keer het land verlaat.

Het I94-formulier is overigens bezig om afgeschaft te worden, maar ik weet niet of dit ook geldt voor Canada-VS.
ArmandaUSA
Amerika-ontdekker

Ok houden we daar rekening mee.... We gaan namelijk 3x grens over..... Dank je wel voor je help! :thumbup:
sabrina
Amerika-ontdekker

Bericht door sabrina »

Ik vlieg in augustes met Lufthansa naar Chicago. En van Chicago naar las Vegas met United Airlines.

Moet ik bij het esta formulier het vluchtnummer van Dusseldorf naar chicago invullen? En invullen dat ik in Dusseldorf aan boord ga?
Ik heb in Chicago ongeveer 2 uur de tijd voor dat de vlucht naar Las Vegas gaat.

Moet ik in Chicago opnieuw inchecken en mijn koffer ook?
Of is dat allemaal niet nodig?

Alvast bedankt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vul altijd het vluchtnummer in van het vliegtuig waarmee ik voor het eerst in de USA landt. In jouw geval dus inderdaad het vluchtnummer van je vlucht Düsseldorf-Chicago. Als beginluchthaven kun je dan Düsseldorf invullen. In Chicago zul je door de US Immigrations en Customs moeten en zul je je bagage van de band moeten halen. Die kan je na de controles weer inleveren bij een speciale balie. Opnieuw inchecken is niet nodig. Twee uur overstaptijd is net voldoende. Maar dan moet je vliegtuig wel op tijd zijn.
Rafc01
Amerika-ontdekker

ESTA

Bericht door Rafc01 »

Misschien een domme vraag voor de meer ervaren Amerika-reizigers maar ik ben vorig jaar onder het ESTA-programma voor de eerste keer naar de VS gereisd. Dit jaar ga ik terug en mijn ESTA vervalt pas in 2014. Vraag is nu: neem ik gewoon een print van mijn vorige toelating mee of dien ik opnieuw iets in de vullen en/of te betalen? Eerste keer was de bestemming LA en nu is het Miami (en een binnenlandse vlucht naar Boston).
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: ESTA

Bericht door Jrabakker »

Je kunt op dezelfde ESTA weer naar de USA zolang je:
-ook nog hetzelfde paspoort hebt als vorig jaar
-je antwoorden op de vragen die je hebt gegeven niet zijn veranderd

edit: -zolang je ook dit keer weer als toerist naar de USA gaat, niet onder een ander doel.

Je kunt een copietje meenemen, maar dat is niet verplicht.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Cees A
Amerikakenner

Re: ESTA

Bericht door Cees A »

Ga naar deze site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1
Klik bij " Inzien van eerder ingediende reistoestemming naar de Verenigde Staten voor één of meer personen" op "Aanvraag opvragen"
Klik op "een aanvraag opvragen"
Vul de gevraagde gegevens in en daarna kun je de variabele gegevens (vluchtnummer en verblijfadres) wijzigen.
Wijzigen van variabele gegevens is gratis
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer