Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kitsune: van San Diego naar San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kitsune
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Kitsune: van San Diego naar San Francisco

Bericht door Kitsune »

Hoi allemaal,

Eind augustus reizen mijn vriend en ik voor het eerst af naar de Westkust om van San Diego naar San Francisco te rijden. We hebben hier in principe 3 weken de tijd voor. Ondanks dat we de echte highlights niet willen missen willen we niet te veel van te voren vastleggen, omdat we en niet willen haasten en de mogelijkheid willen om als we het ergens leuk vinden langer te blijven. We zijn van plan om een tent daar te kopen en dan een beetje kijken waar we zin in hebben, de ene keer een camping andere keer een motel/hotel.
We vliegen 29 augustus op San Diego en wilden daar een paar dagen doorbrengen (oa de San Diego Zoo) en daarna wilden we pas de auto huren. Nu heb ik al een paar verschillende meningen gehoord over wel of geen auto in San Diego, en ik twijfel nog een beetje of het handig is om meteen de auto op te halen. Maar als je hem in de stad niet nodig hebt en je 20dollar aan parkeerkosten betaald haal ik hem misschien liever later op.
De maandag dat we de auto dan wilden ophalen is echter wel Labor day. Nu kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen, maar heel Amerika is dan vrij toch? Dus misschien niet perse de meest ideale dag om een auto te huren en op stap te gaan? Of valt het allemaal wel mee?

Ons reisschema zoals ik het nu in mn hoofd heb ziet er ongeveer zo uit overigens:
do 29/8 's avonds 7 uur geloof ik aankomst San Diego
vr-ma 2/9 San Diego verkennen/shoppen/Zoo
ma 2/9 vertrekken via Palm Springs en Joshua Tree Park naar Las Vegas, eventueel met overnachting bij Joshua Tree park.
di 3/9 of wo 4/9 aankomst Las Vegas, daar wilde ik 2 nachten blijven om het hele Vegas spektakel mee te maken. Hotel aan de strip, buffetten (ik heb al youtube filmpjes gezien OMG). In Vegas ontmoeten we ook vrienden, die wonen een half jaar in Houston dus vlak bij ;)
We wilden na 2 nachten Vegas naar Flagstaff/Grand Canyon rijden. Zonsondergang bij de Canyon meemaken en dan in een leuk hotel in Flagstaff overnachten, dag erna op tijd weg, vrienden afzetten in Vegas en dan door naar Zion/Bryce (weet niet precies welke volgorde het handigst is)
En ongeveer bij elk 1 nacht blijven, ochtend wandelen en dan door naar de volgende.
Na die 2 parken willen we weer terug naar Californië en via Yosemite en eventueel nog meerdere parken, Napa valley, Sonoma valley naar San Francisco. En tot slot nog een paar dagen San Francisco.

We hebben al een Californië lonely planet en Californië best trips lonely planet :) Maar meerdere ervaringsdeskundige zijn altijd fijn! Ik ben nu een beetje op t punt dat ik door de bomen het bos niet meer zie (zoals al die autoverhuurders en de extra verzekeringen enz enz, we gaan denk gewoon voor simpel bij sunnycars, hoef je iig niet over verzekeringen enzo na te denken :)) En ik dacht we gaan gewoon en we kijken wel hoe en wat, maar lees en hoor toch dat dit niet altijd zo handig is. Zoals bij Yosemite, dus dan is het wel handig om al te weten wanneer we daar willen zijn en kijken of er nog een plekje is op een leuke camping daar.

Ik hoop dat het niet al te warrig verhaal is, en ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen wat we zeker niet mogen overslaan en zeker wel kunnen overslaan :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kitsune van San Diego naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
In 3 weken zal het prima lukken met jullie planning. Ook al leg je niets vat, probeer toch eens een schema van dag tot dag uit te schrijven en kijk naar de reistijden, dan zie je wat er allemaal wel en niet mogelijk is.
De planning rondom Las Vegas is niet echt logisch; vanuit de GC zou ik niet terug naar LV gaan, maar via Page naar Bryce en Zion rijden. Ik weet niet of die afspraak in LV gebonden is aan een datum, anders zou het handiger zijn om eerst naar de GC en de parken in Utah te gaan, en dan naar Las Vegas; anders heb je LV twee keer op je route.
Als je wilt kamperen, dan zou ik in de GC zelf overnachten en niet nog eens in het donker naar Flagstaff rijden. Reserveren is waarschijnlijk wel handig. Voor een campingplekje in Yosemite zul je zeker moeten reserveren. dIt moet 5 maanden van te voren (zie daarvoor http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations), maar wellicht is er nog iets vrij. Kijk daarvoor regelmatig op recreation.gov; een plekje op een van de Pines-campings is aan te raden. Een andere mogelijkheid in het park is Housekeeping Camp of Curry village, zie daarvoor http://www.yosemitepark.com.
Napa en Sonoma zouden niet mijn prioriteit hebben bij een eerste reis, maar als je de route uitschrijft zie je vanzelf wel of er nog tijd voor overblijft. 1 nacht per park is voor sommige parken erg weinig,hou rekening met de reistijden. En kijk wat je overal wilt gaan doen. Voor een overzicht van de mogelijkheden zie http://www.ontdek-amerika.nl of kijk op de NPS-site bij het betreffende park, en kijk dan onder plan your visit.

Marianne
Kitsune
Amerika-ontdekker

Re: Reis Kitsune van San Diego naar San Francisco

Bericht door Kitsune »

Hallo allemaal! Alweer een tijdje geleden gepost, maar helaas door drukte nog geen tijd gehad om te reageren :) Bedankt voor je reactie Marianne, ik heb het allemaal even uitgeschreven inclusief afstanden.
Ik dacht dat ik vanochtend ook al een bericht had geplaatst, maar denk dat ik iets verkeerds heb gedaan. Anders staat t er 2 keer, in dat geval excuus!

Ik heb inmiddels de reis uitgeschreven (was maar goed ook want had me ergens een dagje vergist :))

do 29/9 Aankomst San Diego
vr 30/8 San Diego (Zoo of stand bekijken)
za 31/8 San Diego (Zoo, strand, stad bekijken?)
zo 1/9 Vertrek vanuit SD naar Joshua Tree inclusief Palm Springs Outlet (iig die grote daar in de buurt) Kamperen in Joshua Tree (wrs Jumbo Rocks :)) (303 km)
ma 2/9 Vanuit Joshua Tree naar Vegas (eventueel met extra overnachting hiertussen) (totaal iig 305km)
di 3/9 Vegas
wo 4/9 van Vegas naar de Grand Canyon, kamperen op Mather camping, south rim (441km)
do 5/9 's ochtens wandelen in de GC, daarna vertrek naar Page (299km)
vr 6/9 van Page naar Bryce, eerst tent opzetten en dan mooie wandeling maken (244km)
za 7/9 van Bryce naar Zion, wandelen/paardrijtocht (136 km)
zo 8/9 Extra dag voor Bryce of Zion (dus of we blijven 1 extra nacht in Bryce of in Zion, denk wrs Zion. Wat zouden jullie doen?)
ma 9/9 van Zion naar Death Valley (kamperen in Panamint/wildrose/Stovepipe) (rond de 500km)
di 10/9 nog niets gepland
wo 11/9 nog niets gepland
do 12/9 aankomst Yosemite (kamperen op Crane Flats)
vr 13/9 Yosemite
za 14/9 vertrek Yosemite
zo 15/9 nog niets gepland
ma 16/9 nog niets gepland
di 17/9 Auto inleveren in SF
wo 18/9 SF
do 19/9 SF
vr 20/9 heeeel vroeg terug vliegen :)

We hebben dus nog bestwel wat speling en dagen waarin we nog niet iets gepland hebben. Wel fijn idee om iig Yosemite vast gelegd te hebben!
Volgens deze route komen we wel 2x langs Vegas, maar als we eerst naar de GC gaan en dan via Bryce en Zion naar Vegas dan komen we daar precies aan in het weekend. Dus al het geld uitgespaard aan gas kunnen we dan uitgeven aan een kamer :)
Ben benieuwd wat jullie van dit schema vinden en uiteraard welke dingen we echt niet mogen vergeten (want we hebben dus nog best wat "gaten" waar ruimte is)
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Kitsune: van San Diego naar San Francisco

Bericht door Yeehaw »

de planning voor San Diego in het Labor Day weekend is niet lekker. We hebben altijd een auto in SD gehad. Vonden we veel gemakkelijker.
Die outlet mall (eigenlijk 2) is in Cabazon 20 miles west van Palm Springs. Ik haat malls maar deze was niet onaardig. Paradijs voor DW! 29Palms is een goede overnachtingsplaats. Er is bijna niets tussen Joshua Tree NP en Las Vegas en je rijdt het gemakkelijk in een uur of vier. Stops in Amboy voor Roy's Cafe en in Kelso voor de dunes en het visitor center.
Ik zou 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce doen. Page komt ook in aanmerking voor 2 nachten.
dDeath Valley zal nog wel erg heet zijn. Panamint Springs heeft plaatsen met schaduw om te kamperen maar ligt niet centraal. Daarvoor beter bij Furnace Creek of Stovepipe Wells maar ik heb me laten vertellen dat de campground bij FC tot 15 october gesloten is. Texas Springs is een andere mogelijkheid maar wij kamperen zelf niet. Veel te zien langs de eastern sierra. Lone Pine met zijn Alabama Hills, Whitney portal een movie museum en Manzanar.
Old Bristlecones vanaf Big Pine en terug. Bishop en zijn Laws museum. Mammoth Lakes met vele meren en Devils Postpile NM, June Lake loop, Mono Lake en zijn tufas, Bodie Ghosttown etc en wellicht eerst nog kamperen bij Tuolumne Meadows.
Vanaf Yosemite kan je naar Cambria riden. Daarna langs de kust naar Monterey/Carmel en daarna naar SF.
Yeehaw
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het Labor Day weekend in SD is druk, maar wel gezellig.
Ik zou absoluut vanaf dag 1 een auto huren, SD is te groot om te lopen, en het openbaar vervoer kost veel meer tijd dan met de auto gaan.
Kitsune
Amerika-ontdekker

Bericht door Kitsune »

We halen idd de auto gewoon op dag 1 op, leek ons bij nader inzien toch wel makkelijk. Vertrekken nu op zondag uit SD en rijden dan via Cabazon naar Joshua Tree.
Gaan nu 1 nacht Vegas doen, 2 nachten Canyon, misschien 2 nachten Page, moeten nog even kijken hoe het loopt en hoelaat we daar uiteindelijk zijn. En waarschijnlijk ook 2 nachten Zion, want dat lijkt ons toch wel heel erg mooi.
Stovepipe/Texas springs is idd wel een stuk beter gelegen, dus denk dat we 1 van die meepakken. Een stukje kust meepakken is ook wel heel erg leuk, Monterey/Carmel heb ik ook al veel goede verhalen over gehoord/gelezen. En dan kunnen we nog een whale watching trip doen! Dat leek me al zo gaaf!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer