Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachttijden Immigrations

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ziva
Amerika-expert

Re: Wachttijden Immigrations

Bericht door Ziva »

Ruud2004 schreef:Ik heb er geen problemen mee als ik eens wat langer moet wachten. Ben altijd nog eerder bij de bagagebanden geweest dan mijn koffers :wink:
Ik heb dat dus ook, het maakt mij ook echt niet uit als je eens wat langer moet wachten, lekker ff staan als je lang in het vliegtuig gezeten hebt. Ik ben altijd weer blij als het vliegtuig veilig aan de grond gekomen is. En helemaal in Amerika vind ik het niet zo erg omdat ze vaak goed in staat zijn je op een andere manier relatief snel op je eindbestemming te helpen door een andere vlucht als je die mist door de Immigratie. Ik snap best dat als je hele planning in de soep loopt dit vervelend is maar wat helpt het nou om boos te worden op de immigratiedienst? Gaat het dan sneller ineens?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:maar wat helpt het nou om boos te worden op de immigratiedienst?
Vrij weinig, maar dat was jij toch die daar eerder vandaag in een ander draadje een lans voor brak? :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ruud2004 schreef:Ben altijd nog eerder bij de bagagebanden geweest dan mijn koffers :wink:
Dan zou ik er ook geen problemen mee hebben; of je nou hier wacht of daar, dat is lood om oud ijzer. Maar hier op Dulles heb ik het pas één keer meegemaakt dat ik eerder bij de band was dan de koffers; alle andere keren stonden ze naast de band en was onze lucht al lang uit alle computersysyemen geknikkerd tegen de tijd dat wij door Immigrations waren.
Lanka 3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Lanka 3 »

Op 7 juli slechts 30 minuten gewacht op Chicago O'hare. Dat viel dus reuze mee. Onze koffers waren er al, waarvan er bij één het slot was afgeknipt! Nu nog even informeren bij Air Berlin c.q. DUS airport, wat daarvan de reden was. Er zat overigens een TSA-slot op. Er mist niets... :roll:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, onze koffers staan meestal al lang naast de band. Vorige week stonden ze er nog wel op, maar met maar een paar andere koffers, dus we waren zo'n beetje de laatsten van ons vliegtuig :roll: . Wachten op mijn koffer na immigration, kan ik me echt niets bij voorstellen dat dat zou kunnen. Maar ja, wij vliegen op Houston...
Terug in Texas!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Vandaag 41 min na aankomen bij de gate via immigrations en bagage tot buiten in San Francisco.

Groetjes

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Lanka 3 schreef:Op 7 juli slechts 30 minuten gewacht op Chicago O'hare. Dat viel dus reuze mee. Onze koffers waren er al, waarvan er bij één het slot was afgeknipt! Nu nog even informeren bij Air Berlin c.q. DUS airport, wat daarvan de reden was. Er zat overigens een TSA-slot op. Er mist niets... :roll:
Zat er geen briefje in? Dat doen ze namelijk wel altijd.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

RNA schreef:Bovendien hebben niet alle vliegvelden een zogenaamde transit area, een gebied waarbij je kunt overstappen maar het vliegveld zelf niet verlaten. Vaak kun je bij een overstap namelijk ook het vliegveld uitlopen als je wilt, zie hier de reden waarom ze willen dat je langs immigrations gaat: Stel, ik mag de VS niet in. Dan boek ik een vlucht naar Canada met een overstap in de VS, als ik niet langs de immigrations hoef (ik moet immers overstappen) maar kan het vliegveld wel verlaten, kan ik dus gemakkelijk de VS in komen zonder dat iemand het weet.

Daarom laten ze iedereen langs immigrations gaan en krijgen de mensen die niet zonder visum de VS in mogen een zogenaamd transit-visum of worden ze zelfs begeleid naar de vertrekhal.
Bij vliegvelden met de mogelijkheid om bij een overstap gelijk door te lopen naar de volgende gate (zoals Schiphol) hoef je dus niet eerst langs de paspoortcontrole, behalve als je het vliegveld wilt verlaten.
Conclusie is dus dat ze hun vliegvelden eens wat klantvriendelijker mogen inrichten.
Nu begrijp ik ook wel waarom Schiphol zo'n groot vliegveld is geworden door de vele transfers die er plaats vinden.

Ik dacht dus echt dat de overstappen in Amerika in zo'n zone zouden plaatsvinden, niet dus.. :)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Klantvriendelijk voor buitenlanders bedoel je. Dat is en blijft helaas toch maar een relatief kleine groep reizigers, waar geen gigantische investeringen voor worden gedaan. Op Dulles komt de bagage van alle internationale vluchten aan op één enkele bagageband, en maar een fractie daarvan vliegt vervolgens weer door naar het buitenland.

Schiphol ís inderdaad een transit luchthaven; dat ziet er gelijk heel anders uit.

Edit: ik las net dat er 4 banden zijn voor internationale vluchten, oh well...
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Klopt, Schiphol scoort enorm hoog bij buitenlandse reizigers. Héél veel faciliteiten, goede wegwijzering en weinig gedoe met immigrations. Op zich logisch, want voor veel airlines is schiphol een HUB naar de rest van Europa/wereld. Als je verder vliegt naar Europa moet je overigens wel eerst langs de KMar.

Amerikaanse luchthavens zijn over het algemeen een eindbestemming OF transit binnen eigen land. Het loont dus niet om daar een 'Schiphol constructie' te bouwen.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Voor de liefhebbers, wachtentijden mei 2013.

JFK T4 ruim op kop.

De top 3:
1. JFK T4
2. Miami North Concourse
3. Miami South Concourse

De volledige lijst met tijden vind je hier
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Misschien leuk om de ervaringen op verschillende vliegvelden bij te houden in dit draadje, of hier een aparte voor te maken?? Bij interesse moeten de mods maar even kijken of we een nieuw draadje opstarten.

Datum / tijd: 16 juli 2013 ~15:30 uur
Vliegveld: Tampa International
Wachttijd: +/- 35 minuten
Bijzonderheden: Nog nooit zo kort bij de immigrations officer gestaan, ik kreeg zelfs een 'welcome back' :thumbup:

Code: Selecteer alles

[b]Datum / tijd: [/b] 
[b]Vliegveld: [/b] 
[b]Wachttijd:[/b] 
[b]Bijzonderheden: [/b] 

Afbeelding
richardbrand
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door richardbrand »

Datum / tijd: 6 Juni 2013 tijd weet ik niet meer precies geloof dat het 11.50 was (we waren omgeboekt zouden eigenlijk via Detroit vliegen)
Vliegveld: Portland Oregon
Wachttijd: 45 min
Bijzonderheden: 5 poortjes voor amerikanen en maar 2 voor iedereen buiten de USA, we mochten nadat alle Amerikanen door de poortjes waren door een poort voor burgers van de USA.
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Vorig jaar in juli in Anchorage 5 minuten moeten wachten, en warempel ook nog een vriendelijke man die grapjes maakte. Koffers lagen al op ons te wachten toen we eraan kwamen.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Mag je eigenlijk met meerdere tegelijk bij de immigration officer staan?

Normaal ga ik met vrienden en dan schuiven we elk afzonderlijk aan en worden we elk afzonderlijk ondervraagd (aangezien je aan het eind van de lijn gewoon naar de eerstvolgende beschikbare officer loopt.)
Laatst met m'n moeder, zij zei dat ze met haar zoon reisde, waarna de officer teken deed naar mij dat ik erbij kon komen staan.

Spaart natuurlijk tijd uit. Dus ik ga ervan uit dat 1 gezin wel samen mag aanschuiven, maar wat met 3 vrienden die tesamen geboekt hebben?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Ik mocht vorig jaar niet eens blijven wachten op mijn vriend, werd echt weggestuurd. Misschien dat het voor familie anders is, maar ik denk niet dat ze 3 vrienden bij 1 loket helpen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je mag alleen maar samen naar het loket lopen als je familie bent, of als de immigratie medewerker aangeeft dat het mag. Als je ongevraagd als vrienden naar het loket loopt wordt je meestal weer teruggestuurd. Ook als je wel getrouwd bent maar geen mannetje-vrouwtje hangt het van de medewerker af of je samen naar het loket mag lopen. Wij doen het maar niet meer na een aantal vervelende ervaringen.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Wij hadden vorig jaar zomer dat we op achternaam als familie konden, dus mijn vader stond met zn 5 kinderen en mam alleen (want die heeft haar meisjesnaam gehouden). En toen kwamen er veel vragen over waarom mn vader alleen met 5 kinderen (waarvan drie volwassen) reisde haha, totdat ze door hadden dat mn moeder in de andere rij stond en dit te maken had met achternaam ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ben vorig jaar gewoon samen met mijn schoonouders naar het loket gelopen. Andere achternaam, hij wilde wel weten wat onze relatie was, maar was geen probleem. Vrienden zou ik niet proberen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Raafje87 schreef:Wij hadden vorig jaar zomer dat we op achternaam als familie konden, dus mijn vader stond met zn 5 kinderen en mam alleen (want die heeft haar meisjesnaam gehouden). En toen kwamen er veel vragen over waarom mn vader alleen met 5 kinderen (waarvan drie volwassen) reisde haha, totdat ze door hadden dat mn moeder in de andere rij stond en dit te maken had met achternaam ;)
Maar er staat toch e/v in haar paspoort? Ik was gewoon in dezelfde rij gaan staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer