Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Alper
Amerikafan

Re: Overstappen

Bericht door Alper »

Ik ben om 07.45 uur op Heathrow, en om 10.50 uur is mijn vlucht naar Las Vegas vanaf Gatwick. Ga ik dat redden??
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Minimum Times Between Flights ?
The absolute minimum time between flights without contingency that you should contemplate making a transfer between Heathrow and Gatwick is 3 hours - and that is with a through ticket using Terminal 5 at Heathrow.
If you are changing airlines with separate tickets then you probably need a minimum of 4 hours between flights.

Dat is wat ik zo snel zie op internet, zelf verder geen ervaring mee.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik vrees ervoor. :cry:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

wij hebben twee binnenlandse vluchten (DC-orlando, Miami-NY). Moet je zoals in europa ook 2 uur op voorhand in de luchthaven zijn?
Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Alper schreef:Ik ben om 07.45 uur op Heathrow, en om 10.50 uur is mijn vlucht naar Las Vegas vanaf Gatwick. Ga ik dat redden??
RNA schreef:Ik vrees ervoor. :cry:
Ik ook. Je zit midden in de spits. Aangezien je naar een andere luchthaven gaat zul je waarschijnlijk ook nog moeten inchecken op Gatwick :shock:
K zou eerder de goedkoopste avondvlucht zoeken op welkeender van de Londense luchthavens de rit naar Gatwick met de bus en dan maar overnachten.
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

Ik zag van de week een aanbieding van Alamo, waar ze voordelig huurauto's aanbieden om van vliegveld te switchen.

Is dat misschien een oplossing?

Je bent dan in ieder geval niet afhankelijk van het OV..
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vind ik nauwelijks een betere oplossing dan OV.
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

mtl schreef:Vind ik nauwelijks een betere oplossing dan OV.
Oke, ik heb er geen ervaring mee, was het slechts tegengekomen en denk mee.. 8)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bizze schreef:wij hebben twee binnenlandse vluchten (DC-orlando, Miami-NY). Moet je zoals in europa ook 2 uur op voorhand in de luchthaven zijn?
Hier moet je ook niet 2 uur vantevoren aanwezig zijn, het is een advies tijd. Ook voor daar geldt dat de meeste balies tot een half uur voor vertrek open zijn....
Ik adviseer je gewoon om op tijd te komen en die 2 uur aan te houden. :wink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Arends1989 schreef:
Oke, ik heb er geen ervaring mee, was het slechts tegengekomen en denk mee.. 8)
Dat begrijp ik, was ook zeker niet als kritiek tegen jou bedoeld. De beste manier is om dit soort verbindingen te negeren. Gewoon niet boeken als je zoiets tegenkomt.
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Ik zou het normaal ook negeren, maar een ticket midden in juli naar Las Vegas was maar 550 euro
Afbeelding

US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Uit nieuwsgierigheid : wat ga je nu doen ?
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Ik ga even kijken of ik een dagje eerder kan vliegen. Suggesties zijn welkom
Afbeelding

RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Wacht even, heb je jouw ticket zo geboekt? Dus je hebt 1 ticket geboekt met daarin meerdere vluchten. Of heb je de vluchten allebei los geboekt?

Indien je dit als pakket hebt gekocht zou ik de reis gewoon gaan maken, BA houdt de minimale tijd (3 uur) aan die je nodig hebt tussen de twee vliegvelden. Dit is inclusief controles/inchecken en de reis die ongeveer 40-60 min duurt. Op wat voor dag vlieg je?

Bovendien heb je de garantie dat je naar je eindbestemming wordt gebracht. Als jij het niet redt om op tijd voor je vlucht op Gatwick te zijn is BA verplicht je op de volgende beschikbare vlucht te zetten....
Je kunt natuurlijk ook BA even bellen, kijken of ze iets voor je kunnen regelen (dag eerder vliegen zonder kosten bijvoorbeeld).

Afbeelding
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Ja ik heb gewoon 1 pakket geboekt. En ik had ook al zoiets van BA zou daar wel aan gedacht hebben toch?

Ik vlieg maandag 15 juli. Misschien is het wel wat rustiger op de wegen ivm vakantieperiode
Afbeelding

RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ja, theoretisch gezien zijn alle aansluitingen die je vooraf boekt haalbaar. In de praktijk loopt dit vaak anders, maar BA hanteert een minimum overstap van 3 uur. Je kunt nu dus 2 dingen doen:

- Gewoon gaan en gokken dat je het haalt, mocht je het niet halen is BA verplicht je op de eerst volgende vlucht te zetten,
- Contact opnemen met BA om te vragen of je OF een dag eerder kunt vliegen OF op Gatwick mag vliegen, ik geef je alleen weinig kans.

Zelf een vlucht boeken raad ik je niet aan, je moet de vlucht die je hebt geboekt namelijk wel maken anders geldt de 'no-show' regel. Overigens vlieg ik de 15e juli ook met BA, maar dan wel naar Gatwick.

Afbeelding
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

vanuit daar ook naar las vegas?
Afbeelding

RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nee wij slapen eerst een nachtje in Londen, vliegen de volgende dag naar Tampa, FL !

Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

RNA schreef: - Gewoon gaan en gokken dat je het haalt, mocht je het niet halen is BA verplicht je op de eerst volgende vlucht te zetten,
Eh... eerstvolgende BESCHIKBARE vlucht. En dat kan 2 dagen duren als de volgende vluchten helemaal vol zitten.
RNA schreef: - Contact opnemen met BA om te vragen of je OF een dag eerder kunt vliegen OF op Gatwick mag vliegen, ik geef je alleen weinig kans.
Ik kan me herinneren uit een topic van niet zo lang geleden dat het na contact met BA toch gelukt is om een avond eerder naar Londen te vertrekken.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

US-fanboy schreef:
Eh... eerstvolgende BESCHIKBARE vlucht. En dat kan 2 dagen duren als de volgende vluchten helemaal vol zitten.
Absoluut waar, al is die kans in de praktijk niet erg groot. Gaat namelijk een flinke kostenpost worden voor BA. Ze zullen je proberen om desnoods met een andere airline te gaan vervoeren.
US-fanboy schreef: Ik kan me herinneren uit een topic van niet zo lang geleden dat het na contact met BA toch gelukt is om een avond eerder naar Londen te vertrekken.
Klopt dat was mijn topic, maar dat is een appel-peer vergelijking. Mijn vluchtschema werd namelijk veranderd NADAT ik al had geboekt waardoor ik een 5 uur langere reistijd had... dat was de reden dat ik hem kosteloos mocht wijzigen.

In dit geval heeft Alper zelf dit reisschema geaccepteerd en is er niets veranderd; Bovendien valt het nog binnen de marges(3 uur) van BA ook. Nogmaals: je kunt het proberen, maar geef je weinig kans dat ze hem kosteloos wijzigen.

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer