Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Willemijn86: september LV - Yellowstone - RMNP, tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Willemijn86
Amerika-newbie

Reis Willemijn86: september LV - Yellowstone - RMNP, tips?

Bericht door Willemijn86 »

In september willen mijn vriend en ik voor de tweede keer naar Amerika gaan. In het voorjaar van 2011 hebben we het classic rondje SF, LA, LV gedaan. Nu willen we weer die richting op, maar dan vliegen op LV en vanaf daar richting Yellowstone en RMNP. De reis staat gepland van 12 september t/m 3 oktober. Ik ben heel benieuwd hoe de parken in het najaar zijn, lijkt me super!
De voorlopige route is als volgt:

do 12 sept: Amsterdam – Las Vegas
vr 13 sept: Las Vegas
za 14 sept: Las Vegas – Provo (via Cedar Breaks, hwy 14)
zo 15 sept: Provo – Jackson (Grand Teton NP)
ma 16 sept: Jackson – West Yellowstone (Yellowstone onderste deel vd loop)
di 17 sept: West Yellowstone – Cody (Yellowstone bovenste deel vd loop, Mammoth hot springs, beartooth hwy)
wo 18 sept: Cody – Rapid City (Devils tower)
do 19 sept: Rapid City – Chadron (Mount Rushmore, Crazy Horse, Custer state park, Badlands)
vr 20 sept: Chadron – Estes Park (RMNP, peak to peak hwy, trail ridge road)
za 21 sept: Estes Park – Leadville
zo 22 sept: Leadville – Alamosa (Grand sand dunes)
ma 23 sept: Alamosa – Cortez (Mesa Verde)
di 24 sept: Cortez – Montrose (Black canyon of the Gunnison)
wo 25 sept: Montrose – Moab (Arches)
do 26 sept: Moab (Dead horse state park, Canyonlands)
vr 27 sept: Moab – Torrey (Capitol Reef)
za 28 sept: Torrey – Cannonville (Grand Staircase)
zo 29 sept: Cannonville – Tusayan (Grand Canyon)
ma 30 sept: Tusayan (Grand Canyon)
di 1 okt: Tusayan – Las Vegas
woe 2 okt: Las Vegas
do 3 okt: Las Vegas – Amsterdam

Ik heb nog niets geboekt, dus hoor graag of jullie nog tips hebben. We houden van de natuur, maar hoeven geen dagen in 1 park te blijven. We willen vooral veel zien ☺
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Willemijn86: september LV - Yellowstone - RMNP, tip

Bericht door Old Faithful »

Hoi,

Ik vind dat je voor een aantal dingen veel te weinig tijd neemt.
Zo neem je, in mijn ogen, veel te weinig tijd voor Yellowstone. In feite heb je amper twee halve dagen. De eerste dag kom je van Jackson en zul je iets van Grand Teton mee willen nemen en de tweede dag wil je ook nog via Beartooth Pass naar Cody rijden. Daar heb je zeker geen tijd voor de museums van het Buffalo Bill Historical Center (maar dat is een persoonlijke favoriet van mij :wink: ). Drie overnachtingen wordt in het algemeen als het minimum voor Yellowstone gezien. In september kunnen al wat voorzieningen in Yellowstone N.P. gesloten zijn. In West Yellowstone zal echter alles nog wel open zijn.
Het gaat zeker niet lukken in één dag Mount Rushmore, Crazy Horse, Custer State Park, Badlands N.P. te bezoeken bezoeken en naar Chadron te rijden rijden. Toen wij in 2010 South Dakota bezochten, hadden wij ook drie overnachtingen daar.
De volgende dag wordt ook heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Van Chadron via Peak to Peak Highway naar Estes Park is al 6 uur pure rijtijd, zonder stoppen voor tanken, lunchen e.d. En als je die dag dan ook nog de Trailridge Road wilt rijden...........
Ik zou dus enkele dingen weglaten om genoeg tijd te hebben voor de te bezoeken bezienswaardigheden.
Je schrijft dat je nog niets geboekt hebt. Als dit ook geldt voor de vliegtickets, zou je een kunnen kijken naar een route Denver - Las Vegas of Salt lake City - Las Vegas.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Willemijn86
Amerika-newbie

Bericht door Willemijn86 »

Bedankt voor je reactie! Ik was er al een beetje bang voor... ik wil te veel zien in een te korte tijd :-)
Grand Canyon en Las Vegas hebben we in 2011 ook gezien, dus ik denk dat ik daar 2 overnachtingen ga schrappen. Dat geeft wat extra tijd in Yellowstone en Badlands. Vanaf Badlands dan misschien wat verder doorrijden richting Estes Park en dan daar maar zien of we nog tijd hebben voor Trailridge road.

Vliegtickets moeten nog geboekt worden, maar volgens mij is LV het voordeligst. Wat is jullie ervaring met tickets? Welke aanbieder is het voordeligst?

Ik ga weer even puzzelen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is bijna onmogelijk om iets algemeens over tickets te zeggen, dus ook niet of Las Vegas goedkoper is dan andere bestemmingen.

Ik ben wel bang dat het ook met een nacht minder GC en LV nog erg druk wordt.
Misschien heb je voor delen van de route iets aan ons 2013-verslag. En ook aan ons 2004-verslag (RMNP, South Dakota, Yellwostone) en 2008-verslag (Yellowstone, Moab, Mesa Verde).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer