Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kenzo1999: schema San Francisco naar Phoenix

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kenzo1999
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Kenzo1999: schema San Francisco naar Phoenix

Bericht door Kenzo1999 »

In april 2014 gaan mijn echtgenoot en ik een rondreis door West Amerika maken. In de afgelopen 5 jaar zijn we reeds op de volgende plaatsen geweest: Las Vegas, Zion, Bryce, Death Valley, Grand Canyon south en west rim, Valley of Fire en LA.
We hadden steeds als vaste verblijfplaats Las Vegas en van daaruit gingen we steeds per auto een dag of twee naar bovengenoemde bestemmingen. Nu willen we echter een rondreis maken, van een kleine 3 weken. Een aantal parken waar we reeds geweest zijn (en waar we nog wat meer tijd willen doorbrengen als voorafgaande keren) en Las Vegas willen we wederom verwerken in deze rondreis maar daarnaast ook nieuwe elementen toevoegen. De rondreis die we hebben uitgestippeld ziet er als volgt uit:

24-04 San Francisco 3 nachten
27-04 Yosemite, El Portal 2 nachten
29-04 Bakersfield, 1 nacht (route onderlangs omdat Tioga pas nog dicht is)
30-04 Las Vegas, 3 nachten
03-05 Zion, 1 nacht (vonden we zo mooi vorige keer)
04-05 Bryce, 1 nacht (vonden we zo mooi vorige keer)
05-05 Capitool Reef, 1 nacht
06-05 Moab, 2 nachten (Arches en Canyonlands)
08-05 Monument Valley, 1 nacht
09-05 Page, 1 nacht (Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
10-05 Sedona (geen Grand Canyon, moeten keuzes maken en hebben GC in 2009 en 2011 uitgebreid bezocht)
11-05 Scottsdale
12-05 Vanaf Phoenix weer naar huis

Is bovenstaand reisschema te doen, of toch te ambitieus ? We willen niet er doorheen "jakkeren". We willen eind april gaan omdat we dan 12,5 jaar getrouwd zijn. Tips zijn van harte welkom :D

Alvast hartelijk bedankt,

Astrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema San Francisco naar Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Astrid, welkom op het forum!
De route ziet er prima uit. Liggen de vluchten al vast? Zo nee, dan is het misschien niet gek om in Phoenix te beginnen en in SF te eindigen zodat je iets meer kans hebt op open wegen in Yosemite.
Ik weet ook niet in hoeverre SF en Yosemite echte musts zijn, als je die weg zou laten heb je meer tijd voor Moab - 3 nachten is niet verkeerd daar - en misschien ook voor een extra nacht Page. Je zou dan in LA kunnen beginnen en nog een bezoek aan Joshua Tree kunnen brengen en dan naar Las Vegas etc.
Het middenstuk van jullie route deden wij ongeveer zo afgelopen mei, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Kenzo1999
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reisschema San Francisco naar Phoenix

Bericht door Kenzo1999 »

Beste Marianne,

Dank je wel voor je feedback. Mijn man wil graag San Francisco erin verwerkt hebben, en ik dolgraag Yosemite. Ik hoor van iedereen dat het er zo prachtig moet zijn. Over het laatste stuk ben ik ook een beetje aan het dubben. Zou inderdaad ook graag 1 nacht extra in Page willen blijven. Is het misschien een optie de overnachting in Zion te skippen en dan vanuit Las Vegas meteen door te rijden naar Bryce, of bijvoorbeeld de overnachting in Capitol Reef te skippen en rechtstreeks vanuit Bryce door te rijden naar Moab ? Of zijn de afstanden dan te groot, die we per dag moeten overbruggen ? Van San Francisco wil ik geen nacht afhalen want we willen even rustig aan doen de eerste dag na een lange vliegreis. Wat raadt jij me aan, want ik blijf twijfelen.

Groetjes, Astrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer