Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MRoede: Vegas-SF-LA
Reis MRoede: Vegas-SF-LA
Hi,
Half Augustus is het voor ons dan ook eindelijk zo ver. Ons eerste avontuur in Amerika begint in NY en zal eindigen in LA. Na een hoop gepuzzel is deze reis er uit gekomen. Is dit een beetje te doen qua reistijd en afstanden? Is het slim om ergens nog iets te wijzigen? We hebben er bewust voor gekozen om te eindigen in San Diego en daar ook een paar dagen door te brengen aangezien we daar familie hebben wonen. Hotels zijn allemaal vastgelegd, maar kunnen nog geannuleerd worden.
Hoor heel graag of er nog tips/aanvullingen zijn.
Merlijn
11/8 Amsterdam NY Ramada INN
12/8 NY NY
13/8 NY NY
14/8 NY NY
15/8 NY Las Vegas Clarion
16/8 Las Vegas Las Vegas
17/8 Las Vegas Las Vegas
18/8 Las Vegas Grand Canyon NP Grand Caynon INN
19/8 Grand Canyon NP Grand Canyon NP
20/8 Grand Canyon NP Page Holiday INN Express
21/8 Page Bryce Canyon NP Adobe Sands Motel
22/8 Bryce NP Zion NP La Quinta INN
23/8 Zion NP Zion NP
24/8 Zion NP Death Valley Longstreet INN
25/8 Death valley Mammoth lakes Econo Lodge Wildwood INN
26/8 Mammoth lakes El portal White Chief Mountain Lodge
27/8 El Portal El Portal
28/8 El Portal San Francisco Ntb
29/8 San Francisco San Francisco
30/8 San Francisco San Francisco
31/8 San Francisco Santa Maria Ntb
1/9 Santa Maria Los Angeles Ntb
2/9 Los Angeles Los Angeles
3/9 Los Angeles San Diego Ocean Beach Hotel
4/9 San Diego San Diego
5/9 San Diego San Diego
6/9 San Diego San Diego
7/9 San Diego Los Angeles Ntb
8/9 Los Angeles Amsterdam
Half Augustus is het voor ons dan ook eindelijk zo ver. Ons eerste avontuur in Amerika begint in NY en zal eindigen in LA. Na een hoop gepuzzel is deze reis er uit gekomen. Is dit een beetje te doen qua reistijd en afstanden? Is het slim om ergens nog iets te wijzigen? We hebben er bewust voor gekozen om te eindigen in San Diego en daar ook een paar dagen door te brengen aangezien we daar familie hebben wonen. Hotels zijn allemaal vastgelegd, maar kunnen nog geannuleerd worden.
Hoor heel graag of er nog tips/aanvullingen zijn.
Merlijn
11/8 Amsterdam NY Ramada INN
12/8 NY NY
13/8 NY NY
14/8 NY NY
15/8 NY Las Vegas Clarion
16/8 Las Vegas Las Vegas
17/8 Las Vegas Las Vegas
18/8 Las Vegas Grand Canyon NP Grand Caynon INN
19/8 Grand Canyon NP Grand Canyon NP
20/8 Grand Canyon NP Page Holiday INN Express
21/8 Page Bryce Canyon NP Adobe Sands Motel
22/8 Bryce NP Zion NP La Quinta INN
23/8 Zion NP Zion NP
24/8 Zion NP Death Valley Longstreet INN
25/8 Death valley Mammoth lakes Econo Lodge Wildwood INN
26/8 Mammoth lakes El portal White Chief Mountain Lodge
27/8 El Portal El Portal
28/8 El Portal San Francisco Ntb
29/8 San Francisco San Francisco
30/8 San Francisco San Francisco
31/8 San Francisco Santa Maria Ntb
1/9 Santa Maria Los Angeles Ntb
2/9 Los Angeles Los Angeles
3/9 Los Angeles San Diego Ocean Beach Hotel
4/9 San Diego San Diego
5/9 San Diego San Diego
6/9 San Diego San Diego
7/9 San Diego Los Angeles Ntb
8/9 Los Angeles Amsterdam
Re: Reis Vegas-SF-LA
Wees welkom hier.
Waarom Santa Maria? Voor de kustroute is het niet een stop halverwege en het is een saaie doodse plaats.
Voor een overnachting halverwege is San Simeon of Cambria beter. Eventueel kan je nog overwegen Monterey of Morro Bay. Maar bij Monterey moet je de volgende dag nog een flink stuk, en bij Morro Bay zit je ook al dichter bij LA dan bij SF en moet je wellicht langer doorrijden dan prettig is.
Waarom Santa Maria? Voor de kustroute is het niet een stop halverwege en het is een saaie doodse plaats.
Voor een overnachting halverwege is San Simeon of Cambria beter. Eventueel kan je nog overwegen Monterey of Morro Bay. Maar bij Monterey moet je de volgende dag nog een flink stuk, en bij Morro Bay zit je ook al dichter bij LA dan bij SF en moet je wellicht langer doorrijden dan prettig is.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooie route.
Ik zou proberen dom in de vallei te slapen in Yosemite.
Je hebt niet zoveel tijd voor dit park. Als je ook nog telkens naar El Portal moet rijden en parkeerplaats zoeken aan verlies je veel kostbare tijd.
Ingrid
Ik zou proberen dom in de vallei te slapen in Yosemite.
Je hebt niet zoveel tijd voor dit park. Als je ook nog telkens naar El Portal moet rijden en parkeerplaats zoeken aan verlies je veel kostbare tijd.
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind niets mis met El Portal, dat ligt ivm mariposa, groveland, oakhurst gewoon heel gunstig.
Ik zou wel een dag extra bij de kustroute plannen en een dag San Francisco of San Diego eraf doen, ook al is het voor familiebezoek. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Wat ik wel zou proberen te veranderen is de overnachting bij death valley. Je overnacht nu na een hele dag in dit park eigenlijk relatief weer heel dicht bij Las Vegas en de dag erna dan weer door het park via Lone Pine naar Mammoth lakes. Ik zou of in Stovepipe wells wat zoeken, of in Lone Pine.
Ik zou wel een dag extra bij de kustroute plannen en een dag San Francisco of San Diego eraf doen, ook al is het voor familiebezoek. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Wat ik wel zou proberen te veranderen is de overnachting bij death valley. Je overnacht nu na een hele dag in dit park eigenlijk relatief weer heel dicht bij Las Vegas en de dag erna dan weer door het park via Lone Pine naar Mammoth lakes. Ik zou of in Stovepipe wells wat zoeken, of in Lone Pine.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis MRoede: Vegas-SF-LA
De White Chief Mountain Ldoge ligt niet in El Portal maar in Fish Camp. Dat is niet gunstig gelegen voor de vallei.
Ik zou ook voor DV iets anders zoeken, bijvoorbeeld bij Furnace creek (zie http://www.xanterra.com) of Stovepipe Wells.
Marianne
Ik zou ook voor DV iets anders zoeken, bijvoorbeeld bij Furnace creek (zie http://www.xanterra.com) of Stovepipe Wells.
Marianne
Bedankt voor jullie tips! We nemen jullie adviezen graag mee. Santa Maria ruilen we in voor een stop eerder. We hebben hier in eerste instantie gekozen omdat we per dag niet veel langer als 4u willen rijden. Santa Maria ligt ong. op die afstand vandaar. Een extra dag kustroute snoepen we af van SF. Welk dagdeel adviseren jullie om deze route te rijden?
Hotels in DV en Fish Camp gaan we omzetten, zoals jullie beschrijven zijn deze hotels idd niet het meest logisch. Nogmaals bedankt.
Merlijn
Hotels in DV en Fish Camp gaan we omzetten, zoals jullie beschrijven zijn deze hotels idd niet het meest logisch. Nogmaals bedankt.
Merlijn
SF naar Santa Maria is volgens Google maps zo'n 4 uur en een kwartier rijden, mits je niet via de kust rijdt. Feitelijk heb je twee keuzes dan, of de kust volledig overslaan en via de 5 naar LA, of een verstandiger stop kiezen. Nu hebben jullie besloten eerder dan Santa Maria te stoppen. SF naar San Simeon kost je het merendeel van een dag, zelfs als je niet tot nauwelijks stopt tussen Carmel en San Simeon. Reken daar op 6 uur rijtijd. Je kan dan nog eerder stopen, zoals in Monterey, maar dan gaat de kustroute je 3 dagen kosten, want het stuk Carmel naar San Simeon moet je toch rekening houden met zeker 4 uur rijtijd.
Dus als je via de kust van SF naar LA rijdt:
2 dagen: SF - San Simeon/Cambria - LA
3 dagen: SF - Monterey/Carmel - Morro Bay - LA
Dus als je via de kust van SF naar LA rijdt:
2 dagen: SF - San Simeon/Cambria - LA
3 dagen: SF - Monterey/Carmel - Morro Bay - LA
Na enige aanpassingen ziet onze reis er nu als volgt uit:
11/8 Amsterdam-NY (Ramada INN)
12/8 NY-NY
13/8 NY-NY
14/8 NY- NY
15/8 NY- Las Vegas (Clarion)
16/8 Las Vegas-Las Vegas
17/8 Las Vegas-Las Vegas
18/8 Las Vegas-Grand Canyon NP (Grand Caynon INN)
19/8 Grand Canyon NP-Grand Canyon NP
20/8 Grand Canyon NP-Page (Holiday INN Express)
21/8 Page-Bryce Canyon NP (Adobe Sands Motel)
22/8 Bryce NP-Zion NP (La Quinta INN)
23/8 Zion NP-Zion NP
24/8 Zion NP-Death Valley(Trails hotel)
25/8 Death valley-Mammoth lakes (Econo Lodge Wildwood INN)
26/8 Mammoth lakes-Yosemite NP (Curry Village)
27/8 Yosemite NP-Yosemite NP
28/8 Yosemite NP-San Francisco (Ntb)
29/8 San Francisco-San Francisco
30/8 San Francisco-San Francisco
31/8 San Francisco-San Simeon (Ntb)
1/9 San Simeon-Los Angeles (Ntb)
2/9 Los Angeles-Los Angeles
3/9 Los Angeles-San Diego (Ocean Beach Hotel)
4/9 San Diego-San Diego
5/9 San Diego-San Diego
6/9 San Diego-San Diego
7/9 San Diego-Los Angeles (Ntb)
8/9 Los Angeles-Amsterdam
Vwb het bezoek aan de nationale parken hebben we de volgende voorlopige planning. Hebben jullie nog tips/aanvullingen? Waar moeten we sowieso geweest zijn?
18/8 - GC: Bekijken zonsondergang, locatie?
19/8 - GC: Helicoptervlucht/Wandeling Hermits Rest Route
20/8 - Page: Wandeling Rim View Trail
21/8 - Bryce: Bezoek aan Lake Powell/ Wandeling Brislecore Loop
22/8 - Zion: Rustdag
23/8 - Zion: Kayenta Trail
24/8 - Death Valley: Panorama trail/ zonsondergang, locatie?
25/8 - Mammoth lakes: Bezoek mono lake/ Bodie
26/8 - Yosemite: Bezoek Maripose/ Wandeling trail?
Merlijn
11/8 Amsterdam-NY (Ramada INN)
12/8 NY-NY
13/8 NY-NY
14/8 NY- NY
15/8 NY- Las Vegas (Clarion)
16/8 Las Vegas-Las Vegas
17/8 Las Vegas-Las Vegas
18/8 Las Vegas-Grand Canyon NP (Grand Caynon INN)
19/8 Grand Canyon NP-Grand Canyon NP
20/8 Grand Canyon NP-Page (Holiday INN Express)
21/8 Page-Bryce Canyon NP (Adobe Sands Motel)
22/8 Bryce NP-Zion NP (La Quinta INN)
23/8 Zion NP-Zion NP
24/8 Zion NP-Death Valley(Trails hotel)
25/8 Death valley-Mammoth lakes (Econo Lodge Wildwood INN)
26/8 Mammoth lakes-Yosemite NP (Curry Village)
27/8 Yosemite NP-Yosemite NP
28/8 Yosemite NP-San Francisco (Ntb)
29/8 San Francisco-San Francisco
30/8 San Francisco-San Francisco
31/8 San Francisco-San Simeon (Ntb)
1/9 San Simeon-Los Angeles (Ntb)
2/9 Los Angeles-Los Angeles
3/9 Los Angeles-San Diego (Ocean Beach Hotel)
4/9 San Diego-San Diego
5/9 San Diego-San Diego
6/9 San Diego-San Diego
7/9 San Diego-Los Angeles (Ntb)
8/9 Los Angeles-Amsterdam
Vwb het bezoek aan de nationale parken hebben we de volgende voorlopige planning. Hebben jullie nog tips/aanvullingen? Waar moeten we sowieso geweest zijn?
18/8 - GC: Bekijken zonsondergang, locatie?
19/8 - GC: Helicoptervlucht/Wandeling Hermits Rest Route
20/8 - Page: Wandeling Rim View Trail
21/8 - Bryce: Bezoek aan Lake Powell/ Wandeling Brislecore Loop
22/8 - Zion: Rustdag
23/8 - Zion: Kayenta Trail
24/8 - Death Valley: Panorama trail/ zonsondergang, locatie?
25/8 - Mammoth lakes: Bezoek mono lake/ Bodie
26/8 - Yosemite: Bezoek Maripose/ Wandeling trail?
Merlijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer zo hier en daar eens accommodatie dichter bij de parken te vinden, bijvoorbeeld Trpoic voor Bryce in plaats van Panguitch. Het is echt wel prettig om niet altijd ver te hoeven rijden, zeker als je ergens een zonsopkomst of-ondergang wilt zien. Wat bedoel je met het trails hotel in Death Valley?
Wat de activiteiten betreft: de Hermits Rest Route is inderdaad een aanrader; je kunt net zo ver lopen als je wilt, en delen met de shuttlebus doen. Ik zou ook een stuk naar beneden lopen, bijvoorbeeld een deel van de Bright Angel Trail. Je hoeft niet ver te gaan, gewoon een stukje om even te zien en voelen hoe dat is. Wij deden dit jaar een stuk van de South Kaibab Trail en daarna de Hermits Rest route, zie ons reisverslag.
Op weg naar Page kun je wat viewpoints bekijken.
Vergeet bij Page niet om naar Antelope Canyon te gaan (op de ochtend voor je naar Bryce gaat). En Horseshoe bend is ook de moeite waard. Voor Bryce zou de Brislecone Pine loop niet mijn eerste keus zijn. En ook niet mijn tweede keus.
Loop langs de rim, bijvoorbeeld tussen sunset point en sunrise point, en loop bijvoorbeeld de Queens Garden ttrail las je nog tijd hebt. Zie mijn wandelsite voor de mogelijkheden.
Op weg naar Zion kun je de Canyon Overlook Trail doen. En de volle dag Zion de Riverside Walk, Emerald Pool Trails (met de Kayenta Trail), etc.
Bij de 24e heb je Panorama Trail staan: dat is echter in Yosemite. In DV heb je meerdere punten voor ene mooie zonsondergang, bijvoorbeeld Zabriskie Point of de Sand Dunes. Hangt er ook van af waar je overnacht. Een van de mooiste zonsopkomsten die ik heb gezien was bij Zabriskie Point. Het gaat niet zozeer om de zon als wel om het licht op de heuvels (zie mijn 2011-verslag).
Voor wandelingen in Yosemite zie ons 2013-verslag en mijn wandelsite. Doe langs de Tioga Road de wandeling bij Tenaya Lake, en stop bij Olmsted Point. In de vallei kun je de Mist Trail doen, en in de vallei rondwandelen/fietsen. Bij Glacier Pint is de wandeling naar Sentinel dome of Taft Point een aanrader.
Marianne
Wat de activiteiten betreft: de Hermits Rest Route is inderdaad een aanrader; je kunt net zo ver lopen als je wilt, en delen met de shuttlebus doen. Ik zou ook een stuk naar beneden lopen, bijvoorbeeld een deel van de Bright Angel Trail. Je hoeft niet ver te gaan, gewoon een stukje om even te zien en voelen hoe dat is. Wij deden dit jaar een stuk van de South Kaibab Trail en daarna de Hermits Rest route, zie ons reisverslag.
Op weg naar Page kun je wat viewpoints bekijken.
Vergeet bij Page niet om naar Antelope Canyon te gaan (op de ochtend voor je naar Bryce gaat). En Horseshoe bend is ook de moeite waard. Voor Bryce zou de Brislecone Pine loop niet mijn eerste keus zijn. En ook niet mijn tweede keus.

Op weg naar Zion kun je de Canyon Overlook Trail doen. En de volle dag Zion de Riverside Walk, Emerald Pool Trails (met de Kayenta Trail), etc.
Bij de 24e heb je Panorama Trail staan: dat is echter in Yosemite. In DV heb je meerdere punten voor ene mooie zonsondergang, bijvoorbeeld Zabriskie Point of de Sand Dunes. Hangt er ook van af waar je overnacht. Een van de mooiste zonsopkomsten die ik heb gezien was bij Zabriskie Point. Het gaat niet zozeer om de zon als wel om het licht op de heuvels (zie mijn 2011-verslag).
Voor wandelingen in Yosemite zie ons 2013-verslag en mijn wandelsite. Doe langs de Tioga Road de wandeling bij Tenaya Lake, en stop bij Olmsted Point. In de vallei kun je de Mist Trail doen, en in de vallei rondwandelen/fietsen. Bij Glacier Pint is de wandeling naar Sentinel dome of Taft Point een aanrader.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik wil hier nog aan toevoegen dat het zonde is dat je zo kort in Death Valley bent. Death Valley is, zeker als je niet alleen de overviews doet, het meest aparte park van de omgeving. Wij hebben een Jeep gehuurd en hebben de offroad trails gereden, de gaafste ervaring tot nu toe in de drie keer dat ik in USA geweest ben. Dus mocht je nog wat willen veranderen, zou ik dat toevoegen, maar alleen als je ook een 4x4 Jeep kunt huren!
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
Hoi Marianne,
Trails Hotel Death Valley moet zijn Trails Motel in Lone Pine. Vwb de locatie van de hotels hier ga ik nog eens goed naar kijken.
Bedankt voor alle tips. Ik heb jouw verslagen gelezen, erg mooi. Denk dat we op basis van de verslagen en tips nu een mooie planning kunnen maken.
Merlijn
Trails Hotel Death Valley moet zijn Trails Motel in Lone Pine. Vwb de locatie van de hotels hier ga ik nog eens goed naar kijken.
Bedankt voor alle tips. Ik heb jouw verslagen gelezen, erg mooi. Denk dat we op basis van de verslagen en tips nu een mooie planning kunnen maken.
Merlijn
Hoi Edne,
Bedankt voor jouw tip. Een 4x4 jeep huren lijkt mij super gaaf. Heb hier nog niet eerder aan gedacht. Wat ik zou kunnen doen is één dag Zion inruilen voor één dag extra Death Valley. Denk jij dat dit slim is? Of zie jij nog andere mogelijkheden?
Merlijn
Bedankt voor jouw tip. Een 4x4 jeep huren lijkt mij super gaaf. Heb hier nog niet eerder aan gedacht. Wat ik zou kunnen doen is één dag Zion inruilen voor één dag extra Death Valley. Denk jij dat dit slim is? Of zie jij nog andere mogelijkheden?
Merlijn
@Edne aanvullend vraagje:
Bij rental requirements staat:
• Valid driver’s license (25 years or older)
• Credit card
• Proof of Full Coverage automobile Insurance that covers rental cars
Waar en hoe hebben jullie deze laatste vereiste geregeld?
Gr, Merlijn
• Credit card
Gr, Merlijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker eens naar iets anders uitkijken, bijvoorbeeld Stovepipe Wells of Furnace creek in het park. Lone Pine kan ook maar dat geeft je minder tijd voor Death Valley en de rit daarna naar Mammoth Lakes is nog geen 2 uur. Hoewel je natuurlijk wel van alles nog kunt doen op dat stuk. Wij vonden het Ancient Bristlecone Pines Forest erg leuk.MRoede schreef: Trails Hotel Death Valley moet zijn Trails Motel in Lone Pine. Vwb de locatie van de hotels hier ga ik nog eens goed naar kijken.
Maianne
Oké bedankt voor de tips!
Merlijn
Merlijn
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Sorry voor mijn late reactie, was nog even aan het genieten van mijn vakantieMRoede schreef:Hoi Edne,
Merlijn

Ik zou eerder een dag Grand Canyon inwisselen voor Death Valley i.p.v. Zion. Als je geen afdaling gaat maken in Grand Canyon zou ik dat overwegen.
Wij hebben een 4 x 4 gehuurd bij Farabee's, zij zitten in The Inn at Furnace Creek. Wij hebben alles ter plekke geregeld, ook de proof of insurance. Dat kost wel wat extra (ik meen 50 dollar o.i.d.), maar dan ben je volledig verzekerd. Wel moet je Farabee's even bellen, want ze zijn niet altijd aanwezig (wij hebben ter plekke gebeld en ze waren er binnen een kwartier. Hadden wel de laatste jeep, dus wellicht is reserveren van te voren handig). Ook krijg je een satelliet noodknop mee als je er ergens met pech komt te staan (want: geen mobiel bereik). Fijn idee!MRoede schreef:@Edne aanvullend vraagje:
• Credit card
Gr, Merlijn
2010: Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen