Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ruzmafuz: Los Angeles - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ruzmafuz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ruzmafuz: Los Angeles - Las Vegas

Bericht door ruzmafuz »

Hey,

Nieuw allesamerika.com forum lid, die -eind september/begin oktober- 3 weken met de vriendin op rondreis gaat door West Amerika.

(van 22 september tot 12 oktober)

We kijken er heel hard naar uit maar we zijn leken en moeten alles nog uitzoeken. De website van allesamerika.com bracht me naar dit forum.

Onze vluchten zijn al geboekt maar dat is dan ook het enige. Het is onze eerste reis buiten Europa en dus ook voor het eerst zo ver vliegen (we zijn beiden 29 trouwens)

Graag had ik jullie meningen en tips gehoord over de rondreis die ik in mijn hoofd heb:

- landen 's avonds in LA, nacht in goedkoop hotel
- 1 dag uitrusten in LA en Venice beach doen (kwestie van meteen in de juiste vakantie stemming te zijn)
- nog een nacht in LA
- de dag erna, RV ophalen (we hebben een offerte opgevraagd bij Tioga, dit wordt veel gepromoot hier maar ik had ook graag wat mensen gehoord die er effectief ervaring mee hebben)
- hierna willen we via de Pacific Coast Highway naar San Francisco. Het schijnt een heel erg mooie rit te zijn, dus willen we hier gerust enkele dagen voor uitrekken
- hierna verblijf in San Francisco (waar kamperen we hier met onze RV?), ook enkele dagen.
- hierna richting Yosemite park
- yosemite park - sequoia/kings Canyon
- Barstom overnachten om door te rijden naar
- Grand Canyon NP (hoeveel tijd spendeert men hier gewoonlijk?)
- Monument Valley
- Eventueel nog Bryce Canyon en Zion NP. Omdat ik hier goeie dingen over heb gehoord, maar ik vrees misschien dat ik dan te veel wil en we willen de reis toch wel relax houden ook.. Wat is jullie ervaring hierin, voelt het soms alsof je van het 1 naar het andere holt en geen tijd hebt om een indruk achter te laten?.
- Eindigen in Las Vegas waar we de RV inleveren
- 2 nachten Las Vegas
- vlucht terug naar Brussel

PS: op het internet zie ik deze rondrit veel meer in de omgekeerde richting. We verkozen om te starten in LA/pacific coast highway omdat het dan eind september is en we meer kans hebben op mooi weer daar. Idem: half oktober zouden de temperaturen in Nevada al iets beter kunnen zijn dan begin September.
Laatst gewijzigd door ruzmafuz op 16 jul 2013, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Re: Los Angeles - Las Vegas

Bericht door bedeve »

ruzmafuz schreef:Hey,

PS: op het internet zie ik deze rondrit veel meer in de omgekeerde richting. We verkozen om te starten in LA/pacific coast highway omdat het dan eind september is .. .
Zou voor mij aanleiding zijn om dit deel aan het eind van de route te hebben.
Oktober is er mooier dan september en minder mist
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als de vluchten al geboekt zijn, geef dan de data. Dan weten we precies hoeveel dagen je hebt en is het makkelijker iemand te helpen.
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

Hockey schreef:Als de vluchten al geboekt zijn, geef dan de data. Dan weten we precies hoeveel dagen je hebt en is het makkelijker iemand te helpen.

Inderdaad beter om dit ook even mee te geven:

van 22 september tot 12 oktober
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ruzmafuz: Los Angeles - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een aantal dingen aanpassen, zoals de rit via Barstow. En ik zou Sequoia NP laten vallen, en in plaats daarvan via de Tioga Pass en Death Valley rijden. Je komt op die manier wel langs Las Vegas, maar het is een veel mooiere route.
Je zou dan zoiets kunnen doen:

22-sep Brussel - LA
23-sep LA
24-sep LA
25-sep LA - ?
26-sep ? - Big Sur
27-sep Big Sur - San Francisco
28-sep San Francisco
29-sep San Francisco
30-sep San Francisco - Yosemite
1-okt Yosemite
2-okt Yosemite - Lee Vining
3-okt Lee Vining - Death Valley
4-okt Death Valley - Zion
5-okt Zion
6-okt Zion - bryce
7-okt bryce - Page
8-okt Page - Grand Canyon
9-okt Grand Canyon
10-okt Grand Canyon - Las Vegas
11-okt Las Vegas
12-okt Las Vegas - Brussel

Je kunt natuurlijk schuiven met het aantal dagen ter plekke. Ik heb Monument Valley er uit gelaten, het zal vol worden om daar ook nog langs te gaan. Op zich is het zo te doen, maar hel ruim is het niet. Of je het te gehaast vindt is echter heel persoonlijk. Hou er wel rekening mee dat het in september/oktober al vroeg donker is, dus je dagen zijn kort. Voor een indruk van het laatste deel (in september) zie mijn 2011-verslag.
Een camper is in SF niet zo handig. En het zal lastig worden om in Yosemite nog een camping te vinden. Kijk alvast eens naar de mogelijkheden.

Marianne
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

We zouden heel graag de grote sequoia's zien. Kun je die ook in het noorden van het park zien? Zeg maar tussen regio big dome en lee vining?

Onze vlucht vanuit Las Vegas is later, die is pas op 14 oktober, dus we kunnen een beetje schuiven om eventueel toch monument valley te doen?

Raden jullie dit aan of zouden we beter een dagje langer blijven? zoja, weer dan? Yosemite lijkt me het meest divers..
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De beste plaats om sequoia's te zien in Yosemite is in Mariposa Grove, aan de zuidwestelijke ingang van het park. Zie onze onderstaande blog van begin deze maand.
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

Bedankt. We zijn de route nog aan het aanpassen zodat we zo snel mogelijk onze nachten in Yosemite kunnen reserveren.

Hebben jullie ook advies ivm Yosemite met de RV, welke Campsites zijn het mooist? Duurst? Ik lees overal dat ze snel vol zitten. Hopelijk vinden we nog een goed plaatsje.
Of moet ik hier volgens de regels een nieuw topic voor openen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hierbij kan ik jullie niet helpen wegens geen kampeerders. Gebruik anders eens de zoekfunctie van het forum, je vindt beslist iets.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Alle campings in de vallei zijn prima, dus North Pines, Lower Pines of Upper Pines. Zie http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations voor de verschillende campgrounds en hoe je moet reserveren. Het kamperen in het park is niet duur, ik geloof ook niet dat er een verschil in prijs is tussen de verschillende campings, en sowieso niet zodanig dat je je daardoor zou moeten laten leiden. Ik zou echt zo snel mogelijk gaan kijken naar de mogelijkheden, maar dat had ik 2 weken geleden ook al gezegd. :wink:

Marianne
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

is zoiets mogelijk:;
22-sep LA landen 's avonds rond 20u
23-sep LA -> Santa barb
24-sep SB -> Carmel/Big Sur
25-sep Big Sur chilldag
26-sep Big Sur -> SF
27-sep SF
28-sep SF
29-sep SF
30-sep SF -> mariposa grove bezoeken en doorrijden naar campsite in Yosemite Valley (dit is een maandag)
1-okt Yosemite
2-okt Yosemite
3-okt Yosemite --> Lee vining
4-okt Lee Vining --> Death Valley
5-okt Death Valley --> Zion
6-okt Zion
7-okt Zion --> Bryce
8-okt Bryce --> Page
9-okt Page --> Grand Canyon
10-okt Grand Canyon
11-okt Grand Canyon --> Las Vegas
12-okt Las Vegas
13-okt Las Vegas
14-okt Las Vegas --> Brussel

Ik zou liever 1 dag Las Vegas nog omruilen, waar denk je dat ik moe zal zijn van veel rijden, waar zou ik beter wat meer tijd voor uitrekken?

Op maandag 1 oktober vertrekken we 's ochtends naar Maripose Grove, vervolgens bezoeken we de sequoia's en tegen de late namiddag komen we in National Park toe op 1 van de campsites dicht bij the Valley
Op dinsdag 2 oktober nemen we de tijd om glacier point te hiken (wat kan je zoals doen op 1 dag Yosemite Valley?)
Op woensdag 3 oktober
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wil je naar Glacier Point hiken, of vanaf GP terug naar de Valley? In dit laatste geval dien je de hikersbus te reserveren die om 8u30 vanaf The Lodge vertrekt. Zo hebben wij het ook gedaan en dan de Panorama Trail en Mist Trail gelopen. Schitterende hike, al zullen bij jullie de watervallen al heel wat minder zijn. De Yosemite Falls staan nu al meer dan een week droog.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het een prachtige route zo! In Yosemite is de Panorama Trail een aanrader, dan ga je zoals Kalaman aangeeft met de bus naar Glacier Point. Maar je kunt ook zelf naar Glacier Point rijden en daar vlak voor de wandeling naar Sentinel dome en/of Taft Point maken. Wij deden afgelopen juni de Four Mile Trail naar Glacier Point. Dit is te combineren met de Panorama Trail. Zie daarvoor ons reisverslag.
Ik kan me niet veel voorstellen bij een chilldag bij Big Sur. Voor het strand en goed weer kun je beter in de buurt van LA gaan zitten.
Je zou een extra dag voor Page kunnen uittrekken, er is meer dan genoeg te zien in de omgeving. Zie daarvoor http://www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden. Je kunt ook nog via Monument Valley rijden en daar overnachten.

Marianne
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

Bedankt voor de feedback!

We zullen de eerste dag dat we de RV hebben een camping (hopelijk dicht bij een strand) dicht bij LA zoeken. Dan kunnen we na onze eerste nacht al wat bekomen en hoeven we niet ver te rijden.
Voor de rest gaan we inderdaad in de omgeving van Page een dagje langer blijven. Daar valt veel te beleven ook qua activiteiten.

We hebben een offerte gekregen via TiogaTours en gaan daar hoogstwaarschijnlijk ook op ingaan.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Je zou 22/9 en 23/9 in LA kunnen overnachten (wel huurauto nodig) en de hoogtepunten gaan bekijken. Daar zou dan zeker Venice beach (in de namiddag, niet 's avonds) bij zijn, dan heb je je 'chill-dag". En daags nadien de camper oppikken.
Als je reeds de 23ste de camper oppikt, zou ik in de namiddag Venice beach en Santa Monica Pier doen, en dan doorrijden naar een kampplaats in Malibu (= camping aan het strand).

Vier nachten SF is natuurlijk geen straf :wink: , maar drie nachten is voldoende als je bv. een extra dag voor Monument valley of Page wilt hebben.

In Yosemite liep ik 4mile trail + panorama-trail vanaf Curry Village. Dan hoef je geen bus te pakken en het is een geweldige ervaring. Wel vrij zwaar.

Van Death Valley naar Zion is een hele rit en je passeert langs LV. Ik zou overwegen om na Death Valley 2 nachten Las Vegas te doen, en vandaar door te rijden naar Zion (ipv 3 nachten helemaal achteraan).
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

Ik ga de RV sowieso pas op 23/9 oppikken. Wel een goed idee om Venice Beach en Santa Monica Pier te doen de eerste dag, we willen het sowieso rustig aan doen dan. Genieten van het hopelijk mooie weer.
Kan ik daar met de RV parkeren denk je?

Ik begin meteen ook al eens te zoeken naar die kampplaats in Malibu.

Ivm SF:
We hebben zelf ook al getwijfeld aan de 4 nachten San Francisco en om het evt in te korten.
Ik denk dat het wel heel leuk zal zijn om lang in SF te blijven, dan krijg je immers meer een indruk van de stad, dan lijkt het net een citytrip.
Maar we hebben dan wel een RV.. En we zouden wellicht verblijven in Marin RV park, wat op 10min wandelen is van de ferry (die je dan op 30minuten naar SF city brengt). Ik denk niet dat het slim is om telkens met de RV naar het centrum te gaan... Ik zit hier nog met wat twijfels.
Een andere reden van dit langere verblijf in SF is, dat we dan toekomen in Yosemite op 30 september, wat een maandag is. Hierdoor is het minder druk in Yosemite en hebben we meer kans op een betere kampplaats (die we trouwens nog moeten reserveren).

Ivm LV:
Ook een goed idee, of misschien 1 nacht in het midden en 2 nachten op het einde, alleen rijzen er enkele vragen...
Is het wel leuk om in Las Vegas te verblijven in een RV? Heeft iemand hier ervaring mee?
Of parkeren we de RV ergens en gaan we op hotel? Wordt dit niet duurder dan?
Voordeel zou wel zijn dat we Las Vegas niet enkel in het weekend zien (en dus ook geen 3 nachten LV hotel in het weekend moeten betalen)

edit:
ivm Yosemite, ik ga er me in verdiepen eens we alle belangrijkste dingen geboekt hebben, maar alleszins bedankt voor de tip.
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

We beginnen nu plots te twijfelen om midschien in plaats van een RV zo een campervan te nemen....

Iemand ervaring mee?
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

het is een rv van moturis geworden. :)

We hebben intussen ook al de camping in yosemite gereserveerd.
Moet lee vining ook op voorhand gereserveerd worden?

Boeken we best ook de campings in de andere nationale parken al op voorhand? Het zal al begin oktober zijn dan, dus ik veronderstel dat w overal wel een leeg plekje zullen vinden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat lijkt me niet nodig. Ik zou het ter plekke bekijken, misschien wil je wel ergens langer of korter blijven.

Marianne
ruzmafuz
Amerika-ontdekker

Bericht door ruzmafuz »

We zitten 2 nachten in LA. We zouden liefst naar Huntington Beach of Santa Monica gaan. Alleen ligt dat niet zo dicht bij Moturis, waar we onze RV moeten ophalen...
Heeft iemand tips qua hotel/transport? En wat knn we best doen op 2 nachten LA, 1 dag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer