Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tabak / sigaretten meenemen naar Amerika
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Tabak / sigaretten meenemen naar Amerika
Hallo,
Ik ga binnenkort naar Amerika en zoek me rot naar informatie of het meenemen van rookwaar.
Ik lees wel overal 200 sigaretten, maar er staat nergens (of ik heb het gemist) iets over tabak, shag, of shag blikken.
Weet iemand hoeveel gram shag je mag meenemen ?
Ik ga binnenkort naar Amerika en zoek me rot naar informatie of het meenemen van rookwaar.
Ik lees wel overal 200 sigaretten, maar er staat nergens (of ik heb het gemist) iets over tabak, shag, of shag blikken.
Weet iemand hoeveel gram shag je mag meenemen ?
Re: tabak / sigaretten
Heen of terug? Terug is iig 250 gram:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _belasting
En heen:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... -products-(cigarettes,-cigars,-bidis" onclick="window.open(this.href);return false;)-to-the-u.s.-for
"contact port of entry"
Lekker vaag weer
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _belasting
En heen:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... -products-(cigarettes,-cigars,-bidis" onclick="window.open(this.href);return false;)-to-the-u.s.-for
"contact port of entry"
Lekker vaag weer

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Tabak / sigaretten meenemen naar Amerika
Bedankt beide maar......... ik praat hier over shag en potten tabak, dus dan praten we over gram en dat vind ik nergens...
Mijn antwoord was blijkbaar niet duidelijk, dus nog maar een keer anders geformuleerd:
Heenweg: De Amerikanen kiezen ervoor om over die informatie geheimzinnig te doen, en verlangen dat je daarvoor de "port of entry" contacteert.
Terugweg: De Nederlanders zetten de grens op 250 gram.
Heenweg: De Amerikanen kiezen ervoor om over die informatie geheimzinnig te doen, en verlangen dat je daarvoor de "port of entry" contacteert.
Terugweg: De Nederlanders zetten de grens op 250 gram.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ow okay dus ik moet de luchthaven bellen , wel een beetje vreemd...
Waarom weten ze dan wel dat je 200 sigaretten mag meenemen ?
Ik neem aan dat ik niet de eerste en laatste ben die shag rookt ?
Waarom weten ze dan wel dat je 200 sigaretten mag meenemen ?
Ik neem aan dat ik niet de eerste en laatste ben die shag rookt ?
Tankte een paar dagen geleden in oostelijk Montana en daar verkochten ze allerlei soorten Drum shag. Ik heb geen idee of ze het overal verkopen, want ik heb er nooit opgelet, maar weet dat een vriend ook altijd shag kocht in Arizona.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Dat komt vermoedelijk omdat het per staat kan verschillen wat de regels zijn. Vandaar dat je dus je "PoE" moet bellen omdat Chicago bijvoorbeeld heel andere regels voor "niet standaard sigaretten" kan hebben dan Atlanta. Blijkbaar hebben ze op federaal niveau een afspraken kunnen maken over het aantal sigaretten maar zijn overige tabaksproducten daar niet in opgenomen. Tja... het is 1 land maar wel 50 verschillende staten met eigen wetten en regels en dat maakt het soms wat lastig. Probeer anders een mailtje te sturen in plaats van bellen.
Tobacco imports may be subject to state or local taxes. E.g. a maximum of 200 cigarettes per person can be imported duty free into the State or City of New York by returning residents. If more is imported the whole quantity is dutiable. (USD 1.50 per carton, plus in New York City a City Tax of USD 0.40 to 0.80 per carton). In the State of California the maximum quantities for both residents and non-residents are 200 cigarettes or 50 cigars; quantities in excess are confiscated. It is not allowed to import Cuban cigars from any country. Hier nog meer informatie.
Tobacco imports may be subject to state or local taxes. E.g. a maximum of 200 cigarettes per person can be imported duty free into the State or City of New York by returning residents. If more is imported the whole quantity is dutiable. (USD 1.50 per carton, plus in New York City a City Tax of USD 0.40 to 0.80 per carton). In the State of California the maximum quantities for both residents and non-residents are 200 cigarettes or 50 cigars; quantities in excess are confiscated. It is not allowed to import Cuban cigars from any country. Hier nog meer informatie.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Nou bedankt, sta hier echt van te kijken, denk dat ik voor die 2 weken maar ff wat sigaretten ga roken 
Wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik uit de rij word gehaald alleen maar vanwege teveel tabak en dan ook nog een aansluiting missen...
Thanks allen

Wil natuurlijk niet het risico lopen dat ik uit de rij word gehaald alleen maar vanwege teveel tabak en dan ook nog een aansluiting missen...
Thanks allen
Arme swinny! Je kunt natuurlijk best wel wat shag meenemen maar ik denk dat je er verstandig aan doet het equivalent van 200 sigaretten mee te nemen om zeker te weten dat er geen probleem ontstaat.
Ik vroeg me alleen al af waarom je graag shag mee wilde nemen omdat tabaksproducten in Amerika doorgaans veel goedkoper zijn. Dus tenzij je een heel exotisch merk rookt waar je niet zonder kan zou ik inderdaad iets Amerikaans roken.
Veel plezier op je reis alvast!
Ik vroeg me alleen al af waarom je graag shag mee wilde nemen omdat tabaksproducten in Amerika doorgaans veel goedkoper zijn. Dus tenzij je een heel exotisch merk rookt waar je niet zonder kan zou ik inderdaad iets Amerikaans roken.
Veel plezier op je reis alvast!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Kijk dit klinkt beter 
Tot nu toe dacht ik dat shag bijna of niet te krijgen is in de States
Okay mijn dag is weer goed haha
Thanks

Tot nu toe dacht ik dat shag bijna of niet te krijgen is in de States
Okay mijn dag is weer goed haha
Thanks
Kennen ze shag dan? Heel lang geleden dachten ze dat mijn reisgenoot weed zat te roken.
Hahahaha... dat komt me heel bekend voor.
Jaren geleden moest ik regelmatig naar Las Vegas voor de NAB, een grote televisiebeurs.
Daar rolde ik dan gewoon een zwaar shaggie met rijstenvloei.
Vaak werd ik met grote ogen aangekeken en werd de vraag gesteld waar ik vandaan kwam.
Als ik dan antwoordde dat ik een Hollander was, werd er begrijpelijk geknikt.
'Oh, you're rolling a joint...', was dan de opmerking.
Trouwens, ik heb nog nooit Van Nelle zware shag in de winkels daar zien liggen.
Als wij drie weken die kant opgaan, zit er gewoon een slof in mijn koffer.
Groetjes,
Paul
Jaren geleden moest ik regelmatig naar Las Vegas voor de NAB, een grote televisiebeurs.
Daar rolde ik dan gewoon een zwaar shaggie met rijstenvloei.
Vaak werd ik met grote ogen aangekeken en werd de vraag gesteld waar ik vandaan kwam.
Als ik dan antwoordde dat ik een Hollander was, werd er begrijpelijk geknikt.
'Oh, you're rolling a joint...', was dan de opmerking.
Trouwens, ik heb nog nooit Van Nelle zware shag in de winkels daar zien liggen.
Als wij drie weken die kant opgaan, zit er gewoon een slof in mijn koffer.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had vroeger een collega hier die shag rookte (Drum), die kocht hij bij zijn lievelings tabakswinkel. Sinds hij kinderen heeft rookt ie niet meer, maar ik vermoed dat je dat hier nog steeds kunt kopen. Hier in de US refereren ze daar aan als RYO of MYO (Roll Your Own of Make Your Own). Nooit opgelet of je het ook bij de supermarkt kunt kopen. Overigens mag je hier alleen tabaksproducten kopen in de meeste staten als je boven de 18 bent, dus ik hoop voor jou dat je oud genoeg bent. In twee staten (Colorado en Washington) moet je zelfs 21 zijn om tabak of sigaretten te kopen. Een aantal andere staten overwegen ook om de leeftijd daarvoor te verhogen.
Ja ze verkopen Drum en Bugler en volgens mij nog meer merken ook bij Walmart. Ze noemen het "rolling tobacco". Ik geloof alleen dat vloetjes (rolling papers) dan weer lastig te krijgen zijn maar zeker bij een tabakzaak moet dat toch wel lukken.
Als je een merk hebt dat je graag rookt kan ik het wel bij een Walmart voor je vragen swinny? Ik ben zelf vorig jaar gestopt maar ben wel al sterk genoeg om dat te vragen zonder de neiging te krijgen om zelf weer te beginnen denk ik haha
Als je een merk hebt dat je graag rookt kan ik het wel bij een Walmart voor je vragen swinny? Ik ben zelf vorig jaar gestopt maar ben wel al sterk genoeg om dat te vragen zonder de neiging te krijgen om zelf weer te beginnen denk ik haha

Een goeie test voor je Ziva 

Hier nog wat informatie:
Drum is a brand of fine-cut handrolling tobacco, or shag. It was originally produced and distributed by the Dutch Douwe Egberts corporation. Douwe Egberts was purchased by the Sara Lee Corporation, which sold Drum to Imperial Tobacco, the current British producer.[1] After Douwe Egberts discontinued Drum in the USA, Republic Tobacco of Glenview, Illinois, began making its own version of Drum for distribution in the United States, usually sold accompanied by a package of JOB rolling papers. Both versions are considered halfzware (Dutch for "half-strength") type tobaccos, although the flavors and cuts are not the same due to different methods of curing. Halfzware usually indicates a combination of dark Kentucky burley and bright Virginia tobaccos. Imperial also produces Drum in gold (blonde) and light (mild) varieties. Drum's main competitor in the US is Bali Shag rolling tobacco.[citation needed]
The two versions of Drum are made in different locations and have different sensory properties. European Drum is barrel-cured in the Netherlands using a centuries-old process, whereas the American version is made at the Top Tobacco factory in North Carolina.
Drum is a brand of fine-cut handrolling tobacco, or shag. It was originally produced and distributed by the Dutch Douwe Egberts corporation. Douwe Egberts was purchased by the Sara Lee Corporation, which sold Drum to Imperial Tobacco, the current British producer.[1] After Douwe Egberts discontinued Drum in the USA, Republic Tobacco of Glenview, Illinois, began making its own version of Drum for distribution in the United States, usually sold accompanied by a package of JOB rolling papers. Both versions are considered halfzware (Dutch for "half-strength") type tobaccos, although the flavors and cuts are not the same due to different methods of curing. Halfzware usually indicates a combination of dark Kentucky burley and bright Virginia tobaccos. Imperial also produces Drum in gold (blonde) and light (mild) varieties. Drum's main competitor in the US is Bali Shag rolling tobacco.[citation needed]
The two versions of Drum are made in different locations and have different sensory properties. European Drum is barrel-cured in the Netherlands using a centuries-old process, whereas the American version is made at the Top Tobacco factory in North Carolina.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik dacht hier ff een simpele vraag neer te zetten, maar nooit gedacht dat er eigenlijk geen echt antwoord voor te vinden was.
Ik denk dat ik het gewoon hou op 40 sigaretten krijg ik uit 1 pakkie shag dus zou ik 5 pakjes mee mogen nemen.
En dan maar hopen dat ze daar ook zware shag verkopen, leeftijd is geen probleem, alhoewel ik er nog jong uit zie met 44, zeggen ze
Ik denk dat ik het gewoon hou op 40 sigaretten krijg ik uit 1 pakkie shag dus zou ik 5 pakjes mee mogen nemen.
En dan maar hopen dat ze daar ook zware shag verkopen, leeftijd is geen probleem, alhoewel ik er nog jong uit zie met 44, zeggen ze

Ja het blijft een beetje vaag.. Had ik ook de eerste keer dat ik ging hoor. Ik rook ook shag en ik kan me ook nog goed herinneren dat ik in oregon was met mijn vriendin en twee mannen kwamen naar mijn vriendin toe om haar erop te wijzen dat ze uitging met een slechte man! en ik was erg fout want weed roken is illegaal hier... wat hebben we gelachen
A dream costs nothing unless you want it to come true
Kijk eens: http://www.rollyourownresource.com/forums/
Ze hebben het ook wel eens over Van Nelle maar verder dan halfzware durven ze niet te gaan
Ze hebben het ook wel eens over Van Nelle maar verder dan halfzware durven ze niet te gaan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 959 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 2 Reacties