Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2007 (greencard loterij) gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ja hier in NL heb je op een gegeven moment wel je top bereikt. Er zijn wel hogere functies, maar ook heel heel veel kandidaten. Dus verder dan Rest Manager lukt haast niet. In de US kan dat weer wel. Niet gezegd dat het ook lukt, maar de kans is groter dan in NL inderdaad.

Volgens mij bouw je met alleen het hebben van een bankrekening geen history op. Heb je toevallig ook een secured credit card? Dan wel volgens mij.

Vraag me wel af hoe Amerikaanse tieners dat doen. Die hebben ook geen credit history als ze gaan studeren denk ik. Of gaat dat weer anders?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Amerikaanse tieners worden door kredietkaartenbedrijven gezien als potentiele klanten. Mijn zoon kreeg vanaf z'n 15e regelmatig aanbiedingen voor kaarten. En als student heeft hij er nog veel meer gekregen.

Kredietkaarten zien studenten als toekomstige verslaafden waar ze veel geld aan kunnen verdienen.

Maar buitenlanders zijn maar griezelig.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dan begrijp ik nu wel waarom me tijdens mijn uitwisseling en stage in de VS werd aangeraden, of eigenlijk meer op het hart gedrukt om een bank account en US credit card te nemen ivm opbouwen van credit history. Bank heb ik wel gedaan maar omdat ik een NL credit kaart had, leek het me niet echt nodig ook een US kaart te hebben. Veel te omslachtig dacht ik toen. Tja...Ach dat is inmiddels ook 7 a 8 jaar geleden, dus had ik al iets opgebouwd aan punten dan zal dat waarschijnlijk 8 jaar later zonder ook maar enige activiteit op dat gebied, ook niet echt veel indruk meer maken denk ik.
Dre2USA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Dre2USA »

Nee, hoe lullig het ook is, een good credit history verloopt na een aantal jaar (als je zoals wij bijv. 6 jaar weg bent, en dan terugkomt, moet je opnieuw beginnen). Een bad credit blijft echter wel onthouden...!
Snel een credit history opbouwen lukt ook door een auto te kopen, gedeeltelijk op crediet, en na 3 maanden mag je hem dan ineens afbetalen. Je creditpunten vliegen dan omhoog. Vreemd, want als je diezelfde auto ineens contant betaald had, had dat helemaal NIETS gedaan voor je credit history (vreemd systeem!).

Verder bouw je ook op met alles wat je maandelijks betaalt: je gas- en licht, waterrekening, telefoon, mobiele telefoon, etc.etc.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dat is inderdaad wel 'raar' dat een goede credit history verloopt na een paar jaar maar de slechte wel blijft staan. Ik snap wel waarom de slechte blijft staan, maar waarom de goede dan niet. Maar ja, 's lands wijs, 's lands eer. Dingen op afbetaling kopen, zal voor mij wel even wennen worden. Ik betaal het liever meteen af als ik het geld heb. Ach weer een uitdaging erbij. Zsm een goede credit history opbouwen is toch ook wel erg belangrijk.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de 'houdbaarheid' (sorry ben het woord even kwijt) van het birth certificate etc? Ik heb, zodra ik de 1e KCC brief kreeg, meteen al het papierwerk geregeld zoals werd aangeraden. Maar ik bedacht me vanmiddag in ene, dat toen ik voor een J-1 visum op ging jaren geleden, mijn geboorte uitreksel en/of uitreksel van de gemeente, niet ouder mocht zijn dan 6 maanden. Ach in het ergste geval vraag ik die uitreksels nog een keer aan mocht brief nummer twee in de bus vallen.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Cut-off numbers voor November 2006 zijn bekend:

Code: Selecteer alles

Region 	All DV Chargeability Areas 
AFRICA 	8,500
ASIA   2,600
EUROPE 	5,700	 
NORTH AMERICA (BAHAMAS) 	6	 
OCEANIA 	280	 
SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN 	350

Gaat lekker, Azie is met 1050 nummers gestegen en Europa met 2250(!).

Bron: http://travel.state.gov/visa/frvi/bulle ... _3032.html
Jack is back for a new season!
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ben blij dat je het gepubliceerd hebt want ik kon de website niet op. Thanks. Het ziet er naar uit dat ik in November op mag voor een interview. YES... Nu wachten op de brief...

Voor jullie is het nog even wachten zo te zien, maar volgens mij gaat het wel sneller dan vorig jaar ook voor Azie wat ik me herinnner? Dat is echt goed nieuws.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

suebrons is al bijna door!! Afbeelding
Ik denk dat je de brief al snel kunt verwachten, je kunt zelfs al bellen naar KCC om te vragen wanneer ze hem gaan versturen/hebben verstuurd en wanneer ongeveer je interview is.

Europa gaat wel als een speer zeg. Ik heb al een mailtje gestuurd naar KCC of ze alle papieren correct hebben binnengekregen etc. hopelijk krijgen we daar snel antwoord op (ben ik ook weer gerustgesteld dat ze het goed hebben ontvangen Afbeelding). Als de nummers van Azie zo doorgaan zijn wij circa april/mei/juni 2007 aan de beurt.

Anywayz, hou ons op de hoogte sue!!
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

E-mailtje naar KCC gaat vanavond de deur uit. Ben echt heel benieuwd.
Ik hou iedereen uiteraard op de hoogte.
Sue
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Ff een vergelijking met vorig jaar:

AS
Month   Fiscal Year                             
         2006
Oct     1000
Nov     1700
Dec     2500

EU
Month  Fiscal Year                             
          2006  
Oct      3000
Nov      3900
Dec      5500 
De nummers van AS en EU vallen dus beide dit jaar meer dan een maand vroeger ivm vorig jaar.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Muke schreef: De nummers van AS en EU vallen dus beide dit jaar meer dan een maand vroeger ivm vorig jaar.
Nu maar hopen dat deze stijging zo door blijft gaan. Dan komen de hogere nummers ook sneller aan de beurt.

Ik blijf benieuwd wie alle overige ingeloten lotgenoten zijn. Van de 88 NLers en 57 Belgen hebben zich tot zover ik kan zien maar 4 NLers bekend gemaakt. Ben benieuwd of er de komende maanden nog meer mensen opduiken zodra de Green Card bemachtigd is bijvoorbeeld. We shall see.
WimR
Amerika-ontdekker

Bericht door WimR »

Er zijn meer winnaars....IK DUS

De Overige ...ook gefeliciteerd en heel veel succes.

http://www.majaca.web-blog.nl
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi Wim (Sue hier).

Blijft het aantal nog steeds steken op 4 geloof ik. Lala (topic starter), Muke, Wim en ikzelf. Met eventuele famile uiteraard voor Muke en Wim, maar die zijn volgens mij niet meegenomen in het totaal van 88 toch?.

4 down...84 to go :D
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Gefeliciteerd Wim!

Er zijn volgens mij ook best wat winnaars die hier meelezen maar niet meeposten op het forum.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dat idee heb ik ook. Ik denk dat er waarschijnlik wel een aantal zich bekend zullen maken als de Green Card daadwerkelijk bemachtigd is.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

DV2007 cut-off numbers December 2006:

Region  	All DV Chargeability Areas  	 
AFRICA 	10,300 	
ASIA 	3,500 	 
EUROPE 	7,700 	 
NORTH AMERICA (BAHAMAS) 	7 	 
OCEANIA 	375 	 
SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN 	525 	
Stijging van 900 bij Azië en 2000 bij Europa. Azië zit al bijna op de helft van ons nummer.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Wat gaat dat in ene hard met die nummers zeg. Dat is goed nieuws.

Muke,
Met deze stijging hoe lang zou het voor jullie nog zijn globaal gezien? Volgens mij zijn jullie dan wel eerder aan de beurt dan aanvankelijk gedacht toch?

De topic starter zal ook wel snel aan de beurt zijn met deze stijgingen.

Ik heb vandaag mijn definitieve datum doorgekregen voor het interview en vanmiddag meteen maar voor de medical etc een afspraak gemaakt. De datum hou ik nog even voor mezelf want ik zit rond contract verlenging en tot alles zeker is, heb ik nog wel even de zekerheid van een baan nodig. Eind november zou ik het in elk geval zeker moeten weten.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

suebrons schreef: Muke,
Met deze stijging hoe lang zou het voor jullie nog zijn globaal gezien? Volgens mij zijn jullie dan wel eerder aan de beurt dan aanvankelijk gedacht toch?
Al we er ff vanuit gaan dat er de komende 3 maanden weer 3500 bijkomen (zoals de afgelopen 3 maanden) dan zijn we in april 2007 aan de beurt. Ons nummer valt sowieso niet buiten de boot en daar zijn we al heel blij mee, want hetzelfde nummer in DV2006 was kantje boord.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Muke schreef:
Ons nummer valt sowieso niet buiten de boot en daar zijn we al heel blij mee, want hetzelfde nummer in DV2006 was kantje boord.
Dat moet al een hele geruststelling zijn. Nu is het dus alleen afwachten wanneer jullie aan de beurt zijn. Geweldig toch.
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

suebrons schreef:
Dat moet al een hele geruststelling zijn. Nu is het dus alleen afwachten wanneer jullie aan de beurt zijn. Geweldig toch.
Ja, maar de stress wordt er met de maanden niet minder op! :D
Maar ik ben blij om te horen dat jij al je interview datum hebt. Alvast heel veel succes, ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt ;)

Hoeveel maanden na het winnen ben je trouwens van plan om naar de US te vertrekken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer