Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Als 19 en 25 jarige naar Las Vegas!
-
- Amerika-ontdekker
Re: Als 19 en 25 jarige naar Las Vegas!
In 2011 als 37 jarige moest ik bij Walmart in Nebraska ook gewoon ID laten zien. Ach, ik zag er waarschijnlijk zo blij als een kind uit met mijn 6 pack Grolsch 

Ik moest gister nog mijn ID laten zien bij de Albert Heijn
"Dat moet ik bij iedereen vragen meneer anders krijg ik op mijn kop". Haar chef stond in een majoor houding de kassa's in de gaten te houden.
Gelukkig heb ik altijd mijn rijbewijs bij me...

"Dat moet ik bij iedereen vragen meneer anders krijg ik op mijn kop". Haar chef stond in een majoor houding de kassa's in de gaten te houden.

Gelukkig heb ik altijd mijn rijbewijs bij me...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:

Bij de self-service scandingen gaat er altijd een rood lampje branden(oftewel controle) bij alcohol alleen tegenwoordig zijn ze bij mijn AH XL zo lui dat ze standaard dat lampje meteen weer uitzetten. Bij steekproeven idem dito ze zetten het altijd uit.
"ah joh meneer is goed is goed is goed je weet toch"
"ah joh meneer is goed is goed is goed je weet toch"
PSVwally schreef:Lekker als er een 16/17 jarige cassiere weer in tranen achter zit, omdat ze uitgescholden wordt omdat ze naar een ID vraagt.

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dat moet ook niet in mijn kassa-rij gebeuren dat iemand de kassiere gaat uitschelden of bedreigen alleen omdat ze naar een ID-kaart vraagt.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Walmart hanteert het beleid dat iedereen die eruit ziet als zijnde onder de 40 een ID moet laten zien voor het aanschaffen van tabak en alcohol; vaak moet ook een bepaald aantal nummers van het ID in de kassa worden ingevoerd ter verificatie.KnightDoppler schreef:In 2011 als 37 jarige moest ik bij Walmart in Nebraska ook gewoon ID laten zien. Ach, ik zag er waarschijnlijk zo blij als een kind uit met mijn 6 pack Grolsch
Toevallig was er gisteren nog een programma op TV over 'underage drinking' en de (mogelijke) boetes en gevangenisstraf die daar voor kunnen worden opgelegd. In New Jersey, bijvoorbeeld, kan het een boete van maximaal $1000 zijn en/of een gevangenisstraf van maximaal 6 maanden. Als je een rijbewijs hebt kan dat ook (tijdelijk) worden ingetrokken, plus de veroordeling komt op je 'criminal record' te staan. En dat allemaal voor het drinken van een biertje onder de 21. Plus: je hoeft niet eens dronken te zijn, puur betrapt worden op het drinken van alcohol onder de 21 is al voldoende.
In Nevada is men ook behoorlijk streng: onder de 21 mag je je niet in een bar of 'saloon' bevinden waar alcohol wordt verkocht. Word je toch betrapt, kun je een boete krijgen van maximaal $500. Als je je ouder voordoet dan je bent om aan alcohol te komen (inclusief een 'fake ID'), kun je een boete krijgen van maximaal $1000 en/of gevangenisstraf van maximaal 6 maanden.
Als dit nog niet duidelijk maakt dat men in Amerika streng is als het op 'underage' nuttigen van alcohol aankomt, dan weet ik het ook niet. Misschien lukt het je, misschien lukt het je niet om ermee weg te komen, maar áls je betrapt wordt dan kan het een dure grap worden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik moest vorig jaar m'n ID laten zien bij Target toen ik een fles wijn kocht - - ik was 67!!!!! Natuurlijk onzin, maar we hebben er wel enorm om gelachen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Dat zijn nou bij uitstek de mensen waar je vooral geen alcohol in wilt gieten...Hockey schreef:PSVwally schreef:Lekker als er een 16/17 jarige cassiere weer in tranen achter zit, omdat ze uitgescholden wordt omdat ze naar een ID vraagt.Je hebt op zich wel een punt, maar dit lijkt me gewoon een kwestie van pure achterlijkheid van de persoon die zo'n caissière gaat uitschelden. Iemand die zo weinig fatsoen heeft dat hij/zij dit doet zal zich niet anders gaan gedragen door een wet.
Bij de Walmart hier word ik ook altijd naar ID gevraagd. Bij de Kroger waar ik de wekelijkse boodschappen doe niet meer.
Wat wel weer opvalt bij mijn Kroger is dat de jongens/meisjes die inpakken bij de kassa ook geen drank mogen aanraken (indien onder 21). Als ik een paar flesjes bier gekocht heb, mogen zij die niet in mijn karretje zetten. Dan moet er weer iemand anders komen (boven de 21) om dat te doen.
Keek ik toch wel een beetje vreemd van op in het begin. Maar aan de andere kant is het ook wel goed dat het zo breed wordt toegepast. Dan krijg je ook geen gescheld op cassieres/luie medewerkers die lampjes uitzetten/jeweettoch
Wat wel weer opvalt bij mijn Kroger is dat de jongens/meisjes die inpakken bij de kassa ook geen drank mogen aanraken (indien onder 21). Als ik een paar flesjes bier gekocht heb, mogen zij die niet in mijn karretje zetten. Dan moet er weer iemand anders komen (boven de 21) om dat te doen.
Keek ik toch wel een beetje vreemd van op in het begin. Maar aan de andere kant is het ook wel goed dat het zo breed wordt toegepast. Dan krijg je ook geen gescheld op cassieres/luie medewerkers die lampjes uitzetten/jeweettoch

- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Aangezien we toch al off topic zijn en de TS al een tijd niets van zich heeft laten horen..
Vraag ik me af of dat strengere alcoholbeleid ten opzichte van Nederland, nu echt nut heeft.
Je zou denken dat men op 21 jarige leeftijd meer stilstaat bij de nadelen van buitensporig alcoholgebruik en er verantwoordelijk mee omgaat, maar als ik beelden van de springbreak enzo zie, krijg ik die indruk niet echt.
Vraag ik me af of dat strengere alcoholbeleid ten opzichte van Nederland, nu echt nut heeft.
Je zou denken dat men op 21 jarige leeftijd meer stilstaat bij de nadelen van buitensporig alcoholgebruik en er verantwoordelijk mee omgaat, maar als ik beelden van de springbreak enzo zie, krijg ik die indruk niet echt.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
We wilden wat te drinken kopen voor als we een keer dorst hadden voor op onze kamers, een fles wijn en wat bier.
Ik had het meeste in mijn hand maar m'n vriendin had wijn in dr hand..
Ik afrekenen, geen probleem Id laten zien, maar toen moest m'n vriendin ook dr id laten zien omdat zij het in dr hand had..
Natuurlijk had ze haar id kaart op de kamer laten liggen en toen kregen we alleen het drinken mee wat ik in m'n handen had :S..
Heel krom maar dit waren de regels, ook al waren allemaal ruim de 21 gepasseerd (4x rond de 27), alleen had m'n vriendin nou net niet dr paspoort bij dr.
Nu legde ze uit dat zij moeten controleren tot +- 45 jaar..
Dus vandaar dat je ook regelmatig gecontroleerd wordt als je 30+ bent..
Ik had het meeste in mijn hand maar m'n vriendin had wijn in dr hand..
Ik afrekenen, geen probleem Id laten zien, maar toen moest m'n vriendin ook dr id laten zien omdat zij het in dr hand had..
Natuurlijk had ze haar id kaart op de kamer laten liggen en toen kregen we alleen het drinken mee wat ik in m'n handen had :S..
Heel krom maar dit waren de regels, ook al waren allemaal ruim de 21 gepasseerd (4x rond de 27), alleen had m'n vriendin nou net niet dr paspoort bij dr.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat soort regels worden vaak opgesteld door een bedrijf zelf om ervoor te zorgen dat niet iemand alcohol meekrijgt onder de 21 - net zoals de grens van 40 bij Walmart. Andere bedrijven of restaurants hanteren het beleid dat echt iedereen een ID moet laten zien om problemen te voorkomen.huubbomhof schreef:Heel krom maar dit waren de regels, ook al waren allemaal ruim de 21 gepasseerd (4x rond de 27), alleen had m'n vriendin nou net niet dr paspoort bij dr.
Je hoort vaker van (vooral) Nederlanders dat ze er zo'n problemen mee hebben om een ID te laten zien, dat ze het belachelijk vinden, etc., en hoewel ik het kan begrijpen (ik vind persoonlijk de leeftijd van 21 belachelijk), maar het is zoiets waar je ervan kunt vinden wat je wilt, maar je hebt je er nu eenmaal bij neer te leggen. Je weet dat het zo is, dus bereid je erop voor: wil je alcohol bestellen in een bar of restaurant, of kopen in een drankwinkel, zorg dan gewoon dat je je ID paraat hebt - zonder dat krijg je niets, dus waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan het hoeft te zijn...
Ik geloof er ook niet in; net zoals in Nederland (waar het dan wel mag) drinken jongeren hier ook. Het is minder, ja, maar het gebeurt wel - vooral ook doordat het niet mag, waardoor het nog aantrekkelijker wordt. En ja, heel vaak zie je dat als mensen 21 jaar oud worden ze zich helemaal klem zuipen - want dan mag het, en dan is het "leuk".Arends1989 schreef:Vraag ik me af of dat strengere alcoholbeleid ten opzichte van Nederland, nu echt nut heeft.
Plus kijk eens naar hoeveel alcohol gerelateerde ongelukken gebeuren met 21 en 22 jarigen - die cijfers zijn behoorlijk hoog, dacht ik. Mijns inziens omdat de rijvaardigheden worden overschat en de invloed van alcohol wordt onderschat ("ik rij al vijf jaar, die paar biertjes doen me niks").
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Welke grens je ook trekt, je zult altijd hebben dat mensen zich niet meer onder controle hebben als ze ineens de vrijheid hebben. Je kunt alleen maar hopen dat ze met die vrijheid wat verstandiger omgaan als ze 21 zijn dan als ze 16 zijn, maar dat is geen gegeven.
Ik ben op zich helemaal voor een alcoholverbod voor jongeren. Mensen hebben echt geen idee wat alcohol doet met hersenen in het algemeen en hersenen van adolescenten in het bijzonder. Alcohol maakt letterlijk meer kapot dan je lief zou moeten zijn. Nu heb ik een dochter met een hersenbeschadiging, dus ik hoef niet veel moeite te doen om mijn kinderen uit te leggen waarom ze hun hersenen niet moeten verpesten met alcohol, maar ik denk dat er in het algemeen veel meer voorlichting en bewustzijn zou moeten zijn op het gebied van alcohol. Dat is naar mijn mening de enige sleutel naar een omslag in het alcohol-denken.
Wat betreft de grens van 21 jaar: De Amerikaanse overheden nemen een vrij grote verantwoordelijk tegenover kinderen en hun veiligheid. Je hoeft als ouder bijna zelf niet meer na te denken, want de overheid zorgt er wel voor dat alles wat met kinderen te maken heeft, veilig is. Ouders hoeven bij wijze van spreken alleen maar te zorgen voor verantwoorde voeding, en daar gaat het dan ook gelijk in grote getalen mis. Maar goed, om niet te veel af te dwalen: in het kader van die "zorg voor kinderen" snap ik heel goed dat er in de VS een drankverbod bestaat voor jongeren tot 21. Als de overheid die rol niet zou spelen, zouden de problemen waarschijnlijk nog vele malen groter zijn.
Ik ben op zich helemaal voor een alcoholverbod voor jongeren. Mensen hebben echt geen idee wat alcohol doet met hersenen in het algemeen en hersenen van adolescenten in het bijzonder. Alcohol maakt letterlijk meer kapot dan je lief zou moeten zijn. Nu heb ik een dochter met een hersenbeschadiging, dus ik hoef niet veel moeite te doen om mijn kinderen uit te leggen waarom ze hun hersenen niet moeten verpesten met alcohol, maar ik denk dat er in het algemeen veel meer voorlichting en bewustzijn zou moeten zijn op het gebied van alcohol. Dat is naar mijn mening de enige sleutel naar een omslag in het alcohol-denken.
Wat betreft de grens van 21 jaar: De Amerikaanse overheden nemen een vrij grote verantwoordelijk tegenover kinderen en hun veiligheid. Je hoeft als ouder bijna zelf niet meer na te denken, want de overheid zorgt er wel voor dat alles wat met kinderen te maken heeft, veilig is. Ouders hoeven bij wijze van spreken alleen maar te zorgen voor verantwoorde voeding, en daar gaat het dan ook gelijk in grote getalen mis. Maar goed, om niet te veel af te dwalen: in het kader van die "zorg voor kinderen" snap ik heel goed dat er in de VS een drankverbod bestaat voor jongeren tot 21. Als de overheid die rol niet zou spelen, zouden de problemen waarschijnlijk nog vele malen groter zijn.
Wij kochten deze winter alcoholvrij (echt 0%) bier bij een Giant in Washington DC. Kreeg het niet mee voordat ik mijn rijbewijs uit de tas van mijn al vijf winkels verderop zijnde partner had gevist 

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1330 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-
- 20 Reacties