Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kleding wassen
Kleding wassen
hi,
Over 7 weken gaan wij onze eerste roadtrip maken in het zuidwesten.
We gaan 3 weken weg, alleen nu denk ik dat ik zo af en toe een wasje wil/moet doen.
Aangezien we van hotel naar hotel gaan met een huurauto kunnen we de kleding niet echt te drogen hangen zoals dat in een camper zou kunnen.
Hoe doen jullie dit? Gewoon kleine handwasjes doen?
bedankt voor het reageren!
Over 7 weken gaan wij onze eerste roadtrip maken in het zuidwesten.
We gaan 3 weken weg, alleen nu denk ik dat ik zo af en toe een wasje wil/moet doen.
Aangezien we van hotel naar hotel gaan met een huurauto kunnen we de kleding niet echt te drogen hangen zoals dat in een camper zou kunnen.
Hoe doen jullie dit? Gewoon kleine handwasjes doen?
bedankt voor het reageren!
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Re: Kleding wassen
De meeste hotels hebben wel een laundry met wasmachine en droger.
Terug in Texas!
- Meggy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Toen wij vier weken aan het rondreizen waren, hebben we ook af en toe een was gedraaid. En daarna de hele berg in een droger gemikt
, die waren overal aanwezig. Ging prima! De wasmachines waren sowieso veel sneller klaar dan die van thuis (vroeg me nog af of we er zo één niet ergens konden krijgen, ideaal
) en wassen en drogen kon dus prima in korte tijd...

2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Wassen in een wasmachine, drogen in de droogkast, en wasmiddel uit de aanwezige automaat met kwartjes of aan de receptie. Dan heb je gewoon poeder voor die wasbeurt.
Kost allemaal 2 keer niks en meestal zie je de resterende tijd op de machines staan ofwel staat het erbij hoe lang het duurt zodat je niet de wacht moet houden aan het toestel. Je zet je wekker tegen de tijd dat het klaar is en je maakt dat je daar terug bent voor de tijd om is.
Meestal is wassen net geen half uur en drogen max een uurtje. Dus je bent er nu ook geen halve dag mee bezig.
Kost allemaal 2 keer niks en meestal zie je de resterende tijd op de machines staan ofwel staat het erbij hoe lang het duurt zodat je niet de wacht moet houden aan het toestel. Je zet je wekker tegen de tijd dat het klaar is en je maakt dat je daar terug bent voor de tijd om is.
Meestal is wassen net geen half uur en drogen max een uurtje. Dus je bent er nu ook geen halve dag mee bezig.
- Bushmaster
- Amerika-expert
ja in je hotel, of ergens in één van de duizenden laundry services die in de US nog steeds bestaansrecht hebben.
voordeel van een grote laundry service is, dat je meerdere wasmachines/drogers tegelijk kan gebruiken.

voordeel van een grote laundry service is, dat je meerdere wasmachines/drogers tegelijk kan gebruiken.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vrijwel elk hotel heeft wel een mogelijkheid tot wassen en drogen, zoals al aangegeven, machines zijn sneller dan hier. Receptie heeft meestal wel kleine verpakkingen waspoeder, of zitten in een automaat bij de wasmachines.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vooral op tijd beginnen met quarters sparen!
Wij hebben dit jaar de Tide pods ontdekt. Heel handig als je meerdere keren gaat wassen en je niet afhankelijk wilt zijn van de automaten met waspoeder (die vaak leeg zijn).
De pods heb je in een kleine verpakking. Een aangebroken verpakking is makkelijk af te sluiten en de bolletjes knoeien niet (een omgevallen doos zeeppoeder wil je niet in je auto hebben).
Marianne
Wij hebben dit jaar de Tide pods ontdekt. Heel handig als je meerdere keren gaat wassen en je niet afhankelijk wilt zijn van de automaten met waspoeder (die vaak leeg zijn).
De pods heb je in een kleine verpakking. Een aangebroken verpakking is makkelijk af te sluiten en de bolletjes knoeien niet (een omgevallen doos zeeppoeder wil je niet in je auto hebben).
Marianne
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Of je neemt vanuit thuis wat wasmiddeltabs mee (of poeder in een leeg flesje).
Inderdaad wel direct vanaf aankomst in de VS quaters gaan sparen: alle wasmachines en drogers 'lusten' alleen quarters en je hebt er 7-8 nodig voor een was en 2-4 voor een half uurtje drogen. Ook de pakjes wasmiddel koop je met quarters. De Tide pods heb ik nog niet ontdekt; zou wel een uitkomst zijn. De kleinste verpakkingen wasmiddel die ik in de supermarkt kon vinden zijn nog steeds mega-groot.
De VS staat nog vol met wasserettes: elk dorp/stad heeft er wel een. Ook in de campsites en lodges in het Nationale Parken.
Je vindt ze door met Google maps de omgeving in beeld te nemen en dan te zoeken op laundry of laundromat.
Inderdaad wel direct vanaf aankomst in de VS quaters gaan sparen: alle wasmachines en drogers 'lusten' alleen quarters en je hebt er 7-8 nodig voor een was en 2-4 voor een half uurtje drogen. Ook de pakjes wasmiddel koop je met quarters. De Tide pods heb ik nog niet ontdekt; zou wel een uitkomst zijn. De kleinste verpakkingen wasmiddel die ik in de supermarkt kon vinden zijn nog steeds mega-groot.
De VS staat nog vol met wasserettes: elk dorp/stad heeft er wel een. Ook in de campsites en lodges in het Nationale Parken.
Je vindt ze door met Google maps de omgeving in beeld te nemen en dan te zoeken op laundry of laundromat.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik heb nav een tip hier Purex Laundry Sheets gekocht (kon ze niet bij mijn reguliere supermarkt vinden, Walmart had ze wel), en die vind ik ideaal voor vakantie.
Terug in Texas!
Wij hebben ook de Tide Pots gekocht: ideaal hoor
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ziet er goed uit! http://www.youtube.com/watch?v=W_3SMf2tyck
2004 - California, Nevada, Utah, Arizona
2013 - California, Nevada, Utah, Arizona
2015 - Florida, Georgia, North/South Carolina, Tennessee, Virginia, West Virginia, Pennsylvania, Maryland, New Jersey, New York, Delaware, Washington DC
2016 - .......
2013 - California, Nevada, Utah, Arizona
2015 - Florida, Georgia, North/South Carolina, Tennessee, Virginia, West Virginia, Pennsylvania, Maryland, New Jersey, New York, Delaware, Washington DC
2016 - .......
Tide Pots..die heb je in NL ook van Ariël voor bonte en witte wassen. Met een spaaractie gebruik ik deze al sinds april weken gratis!
Het lijkt op vaatwastabletten van Dreft 

Voor tussendoor wasjes (bv overhemd). Water in de wasbak. Zeep erbij gooien. Even goed laten trekken en spoelen. Overhemd eruithalen en uitwringen. Overhemd vervolgens in een handdoek draaien. Daarna uitslaan en ophangen. In droge gebieden is het hemd in een uur droog. In natte gebieden droogt hij helemaal niet -lol- We doen dit al 25 jaar zo in de USA en vaak hoef je het hemd niet eens te strijken.
Yeehaw schreef:Voor tussendoor wasjes (bv overhemd). Water in de wasbak. Zeep erbij gooien. Even goed laten trekken en spoelen. Overhemd eruithalen en uitwringen. Overhemd vervolgens in een handdoek draaien. Daarna uitslaan en ophangen. In droge gebieden is het hemd in een uur droog. In natte gebieden droogt hij helemaal niet -lol- We doen dit al 25 jaar zo in de USA en vaak hoef je het hemd niet eens te strijken.

16x USA / 30 staten
Waarom is een wasserette nog zo populair in de VS?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
pick an answer: http://www.crazyontap.com/topic.php?TopicId=106002
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik heb vrienden die op Manhattan wonen, en daar heeft niemand een wasmachine. Waar ik woon, zie je dan weer amper wasserettes. Ik zou er zo niet eens één kunnen aanwijzen hier in de buurt...
Super al jullie reactie!!
Bdankt!
Bdankt!
April 2016: NY en Florida
Ik moet nog veel leren Liz 

-