Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arnold M: roadtrip

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Arnold M
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Arnold M: roadtrip

Bericht door Arnold M »

Hallo Allemaal,

Wij (jong stel 28 en 30 jaar) gaan deze zomer voor het eerst naar Amerika en hebben een Roadtrip uitgestippeld. We hebben hier 16 dagen de tijd voor en ik vraag me af of de planning zoals we die nu hebben een beetje te doen is. We hebben op zich een goed beeld van wat we zouden willen en in theorie hebben we alle tijd, maar wellicht zijn we wat te optimistisch en moeten we toch wat schrappen. Het plan ziet er als volgt uit:
Globale Planning
Globale Planning
26-07 Aankomst Orlando
27-07 Orlando - Clearwater
28-07 Clearwater - Tallahasse
29-07 Tallahasse - Mobile
30-07 Mobile - New Orleans
31-07 New Orleans
01-08 New Orleans - Vickburg
02-08 Vicksburg - Memphis
03-08 Memphis
04-08 Memphis - Nashville
05-08 Nashville - GSMNP
06-08 GSMNP (cherokee)
07-08 GSMNP
08-08 GSMNP - Atlanta
09-08 Atlanta - Charleston
10-08 Charleston - Savannah
11-08 Savannah - Orlando
12-08 Orlando- Amsterdam

We hebben alleen voor de eerste nacht een hotel geboekt, de rest doen we daar wel, zodat we lekker flexibel blijven. Alleen New Orleans gaan we ook nog van tevoren boeken, omdat we graag een beetje in het centrum willen slapen.

Ik hoor graag van jullie of jullie dit een haalbaar plan vinden, zodanig dat we ook nog tijd genoeg hebben om in alle plaatsen waar we komen iets van de stad/omgeving te zien.

Groetjes, Arnold
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Roadtrip

Bericht door katrienenluc »

hallo Arnold,
Wij gaan deze zomer ongeveer dezelfde route doen.Onze blog vind je in de link onderaan.
Wij hebben uiteindelijk het GSMNP laten vallen in de planning, omdat je anders zo'n omweg moet maken naar Atlanta.
Je zet best in een excelfile per dag alles uit:hoeveel kms je rijdt die dag, wat je bezoekt enz. Dan zie je of het doenbaar is of niet.
Wanneer vertrekken jullie, want je spreekt van deze zomer, maar het is al 19 juni?...
Grz
Arnold M
Amerika-newbie

Bericht door Arnold M »

Hoi KatrienenLuc,

Ik ga gelijk even lezen zo. We komen 26 juli (maand 7) aan in Orlando, vliegtickets en auto zijn geboekt. Ik heb inderdaad al een excel sheetje gemaakt met reistijden volgens Google, maar misschien dat dit in praktijk tegenvalt. Ik ben dus een beetje bang dat we uiteindelijk teveel aan het rijden zijn, vandaar mijn vraag...

Gr, Arnold
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Een leuke route, gaat vast een geweldige kennismaking met de USA worden. Wij doen komende zomer ook een groot deel van deze route (na 3 x eerder US).

Het is wel een redelijk korte tijd voor deze route, wellicht te overwegen om toch wat keuzes te maken.

Persoonlijk zou ik wat langer in Orlando blijven, ook als je niet alle standaard pretparken wil aflopen. Je kunt hier ook veel andere leuke dingen doen, shoppen, en de het toeristische sfeertje proeven. Ook voor Atlanta kun je misschien nog wel een dagje langer gebruiken.

Er zitten relatief veel stops van 1 nacht tussen, bedenk goed of je dat prettig vind om zo veel te verplaatsen, maar je ziet dan natuurlijk wel veel (wij doen het zelf ook vaak).

Jullie hebben nu 2 tussenstops tussen Clearwater en New Orleans (Tallahassee en Mobile). Als je geen specifieke reden heb om die 2 plaatsen te bezoeken kun je overwegen om deze twee stops samen te voegen tot 1 stop. Bijvoorbeeld 2 nachten in Panama City Beach of Destin, voor een lekker stranddagje! Je hebt dan 2 wat langere rijafstanden, maar wel wat meer rust in de route.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Op zich prima route.
En mocht je onderweg alles toch te ver en te snel vinden kan je altijd nog keuzes maken.
Door of Atlanta en smokey mountains er uit te laten.
Of ipv Charleston en Savannah een van de twee te bezoeken waardoor je wat meer tijd hebt voor bezichtigen.
Zelf vinden we het rondrijden en veel rijden altijd leuk.
Door niet vast te leggen kan je ter plaatse nog beslissen wat je gaat doen.
Zelf slaan we New orleans en Memphis over en gaan deze keer wat meer bezichtigen in Florida dan Orlando en Miami.
Wel blijven we vijf nachten in Orlando en van uit Orlando kan je ook makkelijk dagje naar Clearwaterbeach.
Wij beginnen ook in Atlanta en eindigen in Miami zodat we wat meer tijd hebben en Smokey mountains niet zo ver uit de route is.
Lindje67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Arnold M: roadtrip

Bericht door Lindje67 »

Hoi,

Het is een mooie route maar in 16 dagen? Zie je dan ook nog wel iets of zit je dan alleen in de auto?

Orlando is qua stad niet veel aan maar je kunt er fantastisch en goedkoop shoppen. Heel veel outlet malls.
Tampa vond ik persoonlijk niet veel aan. Het heeft een oud gedeelte. Mijn keuze zou dan zijn, overnacht in Clearwater beach.
Ligt er vlakbij en is een leuke plaats met een prachtig strand.
Probeer in Florida ook st. Augustine te doen. Heel leuk oud plaatsje.

De rest van de route ken ik niet. We gaan zelf naar het zuiden (deep south)

Veel plezier!

greetz
Arnold M
Amerika-newbie

Bericht door Arnold M »

Hoi Allemaal,

Bedankt voor alle tips! We hebben hier en daar inderdaad wat stops laten vervallen, waardoor we soms iets langer in de auto zitten, maar wel langer op 1 plek zijn. Clearwater ziet er op de plaatjes op internet erg mooi uit, wellicht dat we daar nog een extra dag blijven.

Zijn er mensen die ervaring hebben met golfsurfen aan de Oostkust? Het zou leuk zijn om in de buurt van Charleston nog een dag te kunnen golfsurfen, aangezien we dit allebei graag doen. Ik lees goede verhalen over Folly Beach. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Gr, Arnold
Ssann
Amerika-newbie

Bericht door Ssann »

Charleston is een topplaats waar je inderdaad goed kunt golfsurfen.
Als de stop in Mobile nog steeds in de planning staat, zou ik aanraden ook eens naar Pensacola Beach te kijken (een van onze favoriete vakantieplaatsen). Pensacola Beach ligt een uurtje ten zuiden van Mobile en heeft prachtige witte stranden met heldere, blauwe zee. Een levendige plaats met veel goede seafood restaurants! Vanuit daar ook goed te doen naar New Orleans.
Arnold M
Amerika-newbie

Bericht door Arnold M »

Thanks voor de tip Ssan! Misschien is het zelfs wel de moeite om Pensacola in plaats van Mobile te doen als overnachting. Ik ga er eens naar kijken, ik zie dat er ook een klein beetje gesurft kan worden daar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer