Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen
Re: Overstappen
Ik ben om 07.45 uur op Heathrow, en om 10.50 uur is mijn vlucht naar Las Vegas vanaf Gatwick. Ga ik dat redden??
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Minimum Times Between Flights ?
The absolute minimum time between flights without contingency that you should contemplate making a transfer between Heathrow and Gatwick is 3 hours - and that is with a through ticket using Terminal 5 at Heathrow.
If you are changing airlines with separate tickets then you probably need a minimum of 4 hours between flights.
Dat is wat ik zo snel zie op internet, zelf verder geen ervaring mee.
The absolute minimum time between flights without contingency that you should contemplate making a transfer between Heathrow and Gatwick is 3 hours - and that is with a through ticket using Terminal 5 at Heathrow.
If you are changing airlines with separate tickets then you probably need a minimum of 4 hours between flights.
Dat is wat ik zo snel zie op internet, zelf verder geen ervaring mee.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik vrees ervoor. 

wij hebben twee binnenlandse vluchten (DC-orlando, Miami-NY). Moet je zoals in europa ook 2 uur op voorhand in de luchthaven zijn?

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Alper schreef:Ik ben om 07.45 uur op Heathrow, en om 10.50 uur is mijn vlucht naar Las Vegas vanaf Gatwick. Ga ik dat redden??
Ik ook. Je zit midden in de spits. Aangezien je naar een andere luchthaven gaat zul je waarschijnlijk ook nog moeten inchecken op GatwickRNA schreef:Ik vrees ervoor.

K zou eerder de goedkoopste avondvlucht zoeken op welkeender van de Londense luchthavens de rit naar Gatwick met de bus en dan maar overnachten.
- Arends1989
- Amerikakenner
Ik zag van de week een aanbieding van Alamo, waar ze voordelig huurauto's aanbieden om van vliegveld te switchen.
Is dat misschien een oplossing?
Je bent dan in ieder geval niet afhankelijk van het OV..
Is dat misschien een oplossing?
Je bent dan in ieder geval niet afhankelijk van het OV..
Vind ik nauwelijks een betere oplossing dan OV.
- Arends1989
- Amerikakenner
Oke, ik heb er geen ervaring mee, was het slechts tegengekomen en denk mee..mtl schreef:Vind ik nauwelijks een betere oplossing dan OV.

- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier moet je ook niet 2 uur vantevoren aanwezig zijn, het is een advies tijd. Ook voor daar geldt dat de meeste balies tot een half uur voor vertrek open zijn....Bizze schreef:wij hebben twee binnenlandse vluchten (DC-orlando, Miami-NY). Moet je zoals in europa ook 2 uur op voorhand in de luchthaven zijn?
Ik adviseer je gewoon om op tijd te komen en die 2 uur aan te houden.

Dat begrijp ik, was ook zeker niet als kritiek tegen jou bedoeld. De beste manier is om dit soort verbindingen te negeren. Gewoon niet boeken als je zoiets tegenkomt.Arends1989 schreef:
Oke, ik heb er geen ervaring mee, was het slechts tegengekomen en denk mee..
Ik zou het normaal ook negeren, maar een ticket midden in juli naar Las Vegas was maar 550 euro
- US-fanboy
- Amerikakenner
Uit nieuwsgierigheid : wat ga je nu doen ?
Ik ga even kijken of ik een dagje eerder kan vliegen. Suggesties zijn welkom
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wacht even, heb je jouw ticket zo geboekt? Dus je hebt 1 ticket geboekt met daarin meerdere vluchten. Of heb je de vluchten allebei los geboekt?
Indien je dit als pakket hebt gekocht zou ik de reis gewoon gaan maken, BA houdt de minimale tijd (3 uur) aan die je nodig hebt tussen de twee vliegvelden. Dit is inclusief controles/inchecken en de reis die ongeveer 40-60 min duurt. Op wat voor dag vlieg je?
Bovendien heb je de garantie dat je naar je eindbestemming wordt gebracht. Als jij het niet redt om op tijd voor je vlucht op Gatwick te zijn is BA verplicht je op de volgende beschikbare vlucht te zetten....
Je kunt natuurlijk ook BA even bellen, kijken of ze iets voor je kunnen regelen (dag eerder vliegen zonder kosten bijvoorbeeld).
Indien je dit als pakket hebt gekocht zou ik de reis gewoon gaan maken, BA houdt de minimale tijd (3 uur) aan die je nodig hebt tussen de twee vliegvelden. Dit is inclusief controles/inchecken en de reis die ongeveer 40-60 min duurt. Op wat voor dag vlieg je?
Bovendien heb je de garantie dat je naar je eindbestemming wordt gebracht. Als jij het niet redt om op tijd voor je vlucht op Gatwick te zijn is BA verplicht je op de volgende beschikbare vlucht te zetten....
Je kunt natuurlijk ook BA even bellen, kijken of ze iets voor je kunnen regelen (dag eerder vliegen zonder kosten bijvoorbeeld).

Ja ik heb gewoon 1 pakket geboekt. En ik had ook al zoiets van BA zou daar wel aan gedacht hebben toch?
Ik vlieg maandag 15 juli. Misschien is het wel wat rustiger op de wegen ivm vakantieperiode
Ik vlieg maandag 15 juli. Misschien is het wel wat rustiger op de wegen ivm vakantieperiode
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, theoretisch gezien zijn alle aansluitingen die je vooraf boekt haalbaar. In de praktijk loopt dit vaak anders, maar BA hanteert een minimum overstap van 3 uur. Je kunt nu dus 2 dingen doen:
- Gewoon gaan en gokken dat je het haalt, mocht je het niet halen is BA verplicht je op de eerst volgende vlucht te zetten,
- Contact opnemen met BA om te vragen of je OF een dag eerder kunt vliegen OF op Gatwick mag vliegen, ik geef je alleen weinig kans.
Zelf een vlucht boeken raad ik je niet aan, je moet de vlucht die je hebt geboekt namelijk wel maken anders geldt de 'no-show' regel. Overigens vlieg ik de 15e juli ook met BA, maar dan wel naar Gatwick.
- Gewoon gaan en gokken dat je het haalt, mocht je het niet halen is BA verplicht je op de eerst volgende vlucht te zetten,
- Contact opnemen met BA om te vragen of je OF een dag eerder kunt vliegen OF op Gatwick mag vliegen, ik geef je alleen weinig kans.
Zelf een vlucht boeken raad ik je niet aan, je moet de vlucht die je hebt geboekt namelijk wel maken anders geldt de 'no-show' regel. Overigens vlieg ik de 15e juli ook met BA, maar dan wel naar Gatwick.

- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee wij slapen eerst een nachtje in Londen, vliegen de volgende dag naar Tampa, FL !

- US-fanboy
- Amerikakenner
Eh... eerstvolgende BESCHIKBARE vlucht. En dat kan 2 dagen duren als de volgende vluchten helemaal vol zitten.RNA schreef: - Gewoon gaan en gokken dat je het haalt, mocht je het niet halen is BA verplicht je op de eerst volgende vlucht te zetten,
Ik kan me herinneren uit een topic van niet zo lang geleden dat het na contact met BA toch gelukt is om een avond eerder naar Londen te vertrekken.RNA schreef: - Contact opnemen met BA om te vragen of je OF een dag eerder kunt vliegen OF op Gatwick mag vliegen, ik geef je alleen weinig kans.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Absoluut waar, al is die kans in de praktijk niet erg groot. Gaat namelijk een flinke kostenpost worden voor BA. Ze zullen je proberen om desnoods met een andere airline te gaan vervoeren.US-fanboy schreef:
Eh... eerstvolgende BESCHIKBARE vlucht. En dat kan 2 dagen duren als de volgende vluchten helemaal vol zitten.
Klopt dat was mijn topic, maar dat is een appel-peer vergelijking. Mijn vluchtschema werd namelijk veranderd NADAT ik al had geboekt waardoor ik een 5 uur langere reistijd had... dat was de reden dat ik hem kosteloos mocht wijzigen.US-fanboy schreef: Ik kan me herinneren uit een topic van niet zo lang geleden dat het na contact met BA toch gelukt is om een avond eerder naar Londen te vertrekken.
In dit geval heeft Alper zelf dit reisschema geaccepteerd en is er niets veranderd; Bovendien valt het nog binnen de marges(3 uur) van BA ook. Nogmaals: je kunt het proberen, maar geef je weinig kans dat ze hem kosteloos wijzigen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1032 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi