Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gsm met amerikaans nummer
gsm met amerikaans nummer
Ik heb momenteel een "gewone" gsm tri-band met simkaart. Aangezien de gsm-tarieven om te bellen met een belgisch nummer vanuit de V.S. naar België zeer duur zijn, zoek ik een andere oplossing. Ik wil mijn Belgische gsm wel gewoon behouden en de SIM-kaart niet vervangen.
Ik lees soms dat je een amerikaanse gsm kan aanschaffen met een belkrediet er al op. Bijv. bij Walmart voor een 10 euro. Is dit dan voor de telefoon elf, en de SIM-kaart en de belminuten die vermeld zijn Heeft iemand er ervaring mee ? Kan je die telefoon online aankopen en laten versturen naar België ? Alle tips welkom
Ik lees soms dat je een amerikaanse gsm kan aanschaffen met een belkrediet er al op. Bijv. bij Walmart voor een 10 euro. Is dit dan voor de telefoon elf, en de SIM-kaart en de belminuten die vermeld zijn Heeft iemand er ervaring mee ? Kan je die telefoon online aankopen en laten versturen naar België ? Alle tips welkom
- girliecathy
- Amerikakenner
Re: gsm met amerikaans nummer
Wij hebben al een paar keer een telefoon gekocht bij de Walmart van Tracfone.
Die kost ongeveer $ 10 en dan moet je er nog bel tegoed bij kopen. Dan ben je voor ongeveer $30 klaar.
Tracfone heeft ook een goedkoop tarief om naar vaste nummers in Europa te bellen.
Volgens mij verstuurt Walmart niet naar Europa maar ik dacht dat je wel kunt bestellen en dan afhalen in de winkel maar ik weet niet zeker of dat kan met een Belgische/Nederlandse creditcard.
Die kost ongeveer $ 10 en dan moet je er nog bel tegoed bij kopen. Dan ben je voor ongeveer $30 klaar.
Tracfone heeft ook een goedkoop tarief om naar vaste nummers in Europa te bellen.
Volgens mij verstuurt Walmart niet naar Europa maar ik dacht dat je wel kunt bestellen en dan afhalen in de winkel maar ik weet niet zeker of dat kan met een Belgische/Nederlandse creditcard.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi , ik kan er wel eentje voor je opsturen (zie onderschrift) maar je kan toch ook als je aankomt bij de eerste walmart er een aanschaffen?
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Afgelopen zomer hebben we een pre-paid abonnement van t-mobile gekocht. Deze kan je inmiddels krijgen voor $50 per maand met ongelimiteerd bellen in de US met 500mb aan data. Wil je ook ongelimiteerd internationaal bellen dan kan je voor $10 dit erbij kopen (staat een beetje verstopt op hun website). Doe je er nog $20 bij dan kan ook ongelimiteerd internetten. T-mobile shops zitten oa in diverse winkelcentra. Voor de duidelijkheid: Je kan je eigen (triple band) Europese GSM telefoon gebruiken en werkt prima.
Kijk maar ff op: http://www.t-mobile.com/shop/plans/indi ... plans.aspx
Grtz AVUSA
Grtz AVUSA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
^^^ook bedankt voor deze goeie tip ... 

Inderdaad een beetje verstopt, maar toch gevonden (bespaart anderen het zoeken): http://www.t-mobile.com/templates/gener ... mexico_ildavusa schreef:......Wil je ook ongelimiteerd internationaal bellen dan kan je voor $10 dit erbij kopen (staat een beetje verstopt op hun website).....
Ik had vorig jaar voor 60$ een kaart gekocht waarmee ik een maand lang onbeperkt naar vaste nummers in amerika kon bellen en onbeperkt 4g internet 

Zou dat ook werken als je geen 4g telefoon hebt. en het lijkt er op dat je smartphone mobile hotspot dan gelimiteerd is tot 500 Mb, wat dan toch weer jammer is voor een Wifi tablet. Dan zou je net zo goed de 2GB variant voor een tientje kunnen nemen, want dan lijkt het of de smartphone mobile hotspot niet gelimiteerd is. En meer dan 2GB via alleen een mobiele telefoon (met maar 500 Mb via een tablet) lijkt me toch niet realistisch. De rest maar via Wifi dan.
@Alper: Waar heb je die kaart besteld?
Niet besteld gewoon bij een t-mobile winkel gekocht. Ik was onderweg van Venice beach naar hollywood en onderweg kwam ik een t-mobile shop tegen. 60$ betaal je voor een maand abbonnement.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
En als je naar Nederland belt of zij mij?
Als je vanuit Nederland gebeld wordt kost het je sowieso niets, maar bellen kost je natuurlijk wel geld. Ik heb zelf nooit naar nederland gebeld zonder wifi. Alleen als ik wifi heb bel ik kostenloos naar Nederland.
Je betaald vaak voor inkomende gesprekken, dit in tegenstelling tot hoe het in Nederland geregeld is.Alper schreef:Als je vanuit Nederland gebeld wordt kost het je sowieso niets, maar bellen kost je natuurlijk wel geld. Ik heb zelf nooit naar nederland gebeld zonder wifi. Alleen als ik wifi heb bel ik kostenloos naar Nederland.
Als overal dekking hebben niet al te belangrijk voor je is zou je "Ptel" (http://www.platinumtel.com/plans) of Lycamobile (http://www.lycamobile.us/en/national-plans) kunnen overwegen. Beiden hebben goede prepaid tarieven, vooral voor internationaal bellen en gebeld worden. Ik heb ervaring met ze allebei en het werkt allemaal prima met onze simlockvrije telefoons (maken overigens gebruik van het t-mobile netwerk).
Je zou de simkaart gewoon naar je hotel kunnen laten bezorgen zodat je het direct kan gebruiken bij aankomst.
-
- Amerika-ontdekker
Is dit dan een abonnement of kan je deze kaart gewoon voor 1 maand kopen? Wij zijn van 15 september tot 13 oktober in amerika en zouden graag een manier vinden om onbeperkt in amerika te kunnen bellen en af en toe naar huis te bellen.avusa schreef:Afgelopen zomer hebben we een pre-paid abonnement van t-mobile gekocht. Deze kan je inmiddels krijgen voor $50 per maand met ongelimiteerd bellen in de US met 500mb aan data. Wil je ook ongelimiteerd internationaal bellen dan kan je voor $10 dit erbij kopen (staat een beetje verstopt op hun website). Doe je er nog $20 bij dan kan ook ongelimiteerd internetten. T-mobile shops zitten oa in diverse winkelcentra. Voor de duidelijkheid: Je kan je eigen (triple band) Europese GSM telefoon gebruiken en werkt prima.
Grtz AVUSA
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Je kan dit gewoon voor één maand kopen. Dat hebben wij ook gedaan.
De limiet van 500 Mb geldt trouwens enkel voor 4g. Voor 3g is er geen limiet. Je kan 500 Mb surfen aan 4g snelheid. Als die opgebruikt is, kan je onbeperkt verder surfen aan 3g.
De limiet van 500 Mb geldt trouwens enkel voor 4g. Voor 3g is er geen limiet. Je kan 500 Mb surfen aan 4g snelheid. Als die opgebruikt is, kan je onbeperkt verder surfen aan 3g.
Misschien een rare vraag, maar ben niet zo heel handig hiermee. Als ik zo'n kaart met extra internationaal bellen aanschaf, kan ik deze direct in het toestel gebruiken of moet ik nog iets als nummerbehoud vragen of krijg je een tijdelijk Amerikaans nummer?
Bedankt voor de reactie!
Bedankt voor de reactie!
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Je krijgt een tijdelijk Amerikaans nummer.
Nummerbehoud regel je alleen wanneer je overstapt naar een andere provider (voor een lange tijd).
Overigens geen rare vraag. Je zal of je Nederlandse simkaart niet gebruiken, nummer is daardoor onbereikbaar. Of je moet een ander toestel regelen waar je je NL simkaartje of US simkaartje in gaat gebruiken.
Nummerbehoud regel je alleen wanneer je overstapt naar een andere provider (voor een lange tijd).
Overigens geen rare vraag. Je zal of je Nederlandse simkaart niet gebruiken, nummer is daardoor onbereikbaar. Of je moet een ander toestel regelen waar je je NL simkaartje of US simkaartje in gaat gebruiken.
Bedankt! Ik ga waarschijnlijk zo'n kaart aanschaffen en tijdelijk een ander nummer is prima. We kunnen dan bellen naar huis en in Amerika zonder dat de kosten de pan uitrijzen (nu 2.50 eur per minuut met mijn huidige abonnement). Bedankt voor de tip!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik gebruik alleen nog maar Skype in combinatie met wifi, de GSM dekking is toch niet optimaal, veel gebeiden kan je sowieso niet bellen, en wifi is op zoveel plekken te vinden tegenwoordig dat ik het niet meer als een handicap zie om uitsluitend skype te gebruiken.
Met Skype tegoed kan je heel goedkoop wereldwijd bellen naar alle telefoons, voor een tientje kan je volgens mij een uur bellen met Nederlad.
Met Skype tegoed kan je heel goedkoop wereldwijd bellen naar alle telefoons, voor een tientje kan je volgens mij een uur bellen met Nederlad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5563 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess