Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Helicoptervlucht over Grand Canyon / Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Helicoptervlucht over Grand Canyon / Las Vegas

Bericht door Chub »

Zo is dat.. dit is het voordeel van het goed voorbereiden. Je zal maar een afspraak hebben en onderweg in de middle of de rimboe terecht komen. Begin je toch knap te stressen.
Bedankt voor je topic, zo ben ik ook weer op de hoogte. Wij ''vliegen'' op 07-08. Veel plezier. :thumbup:
USAreis
Amerika-ontdekker

Bericht door USAreis »

Hoi,

Wij vertrekken 3 juni 's morgens vanuit Sedona naar Grand Canyon (via scenic route 89).
3 juni hebben wij een overnachting geboekt in de Bright Angel lodge.
4 juni vertrekken wij verder naar Monument Valley (the view).

Wij willen graag een helicoptervlucht doen, maar wanneer zouden jullie die inplannen?

We zouden het op 3 juni in de middag kunnen doen, of direct 4 juni 's morgens als we uitchecken bij de Bright Angel Lodge.
Wat we ook nog willen doen is de Bright Angel Trail. En natuurlijk een aantal mooie uitzichtpunten.

Wat zou handig zijn? Ik heb eerder al gelezen dat een helicoptervlucht 's morgens aan te raden is?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

In de ochtend is de kans op veel turbulentie en bewolking kleiner, daarnaast is het dan ook een stuk minder heet dan in de middag. Tevens komt er regelmatig onweer voor in de middagen in de maanden juli, augustus en september waardoor vluchten geannuleerd worden (ook al wil je in juni gaan :wink:). Een ochtendvlucht heeft dus de voorkeur.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

USAreis schreef:Hoi,

Wij vertrekken 3 juni 's morgens vanuit Sedona naar Grand Canyon (via scenic route 89).
3 juni hebben wij een overnachting geboekt in de Bright Angel lodge.
4 juni vertrekken wij verder naar Monument Valley (the view).

Wij willen graag een helicoptervlucht doen, maar wanneer zouden jullie die inplannen?

We zouden het op 3 juni in de middag kunnen doen, of direct 4 juni 's morgens als we uitchecken bij de Bright Angel Lodge.
Wat we ook nog willen doen is de Bright Angel Trail. En natuurlijk een aantal mooie uitzichtpunten.

Wat zou handig zijn? Ik heb eerder al gelezen dat een helicoptervlucht 's morgens aan te raden is?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Wat versta je onder de Bright Angel Trail doen, echt de hele trail, of even honderd meter naar beneden wandelen?
De hele trail ga je namelijk absoluut niet redden, als je 3 juni laat in de ochetnd aankomt, veel te warm, veel te zwaar.
Als je hem echt wilt lopen, moet je, zeker in juni, rond zonsopgang naar beneden gaan.

Helivlucht zou ik persoonlijk in de ochtend van de 4de doen, dan heb je in ieder geval de 3de de halve dag om de Canyon te zien.
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Wanneer zou je dan de wandeling doen?

Voor ons geldt namelijk ongeveer hetzelfde verhaal als voor USAreis. Wij komen 27 juni aan in de GC vanuit LV, overnachten in de Bright Angel Lodge en willen graag een helikoptervlucht doen en de South Kaibab Trail (tot Ooh Aah Point of tot Cedar Ridge) wandelen. Een dag later overnachten we in Monument Valley (Gouldings Campground). Als ik dit hierboven lees, is het eigenlijk zowel voor de helikopter als voor de wandeling beter dit in de ochtend te doen. Hoe zouden jullie dit oplossen?
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Echt niemand een idee hoe ik dit het beste kan 'aanvliegen'? :sadcry:
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Yankee-Doodle »

Wij hebben in 2005 ook bezoek gebracht aan de Grand Canyon.
We waren daar aan het begin van de middag, maar de eerst volgende beschikbare helikoptervlucht was pas tegen 4 uur.
We reden een stukje terug naar een vliegveldje, daar konden we meteen mee in een 8 persoons vliegtuigje.
Onderweg had iedereen voldoende gelegenheid te filmen en te fotograferen.
Het bleek dat de vliegtuigjes hoger vliegen dan helikopters, maar het was een ervaring om nooit te vergeten.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

arjan_ schreef:Echt niemand een idee hoe ik dit het beste kan 'aanvliegen'? :sadcry:
Ik heb dan wel geen helikoptervlucht gemaakt (vandaag), maar...

Wj zijn gister vanuit Kingman naar de GC gereden, daarna rustig (het grootste deel) naar Hermits Rest gewandeld. Gisternacht overnacht in de BAL. Vanochtend om 4.00 u opgestaan en de bus naar Yaki Point gepakt voor de zonsopgang. Zelf heb ik daarna de wandeling naar OAP gemaakt (tot daar omdat m'n reisgezelschap niet mee ging en dus in de BAL aan het wachten was). Ik denk dat ik al met al ruim binnen de 1,5-2 u weer boven was.

Wat ik alleen wou zeggen is dat er ook een aantal koppels waren die al om 5.00 u aan de afdaling begonnen. Al je naar CR afdaalt ben je zo'n 3-4 u onderweg. Als je de hike dus om 5.00 u zou beginnen, zou je om 8.00/9.00 u weer boven kunnen zijn. Vanochtend was dat het moment dat het wat warmer en helderder begon te worden, dus lijkt me prima om om een uur of 10.00 nog de helikoptervlucht te doen. Je zou dan rond een uur of 12.00 weer weg kunnen rijden vanuit Tusayan, daarna de viewpoints van de Desert View (hebben wij vandaag zo'n 1,5-2 u over gedaan) en dan daarna naar Gouldings. Hierbij ga ik er trouwens wel vanuit dat je de dag erna MV nog kunt doen...
arjan_
Amerika-ontdekker

Bericht door arjan_ »

Dank Ems. Dat is inderdaad een goede optie, al gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar het verspreiden vd activiteiten over de twee dagen. Vooral ook omdat er tussen LV en GC niet heel veel te zien is toch (naast Hoover Dam). Denk namelijk niet dat ik bijv een stuk van Route 66 in onze route wil inpassen.

Kortom, we zouden er dan toch voor kiezen om 's middags de helivlucht te doen. Vinden jullie het dan ook echt minder mooi? Of is het puur omdat de kans op slecht weer groter is?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Slecht weer is misschien wat overdreven, maar door de waarschijnlijke hitte is er wat meer turbulentie. Ik zou e dasr niet te druk over maken.
USAreis
Amerika-ontdekker

Bericht door USAreis »

Ik wil the majestic tour boeken met gebruik van de kortingscode voor 5% korting, maar de site erkent de code niet. Meer mensen met dit probleem? Of doe ik iets verkeerd?
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

USAreis schreef:Ik wil the majestic tour boeken met gebruik van de kortingscode voor 5% korting, maar de site erkent de code niet. Meer mensen met dit probleem? Of doe ik iets verkeerd?
Klopt, sinds een paar dagen is deze tour helaas niet meer i.c.m. een willekeurige coupon code te boeken.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
USAreis
Amerika-ontdekker

Bericht door USAreis »

Klopt, sinds een paar dagen is deze tour helaas niet meer i.c.m. een willekeurige coupon code te boeken.
Dat is jammer!!

Ik heb ook ergens gelezen dat je met het lid worden van de nieuwsbrief nog korting kan krijgen. Ik kan op de site van papillon echter nergens vinden hoe ik mij kan inschrijven voor de nieuwsbrief (alleen uitschrijven zie ik staan)....?
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Kortingscodes voor Papillon tours worden niet meer (zoals vroeger) via de nieuwsbrief verspreidt. Wel kun je de aanbiedingen pagina van Papillon in de gaten houden voor de maandelijks geldende kortingsacties. Vreemd inderdaad dat je je nergens op de site kunt aanmelden voor de nieuwsbrief.
Teamlentini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Teamlentini »

Hallo allemaal,

Ik wilde vandaag de helicoptervlucht bij Papillon boeken, maar alle bovenstaande kortingscodes zijn verlopen. Heeft iemand nog een tip om aan korting te komen?

Groetjes,
Saskia
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Er staat weer een nieuwe Papillon coupon code hier.
Teamlentini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Teamlentini »

Wij willen de North Canyon Tour. Hij geeft aan dat de couponcode 'expired' is. Ligt dat aan de gekozen vlucht?
Maus1984
Amerika-newbie

Bericht door Maus1984 »

Wij lopen ook tegen een probleem aan bij de Majestic Tour, kan het zo zijn dat deze kortingscode daar niet voor geldt?
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Klopt, kortingscodes zijn niet mogelijk om toe te passen bij The Majestic tour. Jammer dus.
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Vanaf 20 augustus stopt Papillon met het kortingscode programma. Tot en met de 19e heb je dus nog even de tijd om met de 5% extra korting te reserveren.
De korting is nu ook weer geldig voor The Majestic Tour (heet nu de "North Canyon with EcoStar Tour").
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer