Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KayAmerika: reisschema Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
KayAmerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

capitol reef of monument valley

Bericht door KayAmerika »

hallo, ik ga komende zomer naar Amerika en ik moet helaas kiezen tussen capitol reef of monument valley. Weten jullie wat leuker is?

* Note mod (Marco),
Nogmaals berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Stel de vragen betreffende deze route a.u.b. in dit topic, dat is voor iedereen wel zo duidelijk.
Groetjes,
Kay
gastxyz

Re: capitol reef of monument valley

Bericht door gastxyz »

Monument Valley is leuker.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Capitol Reef is een veel mooier en gevarieerder park in mijn opinie.
MV is leuk, maar alleen te zien vanuit de auto, CR is een vaak wat vergeten park met veel mooiere wandelingen en uitzichten.
Als ik moest kiezen, zou ik altijd CR nemen.

Maar het is natuurlijk wel afhankelijk van je route, MV kan je b.v. prima even door rijden in een uurtje, heb je het toch gezien.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Waarom Arno?

Ik vindt Cap Reef leuker.
Mon Valley is mooi, indrukwekkend en echt een icoon van het zuidwesten. Maar met een rondje met de auto (of een tour met een Navajo gids) heb je het wel gezien. In Cap Reef is veel meer te doen: toeren met de auto maar ook wandelen en een bezoek aan de boomgaarden en de historische gebouwtjes van de Mormonen.
Maar als het je gaat om de 'beroemde' sights van het zuidwesten moet je voor Mon Valley kiezen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Mijn voorkeur gaat uit naar capitol reef.
Groetjes,
Carine
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hier nog een stem voor Capitol Reef.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Ik moet helaas kiezen tussen een appel of een peer. Weten jullie welke het lekkerste is? Het klinkt misschien wel een beetje flauw maar het is wel het dilemma waar we mee te maken hebben.

Persoonlijk zou ik, zonder aarzelen, kiezen voor Capitol Reef. Maar ik heb ook reisverslagen gelezen van bezoekers die nogal in Capitol Reef teleurgesteld waren. Ook daar kan ik me wat bij voorstellen. Wat ze daar aantroffen paste niet zo goed in het persoonlijke plaatje van die bezoekers. Dat kan. Smaken verschillen. Monument Valley vind ik qua landschap wel iets "unieker" dan Capitol Reef. Dat wel. Verder neem ik aan dat je je keuze vanuit het westen gaat benaderen. Daarbij vind ik de aanrijroute van Capitol Reef een stuk boeiender dan die van Monument Valley. Het blijft een appel of een peer.....

Ik zou maar kiezen voor de optie die zich het beste laten inpassen in je reisschema. Zolang je niet weet wat je gemist hebt dan mis je het ook niet...... :wink:
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Zeker Capitol Reef!
Maar als het de eerste keer is dat je in het Westen bent en in de toekomst niet echt plannen hebt om terug te gaan vind ik wel dat je Monument Valley moet gezien hebben. Op een goed uurtje heb je het daar idd gezien.
Er zijn echter nog een aantal dingen afhankelijk van je route die je in de regio kan gaan bekijken zoals de route naar Mokee Dugway en Natural Bridges national Monument zijn dingen die je eventueel als toevoeging kan doen.
Deze liggen ten noorden van MV.

detail, ik dacht onlangs gelezen te hebben hier op het forum dat er een aantal trails gesloten zijn in CR wegens gevaar voor vallende rotsen, meer details zal je kunnen vinden op de site van Capitol Reef.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Beste KayAmerika, je hebt al een topic lopen over je route, waarom stel je je vraag daar niet of verwijs even naar je route, want dan heeft men het complete plaatje en kan er beter advies gegevens worden. Als je naar Moab gaat komt je in jouw route zowel langs Capitol reef als langs Monument Valley. Ik denk dat dat ook niet echt de vraag is, maar dat het meer de vraag is hoe je je tijd moet indelen.
Het zou ook helpen als je in je routetopic reageert op vragen die gesteld worden daar, bijvoorbeeld op mijn vraag waarom je 3 nachten voor de Grand Canyon uittrekt. Als je daar een nacht minder doet hoef je misschien niet te kiezen tussen Capitol Reef en MV. Als we meer weten over het waarom van je keuzes kunnen we immers beter helpen.

Marianne
KayAmerika
Amerika-ontdekker

Re: Reis KayAmerika: reisschema Amerika

sorry dat ik niet heb gereageerd, ik heb drie dagen voor GC staan omdat ik dacht dat dat een van de mooiste NP was. de 1e dag wilde ik wat mooie punten bekijken, de 2e dag naar bearizona wildlife park, daar heb ik namelijk al een ticket voor. en de 3e dag weet ik nog niet echt, misschien een mooie wandeling? of ik ga de 3e dag naar een spookstadje, daar ga ik nog ff naar kijken. Ik kan natuurlijk ook 1 dag minder naar GC alleen kost het cancelen van zon camping weer geld. en aangezien ik ff zuinig moet doen kan ik beter dingen vanuit die camping doen. heb mijn auto trouwens gehuurd bij dollar (als het goed is). mijn plan is om ter plekke te vragen of ik hem wat langer te huren of gewoon een nieuwe huurauto. Ik heb gekozen voor monument valley btw omdat dat wat beter paste in mn route qua rijtijd.
Groetjes,
Kay
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haal dan die stop in Laughlin eraf en pak de laatste dag van je 3 dagen GC een camping in Flagstaff of Williams?
Dan is de rit naar Palm Springs al korter en heb je die overnachtinin Laughlin niet nodig. Ik kan me niet voorstellen dat die niet goedkoper is dan een camping bij de GC zelf. Als je op de mather campground zit kost een cancellation je $10. Je moet dan natuurlijk wel regelen dat je de andere 2 dagen wel daar nog kunt zitten, maar op een reis die 1000-den euro's kost ga je toch niet op $10 kijken?

Ik zou je auto vanuit hier al proberen te verlengen en niet vanuit daar. Mocht je een nieuwe huurauto moeten boeken gaat het je vanuit daar met de verzekeringen ed. grote kans meer kosten dan vanuit hier.
KayAmerika
Amerika-ontdekker

Ik zit een beetje te twijfelen om laughlin van mijn route weg te halen maar ik denk toch maar dat ik wel naar Laughlin ga omdat ik o.a. in het Tropicana Hotel verblijf voor $43,-. Ook leek me Laughlin wel ff ontspannen na al die prachtige parken die we hebben gezien. En natuurlijk weer een mooie nieuwe stad om te verkennen.
Ook zit ik met een probleempje met die huurauto. Ik zou namelijk graag nu al dagen erbij willen huren alleen de parkeerplaats bij mijn hotel kosten $40 per nacht. Zit bij Hilton Los Angeles LAX, dus dichtbij het vliegveld. Weten jullie misschien of er gratis parkeerplaatsen zijn in de buurt van het vliegveld? Of is het beter om een auto maar voor 1 dag te huren en dan telkens aan het einde van de dag hem weer inleveren?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Kay
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

OK waarschinlijk mis ik iets. Mather campground bij GC kost $18. Als je opzegt krijg je $8 daarvan teruggestort (cancllation costs $10,-). Maakt dat nou zo'n verschil? :shock:
Cancel die ene nacht bij GC en plan die ergens anders. Zoals bij Cap Reef. Als je kampeert is Fruita Campground zo ongeveer de leukste waar je kan verblijven!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
KayAmerika
Amerika-ontdekker

Als ik dat zou doen zou ik geen een volle dag in grand canyon verblijven, de eerste dag rijd ik van monument valley naar GC, de tweede dag wildlife park, en de 3e dag zou ik dan al weg moeten gaan
Groetjes,
Kay
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, als die dag Bearizona vaststaat wordt het lastig. Niet echt handig. Hoeveel tijd kost zoiets? Kun je dat misschien doen als je van Monument Valley komt? Dan heb je daarvoor nog een extra dag die je bij Moab of Capitol Reef kunt gebruiken.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wat betreft de Grand Canyon:
De eerste dag heb je een deel van de middag tot zonsondergang om de viewpoints langs de eastrim drive te bekijken.
Dag 2: Volgens de site van Bearizona zouden bezoekers tenmiste 2 uur voor een bezoek uittrekken. Als je daar om 8:00 uur bent, heb je dus tijd zat om dit park op je gemak te verkennen en een groot deel van de dag aan de Grand Canyon te besteden. Neem de shuttle naar Hermits Rest of stap ergens eerder uit en hike terug naar de village of pak de shuttle weer als je geen zin meer hebt om te lopen.
De derde dag Grand Canyon zou ik dus schrappen en aan Moab toevoegen, daar heb je gewoon tijd te kort om al het moois te bekijken.

Voor wat betreft LA: je hebt een duur hotel uitgezocht, met dure parking. Kan je nog annuleren? Er zijn genoeg andere opties in die omgeving met goedkopere parking. Bijv. Hotel Hacienda at LAX. Kamers zijn een stuk goedkoper en de parking kost maar $8 per dag. Maar persoonlijk zou ik geen airporthotel nemen als ik zolang in LA zou blijven als jij, maar goed, da's natuurlijk heel persoonlijk. Met jouw planning is het ook logischer om een hotel in (de omgeving van) Hollywood te zoeken.
Ik zou niet iedere dag weer opnieuw een auto gaan huren. Ik denk dat je daar veel tijd mee kwijt bent (iedere keer naar de carrental en weer terug en dan nog het huurcontract e.d. regelen).
KayAmerika
Amerika-ontdekker

Ik zou kunnen doen wat Inge zegt, alleen heb ik mijn planning aangepast en zit nu al 2 dagen in MOAB, dit is ten koste gegaan van Capitol Reef. Adviseren jullie om een dag in GC te schrappen en dan alsnog naar Capitol Reef te gaan? Of misschien een plek die ook heel mooi is en wat dichterbijer ligt? Zie namelijk nu dat als ik vanaf GC naar Capitol Reef rijd er 6 uur over rijd. Dit is mijn nieuwe planning, over het algemeen niet heel veel verandert alleen 2 dagen in MOAB en 2 dagen in Zion.
Zondag 14 juli Amsterdam – San Fransisco
Maandag 15 juli San Fransisco
Dinsdag 16 juli San Fransisco Alcatraz Prison
Woensdag 17 juli San Fransisco – Yosemite
Donderdag 18 juli Yosemite National Park
Vrijdag 19 juli Yosemite National Park
Zaterdag 20 juli Yosemite National Park
Zondag 21 juli Yosemite - Mamoth lakes
Maandag 22 juli Mamoth Lakes > Bodie > Mono Lake
Dinsdag 23 juli Mamoth lakes – Bishop - Lone Pine
Woesdag 24 juli Lone Pine – Death Valley - Las Vegas
Donderdag 25 juli Las Vegas
Vrijdag 26 juli Las Vegas - Zion NP
Zaterdag 27 juli Zion NP
Zondag 28 juli Zion NP - Bryce Canyon
Maandag 29 juli Bryce Canyon - MOAB - Dead Horse Point - Island in The Sky - Mesa Arch
Dinsdag 30 juli MOAB - Arches NP
Woensdag 31 juli Monument Valley
Donderdag 1 augustus Grand Canyon
Vrijdag 2 augustus Grand Canyon - Bearizona WIldlife Park
Zaterdag 3 augustus Grand Canyon - ?
Zondag 4 augustus Grand Canyon - Laughlin
Maandag 5 augustus Laughlin - Palm Springs
Dinsdag 6 augustus Palm Springs - San Diego
Woensdag 7 augustus San Diego
Donderdag 8 augustus San Diego - Los Angeles
Vrijdag 9 augustus Los Angeles
Zaterdag 10 augustus Los Angeles
Zondag 11 augustus Los Angeles - Amsterdam

Ik heb trouwens de volgende nieuwe hotels geboekt : The Ranch Motel, Olancha (dichtbij Lone Pine), Comfort Inn Zion, dichtbij Zion en Big Horn Lodge, in MOAB.
Iemand ervaringen met deze hotels/motels?
Groetjes,
Kay
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zit je nu 2 nachten in Mammoth Lakes? En dan een nacht Lone Pine? Dat kan met een dag minder. Ik heb dat al eerder gezegd, je hebt geen volle dag nodig voor Bodie en Mono Lake, dat kan ook op weg naar Lone Pine. Jammer dat je daar niets mee gedaan hebt, want nu heb je al weer iets gereserveerd en wordt het lastiger om aan te passen.
Als je een overnachting in Mammoth Lakes minder doet kun je nog een nacht Capitol Reef toevoegen. Maar ook zonder die overnachting in Capitol Reef zou ik er wel langsrijden, dus via de Ut12 en 24.
En wel een extra overnachting in Moab (waarom MOAB?), dat geeft je meer tijd op de 29e.

Ik zou dus dit:

Maandag 29 juli Bryce Canyon - Moab - Dead Horse Point - Island in The Sky - Mesa Arch
Dinsdag 30 juli Moab - Arches NP
Woensdag 31 juli Monument Valley
Donderdag 1 augustus Grand Canyon
Vrijdag 2 augustus Grand Canyon - Bearizona WIldlife Park
Zaterdag 3 augustus Grand Canyon - ?

veranderen in dit:
Maandag 29 juli Bryce Canyon - Moab (via Capitol Reef)
Dinsdag 30 juli Moab (Arches NP)
Woensdag 31 juli Moab (Dead Horse Point - Island in The Sky)
Donderdag 1 augustus Moab - Monument Valley
Vrijdag 2 augustus Monument Valley - Grand Canyon (Bearizona WIldlife Park)
Zaterdag 3 augustus Grand Canyon

De Comfort Inn ligt niet in Springdale. Kijk eens naar de Canyon Ranch Motel of Zion Park Motel in Springdale, die zijn betaalbaar en je zit dan veel gunstiger voor Zion.
Wij zaten in 2008 in de Big Horn Lodge. Is prima, zie ons reisverslag. Bowen Motel waar we dit jaar zaten is ook niet slecht.

Marianne
KayAmerika
Amerika-ontdekker

Ik ben er naar aan het kijken en ga het miss nog veranderen. Ik ga misschien ook het Comfort Inn Zion annuleren en in de plaats het Zion Park Motel kiezen. Omdat dit ongeveer even duur is en het een stuk dichterbij ligt.
Groetjes,
Kay
KayAmerika
Amerika-ontdekker

Heb het Zion Park Motel geboekt, wacht alleen nog op een bevestiging
Groetjes,
Kay
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen